Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 160

Onderwerp: A4 B5 limousine '98 verkocht

  1. #41
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Netjes hoor! Wanneer gaan ze er in?

  2. #42
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    zodra ik tijd en bumper steunen heb.
    Gister nog naar coen donkers geweest, maar hij hat ze helaas niet.
    Morgen bij den dealert bestellen.
    Hopen op goed weer volgend weekend, en niets te doen... dan zou het kunnen dat ze volgend weekend er in gaan.

  3. #43
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferri Bekijk Berichten
    zodra ik tijd en bumper steunen heb.
    Gister nog naar coen donkers geweest, maar hij hat ze helaas niet.
    Morgen bij den dealert bestellen.
    Hopen op goed weer volgend weekend, en niets te doen... dan zou het kunnen dat ze volgend weekend er in gaan.
    Ik ben benieuwd, we wachten af

  4. #44
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Ziet er allemaal erg mooi uit! Prachtig!
    Begrijp ik nou dat je parabolen hebt gekocht??
    Fotóotje van?

  5. #45
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerobas Bekijk Berichten
    Ziet er allemaal erg mooi uit! Prachtig!
    Begrijp ik nou dat je parabolen hebt gekocht??
    Fotóotje van?
    Velgen en banden liggen bij de garage, denk dat ik ze morgen ga ophalen zal dan ook wel een fototje maken en plaatsen.


  6. #46
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    velgen gisteravond er toch op gelegd (zat te twijfelen of ik de winterbandjes er al op moest gooien) en zo is het resultaat (niet de beste foto's)
    DSC02728.jpgDSC02729.jpg

    Heb ook gele koni's binnen gekregen (gebruikt), maar weet nog niet of ik die ga monteren, ze zien er toch wat ouder uit dan verwacht.
    Denk wel dat iets lager beter zal staan.
    Bij de garage gelijk de draagarmen gecontroleerd en aan beide zijde zijn de voorste bovenste draagarmen niet best meer, links zelfs helemaal ruk.
    Ook de vrijloop polie van de dynamo kapot, dus dat gaat weer honderden euries kosten
    Maar goed de overige draagarmen waren nog goed en org audi als de auto daardoor weer wat koersvaster wordt ben ik helemaal tevreden.
    Hopelijk heb ik zondag wat tijd over om aan de FL bumper + koplampen te werken, maar heb er een hard hoofd in dat ik dat ga redden...
    Laatst gewijzigd door ferri; 26-10-12 om 21:58.

  7. #47
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Wow, ziet er echt heel erg goed uit man!
    Reparaties laat je allemaal doen dus? Kan je aardig wat mee besparen hoor door het zelf te doen..

  8. Ad
  9. #48
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Helemaal mee eens, ziet er keurig uit! Mooie velgen!
    Een verlagingsset zal hem nog mooier staan denk ik! Maar zoals je al typte heb je eerst andere reparaties voor de boeg.

    Zelf doen zal inderdaad veel schelen! De draagarmen moeten zeker wel lukken of niet?

  10. #49
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Bedankt, ben er zelf ook wel content mee, maar dan moet de carrosserie wel naar beneden, vindt het nu net niet..
    mijn grootste probleem is niet het kunnen maar tijd, omdat ik 2 kinderen heb en mijn huis veel tijd vraagt gaat mij dit gewoon niet lukken binnen afzienbare tijd.
    Aangezien ik er wel guwelijk aan iriteer neem ik de garage kosten voor lief, het zij zo.
    Ergens baal ik er wel van, heb ik eindelijk een huis met een garage en verwarming en een smeerput moet ik nog het onderhoud uitbesteden
    Volgend jaar herfst hoop ik weer wat rust te krijgen en dan ga ik weer alles zelf doen, lekker hobbien wie weet met iets leuks (als er geld over is)
    Laatst gewijzigd door ferri; 27-10-12 om 21:40.

  11. #50
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Dat is inderdaad erg jammer! Tijd is inderdaad wel nodig om lekker te hobbyen:P Ik hoop voor je dat de kosten mee zullen vallen. Gelukkig heb ik wel tijd om alles zelf te doen. Vind de prijzen van de garagehouders ook wel erg duur worden tegenwoordig. Maar ja, is niet anders he!
    Ideaal dat je een garage hebt met smeerput! Ben jaloers!!!!:P

  12. #51
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    ik op jouw, jij hebt tijd

  13. #52
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    hahahaha! zo heeft iedereen wat hé!:P

  14. #53
    Frans_van_Arkel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2005
    Leeftijd
    44
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferri Bekijk Berichten
    Zijn zeer mooi, hoe ver is jouw auto verlaagd?
    Toch leuk als je wat foto's van forum leden gebruikt de eigenaren vanzelf naar boven komen.
    Een keer zitten google op wat mooie velgen voor een B5 zouden zijn, dan komen jullie auto's naar boven
    Dankje.

    Ik heb er een schroefset onder: KW Variant 1 INOX. Ik denk dat de auto ongeveer 6 cm verlaagd is. Hij is voor iets meer verlaagd als achter, omdat de standaard A4 de fantastische voor hoger als achter set-up heeft.
    Ik rijd hier nu alweer bijna anderhalf jaar mee en heb zo'n 50.000km gereden denk ik. Het enige probleem wat ik had in het begin waren de spoorverbreders voor 20mm per kant. Hierdoor kon ik niet een rotonde over zonder dat de wielen tegen de wielkasten kwamen. Ik heb ze nu alleen achter eronder zitten, ET48 - 20 = ET28. Ik denk voor zou ET33 perfect zijn, dit alles met 8 inch brede velgen. Verder is het heel belangrijk om de auto goed uit te laten lijnen na het verlagen.
    Gullideckels FTW

  15. #54
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Het is dan eindelijk zover
    DSC02770.jpgDSC02772.jpg
    Ze zitten er in, en ook de FL bumper zit erop
    Helaas wel meer werk dan verwacht, met de nieuwe montagepunten boren van de bumpersteunen ook door de ruitenspoeier reservoir geboord
    Gelukkig had ik nog 1 extra rubber draadbus (waar ik ook de bumpersteunen mee heb gemonteerd), dus zodoende kon ik het lek wel maken.
    Had van te voren al gezien dat er niet veel ruimte was, maar dacht dat lukt mij wel, helaas sloeg de boor in het plaatwerk en dan is er geen houden meer aan, zucht... iets met haastige spoed.
    Verders moet ik opzoek naar de luchtgeleider van een '99-'01 TDI intercooler (1.8T ook het zelfde?), als ik nu de mistlamp monteer blokkeerd deze de toevoer.
    Ook moet ik nog eens naar de claxon aan de andere zijden kijken, deze zit ook in de weg voor de mistlamp, iemand daar al ervaring mee?
    Helaas begon het ook flink te regenen zodoende alles gouw dicht gebouwd zodat ik de auto weer kon gebruiken, over een tijdje zullen we kijken hoe ik alles netje kan monteren.
    Auto staat nu weer bij de garage voor nieuwe draagarmen, vrijlooppolie van de dynamo, onderplaten (motorruimte) en een verlagingssetje door middel van koni (geel) schokdempers met veren, ben benieuwd als ik hem morgen mag ophalen
    Laatst gewijzigd door ferri; 05-11-12 om 21:48.

  16. #55
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Goed bezig man! Ziet er netjes uit
    Wel jammer dat de bumper toch niet zo plug & play is, heb het nooit zo op gaten boren in een auto..
    Maar het resultaat is erg fijn!

    Dat van die claxon had ik wel eens gelezen op een amerikaans forum. Je hebt er 2, dus je zou er in principe 1 kunnen weghalen. Geluid klinkt dan wel wat anders.

    Benieuwd naar de foto's van de verlaging

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Heya ferri, nette wagen heb ongeveer hetzelfde model, alleen dan een 1.6 benzine. Vorige eigenaar heeft gelukkig al originele FL koplampen en achterlichten eringezet.

    FL bumper staat erg netjes, die houd ik zeker in het achterhoofd!
    Een aantal mods die je wil doorvoeren wil ik in de toekomst ook, zoals RS4 grille. Ben vooralsnog bezig om het onderstel netjes te krijgen. Heb een setje Moog draagarmen gekocht en ga ineens alles vervangen inclusief rondom alle remschijven en blokken etc. Verlagen wil ik ook maar dat komt nog wel eens.
    Mijn pa heeft een smeerput inde garage maar aangezien het een rijtjeshuis-garage is blijft er van werkruime zzn de zijkanten weinig over, met name voor de draagermen is dat shit. Zit nu te denken een dagje de doet-het-zelf garage in te rijden, heb ik een 4 punts brug en gereedschap tot mijn beschikking. Voor een tientje per uur is dat erg schappelijk, niet?


    Ben ook op zoek naar andere velgen en je oude velgen vind ik erg interessant

  18. #57
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Dank je, gaten boren in het scherm is niet zo'n heel groot probleem, ff wat lak erop en wachten tot deze droog is.
    bij een voorscherm was een stuk lak eraf (aan het vuil te zien langere tijd) en hier zat een beetje vliegroest op, alles is gegalvaniseerd ben daar niet zo bang voor.
    Zal tzt kijken of ik iets kan maken waarbij ik bijde claxons in tact hou, met een extra steuntje of iets moet dat te doen zijn.

    @geronimous: volgens mij hebben we idd de zelfde kleur, zie er veel belovend uit. je hoeft je eigen niet te vervelen met jouw mod liistje.
    Overigens lijken jouw "ballonbanden" op winterbanden, misschien helemaal niet zo slecht
    Misschien ook een topic maken met de vorderingen, vindt iedereen wel interesant.

  19. #58
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Gister auto opgehaald, helaas 3 draagarmen vervangen dus het wordt nog iets duurder
    Ook moest er nog een steun besteld worden voor de onderplaten, deze zijn nog niet gemonteerd dus..
    Auto is +/- 3-4 cm gezakt, ik had al een std sport onderstel vandaar een niet zo grote verlaging.
    eerst kon ik mijn hand tussen het wiel en scherm steken, nu nog maar 2 vingers
    Het staat stukken better en het rijd eigenlijk het zelfde, heb pas 50 km gereden maar ben wel tevreden.
    Zal van het weekend wel foto's maken, kunnen jullie oordelen

  20. #59
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Ai, das minder goed nieuws! Hopen dat het in de kosten nog enigzins meevalt!

    Mooi dat je de auto ook iets lager hebt! Ben erg benieuwd naar de foto´s. Merk je niet dat er verlagingsveren onder zitten?
    Ik merkte het direct. Een stuk strakker op de weg!

    We wachten de foto's af!!!

  21. #60
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 wordt beter

    Ik doel meer op het comfort dat ik daar niet veel verschil tussen merk, gelukkig niet stug.
    Was daar een beetje huiverig voor, maar gele koni's zijn in hardheid af te stellen
    Ik ben niet zo'n hardrijder dus heb tot op heden weinig gemerkt van strakker weggedrag, het is een diesel dus super snel zal hij nooit worden.

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •