Bekijk Poll Resultaten: Wat zou jij doen met deze 80

Stemmers
144. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Wegzetten en over 2 jaar verkopen

    8 5,56%
  • Netjes maken naar origineel beeld

    75 52,08%
  • Haha, chassisnr overzetten op je 1988'er en verschroten die hap

    9 6,25%
  • Maak 'm extreem.. alles wat je niet deed met je 1988'er

    20 13,89%
  • Maak er een 90-look van, begin is er ruimschoots

    20 13,89%
  • Geef 'm een B4 neus met S2 bumper en eigenbouw achterbumper

    8 5,56%
  • als 6 maar dan met huidige B3 motorkap

    4 2,78%
Pagina 1 van 36 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 715

Onderwerp: Audi Nr:4 in de rij:

  1. #1

    Standaard Audi Nr:4 in de rij:

    Sja... Naast mijn B3 80 uit 1988, de B2 uit 1985, de Coupe uit 1989 is er vandaag een 4e Audi bij gekomen.

    Ben eens nagegaan hoeveel Type89 van het eerste uur er ongeveer geleverd zijn in 1986, dat zijn er zo'n pakweg 60.000 van de 1.300.000 in totaal, Gezien het feit dat 2012 het jaar is dat de oldtimer regeling afgeschaft wordt is er dus voor pakweg 4,5% van de B3's de mogelijkheid om oldtimer te worden (mits ze het halen natuurlijk).
    Ze komen nog wel eens voor maar de spoeling wordt dun.

    Vandaag afgereist naar het hoge Groningen om daar deze jongen op te pikken. 07:00 op en rijden en 3 uur later waren we er. auto maakte een nette geleefde indruk maar zeker niet verkeerd. Motortje snort fijn al vind ie het stationair niet zo fijn.
    De hele eerste reis gaf ie geen krimp, rijd lekker, trekt een beetje naar links en soms zijn de wielkasten hoorbaar door de iets te grote banden. (Coupemaat).

    Hij oogt als vreemde eend t.o.v. zijn 80 broers, want kreeg ooit een 90 look door de voorbumper en koplampen en ookhet interieur is uit een 90.
    Thuis gekomen een flink gewassen en man!! vooral de stijlen en wielkuipen hadden effe een flinke schrobbeurt nodig.

    Dingskes:

    Roestscherm LV.
    div. putjes/frutsels in plaatdelen (deuren/Motorkap etc.)
    Achter bij de klep toch een lichte tik gehad ooit.
    Achterlichten wat hoekjes eruit, verder wel dicht, zo ook de 90 balk achter.
    Stoel lichtjes scheef en wang rug gesleten. overige meubulair netjes.
    KM teller telde niet zo veel, hij heeft gezien de afstand van 300km naar huis 1 km bijgeteld.
    Ventilatie soms warm soms koud. Draaien vind ie niet fijn aan de knoppen
    Ruitenwissers leven beetje eigen leven bij droog raam.

    Pluspunten:
    Maakt technisch geen verkeerde indruk trekt goed, remt goed, goede bandjes, 90 koplampen/bumper her en der wat vliegroest maar keihard!! (daar kunnen die andere 86érs op MP niet tegen op).

    Weet nog niet echt wat ik er mee ga doen, Vond dat ik 'm moest kopen. Misschien wordt het een project na de B2, misschien ga ik ermee rijden naast de Coupe in 2012. Maandag wordt ie geschorst btw. en gaat ie het hok in.

  2. #2

    Standaard

    De foto's dan maar: Verrassend kleurtje hé? Kan er weinig aan doen.... weer en zermattje
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #3
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    ah, toch eentje gevonden! Mooie vangst frank.

    zie net dat ik de post iets te laat had geschreven, ziet er toch niet zo verkeerd uit hoor. Vreemd van dat roest, toch wel een plaats waar je dat vaker ziet. Gevalletje schade/imitatiescherm?
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 08-08-09 om 22:04.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  4. #4

    Standaard

    Zozo, nr4! Leuk project! Ziet er gezien de leeftijd inderdaad nog erg goed uit op de roest na, maar daar hebben we deze hobby voor he!

  5. #5

    Standaard

    Hier nog wat.. erg verse foto's! Begon al donker te worden.

    Scherm ziet er qua kleur met de rest van die kant origineel uit, aan de ander kant zijn ooit deur en scherm vervangen (ietsje lichter) en scherm zit daar beetje uit de lijn. Het roestscherm ontstaat ook vaak door een volgepropt binnenscherm waar zooi gaat zitten rotte binnenin... rest van de roest is slechts aanslag, kleine frutseltjes. Oja bij de antenne zit ook een blaas... Geen goede afdichting bij een gemaakt gat waarschijnlijk.
    Ding is 23 jaar he.... dat vergeet je gauw (en ben erg verwend met mijn andere b3 natuurlijk)

    Ander GROOT pluspunt..waarschijnlijk is ooit de hemel vervangen door een jonger B3 exemplaar, De eerste hadden een doekplafond, wat na 15 jaar vaak naar beneden komt zeilen, deze heeft een heerlijk dikke hemel uit een stuk..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6

    Standaard

    Leuke voiture.

    Welcome to the club.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Leuke voiture.
    Welcome to the club.
    Dank je! Ben al een jaar of 5 hier hoor .

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    We hebben het hier toch over een nieuwe auto op AF?

  10. #9
    Mohendiz's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    1.043
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Is idd een vreemde snuiter met die 90 bumper en lampen
    En die kleur heb ik nog niet heel veel gezien, ziet er best goed uit vanbinnen.

    Effe off topic; Hoe bedoel je 2012 verandert de oldtimer regeling?
    Gimme Some Mo

  11. #10
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Leuk wagentje frank! 4 stuks, pff.... haha.

    @mohendiz, auto's van 87 of later zouden ws geen oldtimer meer kunnen worden. Als dat doorgaat zit ik lekker met m'n '87er 90. Spatbordje is toch wel weer bekend, heb hier ook nog een nieuwe 2ehands liggen die ik nog eens moet spuiten... Mijnes begint ook krokant te worden.

  12. #11

    Standaard

    @Mohendiz, deze kleur komt volgens mij het vaaks voor bij 80's... (ik heb er 3 in de kleur).
    @joris, schermpie wordt uiteraard vervangen... heb 5 potentieele schermen gevonden..helaas geen Zermatt.

    Ik zou eigenlijk een topic/toll aan deze auto willen hangen. ik heb eigenlijk nogal extreme plannen met deze auto.
    Puristen zullen het me niet in dank afnemen met wat ik eigenlijk in mijn hoofd heb. Mijn vriendin zei al: dat doe je toch niet want als je ervoor staat zeg je toch; nee, maak 'm wel origineel. Haha.
    ik maak effe een polletje met opties:

    O helaas, ben vergeten hoe dat nu hier werkt... krijg niet gevonden.

  13. #12

    Standaard

    Nice catch.
    Extreme plannen? Explain
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  14. #13
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    S2 bumper vind ik niet echt toegestaan met een 1.6je... of 1.8S, kan ik zo niet zien... Haha. B4 look gaat 'ie zeker niet op achteruit. Gewoon, leuke velgjes, wat lager leggen, mooi uitlaatje ipv dit pauperding, rode knippers achter, witte pinkers voor, lekker strak netjes en niet overdreven maken. Bumpers meespuiten lijkt me ook wel mooi.

  15. #14
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Ziet er zeker niet slecht uit voor z'n leeftijd ...


    Stuur anders een mod je poll-lijstje ... eens kijken of wij 'm kunnen toevoegen..
    One liter, driver's licence eater...


  16. #15
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Poll staat toch allang...

  17. #16
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Niet gezien ....

    Zal meteen even stemmen
    One liter, driver's licence eater...


  18. #17

    Standaard

    Thanx Arlo, had het toch gevonden (brain-impulse)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    S2 bumper vind ik niet echt toegestaan met een 1.6je... of 1.8S, kan ik zo niet zien... Haha. B4 look gaat 'ie zeker niet op achteruit. Gewoon, leuke velgjes, wat lager leggen, mooi uitlaatje ipv dit pauperding, rode knippers achter, witte pinkers voor, lekker strak netjes en niet overdreven maken. Bumpers meespuiten lijkt me ook wel mooi.
    Klinkt als mijn eerste B3... Erg hetzelfde dus... gaat het niet helemaal worden.

    Qua extreem, sja geen spoilerzooi ofzo... Maar wel iets extreems met de kleur/lak en die S2 bumper heb ik er toch twee van liggen. En of het kan ja of nee op deze 1.8... ach, daar ga ik me niet druk om maken.
    Verder weet ik een hagelstrak interieur van een B4, Nog niet zo in de achterbank verdiept maar dat moet toch pas te meken zijn?

  19. #18
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Klopt inderdaad haha. Dat bedacht ik me nadat ik het geschreven had. Zitten we qua smaak op hetzelfde niveau... Denk dat die achterbank echt wel een crime wordt. Lijkt me eigenlijk niet mogelijk, een in gedeelten neerklapbare achterbank in een b3. Maar dan gewoon dikke vlammen en tribals erop en 6 uitlaten en rode remmen voor 20 pk extra?

    Zonder gekkigheid, ik weet niet precies hoe je hier het beste iets vets met lak kunt doen zonder het sjonnie te maken. Two-tone is al snel erg 'fout' en anders wordt het toch snel stock. Je kunt 'm vulkanschwarz maken met s2 bumpers, heb je een comp effect.

  20. #19
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard

    strak maken in 90 Look en dan gaan rijden met de auto!

  21. #20

    Standaard

    Je hebt 3 redelijk originele wagens, leef je uit op deze om 'm lekker te pimpen. Met dat idee loop ik ook al langer.

    (Heb gister een Audi 80 GTE blok aangeboden gekregen, daar moesten we ook maar eens wat leuks mee gaan doen)
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Pagina 1 van 36 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •