Bij de GT en GT RS zit er idd onderin een dubbel radiator systeem voor de koeling van het accupakket. Zal even opzoeken of dat op de Q4 ook het geval is.
Update:
Idd zoals ik al dacht zit er bij jou ook een flinke radiator op die plek. Daarom heeft jou gril ook gaatjes erin zitten.
Is er ook niet. Volgens mij ging het om de vraag wat het verschil is in koeling. Bij de Q4 lijkt er veel koeling te zijn maar vragen de prestaties er niet om terwijl dat bij een Tesla net andersom ligt.
Mijn opmerking was bedoeld om aan te geven dat de Tesla Model 3 geen extra koeling nodig heeft om de prestaties van de Q4 40 vol te houden.
Kennis van mij heeft de Q4 40 besteld na een afweging met de Volvo XC40 recharge. Ze mist wel de punch van de aandrijving in de Q4 maar heeft uiteindelijk gekozen voor range.
Vandaag mega update. Ik denk nu dat hij wel erg snel van kiet gaat
Polish_20211211_204003946.jpg
Zoek de verschillen
En hoe zijn de eerste kilometers bevallen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Vandaag het eerste wasje. Zoals gebruikelijk met espresso service van de vrouw des huize. En moet zeggen toch wel erg blij met weer een kleurtje na het zwart op de limo
Blue beauty
Afgelopen dagen een "stress" test gedaan met de Q4.
Vrijdag 17 december
Rondje Zuid-Nederland kerstpakketten rondbrengen
Start 90% met 375 km range
Einde 10% met 45 km range
373 km
19,3 kWh/100 km
311 km
19,5 kWh/100 km
20211217 Monster rit (2).png20211217 Monster rit (1).jpg
Zaterdag 18 december
TT goody ophalen in de buurt van Keulen met een visite aan @water-escape om even de Q4 te showen
Start 100% met 415 km range
Einde 3% met 12 km range
373 km
19,3 kWh/100 km
20211218 Monster rit (2).jpg20211218 Monster rit (1).jpg
Ik moet zeggen prima bevallen. Truc is voorverwarmen aan de laadpaal. Je aan de snelheid houden en waar kan anticiperen. Ook soms de B-weg gepakt omdat het iets korter was en weinig extra tijd kostte. Dit was weer goed voor het regenereren onderweg. Dan zijn deze waardes prima te doen en is de Q4 een top reismobiel.
Zondag om het af te sluiten nog even ritje naar Rotterdam en even een bird shot gemaakt. Op afstand zag het er prima uit Ondanks dat in D de bietencampagne aan de gang was.
20211219 top shot.jpg
"Truc is voorverwarmen aan de laadpaal" Wat bedoel je daar mee?
En is het houden aan de snelheid, anticiperen etc. niet erg saai?
Je stelt de "standkachel" in op vertrektijd zodat de auto an sich op temperatuur is bij vertrek. Zo is hier in het begin van de rit geen accu capaciteit voor nodig. Dit zou anders nadelig zijn voor je actieradius.
Saai of relaxed? Een keuze. Je kunt ook doorrijden en onderweg een bakkie koffie doen bij de snellader. Onder aan de streep zal het niet veel schillen. Niks mis met wat onthaasten in deze maatschappij. Uiteindelijk heb ik op de heenweg naar Frechen er 5 minuten langer over gedaan na Google voorspelt.