Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 105

Onderwerp: Bennoh's A4 B7 (Nu ook Retrofit / mod verzameltopic)

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    32
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bennoh's A4 2.0 TFSI

    echt mooie a4 man!!

    Btw welke veren heb jij zitten? verlagingsveren toch?

    Mvg Marvin

  2. #42
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bennoh's A4 2.0 TFSI

    Bedankt Marvin,

    ik was er al tevreden over bij aanschaf en nu ik hem naar mijn wensen heb aangepast nog meer.
    Enigste concessies die ik heb gedaan waren kleur (Sprint blauw is mijn torenhoge favoriet) en dat er geen quattro opzit.

    Mijn onderstel is gewoon het af-fabriek sportonderstel wat 25mm lager is dan standaard.

    Als ik verder ga verlagen dan moet er gewoon een schroefkit onder.
    Met de winterbanden, de B5 schotels voor en de cupra lip schraapt hij nu al regelmatig op de venijnigste drempels rondom huis. Is maar goed dat die cupra lip met tig schroeven vastzit.
    Met 19" inch ligt de bodem +/-1,5cm hoger en heb ik nergens last van.
    Zoals ik het nu redeneer is het S-line onderstel met 19" is dus even 'laag' als het sportonderstel met 17" wielen.

    Zal trouwens proberen het resterende deel van de SDS mod vanavond te posten.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 06-03-12 om 21:33. Reden: Marvin per ongeluk Martin genoemd. Sorry!
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  3. #43
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard SDS: Kabels aansluiten

    Laatste stuk van de SDS mod:

    De standaard repairwires voor de kleine quadlock stekkertjes. Dit keer alleen ingekort en voorzien van een labeltje
    05082011070.jpg

    De korte quadlock draadjes van hierboven aansluiten op de correcte draden welke je natuurlijk eerder gemarkeerd hebt of nu moet gaan identificeren met de multimeter
    05082011071.jpg

    Op de andere zijde van de twee kabels die je getrokken hebt sluit je de connectoren aan welke je gaat aansluiten op de microfoonconnector en op de connecter in de dakconsole.
    Kabel Mic in bij RNS komt dus op de microfoonstekker
    Kabel Mic out bij RNS komt dus op de connecter in de dakconsole zelf waar oorspronkelijk de microfoon op zat
    06082011072.jpg

    Doe een check of je alles goed hebt aangesloten. Het er weer uithalen van die pinnetjes in de quadlock is een priegelwerkje maar het kan wel
    Volg de tekening die bovenop de RNS geplakt zit. Hier heb je dus Mic in +, Mic in -, Mic out + en Mic out - van nodig. Deze bevinden zich in de groene connector.
    Verwijder de groene connector uit de grote verzamelconnector door met een klein schroevendraaiertje het vergrendelingetje los te maken. Nu trek je hem er zo uit.
    Schuif het zwarte gedeelte uit de groene connector voor een betere bereikbaarheid
    Prik de 4 draadjes in de gaatjes die je zojuist opgezocht hebt. Beter drie keer kijken dan 1 keer fout prikken.
    Prik de groene connector weer in de grote quadlock verzamelconnector
    06082011074.jpg

    Vervolgens de connectoren aansluiten aan de microfoon en de dakconsole. Nogmaals: Mic in kabel op microfoon en mic out kabel op dakconsole.
    Als je RNS al uitgevoerd is met de SDS hack dan kun je nu d.m.v. het knopje op het stuur commando's geven aan de RNS. Als de RNS niets hoort dan begint ze vanzelf tegen je uit te leggen wat je kunt zeggen. Hoor je alleen maar 'piep' dan is je RNS nog niet uitgevoerd met de SDS hack en zul je dit alsnog moeten gaan doen. Ik heb het door iemand anders laten uitvoeren en zou zelf niet weten hoe het moet
    06082011075.jpg

    Als alles functioneert kun je de verbinding en in de dakconsole netjes gaan isoleren. Krimpkous om de individuele aders en een grotere krimpkous over het geheel heen
    06082011077.jpg

    Met het hittepistool de krimpkous om de aders heen gekrompen
    06082011078.jpg

    Idem met de gehele kabel
    06082011079.jpg
    Wikkel de kabel in de dakconsole met wat zacht schuim in zodat hij geen rammeltjes kan gaan veroorzaken en monteer de RNS en de dakconsole weer terug

    Vanaf nu kun je dus de RNS besturen met je stem zoals in het onderstaande filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=RdPoeWroomI
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  4. #44
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Bennoh's A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Tevens de eerste 'klacht' aan de audi opgelost.
    - Bij wat hogere bochtensnelheden gaat hij pootje lichten achter.
    Oplossing: Montage van een OEM RS4 rollbar achter met bijbehorende beugels en rubbers.
    Tijd benodigd: 1 uur
    Onderdelen: 8E0 511 409 AL = Stabilisatorstang, 8E0 511 327 D = Gummilager (2x) & 8E0 511 439 S = Schelle (2x)

    Verschil in diameter tussen de originele en de RS4 stang.
    Bijlage 82691

    Einddempers los om de stang te verwisselen. Achter tussendemper ook los gehaald om ruimte te maken.
    Bijlage 82690

    Oh ja, Een van de bouten aan de wielzijde kon ik met de hand losdraaien. Eek.....
    Alles nu gewoon weer vastgezet met de momentsleutel & blauwe loctite.

    Over de plaatselijke drempels voelt hij nu wel wat stijver. Valt me eigenlijk nog mee. Binnenkort even een bochtig weggetje / parkeerplaats pakken om echt te vergelijken.
    een stabi voor een quattro past dus op een non-quattro ??
    voor en achter ?

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  5. #45
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bennoh's A4 2.0 TFSI

    Voorzijde is op alle A4 B7's voor zover ik kon checken hetzelfde van A4 t/m RS4 en hoef je dus niet te vervangen tenzij je naar aftermarket spul gaat.

    Ik kon maar 1 type anti-rollbar achter vinden van de RS4 dus lijkt mij van wel. RS4 is quattro en ik heb geen quattro en hij zit er toch echt onder.
    Het partnummer eindigde vroeger op AM maar die is vervangen door AL en deze was zelfs €30,- goedkoper dan de AM waardoor ik onder de €100,- totaal uitkwam. Komt niet vaak voor bij Audi dat parts goedkoper worden.

    Zoals gezegd bij mij was hij 18mm omdat ik het sportonderstel heb. Standaard onderstel heeft 16mm en RS4 heeft 22mm diameter achter.

    Als je van 16mm naar 22mm gaat dan ga je dat wel voelen in de bochten.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC


  6. #46
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Bennoh's A4 2.0 TFSI

    zit naar het setje van H&R te kijken...

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  7. #47
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Mod: B5 veerschotels

    De B5 veerschotels

    Deze schotels zorgen ervoor dat de veer dieper rust t.o.v de bovenkant van de demper. De veerkarakteristiek veranderd niet. De auto gaat ongeveer een cm omlaag aan de voorzijde. Het belangrijkste is dat de voorzijde en de achterzijde nu optisch op dezelfde hoogte lijken te staan i.p.v. de zogenaamde "hangkont" waarbij de voorzijde hoger staat dan de achterzijde.
    Bij mij waren de oude veerschotels van aluminium terwijl de B5 schotels dunner zijn en van gelakt staal.
    Hier heb je er dus twee van nodig. Voor elke veerpoot 1.


    Ik ben naar een garage gegaan voor de montage hiervan omdat ik zelf de benodigde apparatuur hier niet voor heb.
    Medeforummer Stefan-coupe heeft het voor me uitgevoerd bij hem in de garage.
    Nogmaals bedankt Stefan. Het ziet er een stuk beter uit zo.


    Ik zal nog even duidelijke voor/na foto's moeten opzoeken in mijn verzameling.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 06-03-12 om 21:09.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  8. Ad
  9. #48
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bennoh's A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door struikie Bekijk Berichten
    zit naar het setje van H&R te kijken...

    JW
    Zou even controleren of er RS4 guys hebben geupgrade naar de H&R set omdat ze de standaard rollbars te soft vonden. Klein plusje is dat de H&R set verstelbaar is maar als ie net zo stijf is als de RS4 zou ik ze niet nemen. Voor dat geld (ik zag 500 dollar voorbijkomen) wil ik een setje wat gewoon 30% stijver is dan de RS4 standaard en wat ik zelf minder stijf kan stellen totaan standaard RS4 stijfheid.

    Ik denk dat als ik nu de originele er weer inzet ik gelijk het gevoel krijg dat ik in een 2CV zit. Je went snel aan de wegligging.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  10. #49
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Bennoh's A4 2.0 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Zou even controleren of er RS4 guys hebben geupgrade naar de H&R set omdat ze de standaard rollbars te soft vonden. Klein plusje is dat de H&R set verstelbaar is maar als ie net zo stijf is als de RS4 zou ik ze niet nemen. Voor dat geld (ik zag 500 dollar voorbijkomen) wil ik een setje wat gewoon 30% stijver is dan de RS4 standaard en wat ik zelf minder stijf kan stellen totaan standaard RS4 stijfheid.

    Ik denk dat als ik nu de originele er weer inzet ik gelijk het gevoel krijg dat ik in een 2CV zit. Je went snel aan de wegligging.
    ik heb al eerder met de 32mm H&R stabi op de vooras gereden... had ik op mijn B5 die 50/40 verlaagd was..
    achteras waren plaatjes in gelast omdat er voor de fwd geen stabi's zijn...
    dat reed geweldig... en ik mis het nu op mijn B7, ook met de KW StreetComfort op 45/40...

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  11. #50
    martijn83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    197
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage Cupra Lip

    Hee Bennoh,

    Gave wagen heb je. Ik vind die kleur ook echt super staan met een S-Line pakket.

    Heb alleen even een vraagje. Ik zag dat jij een motor afdekplaat hebt. (rechterzijde) Ik heb deze plaat los besteld maar kan hem nergens aan bevestigen.
    Heb jij misschien wat close-up foto's van de bevestigingspunten?


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Veel succes nog met de verdere mods!
    Audi A3 Hatchback 2.0 TDI (FWD, DSG, S-Line, 2005)
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI (quattro, tiptronic, S-Line, 2006)

  12. #51
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage Cupra Lip

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn83 Bekijk Berichten
    Hee Bennoh,

    Gave wagen heb je. Ik vind die kleur ook echt super staan met een S-Line pakket.

    Heb alleen even een vraagje. Ik zag dat jij een motor afdekplaat hebt. (rechterzijde) Ik heb deze plaat los besteld maar kan hem nergens aan bevestigen.
    Heb jij misschien wat close-up foto's van de bevestigingspunten?

    Veel succes nog met de verdere mods!
    Bedankt voor je reaktie martijn83,

    Qua kleur had ik liever een sprint blauwe gehad maar die zijn zeldzaam bij de A4. Heb hiervoor al witte, zwarte en rode auto's gehad dus dit was toch weer wat anders.

    Wat betreft de rechter motorafdekplaat:

    Hij zit bij mij klem onder het motorkapafdichtingsrubber. Het rubber op de spatbordzijde houdt hem goed op zijn plaats.
    IMG_5865 resize.jpg

    Ik heb nog wel wat onderdelen op mijn kooplijst staan voor de eventuele extra bevestiging bij het koelvloeistoftankje of de koplamp maar dat is tot nu toe niet nodig.

    Kwam er trouwens vandaag achter dat er verlichting in de asbak zit welke nooit aangesloten is geweest. Heb het nu tezamen met het verlichte muntenvakje & bekerhouder aangesloten op de interieurverlichting van de sigaretenaansteker. De verlichting in de middenconsole staat nog in backorder maar de bekabeling hiervoor heb ik al voorbereid. Morgen de gemodificeerde ambient leds in de dakconsole maar eens afmaken. Het ligt alweer een tijdje in een hoekje op de werkbank stof te verzamelen.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  13. #52
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage Cupra Lip

    Tijdens het wassen van de auto even gekeken hoe de bevestiging van de motorafdekking aan de rechterzijde bij mij zou moeten plaatsvinden. De enigste plek waar ik hem kan bevestigen is bij het koelvloeistoftankje. De bestaande schroef waarmee het tankje vastzit zal langer moeten worden en er moet een gat in de afdekplaat geboord worden.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: SDS: Kabels aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Laatste stuk van de SDS mod:

    De standaard repairwires voor de kleine quadlock stekkertjes. Dit keer alleen ingekort en voorzien van een labeltje
    05082011070.jpg

    De korte quadlock draadjes van hierboven aansluiten op de correcte draden welke je natuurlijk eerder gemarkeerd hebt of nu moet gaan identificeren met de multimeter
    05082011071.jpg

    Op de andere zijde van de twee kabels die je getrokken hebt sluit je de connectoren aan welke je gaat aansluiten op de microfoonconnector en op de connecter in de dakconsole.
    Kabel Mic in bij RNS komt dus op de microfoonstekker
    Kabel Mic out bij RNS komt dus op de connecter in de dakconsole zelf waar oorspronkelijk de microfoon op zat
    06082011072.jpg

    Doe een check of je alles goed hebt aangesloten. Het er weer uithalen van die pinnetjes in de quadlock is een priegelwerkje maar het kan wel
    Volg de tekening die bovenop de RNS geplakt zit. Hier heb je dus Mic in +, Mic in -, Mic out + en Mic out - van nodig. Deze bevinden zich in de groene connector.
    Verwijder de groene connector uit de grote verzamelconnector door met een klein schroevendraaiertje het vergrendelingetje los te maken. Nu trek je hem er zo uit.
    Schuif het zwarte gedeelte uit de groene connector voor een betere bereikbaarheid
    Prik de 4 draadjes in de gaatjes die je zojuist opgezocht hebt. Beter drie keer kijken dan 1 keer fout prikken.
    Prik de groene connector weer in de grote quadlock verzamelconnector
    06082011074.jpg

    Vervolgens de connectoren aansluiten aan de microfoon en de dakconsole. Nogmaals: Mic in kabel op microfoon en mic out kabel op dakconsole.
    Als je RNS al uitgevoerd is met de SDS hack dan kun je nu d.m.v. het knopje op het stuur commando's geven aan de RNS. Als de RNS niets hoort dan begint ze vanzelf tegen je uit te leggen wat je kunt zeggen. Hoor je alleen maar 'piep' dan is je RNS nog niet uitgevoerd met de SDS hack en zul je dit alsnog moeten gaan doen. Ik heb het door iemand anders laten uitvoeren en zou zelf niet weten hoe het moet
    06082011075.jpg

    Als alles functioneert kun je de verbinding en in de dakconsole netjes gaan isoleren. Krimpkous om de individuele aders en een grotere krimpkous over het geheel heen
    06082011077.jpg

    Met het hittepistool de krimpkous om de aders heen gekrompen
    06082011078.jpg

    Idem met de gehele kabel
    06082011079.jpg
    Wikkel de kabel in de dakconsole met wat zacht schuim in zodat hij geen rammeltjes kan gaan veroorzaken en monteer de RNS en de dakconsole weer terug

    Vanaf nu kun je dus de RNS besturen met je stem zoals in het onderstaande filmpje:
    http://www.youtube.com/watch?v=RdPoeWroomI

    Hoi kan de sds mod ook worden toegepast op een bt plug &play kabelset ?
    Groeten

  15. #54
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: SDS: Kabels aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azdin Bekijk Berichten
    Hoi kan de sds mod ook worden toegepast op een bt plug &play kabelset ?
    Groeten
    Als jouw plug & play kabelset gebruik maakt van OEM microfoon en BT module zou het 100% moeten werken. Met welk merk/type BT plug & play kabelset wil je het gaan doen ?
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  16. #55
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: SDS: Kabels aansluiten

    Dat is lang geleden, nog wat gedaan aan de b7?

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    95
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Red face Re: SDS: Kabels aansluiten

    Ja zeker, daardoor zie ik ook iets over die sds mod, volgens mij heb ik dat dan al standaard in mij B7, ik kan commando's inspreken, krijg dan wel vaak Wie bitte als antwoord, haha, maar ik wil wel eens weten hoe ik een telefonbuch, zoals ik dat dan uitspreek in kan vullen met mijn eigen telefoon contacten, nu hoor ik steeds de eerste eigenaar in het duits zijn telefoonboek op noemen, hoe doe je dat??
    Laatst gewijzigd door Meddeler; 25-06-14 om 14:06.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: SDS: Kabels aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Als jouw plug & play kabelset gebruik maakt van OEM microfoon en BT module zou het 100% moeten werken. Met welk merk/type BT plug & play kabelset wil je het gaan doen ?
    hoi
    ik heb een oem bt module en microfoon . de kabelset gekocht bij suwtec.de als ik me niet vergis met microfoon . merk type weet ik zo eerlijk gezegd niet weet alleen dat het met quadlock stekker is .
    heb de sds mod niet gedaan uit eindelijk ben namelijk niet zo handig in zulke mods . wie weet vind ik iemand die het zou kunnen/willen doen

  19. #58
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: SDS: Kabels aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleN Bekijk Berichten
    Dat is lang geleden, nog wat gedaan aan de b7?
    Deze moest inderdaad weer even uit het grote archief gehaald worden.
    Helaas zeer weinig tijd en energie over i.v.m. drukte / reorganisatie op het werk en een verbouwing huis / tuin. Het is nu meer bolt-ons maar het is niet anders.

    - Afhankelijk van de staat van de kogels op de draagarmen komen er volgende week bij de APK Powerflex of SuperPro bussen op de voorzijde.
    Ik hoop dat de feedback via het stuur daardoor wat beter wordt. Mijn voorgaande auto's stuurden als een natte krant in vergelijking met de A4 maar ik voelde i.i.g. op tijd wat er gebeurde.
    - Hubcentrische spoorverbreders (+/- 15mm per wiel) achterzijde staan ook al een hele tijd op de to-dolijst.

    Voor de rest heb ik vanwege de bouwwerkzaamheden een deugdelijke dakdrager gekocht. Echt een super ding. Bij 160 nog geen windruis of hinderlijke geluiden (niet met plaatmateriaal erop natuurlijk ).
    _DSC1412.jpg _DSC1413.jpg

    Ook nog even zoeken naar 2 bijbehorende Thule 591 fietsendragers zodat de crossfiets ook weer mee kan op vakantie. Past met geen mogelijkheid in de auto.
    _DSC1414.jpg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Meddeler Bekijk Berichten
    Ja zeker, daardoor zie ik ook iets over die sds mod, volgens mij heb ik dat dan al standaard in mij B7, ik kan commando's inspreken, krijg dan wel vaak Wie bitte als antwoord, haha, maar ik wil wel eens weten hoe ik een telefonbuch, zoals ik dat dan uitspreek in kan vullen met mijn eigen telefoon contacten, nu hoor ik steeds de eerste eigenaar in het duits zijn telefoonboek op noemen, hoe doe je dat??
    In de RNS kan ik de taal aanpassen naar engels. Da's i.i.g. al een stuk beter dan dat schreeuwen in het duits.
    Ik kan een groot gedeelte van de RNS bedienen dus "navigation", "Map" enz... Er is ook een SDS "light" welke alleen op de Bluetooth module zit.
    Als je het er echt uit wil hebben is een factory-reset misschien wel nodig. Geen idee. Ik zal eens kijken naar de mogelijkheden die de RNS hierin heeft.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  20. #59
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: SDS: Kabels aansluiten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door azdin Bekijk Berichten
    hoi
    ik heb een oem bt module en microfoon . de kabelset gekocht bij suwtec.de als ik me niet vergis met microfoon . merk type weet ik zo eerlijk gezegd niet weet alleen dat het met quadlock stekker is .
    heb de sds mod niet gedaan uit eindelijk ben namelijk niet zo handig in zulke mods . wie weet vind ik iemand die het zou kunnen/willen doen
    Ik neem aan dat je deze hebt:
    http://www.suwtec.de/Audi-Bluetooth-...TT-komplet-SDS

    Ze gebruiken de OEM mic dus ik zie technisch geen problemen. Ook gebruiken ze de SDS term in de advertentie maar het is mij niet duidelijk of hier alleen bellen of gehele RNS bedienen mee bedoeld wordt. Als de microfoondraadjes (mic-in/mic-out) op de quadlock van de RNS door jouw stekker gebruikt zijn dan volstaat alleen het aanpassen van de RNS naar een softwareversie die SDS ondersteund. Dat is ten alle tijde benodigd wanneer je RNS niet af-fabriek is uitgevoerd met SDS. Ook weet ik niet of/hoe het met het nieuwe model RNS PU gaat.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 25-06-14 om 21:33.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  21. #60
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: SDS: Kabels aansluiten

    @Meddeler: Ik heb zojuist tijdens het schoonmaken van het interieur even met het adresboek zitten kloten. Bestaande entries zou je moeten kunnen verwijderen met het alleronderste menu-item. Je moet wel een keertje extra naar beneden scrollen om die te zien. Nieuwe entries heb ik er nog niet in gekregen. Ik zal eens in het boekje van de RNS kijken of er wat over is beschreven. Wel moet ik erbij zeggen dat ik dat adresboek zelden tot nooit gebruik. De paar telefoonnummers die ik vaak bel staan in. Ik gebruik SDS voornamelijk bij adres-ingave tijdens het rijden. Voor radio/MP3 is het MFSW makkelijker en sneller.

    Taal kan ik overigens in "setup" > "spraakdialoogsysteem" wijzigen zonder problemen. Als engels er niet in zit vermoedt ik dat de RNS nog een update nodig heeft.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •