Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 160

Onderwerp: A4 B5 limousine '98 verkocht

  1. #121
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine wanneer wordt het weer zomer?

    Dat is hem, is dit dan een led lampje of een gloeilampje?
    Heb gezien dat er 2 gloeilampjes in zitten 1x grootlicht en 1x in de toerenteller, alleen waar deze voor is weet ik niet.
    Indien led, kan je die makkelijk vervangen of moet er dan gesoldeerd worden?
    Kan het ook te maken hebben met inleren van de nieuwe klok???

    Jouw auto is ook niet echt zuinig he
    Laatst gewijzigd door ferri; 26-02-13 om 18:27.

  2. #122

    Standaard Re: A4 B5 limousine wanneer wordt het weer zomer?

    Da's een gloeilampje volgens mij, maar dat weet ik niet zeker.. Kan 't ook niet echt meer controleren, omdat ik die auto niet meer heb. 't Was een A6 2.8 quattro tiptronic, die lustte wel een slokje ja (en dat op Euro 98!). 1:8,8 gemiddeld over 30.000km, kon erger, eigenlijk! Toch mis ik die auto nog wel eens, was een erg fijn apparaat.

    De huidige 2.5TDI haalt 1:15 wel, toch prettiger met 35K/jaar .

    Inleren is hier geen deel van, dit is gewoon een schakeling die moet werken.

  3. #123
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine wanneer wordt het weer zomer?

    ik zal het lampje eruit draaien en ff in het licht houden, dan kom ik er ook achter.
    Er stond 23 L/ 100 km op je boardcomputer vandaar, ik begrijp dat je een diesel prettiger vind met die km's

  4. #124

    Standaard Re: A4 B5 limousine wanneer wordt het weer zomer?

    Klopt, 23/100 was ook meer regelmaat dan uitzondering met die auto..

  5. #125
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine wanneer wordt het weer zomer?

    dat is niet eens 1 : 4.5!! had je zo'n zware rechter voet?


  6. #126

    Standaard Re: A4 B5 limousine wanneer wordt het weer zomer?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ferri Bekijk Berichten
    dat is niet eens 1 : 4.5!! had je zo'n zware rechter voet?
    Nee hoor, gewoon een zware auto een dorstige motor (like I said - 1:8,8 gemiddeld, boekje zei 1:8,3 opgegeven). Je hoefde echter maar te kijken naar 't pedaal om meer dan 20/100 te verbruiken hoor.. al doet die diesel dat ook graag, gaat ook héél rap naar 2 tot 5km/l als je even van 60 naar 100 gaat in de 4e..

  7. #127
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine wanneer wordt het weer zomer?

    Weer wat kleine dingen gedaan: Dankzij Sebas heb ik het veertje van de mistlamp, bedankt daarvoor!, nu kan ik de mistlampen gaan monteren (het kan maar ik doe het voorlopig niet ).
    Ook heb ik de chrome spiegels op mijn auto gemonteerd, zal morgen wel foto's maken en plaatsen.
    Ben er niet helemaal tevreden over, het is wel heel erg bling bling. ik denk dat er op redelijk korte termijn een matte blanke lak laag overheen gaat.
    Ik wacht daarmee wel tot mijn zomer velgen erop heb liggen, gepolijste A8 velgen, wie weet dat dit beter combineerd.
    Tevens heb ik besloten de schroefset niet te gaan monteren, ik hou het op wat ik nu heb. Was een beetje een impuls koop, soms zo moeilijk iets te laten liggen
    Heb dan ook eindelijk de stuurairbag kabel en FIS aansluit set gekocht, dus daar kan ik ook mee beginnen.
    Dit weekend gaat er weinig gebeuren, hoop dat volgend weekend beter weer wordt kan ik wat andere dingen gaan doen
    Laatst gewijzigd door ferri; 08-03-13 om 21:47.

  8. Ad
  9. #128
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Welke schroefset heb je? Heb er eventueel wel interesse in namelijk. Mag ook via PB.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  10. #129
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Hier een foto met de chrome spiegelkappen, ze zijn nu al matter maar dat komt door de pekel:
    DSC02906.jpg
    Als het uitzicht hetzelfde blijft met de zomervelgen ga ik ze zeker nog matter spuiten, vind het niet mooi zo glimmend.

    Een ander item: heeft iemand ervaring met de kabelboom van FIS, ik heb deze via Ebay gekocht en daar zat een handleiding bij van niets.
    Er zitten 4 stekkers aan (2 aan ieders zijde) en 3 losse draden: bruin (massa), geel en rood.
    In de handleiding kon ik ook niets vinden over de olietemperatuursensor, of moet je de kabel ook zelf trekken. indien ja iemand ervaring hoe en waar?
    Heb gezocht voor een duidelijke liefst nederlandse handleiding maar kon niets vinden over deze kabel boom, alleen over hoe je zelf een kabelboom moet maken.
    Dit zijn de foto's van de kabelboom
    DSC02907.jpgDSC02908.jpg

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door ferri; 12-03-13 om 18:24.

  11. #130
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Dat zijn toch kant en klare kabels?
    Gewoon aansluiten en gaan lijkt me, deze zijn ervoor gemaakt zodat je zelf geen kabelboom hoeft te maken.
    Waar de rode en gele voor zijn weet ik ook niet.
    Anders even contact opnemen met de leverancier.

    Chrome kappen zien er goed uit vind ik, zeker als de zomer velgen er over een tijdje weer onder zitten

  12. #131
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Vind de kappen ook wel lijken hoor! helemaal met je zomervelgen zal het mooi staan! Wat betreft de kabels lijkt het mij ook gewoon plug en play. Maar heb hier verder geen ervaring mee!
    Cars:
    Audi A4 B5 1.8 20v 2000
    VW golf 1 cabriolet sportline 1.8i 1991 (summercar)

  13. #132
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    De blauwe en rode stekker zijn voor op de tacho. De blauwe voor op de FL en de rode voor op de PFL. Aan de andere kant is de smalle voor op de ruitenwisserhendel van een FL en de dikke voor de PFL. De bruine draad is voor massa. De rode en gele draad zijn uit mijn hoofd voor de lampencheck en ruitenwisservloeistofsensor. Ik heb ze beide aan massa gehangen om geen foutmeldingen te krijgen. Als je die rode en gele niet aan massa legt, gebeurd dat namelijk.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  14. #133
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Ok bedankt! dit zijn dus universele stekkers voor FL & PFL, dat maakt het al duidelijker, voor de rest hoeven er dan geen draden getrokken te worden voor verbruik enz.?
    Maar hoe zit het dan met de olietemperatuursensor, ik heb een PFL '98 TDI AFN. ligt de kabel er al of moet deze zelf gemaakt worden?


    Op de foto valt het ook wel mee, maar in het eggie is het veel glimmender, vooral als er geen slijk en pekel op zit zijn het gewoon spiegels.
    Laatst gewijzigd door ferri; 12-03-13 om 20:52.

  15. #134
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Of bij de PFL de olietempsensor al aangesloten zit, weet ik niet. Bij mijn FL was dit wel het geval. Anders zal je daarvoor een draad moeten trekken. Er is een duitse beschrijving op het net hoe dat moet. Zoek maar eens op "nachrusten FIS A4 B5" op Google. Dan kom je hem vanzelf tegen.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  16. #135
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Ik heb gezien dat ik een FL schakelaar heb (platte stekker) en een PFL teller (rode stekker), zitten deze ook met elkaar verbonden?

  17. #136
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Geen idee. Ik heb beide stekkers er aan laten zitten welke niet gebruikt worden. Beste kan je de tape er af halen en kijken hoe de bedrading loopt. Kan je gelijk er een passende kabelboom van maken en de stekkers welke je niet hoeft te gebruiken verwijderen.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  18. #137
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Vanavond ging ik kijken hoe ik het beste de xenon set er in zou gaan bouwen, een uurtje later en alles zit er al in
    Had van te voren wel over nagedacht, maar nog niet de motorkap geopent om te kijken.
    Het is echt een fluitje van een cent, had niet verwacht dat dit zo eenvoudig was.
    Iig alvast weer een vinkje voor het lijstje.
    Omdat ik toch zo lekker bezig was heb ik ook maar gelijk de zomervelgen opgelegd, is toch een stuk mooier.
    Tevens is de airbagkabel binnen zodat ik de B6 stuur op mijn B5 sleepring kan monteren, dit ga ik doen wanneer ik ook de FIS ga inbouwen.
    Ik heb op de duitse en engelse sites gekeken maar kan toch een aantal dingen niet goed terug vinden (ook last van de vreemde taal ), heeft er iemand ondanks nog een FIS ingebouwd in zijn PFL?
    Ik zie namelijk nergens waar de buitentemperatuur stekker / draden aangesloten moet worden, of waar de draad van de olietemperatuur naar toe moet.
    Dat zijn dingen die ik niet weet zonder dat ik er aan begonnen ben.
    Alle tips zijn welkom, bedankt.

  19. #138
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Goed bezig Ferri! Waar heb je je xenon weg gehaald? Ben ook nog altijd aan het kijken naar een leuke set. Heb je ook foto's? Altijd leuk natuurlijk!
    Cars:
    Audi A4 B5 1.8 20v 2000
    VW golf 1 cabriolet sportline 1.8i 1991 (summercar)

  20. #139
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    nog geen foto's, zal binnenkort kijken of ik wat foto's kan maken.
    ik heb ze op Ebay besteld gewoon 4300K.

  21. #140
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 B5 limousine '98 info FIS kabelboom

    Vandaag weer eens een uurtje vrij gemaakt voor mijn knutsel project:
    Airbag kabel (4B0971589E) vervangen van mijn A4 B6 stuur zodat deze op de originele sleepring gemonteerd kon worden en daarna natuurlijk het stuur ingebouwd.
    Omdat het stuur er toch af moest gelijk ook maar de ruitenwisserhendel gewisseld voor de FIS variant, de kabel heb ik ook maar alvast erin gelegd.
    Nu nog alleen een olietemperatuursensor bestellen en iemand vinden die de FIS teller kan coderen met km correctie.
    2 fotootjes:
    DSC02924.jpgDSC02925.jpg natuurlijk moeten er ook nog alle houtinleg delen gemonteerd worden, maar daar had ik geen zin in en tijd voor. Bewaren we weer voor een ander keertje, er moet nog wel wat te doen blijven . overigens doen de enters op A.F. het niet meer zo goed, meer mensen ervaring mee??
    Laatst gewijzigd door ferri; 07-04-13 om 20:32.

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •