Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sterko
Waarom wil je dat? De oude is beter. Bij de facelift heb je maar één knop waarmee je dus niet heen en weer kunt. Ook mis je dan de weergave van de stand tussen de knoppen. Ik zou liever de pre-FL hebben.
Voor de looks... (denk ik)
@Der Bastler: je gaat de boordnet voor een FL versie vervangen? Ik heb daar wel wat gezeik mee gehad in het verleden, vooral met stuurbekrachtiging en binnenverlichting, niet alle types kreeg ik aan de praat..
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Leon
Voor de looks... (denk ik)
Smaken verschillen, maar ik vind de pre-FL mooier.
Ik heb nu tussen Drive select en Start-stop een leeg plekje. Net alsof ik nog een optie mis, maar dat is niet zo.
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
sterko
Smaken verschillen, maar ik vind de pre-FL mooier.
Ik heb nu tussen Drive select en Start-stop een leeg plekje. Net alsof ik nog een optie mis, maar dat is niet zo.
Heeft niks met smaak te maken, hij heeft een FL MMI en aircopaneel, dus ik snap wel dat hij de ADS knop ook FL wil..
heb je electrische Rollo?
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Leon
heb je electrische Rollo?
Ja, ik heb alle mogelijke facelift knopjes en toch een leeg plekje tussen Drive select en Start-stop :(
Rollo vind ik overigens echt een zinloze optie, maar alleen voor het knopje zou ik hem de volgende keer weer nemen ;)
Re: Pedalen, ze zitten erin!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Der Bastler
Dank voor de tip, ik ga het in ieder geval in mn agenda zetten!!
En wat dan??? :D
Gisterenochtend even bij de dealer geweest met de A3 van de vrouw en onderstaand laten vrijschakelen/sleutels e.d. aanpassen, dus...
Bijlage 152202 Bijlage 152203 Bijlage 152204
WOW, dat wil ik ook in mijn 2004er A3. Kun je nu ook de olietemperatuur aflezen?
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Der Bastler
Zo het wordt weer tijd om de A5 uit elkaar te schroeven. Heb besloten om te kijken of ik de Drive Select van de Facelift aan de gang kan krijgen in mijn "oude" A5.
Hiervoor zie ik nog wel een paar beren op de weg. Maar je moet toch iets te doen hebben. :D
De onderdelen zijn binnen, nu nog even tijd vinden om e.e.a. eens even te testen...
Dit is het nu:
Bijlage 202616
En zo moet het worden:
Bijlage 202617 Bijlage 202618
Onderdelen heb ik inmiddels: DS schakelaar van RS facelift (zonder start/stop), Boordnet van facelift.
Alarm bouw ik dan meteen even mee denk ik... :)
Wordt vervolgd...
@Der Bastler ist wieder zurück, je gaat gelijk weer lekker Roy :) .
Peeet
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Goedemorgen heren,
Super dat de meningen weer erg verdeeld zijn. :D
Ik doe het omdat ik wil weten of ik het voor elkaar kan krijgen. @Leon: Dat er problemen zijn met diverse boordnet stuurapparaten weet ik servotronic en binnenverlichting. Die topics volg ik al een hele tijd, ook internationaal (en ik heb er zelf ook nog een paar liggen die niet werken ;) )
Met een automaat weet ik dat het mogelijk is om FL in te bouwen en werkend te krijgen. Handgeschakeld zijn al diverse retrofitters mee bezig geweest echter momenteel zonder resultaat. (schijnbaar is het eentje gelukt) vanwege het achteruitrijsignaal.
Aangezien ik alles facelift heb omgebouwd wil ik idd ook het laatste deel ombouwen naar facelift. Voordeel is dan dat mijn drive select werkt via de knop en in het mmi. En mijn Homelink werkt dan ook via de mmi.
@sterko: ik ben met je eens dat de oude drive select mooier is. Ik wil alleen vanuit technisch oogpunt kijken of ik het aan de praat krijg...
Al met al kleine zeikerige dingetjes, maar voor mij nu net de puntjes op de i. Zeker ook omdat ik nu een boordnet heb die ook voorbereid is op facelift koplampen met bochtenverlichting. (mocht ik een keer de ultieme ombouw helemaal willen doorzetten en de eerste bezitter ben van een facelift A5 coupe uit 2007 :ban: ).
joachimstoll: Ja dat kon ik. A3 is inmiddels verkocht...
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Ik zat een tijdje te zoeken naar een mooie oplossing om de olietemp in mijn A3 af te kunnen lezen, maar kwam nooit wat tegen tot ik gisteren dit onderwerp aan het lezen was...
Valt het mee, om de KI te wisselen? Waar moet ik rekening mee houden?
Erg gaaf wat je allemaal hebt gedaan, ik zal je vast wel aanspreken als ik je hier in de achterhoek (omgeving Borculo) tegen kom.
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Der Bastler
Goedemorgen heren,
Super dat de meningen weer erg verdeeld zijn. :D
Ik doe het omdat ik wil weten of ik het voor elkaar kan krijgen. @
Leon: Dat er problemen zijn met diverse boordnet stuurapparaten weet ik servotronic en binnenverlichting. Die topics volg ik al een hele tijd, ook internationaal (en ik heb er zelf ook nog een paar liggen die niet werken ;) )
Met een automaat weet ik dat het mogelijk is om FL in te bouwen en werkend te krijgen. Handgeschakeld zijn al diverse retrofitters mee bezig geweest echter momenteel zonder resultaat. (schijnbaar is het eentje gelukt) vanwege het achteruitrijsignaal.
Aangezien ik alles facelift heb omgebouwd wil ik idd ook het laatste deel ombouwen naar facelift. Voordeel is dan dat mijn drive select werkt via de knop en in het mmi. En mijn Homelink werkt dan ook via de mmi.
.
RFS heb ik zelf nog geen last mee ondervonden, ging puur om binnenverlichting en stuurbekrachtiging, de ene liet zich wel goed coderen, de ander niet. En zwaar sturen krijgt dan een hele andere dimensie bij een A5.. De AK werkte perfect, alleen zijn dat boordnets uit testwagens, dus die zijn er niet veel.. Tegenwoordig gebruik ik bij FL ombouw gewoon een PFL boordnet en pas de bedrading aan bij adaptive light.. Dat is de snelste en dan voor de eigenaar tevens de goedkoopste oplossing..
En het wordt allemaal steeds lastiger, zeker met het MQB systeem in de nieuwere Audi's.. Zelfs iets simpels als CC inbouwen wordt al een uitdaging, de 8V 2015 is niet te coderen nog bijvoorbeeld.. De 4G heeft opeens ook MQB systemen aan boord, dus het wordt opeens allemaal weer opnieuw uitvinden..
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
AK zijn inderdaad testers. Ik heb nu een AL.
Begrijp alleen niet helemaal wat je bedoeld met FL ombouw en dan gewoon PFL boordnet en bedrading aanpassen voor adaptive light.
Maar goed, mij gaat het nu voornamelijk om de resterende "kleine" zaken: DS en Homelink e.d.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Leon
RFS heb ik zelf nog geen last mee ondervonden, ging puur om binnenverlichting en stuurbekrachtiging, de ene liet zich wel goed coderen, de ander niet. En zwaar sturen krijgt dan een hele andere dimensie bij een A5.. De AK werkte perfect, alleen zijn dat boordnets uit testwagens, dus die zijn er niet veel.. Tegenwoordig gebruik ik bij FL ombouw gewoon een PFL boordnet en pas de bedrading aan bij adaptive light.. Dat is de snelste en dan voor de eigenaar tevens de goedkoopste oplossing..
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Leon
En het wordt allemaal steeds lastiger, zeker met het MQB systeem in de nieuwere Audi's.. Zelfs iets simpels als CC inbouwen wordt al een uitdaging, de 8V 2015 is niet te coderen nog bijvoorbeeld.. De 4G heeft opeens ook MQB systemen aan boord, dus het wordt opeens allemaal weer opnieuw uitvinden..
Daarom is het goed dit soort dingen te blijven ombouwen en te blijven uitproberen.
En de nieuwe technieken.... in 2008 werd dat ook gezegd van de MMI 3G en 3G+, kijk eens wat we daar nu mee kunnen... ;)
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Der Bastler
Daarom is het goed dit soort dingen te blijven ombouwen en te blijven uitproberen.
En de nieuwe technieken.... in 2008 werd dat ook gezegd van de MMI 3G en 3G+, kijk eens wat we daar nu mee kunnen... ;)
Klopt.. Maar voor de hobby heb je tijd en kost het geen geld (zichtbaar) als je zaken wil proberen/uitzoeken.. Dat ligt bij mij nu anders, ik heb geen tijd meer om dagen op fora door te brengen om zo iets uit te zoeken, nu moet ik er gewoon aan beginnen en maar hopen dat het lukt en ook dat kost geld natuurlijk de eerste paar keer, maar dat hoort er bij..;)
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Zoals jij wel weet en ziet op de Facebookpagina in Duitsland is het voor mij ook allang geen hobby meer. ;)
Fora sturen je nog wel eens de juiste kant op. Pionieren moet je toch zelf blijven doen...
En dat kost idd tijd, energie en geld. Kijk maar naar de R8 ombouwen. Dat ging ook niet van vandaag op morgen. ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Leon
Klopt.. Maar voor de hobby heb je tijd en kost het geen geld (zichtbaar) als je zaken wil proberen/uitzoeken.. Dat ligt bij mij nu anders, ik heb geen tijd meer om dagen op fora door te brengen om zo iets uit te zoeken, nu moet ik er gewoon aan beginnen en maar hopen dat het lukt en ook dat kost geld natuurlijk de eerste paar keer, maar dat hoort er bij..;)
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
nee is niet moeilijk. Moet alleen bij audi gebeuren. Komponentbescherming en sleutels aanleren. Dit was een nieuwe KI kunnen ze de km stand ook meteen doorvoeren. gebruikte kan maar dan moet de km stand van een bestaande aangepast worden en dat kan niet bij Audi. Hiervoor zijn wel speciale bedrijven die dat kunnen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
joachimstoll
Ik zat een tijdje te zoeken naar een mooie oplossing om de olietemp in mijn A3 af te kunnen lezen, maar kwam nooit wat tegen tot ik gisteren dit onderwerp aan het lezen was...
Valt het mee, om de KI te wisselen? Waar moet ik rekening mee houden?
Erg gaaf wat je allemaal hebt gedaan, ik zal je vast wel aanspreken als ik je hier in de achterhoek (omgeving Borculo) tegen kom.
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Der Bastler
nee is niet moeilijk. Moet alleen bij audi gebeuren. gebruikte kan maar dan moet de km stand van een bestaande aangepast worden en dat kan niet bij Audi. Hiervoor zijn wel speciale bedrijven die dat kunnen.
Een nieuwe zou bij de prijs van +-800€ ook geen optie zijn. http://www.onderdelenlijn.nl/voorraa...03x10011003x29, kijken wat die kost.
Wel ben ik heuvrig, dat ik nog gezeik met de brandstofpomp en of stuurapparaten krijg.
Mag ik vragen welke Audi Dealer dat voor je deed? H&K in Hengelo heb ik niet de beste ervaringen mee.
De nieuwen sleutels horen er dan ook bij? Of blijf ik mijn oude sleutels gebruiken?
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Stuur me maar een mail dan zal ik je het adres geven; Audi.diagnose@hotmail.com
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
joachimstoll
Een nieuwe zou bij de prijs van +-800€ ook geen optie zijn.
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraa...03x10011003x29, kijken wat die kost.
Wel ben ik heuvrig, dat ik nog gezeik met de brandstofpomp en of stuurapparaten krijg.
Mag ik vragen welke Audi Dealer dat voor je deed? H&K in Hengelo heb ik niet de beste ervaringen mee.
De nieuwen sleutels horen er dan ook bij? Of blijf ik mijn oude sleutels gebruiken?
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Der Bastler
Zo het wordt weer tijd om de A5 uit elkaar te schroeven. Heb besloten om te kijken of ik de Drive Select van de Facelift aan de gang kan krijgen in mijn "oude" A5.
Dit is het nu:
Bijlage 202616
En zo moet het worden:
Bijlage 202617 Bijlage 202618
Wordt vervolgd...
Zelf al wat langer over retrofit Drive Select aan het dubben. Voornamelijk vanwege de sportstand. Extra vermogen is immers altijd welkom. Maar ... is er wel extra power? @ketelapper sprak zich ook al eens teleurgesteld daar over uit.
Ergo, bestaat er een matrix of zo waar het vermogen/koppel van standaard met sport in opgenomen staat?
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Geen extra vermogen. Wel een iets andere gaspedaal karakteristiek
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Minimaal, ik heb het gehad maar weer teruggezet, het werkt (misschien) met een automaat met een handbak niet (vind ik):)
Re: Toch nog een paar modjes gevonden ;)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
robasto
Zelf al wat langer over retrofit Drive Select aan het dubben. Voornamelijk vanwege de sportstand. Extra vermogen is immers altijd welkom. Maar ... is er wel extra power? @
ketelapper sprak zich ook al eens teleurgesteld daar over uit.
Ergo, bestaat er een matrix of zo waar het vermogen/koppel van standaard met sport in opgenomen staat?
Merk zeer goed het verschi, zowel op mij vorige A4 MY2010 en nu op de A5 My2013
''Motor, werkt op alle, de responce tijd van het gaspedal naar de ECU wordt hierdoor verkort.''
Kijk even in het DIY topic, -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1309535
Daar wordt het mooi omschreven met plaatje erbij, hoe en wat
Peeet