Pagina 2 van 35 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 688

Onderwerp: DJS8 back in the ring(s)

  1. #21

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    Lekker bezig! Best wel fraaie auto.

    En lekker aanpassen wat je zelf wilt.
    Vind die smoke-achterlichten nog best wel leuk eigenlijk.
    En die zwarte grille heb ik ook
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    Beste dj s8,

    Mag ik vragen hoe je aan de carbon lijsten ben gekomen?

  3. #23
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    Mooie wagen, lijkt mee heerlijk rijden, zo'n grote wagen! Ga je nog meer aanpassen??
    Cars:
    Audi A4 B5 1.8 20v 2000
    VW golf 1 cabriolet sportline 1.8i 1991 (summercar)

  4. #24

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    Ik laat mij niet snel kennen, alleen kan ik er niet bij dat je volgens sommigen niks mag doen aan je auto.
    Je bent wel een beetje snel op je teentjes getrapt volgens mij, je reactie na 2 posts die meldden dat jouw mods niet 100% lekker waren was meteen vijandig en "dan post ik wel niet!?!?!!!1". Beetje overdreven.

    Toegegeven, de drang naar OEM is hier heel erg groot, en vooral omdat de A8/S8 sowieso al een uitstervend type auto is (de meesten worden echt door sjonnies en kampers verknald, en dat begint vaak met dezelfde simpele mods, of deze stijl, die jij hanteert). Ik geef ze ook geen ongelijk, ik zie liever een OEM+ auto (zelfde stijl als origineel, maar dan dikker, lager, grotere velgen etc.), en ja, da's een dun lijntje, meestal.

    Anyway - ik vind je grilles mooi, maar, wat ik zou doen is de binnenkant zwart maken. Sowieso waren ze dat OEM ook al bij de A8 en andere Audi's, maar wordt het grijzer naarmate ze ouder worden (verweerd). Plastidip is daar mooi voor, werkt op mijn S4 grille ook perfect.

    De velgen zijn oké, begin ze te waarderen, maar mooi? Neh, niet echt. En over de skirts; waarschijnlijk, als je de onderkant van de auto in kleur had laten spuiten, dan had je véél minder hoogteverschil gezien. Sowieso op de A4's en A6's uit die tijd loopt de bodem overal gelijk, alleen is het ongespoten.

    Long story short: succes, hou 't netjes, en voel je niet zo snel aangevallen. Gewoon blijven posten! Oh ja, en demonteer die skirts .

  5. #25
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    DSCN7316.jpg

    Het interieur is nu af, met als laatste toevoeging de carbon omlijsting voor de audio/navi plus & achterin aansteker/stoelverwarming.

    De lijst met modificaties binnenin is:
    chromen tellerringen
    sportpedalen en voetsteun
    S8 vloermatten
    carbon lijsten ipv Vavona
    armsteunen/raambediening in de deuren matblauw gespoten, past beter dan gloss black
    versleten knoppen op het stuur met carbonfolie gedaan

    @dennys8d2

    De carbonlijsten komen van een pre-facelift D2, heb ik via eBay gekocht.
    De ontbrekende delen (in walnoot hout) zijn later met carbon bekleed en nu dus eindelijk geïnstalleerd.
    Originele carbon van Audi heeft een blauwe gloed, de nieuwe delen helaas niet, maar het past wel bij elkaar.

    Het beste is om een heel interieur in 1 keer bij 1 bedrijf af te leveren en dan met carbon te laten bekleden.
    Maar het is niet goedkoop, als je echt carbon gebruikt.
    Alternatief is carbonfolie van 3M, maar het verschil is aanzienlijk.

    @jerobas

    Niet heel veel meer, wil nog graag de ramen tinten, alles met 65% licht doorlatend, behalve de voorruit.
    De velgen moet een keer gepolijst worden, heb geen winterset, dus ze zijn een beetje aangetast.
    Het liefst zou ik 20 inch RS4 velgen kopen, maar moet echt eerst andere prioriteiten stellen.

    De achteras gaat nog wel op de schop, de verlagingsset gaat eraf en er komen weer originele S8 dempers op met veren van een A8, dit om het gewicht van de G3-installatie te compenseren.
    Denk dat het er mooier uitziet en een stuk beter rijdt.

    En ja, het rijden is echt geweldig, ook met de verlagingsset er nog op. Zoveel vermogen en toch comfortabel.
    Of zoals ik ergens gelezen heb: een topsporter in maatpak.

    @Bastet

    Je mag zeggen wat je wil uiteraard.
    Ik vind mijn mods redelijk bescheiden en ben helemaal geen kamper of sjonnie, dus dat ik daar continu mee vergeleken of geconfronteerd word, vind ik getuigen van weinig begrip/respect voor een andere mening dan wel kijk op zaken.
    Het is een kwestie van smaak en om daar bepaalde bevolkingsgroepen bij te halen vind ik persoonlijk te ver gaan.
    Je kunt ook iets mooi of lelijk vinden, zonder iemand in een hoek te plaatsen of stempel mee te geven.

    De grille is OEM matzwart met anthraciet rooster, dus daar ga ik niks meer aan doen. Ben blij dat de kleine grille nu hetzelfde is.

    De skirts zijn niet helemaal hoe ik het voor ogen had, maar veel keus is er niet en ik vond het origineel zonder skirts niet helemaal kloppen, aangezien de bumpers de auto dikker maken dan in het middendeel.
    Als je de auto op een brug hebt staan en je kijkt van voor naar achter, dan zul je zien wat ik bedoel.
    Ze gaan er niet af tot ik betere gevonden heb, maar ook dit staat op een laag pitje.

    Eerst gaan we naar ZF in Duitsland voor een service aan de bak en diff, want uiteindelijk is dat het belangrijkste.
    Technisch moet de auto 100% zijn en blijven!


  6. #26
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    versleten knoppen op het stuur met carbonfolie gedaan
    Erg netjes gedaan dat carbon

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    Niet heel veel meer, wil nog graag de ramen tinten, alles met 65% licht doorlatend, behalve de voorruit.
    Je weet dat je pas na de b-stijl zoveel mag tinten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    De velgen moet een keer gepolijst worden, heb geen winterset, dus ze zijn een beetje aangetast.
    Het liefst zou ik 20 inch RS4 velgen kopen, maar moet echt eerst andere prioriteiten stellen.
    Ik heb nog een set RS wintervelgen liggen 18" met 8mm profiel kijk maar naar deze link

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    De skirts zijn niet helemaal hoe ik het voor ogen had, maar veel keus is er niet en ik vond het origineel zonder skirts niet helemaal kloppen, aangezien de bumpers de auto dikker maken dan in het middendeel.
    Als je de auto op een brug hebt staan en je kijkt van voor naar achter, dan zul je zien wat ik bedoel.
    Ze gaan er niet af tot ik betere gevonden heb, maar ook dit staat op een laag pitje.
    Zou de originele skirt van de RS6 niet passend gemaakt kunnen worden ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DJS8 Bekijk Berichten
    Eerst gaan we naar ZF in Duitsland voor een service aan de bak en diff, want uiteindelijk is dat het belangrijkste.
    Technisch moet de auto 100% zijn en blijven!
    Dit is inderdaad het belangrijkste de auto in 100% conditie houden hiermee maak je een verschil met een pauperbak, daar wordt namelijk na aanschaf niet meer naar om gekeken en na een paar jaar blijft er niets anders over als een en al doffe ellende.

    Wat jij er van maakt moet jij mooi vinden, want jij rijd erin en niet een ander..
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  7. #27
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    @wazzup01

    Dankjewel voor je reactie.

    Voorste ramen moeten minimaal 50% lichtdoorlatend zijn, dus met 65% zit ik aan de goede kant.

    De 18 inch Avus zijn onder mijn "oude" A8 gekomen en die is daarna verkocht.
    De huidige velgen zijn 19 inch en hadden net nieuwe voorbanden gekregen, dus voor mij was de keuze niet moeilijk.

    Ik zag dat er ook skirts van Rieger zijn, maar volgens mij zit daar een gat of rooster in, dat vind ik niks, maar verder zijn ze wel wat bescheidener dan de huidige.
    Zal me er verder in verdiepen.

    Vorige week zaterdag vonden ze het bij de McDonalds in Barneveld blijkbaar ook geen mooie auto, getuige de etensresten, mayo en ketchup die naar mijn auto was gegooid.
    Maandagochtend kon ik gelijk met de hoge druk aan de gang en door de wasstraat.

  8. Ad
  9. #28
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    Die gok met je ramen zou ik maar niet wagen als ik jou was! Zijn ze tegenwoordig nogal streng op! Ze kunnen het ook allemaal precies meten!

    Wat betreft die zooi op je auto, das mooi balen! Wel grappig dat je zelf zegt dat ze het waarschijnlijk geen mooie auto vonden kan ik wel waarderen! Hahaha.
    Cars:
    Audi A4 B5 1.8 20v 2000
    VW golf 1 cabriolet sportline 1.8i 1991 (summercar)

  10. #29

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (work in progress)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jerobas Bekijk Berichten
    Die gok met je ramen zou ik maar niet wagen als ik jou was! Zijn ze tegenwoordig nogal streng op! Ze kunnen het ook allemaal precies meten!

    Wat betreft die zooi op je auto, das mooi balen! Wel grappig dat je zelf zegt dat ze het waarschijnlijk geen mooie auto vonden kan ik wel waarderen! Hahaha.
    Raamtint kan wel hoor, 50% oid is inderdaad de grens, alleen OEM is al bijna 25% blokkerend, dus je kan er gewoon bijna niks meer op doen... Erik (TF_Bundy) had als tip om de voorruit een 10% donker te maken, dan lijkt de rest ook meteen donkerder.

  11. #30
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Zoals de titel doet vermoeden heb ik de skirts iets aangepast, ze staan nu zowel voor als achter onder een andere hoek.
    Ik vind het er nu beter uitzien en zie nu ook geen reden meer om andere aan te schaffen.

    En ik had ze al een tijdje thuis liggen, maar vandaag zijn er weer originele S8 schokdempers onder gekomen op de achteras (en de veren van een A8).
    Wat een wereld van verschil, het is weer echt genieten en niet meer alleen op de grote(re) wegen.

    S8-10.jpgS8-11.jpgS8-12.jpgS8-13.jpg

  12. #31
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Ik vind het gewoon een mooie wagen,alleen de skirts zijn iets te opzichtig...verders niet te gek.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  13. #32
    jerobas's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    468
    Kudos
    32
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Prachtige wagen hoor! En idd, de skirts zijn ook niet mijn ding! Maar verder super!
    Cars:
    Audi A4 B5 1.8 20v 2000
    VW golf 1 cabriolet sportline 1.8i 1991 (summercar)

  14. #33
    ferri's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    567
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    iig mooi dat je de bumpers mee hebt gespoten, wordt het toch meer een geheel.

  15. #34
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Vandaag een ritje naar Rotterdam gedaan in een recordtijd. Terugweg in Duitsland even de 210 km/h aangetikt, helaas teveel wind om (verantwoord) nog harder te gaan.

  16. #35
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Mooie wagen hoor, ikzelf zou de ramen tinten en toch de skirts eraf laten, staat strakker..

    Maar ja jou wagen natuurlijk en niet van mij
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  17. #36

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Ik vind 'm mooi. Skirts vind ik niet mooi (meegespoten onderkant zou voor mij genoeg zijn), maar de rest.. hoogte = perfect, achterlichten moet je van houden maar ik vind 't wel leuk.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #37
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Ik vind 'm best dik. Niet "te" maar netjes...

  19. #38
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.544
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Respect voor je eigen zin doorzetten.
    Onderkant meespuiten keurig, binnenkant smaak maar wat mij betreft erg netjes, eerste velgen vond ik persoonlijk mooier, smoke lichten niet mijn ding en skirts... horen gewoon niet op die auto.

    Blijft lastig met een A8 om je eigen stempel te drukken zonder een stap te ver te gaan.
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

  20. #39
    DJS8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    1.393
    Kudos
    663
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a6-owner Bekijk Berichten
    Blijft lastig met een A8 om je eigen stempel te drukken zonder een stap te ver te gaan.
    Tsja, het is hier lastig om het goed te doen, daar was ik al achter.
    Maar ik heb al aardig wat A8- en S8-en gezien die er veel minder OEM uitzien, dus dan doe ik het zo gek nog niet, toch?

    Ik heb op een archief foto (1 december) alvast 20 inch RS4 velgen geshopt.
    Dat is een mod die op de planning staat, zodra ik het geld heb.

    S8-w.jpg

  21. #40

    Standaard Re: DJS8 Audi S8 D2 2001 (skirts aangepast)

    Kijk, now we´re talking.

Pagina 2 van 35 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •