Pagina 16 van 27 EersteEerste ... 612131415161718192026 ... LaatsteLaatste
Resultaten 301 tot 320 van de 527

Onderwerp: Panoman's Allroad verzameltopic

  1. #301
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.126
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic

    Netjes!
    Ik laat winterwielen nog even weekje in garage liggen. Temperatuur hoog genoeg en met enkel mag ik een week niets doen... Maar 24-11 naar Duitsland en dan wel graag op winterwieltjes rollen.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #302
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic

    @A4drieliter; Yep, Polo staat op 14 inch. Soort Loeki fietsje effect Staat wel lief hoor.

    Vandaag het relais van de luchtvering preventief vervangen. Op het forum doken problemen op die ontstaan als dit relais kapot gaat. De kosten in onderdelen alleen al lopen dan richting de €1800,- Dit terwijl het relais zelf nog geen €20,- kost, en dit redelijk eenvoudig is te vervangen. Het zit aan de bestuurderskant in een waterdichte "doos" onder de parafan (plastic afdekking waar de ruitenwissers uitsteken). Poets & Herre hebben hem preventief vervangen, dit leek mij ook een goed idee.

    Dus ik had een afspraak gemaakt bij Hans Sloot (Lochem) en het relais besteld. Met een fijne sneeuwbui is het dan toch heerlijk dat je binnen en onder professionele begeleiding effe kan sleutelen. Ruitenwissers eraf. De parafan had wat voeten in de aarde voordat die netjes eruit wou komen, het eerste deel pak je er zo af (zie pica's). Daarna de behuizing openschroeven en het relais verwisselen. Geen centje pijn.

    Toen bleken er toch nog wat blaadjes her en der te zitten. Met wat perslucht en een alleszuiger is dat ook door Roy & Hans geregeld. Dit kostte eigenlijk het meeste tijd. Het vervangen zelf is ongeveer een half uurtje werk. Daarvan ben je dan nog de meeste tijd kwijt met het demonteren van het tweede deel van de parafan.

    Het relais wat eruit kwam heeft het nummer 8K0 951 253 (op de foto 643 op de behuizing). Dit nummer is vervallen en de opvolger 4H0 951 253A is erin gegaan (op de foto 645 op de behuizing).

    Ik raad iedereen aan met luchtvering om dit relais te wisselen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  3. #303
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic

    Zou ik dat ook moeten doen als de wagen uit 2010 is? Ik heb het topic even gemist, heb je een linkje?
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  4. #304
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic

    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  5. #305
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SkyBuMp
    Zou ik dat ook moeten doen als de wagen uit 2010 is?
    Lees de thread ff rustig door. Imho zou ik hem vervangen. Nu heeft die van jou nog niet zoveel gelopen, dus je kan het bij de volgende beurt doen. Volgens mij zit je nu nog in de fabrieksgarantie.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)


  6. #306
    SkyBuMp's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Posts
    2.403
    Kudos
    47
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Thanks, ik hou het even in gedachten maar voor nu lijkt het me nog wat vroeg!

    Is nog geen 2 inderdaad en extra garanatie is ook geregeld inmiddels
    A6 Avant 2.0TDI S-line - 06-2010

  7. #307
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Precies, maar dan weet je alvast het naadje van de kous
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  8. Ad
  9. #308
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Mm ook maar even overwegen dus thx voor the tip!
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  10. #309
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.526
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Thanks C !
    ga es met CD bellen voor dit relais
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  11. #310
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Mannen, graag gedaan. Ik vindt dit er eentje uit de categorie kleine moeite groot plezier. Je wilt die ellende niet meemaken.

    Het oude relais hebben we ff opengepeuterd. Zag er op zich goed uit (geen ingebrande contacten oid). Wat Hans wel opviel was dat er een diode of iets wat daarop leek inzat. Verder is het originele onderdeel vervallen, meestal is er dan een update geweest. In dit geval lijkt mij de reden evident. Heb het nieuwe relais dicht gelaten (had er maar eentje besteld).

    Wordt hier altijd erg nieuwsgierig van
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  12. #311
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Ik laat het met mijn volgende beurt gelijk door Hartog vervangen, ben toch over 5000 km aan de beurt
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  13. #312
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Pedro heeft bij mij geoefend, dus moet goed komen
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  14. #313
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.687
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    Pedro heeft bij mij geoefend, dus moet goed komen
    Bij je auto bedoel je....
    Dus....

  15. #314
    Blue Whale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    60
    Posts
    1.365
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Mannen, graag gedaan. Ik vindt dit er eentje uit de categorie kleine moeite groot plezier. Je wilt die ellende niet meemaken.

    Het oude relais hebben we ff opengepeuterd. Zag er op zich goed uit (geen ingebrande contacten oid). Wat Hans wel opviel was dat er een diode of iets wat daarop leek inzat. Verder is het originele onderdeel vervallen, meestal is er dan een update geweest. In dit geval lijkt mij de reden evident. Heb het nieuwe relais dicht gelaten (had er maar eentje besteld).

    Wordt hier altijd erg nieuwsgierig van
    Dat is een weerstand. Met de kleurcodering kun je hier de weerstandswaarde bepalen:
    http://www.okaphone.nl/calc/

  16. #315
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4drieliter Bekijk Berichten
    Bij je auto bedoel je....
    nee hoor, mijnes is ook vervangen.
    En waar die zit? Tja.....
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  17. #316
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.540
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Fijn dat het gemaakt is...

    (Ik blij dat ik geen luchtvering heb! )
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  18. #317

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Panoman Bekijk Berichten
    Mannen, graag gedaan. Ik vindt dit er eentje uit de categorie kleine moeite groot plezier. Je wilt die ellende niet meemaken.

    Het oude relais hebben we ff opengepeuterd. Zag er op zich goed uit (geen ingebrande contacten oid). Wat Hans wel opviel was dat er een diode of iets wat daarop leek inzat. Verder is het originele onderdeel vervallen, meestal is er dan een update geweest. In dit geval lijkt mij de reden evident. Heb het nieuwe relais dicht gelaten (had er maar eentje besteld).

    Wordt hier altijd erg nieuwsgierig van
    Wel een heel erg ouderwetse weerstand. Doet met terug denken aan mijn tijd op de MTS. Tegenwoordig nog steeds toegepast maar toch ook vaak SMD technologie. Idd interessant om de aangepaste versie eens te vergelijken. Uit mensen in de automotive hoor ik wel meer knutsel verhalen . Met aparte rommelhoekjes voor kleine serie producties en de hamer truc om de pasvorm even te optimaliseren. Net het echte werk.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #318
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje Bekijk Berichten
    nee hoor, mijnes is ook vervangen.
    En waar die zit? Tja.....
    Euhm, Walter wat een ontboezeming





    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Wel een heel erg ouderwetse weerstand. Doet met terug denken aan mijn tijd op de MTS. Tegenwoordig nog steeds toegepast maar toch ook vaak SMD technologie. Idd interessant om de aangepaste versie eens te vergelijken. Uit mensen in de automotive hoor ik wel meer knutsel verhalen . Met aparte rommelhoekjes voor kleine serie producties en de hamer truc om de pasvorm even te optimaliseren. Net het echte werk.

    Nou, het verhaal was ik nu te horen kreeg is dat die weerstand de problemen zou veroorzaken. Beetje opvallende constructie lijkt mij dit, en dat bevestigd jouw verhaal ook weer. In dit soort auto's had ik ook een SMD setup verwacht.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  20. #319
    Panoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    2.830
    Kudos
    118
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Panoman's Allroad verzameltopic; pag 16 vervangen relais luchtvering

    Gisteren een rondje NL gedaan (Gorssel, Amsterdam & Utrecht => Lochem). Toen ik in A'dam instapte moest ik toch even een ketellapper maken. Dit had ik nog niet eerder gezien..... Meer dan 1000Km bereik en dan al meer dan 100Km gereden.
    IMG_0156.jpg
    Nu heb ik wel het gevoel dat de laatste tijd hij zuiniger loopt en de bak "attenter" schakelt. Het viel mij op dat het samenviel met het bereiken van de 50.000km.

    Eind van de middag gaf hij aan dat in 46 dagen hij naar de dealer wou...... Dus dat wordt weer een tripje naar de heimat.
    A6 Allroad 3.0TDI 2009 (privé), A3 Ambition SB 2.0TDI S-Tronic 2010 (zakelijk), A3 Ambition Individual Cabrio 2.0TFSI S-Tronic 2009 (fun!)

  21. #320
    JMB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    598
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Kijk dat zijn de betere cijfers!
    Daar reken ik ook op dan over 5k

    Valt mij op met stronic dat bij uitloop naar stoplicht oid. de bak netjes en rustig terugschakelt maar van 3 naar 2 vertraagt de auto ineens erg hard
    Zal wel zo horen denk ik?
    You reap what you sow... always

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •