Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 282

Onderwerp: Gadgets: S6 diffusor + voorbumper

  1. #1
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Gadgets: S6 diffusor + voorbumper

    Hallo

    Na een aantal maanden mee te hebben gelezen op AF mag ik mij ook eindelijk voorstellen. Na een afstruinen van Gaspedaal en menig bezoek naar een zojuist helaas verkochte auto heb ik eindelijk mijn auto gevonden! Het is een A4 Avant 1.8TFSI + ABT 211PK uit 2010 met 25000km in de door mij zo graag gewenste kleur Daytona Grijs geworden! Ik hoop de auto volgende week op te mogen halen, mijn vorige auto is een Citroen C1 . Ik heb een aantal zaken die ik nog aan wil passen, en ik zou daarbij graag jullie tips en meningen horen:

    Auto:
    - Velgen 18" s-line vervangen voor 19" S5 (?) of 19" RS4 (zie foto's) Iemand tips voor een adres? Iemand belang bij de 18" S-lines + continental banden? Wat kan ik hiervoor vragen? Velgen zijn super netjes, zonder krassen of schades +- 6 mm profiel! Welke steek + ET waardes hebben de huidige velgen? Welke zou ik bij 19" moeten hebben?
    - Logo van S4 vervangen in de grill voor een S-line variant - MISSCHIEN
    - Sonnyboys (tips ervaringen?)
    - Tuning naar 211pk. Ik heb gereden in een ABT getunde en dat reed heerlijk! De auto heeft nog 1 jaar Audi A selectie garantie, en ABT vindt ik nogal duur. Iemand tips voor me? - DONE
    VAGCOM: Gauge sweep, PDC visueel, laptimer iemand nog tips? Ik woon omgeving Hardenberg (Ommen, Dedemsvaart, Dalfsen, Zwolle), iemand in de buurt die mij kan helpen?- DONE
    image.jpg

    a4-1.jpga4-2.jpga4-3.jpga4-4.jpg

    Ik zou graag de velgen van de onderstaande A4 onder mijn A4 hebben, iemand die me kan vertellen welke velgen dit zijn? En welke steek + ET waardes ze hebben? Ik denk zelf dat het de S5 velgen zijn...

    a4-5.jpga4-7.jpg

    Ik weet niet of dit mag maar: te-koop: 18" S-line velgen, origineel Audi + Continental banden. Velgen zijn super netjes, zonder krassen of schades +- 6 mm profiel!
    a4-6.jpg

    Alvast bedankt voor de tips! Groet Gadgets!

    Verborgen menu MMI vrijschakelen - done
    Accu laad toestand weergeven - done
    MMI opstart logo S4 - done
    Dag rijverlichting incl achterlichten - done
    LED verlichting koplampen voor altijd fel - done
    Needle sweep - done
    Olietemperatuur + laptimer (in BIS) - done
    Ruitensproeier weergave (in MMI) - done
    Waarschuwingtoon sleutel - done
    Alarm in- en uitschakelen piep - done
    Verstelbare sfeerverlichting - done
    Laatst gewijzigd door Gadgets; 29-03-20 om 21:31.

  2. #2

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Welkom op AF Gadgets,

    Mooi iets in het voorruit zicht.
    Adverteren mag niet hier in dit topic, moet in het marktplaats topic, kost je 5 euro per advertentie.
    Snel weg halen anders krijg je een ban.
    Maar beter is om goldmember te worden, kost je 25 euro per jaar, mag je altijd gratis adverteren, en geen reclame meer op de site.

    Trouwes, vind je S-Line velgen juist mooi en ze zijn ideaal om schoon te maken.

    Andwoord op je vragen kan ik je wel geven.

    De orignele waardes, voor de banden en velgen voor de A4-B8 vindt je hier: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...tml#post803129

    Pas op geen A5 of S5 velgen op een A4-B8, die hebben een totaal andere ET waarde

    Logo S4/S5 vervangen voor S-Line vindt je hier: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1128783
    En hier: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...ml#post1136148

    Tuning, ik heb zelf JD tuning perfect.
    Samen met hartog tuning is JD tuning, de best aangeschreven tuning voor VAG motoren.
    Info in mijn topic over mijn JD ervaring: http://www.audiforum.nl/forum/showro...tml#post830219

    De PDF heb je gevonden in de download sectie neem ik aan.
    VagCom ik zit in Zeeland, hier vindt je de andere: http://www.audiforum.nl/forum/vag-co...tie-topic.html

    Heb zelf een Aliba kabel van 25 dollar, ben nog geen auto tegen gekomen waar die niet op werkte, advies koop er ook 1.
    echt handig zeker als je wil gaan retrofitten.http://www.audiforum.nl/forum/vag-co...tml#post928785

    Sonnyboys, geen eraring mee, ik heb OEM rolgordijnen in mijn achterportieren, gebruik de zoekfunctie op het forum, tik ik sonnyboys en je vindt genoeg


    Peeet

    PS als je nog meer ideen wil op doen, al mijn retrofits vindt je hier: http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1132076
    Kan je aanbevelen, zie in mijn topic retofits
    chrome eindstukken uitlaat
    Chrome ringen rond mistlamp
    S4/S5 skirts
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Welkom!
    Gefeliciteerd met de overstap naar een echte auto!
    Je kunt voor Hartog tuning ook terecht bij Audiwereld. Daar kunnen ze je ook helpen met VAGcom en de grille.

    De 5 spaak (s-line) velg vind ik ook super maar ik kan me ook wel vinden in de 19" S5 velg. Waarom niet beide? Dan kun je de 5 spaak gebruiken als wintervelg.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  4. #4
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    @quest: thanks, ik heb er ook overgedacht om ze te houden en te voorzien van winterbanden, maar die zijn voor 18" nogal prijzig. Heb jij misschien een idee wat de S5 velgen inclusief banden zouden kosten?

    Wat betreft de tuning: ik heb nog 1 jaar Audi select garantie en twijfel dan ook om het nu te doen, of toch misschien maar een jaar wachten.. Waar heb jij je tuning laten uitvoeren? Heb je nog VAGCOM aanpassing tips? Welke zou ik zeker moeten doen?
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  5. #5

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Via PB nog de volgende vragen binnen gekregen, zet ze in je topic dan heeft iedereen er wat aan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets
    Sorry nog een vraag... Ik heb zojuist jou verhaal gelezen over JD, wat kost het precies, heb je ook behoud van garantie (heb nog 1 jaar Audi select garantie)? Nog tips? De auto is al een grote investering en ik zou zoooo balen als de tuning fout gaat? Thanks voor je hulp!

    Een audi fan!
    Antwoord vindt je hier, mijn dealer werkt met JD en ABT: http://www.audiforum.nl/forum/motor-...tml#post830119

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets
    Top bedankt! Welke VAGCOM aanpassingen heb jij gedaan/ kun je aanraden?

    Arnoud
    Alles zie PDF: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...p?do=cat&id=16

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Ik koop zelf bijna alles op eBay.de
    Zoeken op A4 8K Felgen

    http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=A....c0.m270.l1311

    Betaal met paypal = tot 1000 euro verzekerd, reken op 70 a 80 verzendkosten uit DE.

    Altijd voor OEM velgen gaan, niet voor immitatie, De A4-B8 en de A5 heeft een gevoelig onderstel, zie de ellende in het tril topic: http://www.audiforum.nl/forum/b8-200...-probleem.html
    Als ie gaat trillen zullen ze dat onterecht afschuiven op je immitatie velgen.

    Ga voor Michelin, lees het tril topic, Conti niks dan ellende.

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  7. #7
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Peeet
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  8. Ad
  9. #8
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets Bekijk Berichten
    @quest: thanks, ik heb er ook overgedacht om ze te houden en te voorzien van winterbanden, maar die zijn voor 18" nogal prijzig. Heb jij misschien een idee wat de S5 velgen inclusief banden zouden kosten?

    Wat betreft de tuning: ik heb nog 1 jaar Audi select garantie en twijfel dan ook om het nu te doen, of toch misschien maar een jaar wachten.. Waar heb jij je tuning laten uitvoeren? Heb je nog VAGCOM aanpassing tips? Welke zou ik zeker moeten doen?
    Bij Audiwereld
    Kijk maar in mijn showroom (link onder mijn avatar of in mijn onderschrift)
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  10. #9
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    @ gadget

    jij bent nu al verloren als je naar die 2 spammers van hierboven luistert, je kan nu nog terug, ik waarschuw maar 1 keer.



















    Mooie auto! Heel veel veilige kilometers gewenst!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  11. #10

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Adverteren mag niet hier in dit topic, moet in het marktplaats topic, kost je 5 euro per advertentie.
    Snel weg halen anders krijg je een ban.
    Maar beter is om goldmember te worden, kost je 25 euro per jaar, mag je altijd gratis adverteren, en geen reclame meer op de site.
    sonnyboys topic: http://www.audiforum.nl/forum/interi...ml#post1251402

    Mooi op de avant van AF lid skyline

    peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  12. #11
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    @Gadgets: Bienvenue au Forum Audi. Ben alvast mijn Frans aan het oefenen voor de vakantie. Dank je voor je pb. Inmiddels ben je al aardig geïnformeerd.
    Nog wat aanvullingen van mijn kant. 19" staat geweldig maar je moet wel rekening houden met de nadelen. Zeer gevoelig voor spoorvorming en schuin aflopende weg, aquaplaning is een issue wanneer je banden gaan slijten, bij de eerste vlokken sneeuw sta je echt stil en je topsnelheid is iets lager door de grotere weerstand (hoewel je die in de praktijk toch nooit haalt)

    Voor de Abt-tuning hebben de dealers nu een kortingsactie. Is nog steeds duurder dan JD en Hartog maar je houdt wel de garantie via de dealer. Sommige dealers doen dit ook met JD en bij Hartog kan je ook garantie krijgen. Die garantie is voor de één belangrijker dan voor de ander. Maar onthoud dat je niet moet bezuinigen op de tuning. Er zijn helaas bedrijven die weinig rekening houden met de betrouwbaarheid en de driveability en alleen maar veel peekaa's en koppel beloven.

    Gebruik even het overzicht voor de Vagcom-boys of wacht tot 15 september op de meeting op vliegveld Valkenburg bij Leiden.

    De Sonnyboys beperken wel het zicht naar buiten. Ik heb het privacyglass en dat werkt perfect en het zicht is ook perfect. Ik heb regelmatig in de A4 van MWT gereden met Sonnyboys en ik vind die dingen teveel zicht naar achteren wegnemen.

    Voor de winterbanden zou ik idd deze 18" velgen gebruiken. Lekker makkelijk schoonhouden en als je nu gaat zoeken naar een set winterbanden op Ebay.de dan moet je zeker goedkoop kunnen slagen.

    Voor de 19" velgen wordt het wat langer zoeken. Die vind je ook op EBay maar je moet rekenen op stevige prijzen. Te goedkoop is te mooi om waar te zijn, en de praktijk leert dat er dan ook echt wat mis is. Je kan ook naar Ary Klaassen in Harderwijk bellen of hij wat heeft. Geeft goede service (spreek uit ervaring)
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  13. #12
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Morgen ophalen, zin in! Vagcom aanbod van quattroA3, dus dat moet goed komen!
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  14. #13

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets Bekijk Berichten
    Morgen ophalen, zin in! Vagcom aanbod van quattroA3, dus dat moet goed komen!
    Dat wordt draaien en woelen vannacht. Kom morgen maar op met de foto's. Juist in de regen kam het heel mooi zijn.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #14
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Klopt! Ik zit de laatste weken al het forum af te struinen, foto's te kijken en ideeen op te doen.

    Ik heb morgen veel auto-show-afspraken staan, maar ik zal foto's maken!

    Ik denk niet dat ik de C1 gaan missen, behalve het tanken dan
    Laatst gewijzigd door Gadgets; 13-07-12 om 21:38.
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  16. #15

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets Bekijk Berichten
    Klopt! Ik zit de laatste weken al het forum af te struinen, foto's te kijken en ideeen op te doen.

    Ik heb morgen veel auto-show-afspraken staan, maar ik zal foto's maken!

    Ik denk niet dat ik de C1 gaan missen, behalve het tanken dan
    Ga je zeker niet missen. Is een mega stap. Je moet wel even 16-9 komen laten zien. Zie mijn onderschrift.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #16
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Veel plezier vandaag! Zal wel lukken denk..

    Dit wellicht nog wat voor je?

    http://www.vagwereld.nl/mistlamproos...me-ringen.html

    Maakt de voorkant wel af imo, en natuurlijk wel het S4 logo vervangen.. maar dat ga je al doen.
    A4 B9 Facelift Limousine (2020) Launch Edition Sport 2.0TFSI S-tronic
    A4 B9 Limousine (2015) Sport Proline S 2.0TDI S-tronic
    A4 Avant B8 (2011) 1.8TFSI Proline S Plus

  18. #17
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Vanavond mijn VAGCOM aanpassingen afgemaakt: tellersweep, s4 logo mmi, laptimer, olie temperatuur, zuinigheidsprogramma, acculaadstand, alarmpiepjes, cd-ripping, ledverlichting altijd fel. Ook zijn mijn H11 7500k mistlampjes zijn besteld en kan ik morgen ook installeren.

    Vraag: waar zit de sfeerverlichting bij de pedalen? PDC lukt niet, ik heb geen module 10?! Hoe kan ik zien of ik de facelift heb?
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Posts
    213
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Facelift herken je oa aan de kleinere spiegels, MMI met joystick en LED lichten achteraan icm xenon.
    Als ik zo de foto's bekijk heb je een facelift-model.
    2017 S5 Navarra

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    32
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - 2010 - S-Line - Daytona Grijs - Tips gevraagd!

    Wow, Hele dikke bak, goeie kleur ook!

    Btw sonniboys gewoon doen, krijg je geen spijt van.

    Grtz oud collega

    Edit: typo
    Laatst gewijzigd door rikkers; 18-07-12 om 22:12.
    A4 (b6) Avant 1.8T

  21. #20

    Standaard Re: A4 Avant 1.8 TFSI - ABT 211pk - S-Line - Daytona Grijs - VAGCOM - S4 Grill

    Wel ff toestemming vragen voor gebruik van een foto van mijn vorige auto hè !

    Haha is mijn oude auto de Daytona grijze met die grijze s5 velg en s5 grill
    Laatst gewijzigd door A5 SPORTBACK; 18-07-12 om 22:13.

Pagina 1 van 15 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •