Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910
Resultaten 181 tot 185 van de 185

Onderwerp: Audi A4 avant exit, welkom Q7 3.0 TDI Quattro Update Mechatronic stuk

  1. #181
    dResign's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    35
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 avant exit, welkom Q7 3.0 TDI Quattro

    ben geen q7 fan, maar deze is echt wel vet !

  2. #182
    jarrens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    931
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Audi A4 avant exit, welkom Q7 3.0 TDI Quattro

    Merci, dResign
    Audi Q7 3.0TDI met HARTOG kuurtje...

  3. #183
    jarrens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    931
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Audi A4 avant exit, welkom Q7 3.0 TDI Quattro

    Even een update,
    sinds een maand of wat ervaarde ik tijdens het rijden dat de Tiptronic versnellingsbak wat vreemd gedrag begon te vertonen, in het begin was er dan sporadisch een 'ruw' overschakel moment van 4 naar 5.
    Later begon ik ook te merken dat er veel slip optrad tussen schakelmomenten bij veel last, lees: kickdown. Het toerental ging bij het moment van overschakelen dan fors omhoog, bijna naar het rode toerentalgebied. Natuurlijk maakte ik me meteen zorgen en dacht dat de versnellingsbak naar de eeuwige jachtvelden was.
    Navraag bij Gimann leerde me dat het raadzaam was om als eerste eens de versnellingsbak olie te verversen en te flushen, zoals dat moet. KM stand is nu 98.200 dus dit was toch eigenlijk al eens verstandig om te doen. Dit bracht echter niet het gewenste resultaat en de frequentie van ruwe schakelmomenten werd hoger. Nu na ook navraag door Gimann, soort van second opinion, symptomen bij collega voorgelegd en beide zijn het er over eens dat de MECHATRONIC vervangen gaat worden. Geen goedkope reparatie helaas, maar altijd beter dan de hele versnellingsbak vervangen.

    Google leert mij dat dit schering en inslag is bij de DSG versnellingsbak, maar ik lees weinig over de Tiptronic versie zoals die in mijn auto heb.
    Zij er hier mensen met dezelfde reparatie aan de Tiptronic, en zoja waren de symptomen hiermee verholpen?
    Audi Q7 3.0TDI met HARTOG kuurtje...

  4. #184
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.672
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A4 avant exit, welkom Q7 3.0 TDI Quattro

    wat is precies de mechatronic ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  5. #185
    jarrens's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    931
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7

    Standaard Re: Audi A4 avant exit, welkom Q7 3.0 TDI Quattro

    Je moet het zien als het besturingssysteem van de versnellingsbak, het is een ingewikkeld onderdeel vol met kleine olie kanaaltjes, cilinders, zuigers. Die individueel o.a. een bepaalde versnelling inschakelen. Deze zit in de versnellingsbak gemonteerd, en werkt ook op de ATF olie in de bak.
    Als je zoekt op google zie je dat er heel veel problemen zijn bij de DSG bakken, maar ik kan niks vinden over problemen me de tiptronic. Dit komt blijkbaar niet zo vaak voor.

    Hij lijkt een beetje op deze:

    image-1.php.gif

    Hier een filmpje over een DSG model waar de mechatronic wordt vervangen, om een idee te geven van de omvang van de reparatie:
    http://youtu.be/trhfvm5aJAY
    Audi Q7 3.0TDI met HARTOG kuurtje...


Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 678910

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •