Pagina 8 van 81 EersteEerste ... 4567891011121858 ... LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 1610

Onderwerp: Fokkert's: A5 SB Facelift ---> Next Big mod? :-)

  1. #141
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Bedankt S3FTW. Maar ik zal de schade zelf mogen betalen. Busje is namelijk afgeschreven, 6 jaar oud en er staan ondertussen 430.000km op. Daarom dat een Full omnium niet interessant meer is. Maar dan nog... Ben altijd zuinig in alles wat ik rijd. En ik denk het zelfde als jij. Als ik het gezien moest hebben, dan hadden ze een ambulance en de politie mogen bellen.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  2. #142
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels +

    Zuur Stef Hufter(s)
    Geld kost het altijd.

    Wel een dikke transporter hoor. Vind ik geen busje meer
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  3. #143

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels +

    Zwaar balen. Wel stevige km's op het bussie.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #144
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels +

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Zuur Stef Hufter(s)
    Geld kost het altijd.

    Wel een dikke transporter hoor. Vind ik geen busje meer
    Het is een redelijk simpele uitvoering hoor, alleen in een sportief jasje gestoken en 210pk onder motorkap. Een tijdje geleden een Audi A4 cabrio (B6) 2.5TDI er nog uitgetrokken. Dat was wel leuk.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Zwaar balen. Wel stevige km's op het bussie.
    Idd balen (klote). . Heb het busje gekocht met 350.000km op de klok. Zelf wat gereviseerd en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Buiten deze lakschade dan.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  5. #145

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten

    Ik moet dit echt niet zien dat iemand dit bij mij auto doet. De kans dat ik dan een tijdje de gevangenis in mag is dan best groot zullen we maar zeggen....
    Dat is hier ook zo. Of het nou een van onze auto is,of van de buren dat maakt niet uit


  6. #146
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Zeer irritant dit gedrag, dat men inderdaad niet gewoon van ander mans sullen af kan blijven, of zo jaloers zijn dat ze zo iets doen, gewoon zielig.
    Maar goed jij zit er mee! Sterkte!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  7. #147
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Ja het zijn pippo's. Maar ja. Daarnet mezelf nog maar even bezig gehouden met de A5. Heeft er iemand van jullie tips om lichte krasjes goed weg te krijgen? Het zwart is echt wel een moeilijke kleur om te onderhouden. Met licht erop zie ik lichte krasjes van het wassen denk ik. Is dit op te lossen met een gewone polisher? Of eerst ook nog kleien.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  8. Ad
  9. #148
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Ja het zijn pippo's. Maar ja. Daarnet mezelf nog maar even bezig gehouden met de A5. Heeft er iemand van jullie tips om lichte krasjes goed weg te krijgen? Het zwart is echt wel een moeilijke kleur om te onderhouden. Met licht erop zie ik lichte krasjes van het wassen denk ik. Is dit op te lossen met een gewone polisher? Of eerst ook nog kleien.
    Kijk hier weet ik weer iets van!
    Dit zal je alleen wegkrijgen met polijsten en waarschijnlijk alleen machinaal. Het komt toch door "slordig wassen", gebruik je 1 of 2 emmers bij het wassen?
    Altijd eerst kleien voordat je gaat polijsten, want dan haal je toch nog heel wat verontreiniging weg die je anders in je lak polijst.
    Audi heeft over het algemeen een harde lak en is wat lastiger met polijsten maar met de juiste spullen is dit ook niet zo'n probleem.
    Als je vragen hebt stel ze rustig.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  10. #149
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels + dimmend en dimmende binnenspiegel, alu spiegels!

    Een klant was niet eens met je factuur zo te zien..

  11. #150
    davidek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    48
    Posts
    332
    Kudos
    23
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S3FTW Bekijk Berichten
    Tjee, wat bezielt sommige mensen, dit doe je toch niet met andermans zijn spullen!

    Ik moet dit echt niet zien dat iemand dit bij mij auto doet. De kans dat ik dan een tijdje de gevangenis in mag is dan best groot zullen we maar zeggen....

    Sterkte fokkert, ik hoop dat je goed verzekerd bent.
    . l is ie goed verzekerd het kost je toch weer eigen risico en je valt een aantal tredes terug. Zo oneerlijk als de pest. Bij mij is ook iets dergelijks overkomen. 1300Euro schade, tja dan gebruik je de verzekering. Uiteindelijk val je 4 tredes terug en betaal je ineens 30Eur/mnd meer + eigen risico van 250Euro. Ben er nog steeds kwaad om.

    Hopelijk kan je iets met het waarborgfonds, dan kom je er wellicht nog mee weg zonder eigen kosten
    Laatst gewijzigd door davidek; 17-03-13 om 08:00.

  12. #151
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Kijk hier weet ik weer iets van!
    Dit zal je alleen wegkrijgen met polijsten en waarschijnlijk alleen machinaal. Het komt toch door "slordig wassen", gebruik je 1 of 2 emmers bij het wassen?
    Altijd eerst kleien voordat je gaat polijsten, want dan haal je toch nog heel wat verontreiniging weg die je anders in je lak polijst.
    Audi heeft over het algemeen een harde lak en is wat lastiger met polijsten maar met de juiste spullen is dit ook niet zo'n probleem.
    Als je vragen hebt stel ze rustig.
    ;
    Hier was ik op aan het hopen dat jij hier op zou reageren @kilometervreter.

    De eerste maanden heb ik geen gebruik gemaakt van het 2 emmer systeem. De laatste 5 was beurten doe ik dat wel. Ik gebruik een wassopje van belgische makkelij met een soort wax in. Dus het sopje schuimt bijna niet. Als ik de A5 dan afspoel loopt het water er wel mooi af. Verder heb ik een paar maanden geleden producten van autoglym gekocht. Ook heb ik een Flex Polijst machine. Hierbij de producten die ik van AutoGlym heb. misschien weet jij of ik het klusje hiermee kan klaren

    Auto Glym Tyre Dressing
    Surface detailing clay kit
    Paint renovator
    Resin Polish
    HD Wax
    Alloy wheel seel

    Alvast bedankt kilometervreter. de lak van men auto ligt me echt nauw aan het hart.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  13. #152
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dedde Bekijk Berichten
    Een klant was niet eens met je factuur zo te zien..
    Dat kan ik moeilijk geloven. Ik werk trouwens niet voor particulieren. Alleen voor grote bedrijven, als ze mij zouden willen hebben doen ze dat wel op een andere manier denk ik.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davidek Bekijk Berichten
    . l is ie goed verzekerd het kost je toch weer eigen risico en je valt een aantal tredes terug. Zo oneerlijk als de pest. Bij mij is ook iets dergelijks overkomen. 1300Euro schade, tja dan gebruik je de verzekering. Uiteindelijk val je 4 tredes terug en betaal je ineens 30Eur/mnd meer + eigen risico van 250Euro. Ben er nog steeds kwaad om.

    Hopelijk kan je iets met het waarborgfonds, dan kom je er wellicht nog mee weg zonder eigen kosten
    Bij ons in België werkt het blijkbaar toch iets anders. Bij eigen schade heb ik op de A5 een eigen risico van 750€. Maar de bonusmalus (tredes) gaat bij eigen schade niet omhoog. Het busje is helaas alleen WA verzekerd. dus alles uit de eigen zak.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  14. #153
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    ;
    Hier was ik op aan het hopen dat jij hier op zou reageren @kilometervreter.

    De eerste maanden heb ik geen gebruik gemaakt van het 2 emmer systeem. De laatste 5 was beurten doe ik dat wel. Ik gebruik een wassopje van belgische makkelij met een soort wax in. Dus het sopje schuimt bijna niet. Als ik de A5 dan afspoel loopt het water er wel mooi af. Verder heb ik een paar maanden geleden producten van autoglym gekocht. Ook heb ik een Flex Polijst machine. Hierbij de producten die ik van AutoGlym heb. misschien weet jij of ik het klusje hiermee kan klaren

    Auto Glym Tyre Dressing
    Surface detailing clay kit
    Paint renovator
    Resin Polish
    HD Wax
    Alloy wheel seel

    Alvast bedankt kilometervreter. de lak van men auto ligt me echt nauw aan het hart.
    Stap 1 Goede washmitt en droogdoek kopen voor na het wassen http://www.carclean.nl/product/Monel...MSA0101_102091 Dit verlaagt de kans op krassen na het wassen.
    Welke Flex heb je? Een dual action machine of een rotary? Dit is wel belangrijk, een rotary is toch wel gevaarlijk ivm lakbeschadiging en wat voor kleuren pads zitten erbij?
    Ik ken de resin polish niet maar wat ik lees is het een finisher dus zal niet zo veel correctie halen.
    HD wax is een prima wax!

    Dus afhankelijk van je flex en pads en polijstmiddelen kan je je auto op en top krijgen! Dus laat even weten wat voor pads(merk/kleuren) en wat voor flex je hebt.
    De werkvolgorder zal dan zijn:
    1) wassen
    2) kleien
    3) polijsten ( flex is echt een top polijstmachine)
    4) waxen

    Paint reovator is wat ik lees een sterk schurend goedje dus heel erg mee oppassen!
    Ik hoor het wel, eventueel ook via PB als dit je topic teveel vervuilt. ( maarja kan je met je flex weer wegwerken)
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  15. #154
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Stap 1 Goede washmitt en droogdoek kopen voor na het wassen http://www.carclean.nl/product/Monel...MSA0101_102091 Dit verlaagt de kans op krassen na het wassen.
    Welke Flex heb je? Een dual action machine of een rotary? Dit is wel belangrijk, een rotary is toch wel gevaarlijk ivm lakbeschadiging en wat voor kleuren pads zitten erbij?
    Ik ken de resin polish niet maar wat ik lees is het een finisher dus zal niet zo veel correctie halen.
    HD wax is een prima wax!

    Dus afhankelijk van je flex en pads en polijstmiddelen kan je je auto op en top krijgen! Dus laat even weten wat voor pads(merk/kleuren) en wat voor flex je hebt.
    De werkvolgorder zal dan zijn:
    1) wassen
    2) kleien
    3) polijsten ( flex is echt een top polijstmachine)
    4) waxen

    Paint reovator is wat ik lees een sterk schurend goedje dus heel erg mee oppassen!
    Ik hoor het wel, eventueel ook via PB als dit je topic teveel vervuilt. ( maarja kan je met je flex weer wegwerken)
    Bedankt kilometervreter!

    Mijn flex machine is een rotary. Men heeft mij toen verteld dat dit de beste machine is om te polijsten(wellicht met de nodige kennis en verstand)
    Pads die ik heb gekocht zijn ook van Autoglym. Deze zijn zwart(soft) en wit(medium).
    Welke washmitt kun jij mij aanraden voor het wassen van de auto?
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  16. #155
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Een flex is inderdaad een van de beste machines om te polijsten alleen een rotary is geen machine voor een (met alle respect) beginner. Dit is een machine waarmee je makkelijk door je lak heen gaat, hij ontwikkelt namelijk best veel warmte op je lak, vooral op randjes en hoekjes, zelfs ervaren detailers gebeurt dit.
    Ik zou minimaal een rotary cursus bij carclean volgen voordat ik de machine op mijn auto zet of langs gaan bij een ervaren detailer die je verder kan instrueren.
    Het finishen op een rotary ( de laatste polijststap) is iets wat niet veel mensen kunnen, dit wordt eigenlijk altijd met een dual action polisher gedaan.
    Dit is trouwens een goede washmitt http://www.carclean.nl/product/Monel...MWM0101_102092.
    Had de vraag maar even hier gesteld, had je voor de helft van het geld een goede dual action polijst machine gehad die veel beter past bij hetgeen wat je wilt doen.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  17. #156
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    Een flex is inderdaad een van de beste machines om te polijsten alleen een rotary is geen machine voor een (met alle respect) beginner. Dit is een machine waarmee je makkelijk door je lak heen gaat, hij ontwikkelt namelijk best veel warmte op je lak, vooral op randjes en hoekjes, zelfs ervaren detailers gebeurt dit.
    Ik zou minimaal een rotary cursus bij carclean volgen voordat ik de machine op mijn auto zet of langs gaan bij een ervaren detailer die je verder kan instrueren.
    Het finishen op een rotary ( de laatste polijststap) is iets wat niet veel mensen kunnen, dit wordt eigenlijk altijd met een dual action polisher gedaan.
    Dit is trouwens een goede washmitt http://www.carclean.nl/product/Monel...MWM0101_102092.
    Had de vraag maar even hier gesteld, had je voor de helft van het geld een goede dual action polijst machine gehad die veel beter past bij hetgeen wat je wilt doen.
    Nogmaals dank kilometervreter.

    Ik ga dan toch maar een Dual Action machine aankopen. Welke raad jij aan? De DAP 500 of de 900? Van de flex kan ik wel een schuurmachine of iets dergelijks maken om machine onderdelen op te schuren.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  18. #157
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Nogmaals dank kilometervreter.

    Ik ga dan toch maar een Dual Action machine aankopen. Welke raad jij aan? De DAP 500 of de 900? Van de flex kan ik wel een schuurmachine of iets dergelijks maken om machine onderdelen op te schuren.
    Dap 900 kopen.
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  19. #158
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Gisteren nog een kleine mod gedaan. Kwestie van de motorruimte wat te verfraaien. blijven we een beetje bezig. Ik heb de zwarte oliedop vervangen door eentje met een aluminium tintje. staatem toch beter.

    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  20. #159
    fcimen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    558
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fokkert Bekijk Berichten
    Gisteren nog een kleine mod gedaan. Kwestie van de motorruimte wat te verfraaien. blijven we een beetje bezig. Ik heb de zwarte oliedop vervangen door eentje met een aluminium tintje. staatem toch beter.
    Leuke mod inderdaad!! Maarruh, hoe kan je motorruimte zo schoon zijn?? wil ik ook
    Laatst gewijzigd door fcimen; 27-03-13 om 15:03.
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDI, 105kw, FWD, bj 2010

  21. #160
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Fokkert's: A5 SB Facelift Retrofit ADS schakelaar, elek. inklapbare spiegels ...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fcimen Bekijk Berichten
    Leuke mod inderdaad!! Maarruh, hoe kan je motorruimte zo schoon zijn?? wil ik ook
    Er staan 7.000 km op de auto. Het zal daarmee komen denk ik.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

Pagina 8 van 81 EersteEerste ... 4567891011121858 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •