Pagina 2 van 15 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 289

Onderwerp: Mijn A3 8V - de laatste etappe richting opvolger

  1. #21
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Enne reload alleen als je wax zowat op is, chemische bende
    @kilometervreter; jaja....
    Ben er helemaal gek van, ik wou dat ik een grote bak had, kon ik hem er doorheen rijden...... Maar werkt het beste op een goede wax.... Purple Haze ofzoiets...
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  2. #22
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    En EX-P van poorboy's dan is die ook goed.

  3. #23
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    En EX-P van poorboy's dan is die ook goed.
    Moet dan wel weer een wax overheen, volgens mij.

    Ik doe zelf het volgende; poorboys proffesional polish, poorboys black hole, dodo purple haze en een week later nogmaals dodo purple haze. Dan na het wassen met poorboys silk & sud een rondje met reload. En op een (nieuwe) Daytona grijze een mooi resultaat, vind ik. Er zijn natuurlijk nog veel meer manieren. Ik ben zelf nog maar een klein jaartje bezig met "poetsen" maar leer steeds weer wat bij. Ik heb veel tips gekregen én nog veel meer vragen gesteld aan @kilometervreter. Maar nogmaals ieder heeft natuurlijk zijn eigen maniertjes én voorkeuren.
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  4. #24
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Dit was me aangeraden, EX-P en af en toe met reload eroverheen (tussendoor).

    En ja dat ziet er goed uit.
    Laatst gewijzigd door Remi66; 04-02-13 om 21:43.

  5. #25
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Waar kom je ergens uit de buurt?
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.


  6. #26
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    557
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Volgende audi ga ik ook ophalen in Ingolstadt, lijkt mij een super ervaring als ik het zo lees!!!
    Mooi bak met super opties; veilige kilometertjes toegewenst!
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  7. #27
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    @Remi66 EP-x is een sealent, je moet een goede carnauba wax hebben en die heel dun opbrengen.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  8. Ad
  9. #28
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peet Neelen Bekijk Berichten
    Waar kom je ergens uit de buurt?
    Ik woon in Apeldoorn.

  10. #29
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Volgende audi ga ik ook ophalen in Ingolstadt, lijkt mij een super ervaring als ik het zo lees!!!
    Mooi bak met super opties; veilige kilometertjes toegewenst!
    Ja bedankt.
    En straks als je hem ophaald in Ingolstadt, dan veel plezier.

  11. #30
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    @Remi66 EP-x is een sealent, je moet een goede carnauba wax hebben en die heel dun opbrengen.
    Ik ben een leek op dat gebied, heb het gevraagt bij CC.
    Wat raad jij me aan.
    Moet het met de hand doen.

  12. #31
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Wat heb je nu in je collectie..
    Wat is je doel met andere woorden
    hoever wil je gaan, hoe gek ben je

    Heb je dit al doorgelezen? http://www.audiforum.nl/forum/poetse...-startset.html

    Verder gebruikt een ieder wat hij fijn vind werken en zegt vervolgens dat dat het beste is, je hebt dus verschillende spullen die hetzelfde resultaat bereiken.
    Het hele spelletje gaat over schoonmaken ( hoe schoner hoe meer glans) en afschermen, sealen, wax coatings etc etc. Een wax beschermt ongeveer 3 maanden en een goede sealent 6 maanden. Een (carnaube)wax geeft een mooiere diepere/vettere glans een sealent iets minder glans.
    Je kan ook layeren, een wax over een sealent etc etc zoveel mogelijkheden, maar de basis is altijd zo schoon mogelijk en afschermen, laat maar weten wat je dus hebt en wat je wil

    Ben je er nog?


    De EP-X zou ik alleen voor de winter gebruiken, na de winter ( boven 10 graden) kleien, prewax en dan in een mooie wax, eventueel nog eerst behandelen met Dodo prime lite of Black hole.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  13. #32
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Wat heb je nu in je collectie..
    Wat is je doel met andere woorden
    hoever wil je gaan, hoe gek ben je

    Heb je dit al doorgelezen? http://www.audiforum.nl/forum/poetse...-startset.html

    Verder gebruikt een ieder wat hij fijn vind werken en zegt vervolgens dat dat het beste is, je hebt dus verschillende spullen die hetzelfde resultaat bereiken.
    Het hele spelletje gaat over schoonmaken ( hoe schoner hoe meer glans) en afschermen, sealen, wax coatings etc etc. Een wax beschermt ongeveer 3 maanden en een goede sealent 6 maanden. Een (carnaube)wax geeft een mooiere diepere/vettere glans een sealent iets minder glans.
    Je kan ook layeren, een wax over een sealent etc etc zoveel mogelijkheden, maar de basis is altijd zo schoon mogelijk en afschermen, laat maar weten wat je dus hebt en wat je wil

    Ben je er nog?


    De EP-X zou ik alleen voor de winter gebruiken, na de winter ( boven 10 graden) kleien, prewax en dan in een mooie wax, eventueel nog eerst behandelen met Dodo prime lite of Black hole.
    EP-x en spray van reload heb ik, en om eventueel krasje weg te halen van monello mezzo polish, en hele oude van turtle wax met carnauba (20Jaar)
    Shampoo van monello lavare.
    Natural Look voor de binnenkant.
    Spul voor de velgen CQuartz DLUX,
    En spullen voor in en uitpoetsen.

  14. #33
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    De EP-x van Poorboys is een sealent, een afscherming mooi voor de winter. Dit erop daarna een waxlaag voor de glans.
    Reload mooi om je wax bij te werken, niet om je auto in de wax mee te zetten.
    Alleen de Mezzo polish doe je niet zoveel mee, heb je ook goede pad voor nodig, een oranje om wat correctie te krijgen maar gaat je voor 90% zekerheid niet lukken handmatig op een Audilak.
    Turtle wax zou ik niet meer gebruiken op je nieuwe Audi.
    Shampoo prima, natural look zalig spul (HEEL DUN AANBRENGEN!)
    Cquartz dlux is top spul voor je velgen. Zorgen dat je velgen heel goed schoon zijn, het liefst behandelen met Iron-x dan de cquartz erop en 24 uur niet nat/vochtig laten worden, ook geen condens! Het makkelijkst te doen bij winter/zomerwissel als dat mogelijk is.

    Het enige wat je nog nodig hebt is een pre-wax cleaner en een goede wax.
    Een goede wax voor weinig geld is Nattys blue van Poorboys, een wat duurdere is de Dodo's purple haze voor je daytona grijze A3.
    Ik neem wel aan dat je je auto met het 2 emmer systeem wast en met een washmitt en droogt met een droogdoek. Anders ga je snel last van swirls (waskrasjes) krijgen.
    Maar nogmaals lees het topic over de starrtersset ook even door en als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Amen
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  15. #34
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Heb de auto gewassen met 2 emmers, en een grootte washmitt voor de auto en een kleine voor de velgen. Alleen een borstel om beter achter/in de velg schoon te maken moet ik nog hebben.
    Heb al diverse droogdoeken besteld, gelijk met doeken om uit te poetsen in poetsen met een pad's, anders bestel ik gewoon wat erbij. Liever te veel dan te weinig.

    Die turtel wax wou ik ook niet meer gebruiken, kwam het laatst tegen.

    Wintervelgen die op de foto staan heb ik binnen in huis behandeld en laten drogen (Had de auto nog niet), moet nu alleen nog de zomervelgen doen.

    Pre-wax cleaner welke is dan goed.
    Die topic lees ik ook graag, zal het nog eens door nemen.

  16. #35
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    pre wax cleaner http://www.carclean.nl/product/Auto_..._REJ250_102147

    borstel voor je velgbed http://www.carclean.nl/product/Carcl...Z_BRUSH_100750

    Ik weet het ik ben een zeikerd maar let wel op dat je je "goede" doeken alleen voor je lak gebruikt en eigenlijk een kleur voor een bepaalde stap.
    Dus een bepaalde doek altijd voor het uitpoetsen van je polijstmiddel en een andere doek altijd voor het uitpoetsen van je wax etc etc.
    Andere tip van Flip elke beginner gebruikt altijd teveel product! Zonde van je product en je portemonnee, als je denkt dat er (wax bijvoorbeeld) niks opzit zit er nog teveel op........
    Het setje wat je nu hebt is een begin...... straks wil je nog middel voor je ruiten je trims, je bekleding,je chroom een goede apc machinaal poetsen etc etc etc ga maar alvast bedenken hoe je dat uit gaat leggen thuis .


    En in april naar de poetsmeet komen, kan je lekker met 30 andere fanatiekelingen praten, leren en poetsen, maar ook alleen langskomen om te kijken en wat op te steken is meer dan de moeite waard.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  17. #36
    S3FTW
    Guest

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Tis gelukkig allemaal niet zo duur, euhu... volgens mij ben je goedkoper uit als je hem elke 2 jaar laat overspuiten. En dan reken ik het arbeidsloon nog niet eens mee!

  18. #37
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    pre wax cleaner http://www.carclean.nl/product/Auto_..._REJ250_102147

    borstel voor je velgbed http://www.carclean.nl/product/Carcl...Z_BRUSH_100750

    Ik weet het ik ben een zeikerd maar let wel op dat je je "goede" doeken alleen voor je lak gebruikt en eigenlijk een kleur voor een bepaalde stap.
    Dus een bepaalde doek altijd voor het uitpoetsen van je polijstmiddel en een andere doek altijd voor het uitpoetsen van je wax etc etc.
    Andere tip van Flip elke beginner gebruikt altijd teveel product! Zonde van je product en je portemonnee, als je denkt dat er (wax bijvoorbeeld) niks opzit zit er nog teveel op........
    Het setje wat je nu hebt is een begin...... straks wil je nog middel voor je ruiten je trims, je bekleding,je chroom een goede apc machinaal poetsen etc etc etc ga maar alvast bedenken hoe je dat uit gaat leggen thuis .


    En in april naar de poetsmeet komen, kan je lekker met 30 andere fanatiekelingen praten, leren en poetsen, maar ook alleen langskomen om te kijken en wat op te steken is meer dan de moeite waard.

    Bestel in meerdere kleine delen , valt het minder op.
    En die borstel wou ik al halen maar is niet op voorraad, dus wachten we even.

    Eerst maar weer eens met de hand doen, en dan kijken we eens verder.
    Zat er wel aan te denken om een keer naar zo dag te komen.

  19. #38

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Heb je topic eens even gelezen, mooie A3.
    Lijkt me ook geweldig om ze op te halen in Ingolstadt
    Maar mis eigenlijk nog mooie foto's met de zomerset.

    Inmiddels nog wat veranderd aan de A3 (los van het poetsvirus) ?

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  20. #39
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Heb je topic eens even gelezen, mooie A3.
    Lijkt me ook geweldig om ze op te halen in Ingolstadt
    Maar mis eigenlijk nog mooie foto's met de zomerset.

    Inmiddels nog wat veranderd aan de A3 (los van het poetsvirus) ?

    Peeet
    We zijn er ook zeer blij mee.

    Alleen wat VCDS aanpassingen.
    En een AF sticker op de achterruit.

    Heb wat foto's met de zomer velgen maar nog geen mooie.
    Zal kijken of van de week na het wassen een mooie foto kan maken, anders wordt het in de vakantie.

    Ja het was een mooie bijzondere dag toen, zou het volgende keer weer doen.
    We waren die dag de enigste Nederlander.
    En het was rustig die dag.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  21. #40
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Opnieuw voorstellen met de nieuwe A3 en verslag fabriek ophalen.

    Heb nog wel een paar dingen op het lijstje staan.
    Namelijk : 1 Dab + inbouwen.
    2 Nog een paar VCDS aanpassingen. ( achterlichten gelijk laten branden met drl, vim)
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

Pagina 2 van 15 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •