Zuur Stef Hufter(s)
Geld kost het altijd.
Wel een dikke transporter hoor. Vind ik geen busje meer
Bedankt S3FTW. Maar ik zal de schade zelf mogen betalen. Busje is namelijk afgeschreven, 6 jaar oud en er staan ondertussen 430.000km op. Daarom dat een Full omnium niet interessant meer is. Maar dan nog... Ben altijd zuinig in alles wat ik rijd. En ik denk het zelfde als jij. Als ik het gezien moest hebben, dan hadden ze een ambulance en de politie mogen bellen.
Zuur Stef Hufter(s)
Geld kost het altijd.
Wel een dikke transporter hoor. Vind ik geen busje meer
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Het is een redelijk simpele uitvoering hoor, alleen in een sportief jasje gestoken en 210pk onder motorkap. Een tijdje geleden een Audi A4 cabrio (B6) 2.5TDI er nog uitgetrokken. Dat was wel leuk.
Idd balen (klote). . Heb het busje gekocht met 350.000km op de klok. Zelf wat gereviseerd en tot nu toe nog geen enkel probleem gehad. Buiten deze lakschade dan.
Zeer irritant dit gedrag, dat men inderdaad niet gewoon van ander mans sullen af kan blijven, of zo jaloers zijn dat ze zo iets doen, gewoon zielig.
Maar goed jij zit er mee! Sterkte!
Ja het zijn pippo's. Maar ja. Daarnet mezelf nog maar even bezig gehouden met de A5. Heeft er iemand van jullie tips om lichte krasjes goed weg te krijgen? Het zwart is echt wel een moeilijke kleur om te onderhouden. Met licht erop zie ik lichte krasjes van het wassen denk ik. Is dit op te lossen met een gewone polisher? Of eerst ook nog kleien.
Kijk hier weet ik weer iets van!
Dit zal je alleen wegkrijgen met polijsten en waarschijnlijk alleen machinaal. Het komt toch door "slordig wassen", gebruik je 1 of 2 emmers bij het wassen?
Altijd eerst kleien voordat je gaat polijsten, want dan haal je toch nog heel wat verontreiniging weg die je anders in je lak polijst.
Audi heeft over het algemeen een harde lak en is wat lastiger met polijsten maar met de juiste spullen is dit ook niet zo'n probleem.
Als je vragen hebt stel ze rustig.
. l is ie goed verzekerd het kost je toch weer eigen risico en je valt een aantal tredes terug. Zo oneerlijk als de pest. Bij mij is ook iets dergelijks overkomen. 1300Euro schade, tja dan gebruik je de verzekering. Uiteindelijk val je 4 tredes terug en betaal je ineens 30Eur/mnd meer + eigen risico van 250Euro. Ben er nog steeds kwaad om.
Hopelijk kan je iets met het waarborgfonds, dan kom je er wellicht nog mee weg zonder eigen kosten
;
Hier was ik op aan het hopen dat jij hier op zou reageren @kilometervreter.
De eerste maanden heb ik geen gebruik gemaakt van het 2 emmer systeem. De laatste 5 was beurten doe ik dat wel. Ik gebruik een wassopje van belgische makkelij met een soort wax in. Dus het sopje schuimt bijna niet. Als ik de A5 dan afspoel loopt het water er wel mooi af. Verder heb ik een paar maanden geleden producten van autoglym gekocht. Ook heb ik een Flex Polijst machine. Hierbij de producten die ik van AutoGlym heb. misschien weet jij of ik het klusje hiermee kan klaren
Auto Glym Tyre Dressing
Surface detailing clay kit
Paint renovator
Resin Polish
HD Wax
Alloy wheel seel
Alvast bedankt kilometervreter. de lak van men auto ligt me echt nauw aan het hart.
Dat kan ik moeilijk geloven. Ik werk trouwens niet voor particulieren. Alleen voor grote bedrijven, als ze mij zouden willen hebben doen ze dat wel op een andere manier denk ik.
Bij ons in België werkt het blijkbaar toch iets anders. Bij eigen schade heb ik op de A5 een eigen risico van 750€. Maar de bonusmalus (tredes) gaat bij eigen schade niet omhoog. Het busje is helaas alleen WA verzekerd. dus alles uit de eigen zak.
Stap 1 Goede washmitt en droogdoek kopen voor na het wassen http://www.carclean.nl/product/Monel...MSA0101_102091 Dit verlaagt de kans op krassen na het wassen.
Welke Flex heb je? Een dual action machine of een rotary? Dit is wel belangrijk, een rotary is toch wel gevaarlijk ivm lakbeschadiging en wat voor kleuren pads zitten erbij?
Ik ken de resin polish niet maar wat ik lees is het een finisher dus zal niet zo veel correctie halen.
HD wax is een prima wax!
Dus afhankelijk van je flex en pads en polijstmiddelen kan je je auto op en top krijgen! Dus laat even weten wat voor pads(merk/kleuren) en wat voor flex je hebt.
De werkvolgorder zal dan zijn:
1) wassen
2) kleien
3) polijsten ( flex is echt een top polijstmachine)
4) waxen
Paint reovator is wat ik lees een sterk schurend goedje dus heel erg mee oppassen!
Ik hoor het wel, eventueel ook via PB als dit je topic teveel vervuilt. ( maarja kan je met je flex weer wegwerken)
Bedankt kilometervreter!
Mijn flex machine is een rotary. Men heeft mij toen verteld dat dit de beste machine is om te polijsten(wellicht met de nodige kennis en verstand)
Pads die ik heb gekocht zijn ook van Autoglym. Deze zijn zwart(soft) en wit(medium).
Welke washmitt kun jij mij aanraden voor het wassen van de auto?
Een flex is inderdaad een van de beste machines om te polijsten alleen een rotary is geen machine voor een (met alle respect) beginner. Dit is een machine waarmee je makkelijk door je lak heen gaat, hij ontwikkelt namelijk best veel warmte op je lak, vooral op randjes en hoekjes, zelfs ervaren detailers gebeurt dit.
Ik zou minimaal een rotary cursus bij carclean volgen voordat ik de machine op mijn auto zet of langs gaan bij een ervaren detailer die je verder kan instrueren.
Het finishen op een rotary ( de laatste polijststap) is iets wat niet veel mensen kunnen, dit wordt eigenlijk altijd met een dual action polisher gedaan.
Dit is trouwens een goede washmitt http://www.carclean.nl/product/Monel...MWM0101_102092.
Had de vraag maar even hier gesteld, had je voor de helft van het geld een goede dual action polijst machine gehad die veel beter past bij hetgeen wat je wilt doen.
Gisteren nog een kleine mod gedaan. Kwestie van de motorruimte wat te verfraaien. blijven we een beetje bezig. Ik heb de zwarte oliedop vervangen door eentje met een aluminium tintje. staatem toch beter.