Pagina 32 van 33 EersteEerste ... 22282930313233 LaatsteLaatste
Resultaten 621 tot 640 van de 654

Onderwerp: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | Afscheid bij 110.000km | P32: 25-12 A6 Avant Bi-Turbo aangeschaft!

  1. #621

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tpas Bekijk Berichten
    Grappig! De mijne staat ook op 20.000 en ook ik heb een rammeltje in het rechter portier!
    Oow, dat is toevallig!! Ik ga maandag een nieuwe afspraak maken om het te laten fixen.


    En nu alweer een probleem, de remmen piepen als ik met halve druk rem.... Collega heeft het ook gehad met een nieuwe A5 Sportback, bij hem hebben ze de schijven en blokken vervangen. Ik heb het idee dat dit speelt sinds het kouder is geworden. Ik zal iedereen op de hoogte houden.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  2. #622
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Die piepende remmen heb ik ook ineens gekregen , bij mij inderdaad ook met halve druk.

  3. #623
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.180
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Zo... @johnwoo ...
    Ik ben toch blij dat mijn A6 alweer bijna 56.000km zonder problemen rondtoert! OK, bandenslijtage van de zomerbanden vind ik erg hoog. De Conti's zijn na 44.000km rondom helemaal kaal, tot aan illegaal toe. Nu wintersloffen er onder en in januari bij 60k-beurt zomervelgen achterin voor nieuwe slofjes. Eindelijk weer Michelin dan Anyway, ik heb geen klachten dus. Wens ik jou ook toe
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #624

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Vandaag de A6 naar de dealer gehad. Op de 12e is er weer een nieuwe update beschikbaar gekomen voor het stuurhuis (stuurbekrachtiging). Na de update van juni heeft Audi nogmaals een update beschikbaar gesteld om het 0-punt van het stuur te verbeteren. Ik had er geen last van maar de update was dus ook voor mijn A6 beschikbaar. Uiteraard de update uit laten voeren. Het deur paneel van de passagierszijde hebben ze eraf gehad maar niets los kunnen vinden. Na het opnieuw monteren van het paneel was het kraken/trillen van de deur verdwenen.

    Op dit moment geen klachten met de remmen, zodra het weer kouder wordt gaan ze vast weer piepen. Dan meteen heen om het probleem live te demonstreren. Wat ik wel vreemd vond is dat ze zeggen dit niet onder garantie te gaan repareren en dat PON hier ook niet garant voor zou staan?????!!!!!! Want het zou dan een minder remblok zijn en dat kan voorkomen. Nou ik denk het toch zeker wel. Piepende remmen bij koud weer is een probleem en dat is garantie, fixen dus! Dit gaat misschien nog een leuke discussie worden, update volgt..

    Voor de rest geen storingen dus we gaan weer lekker rijden.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  5. #625
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.180
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Mooi zo (tot zover) Ik heb 60.000km beurt afgesproken en daarbij kondigde dealer ook al nieuwe update stuursoftware aan. Ook bij mij geen klachten, maar ga 't wel beleven...


    edit: zie op Spritmonitor.de dat je wel wat zuiniger kunt gaan rijden
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #626

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    De eerste 30.000km is een feit. Morgen de eerste onderhoudsbeurt voor de A6 plannen en weer door richting de 60k.

    30000k.jpg
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  7. #627
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    En nog steeds volop genieten neem ik aan?
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  8. Ad
  9. #628

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Mooie mijlpaal. En hoe is de ervaring tot0 zo ver?
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  10. #629

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: Mijlpaal 30.000km | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Verslag: Mijlpaal 30.000km

    Hierbij mijn bevindingen van de afgelopen 29.000km

    Algemeen

    [Motor]
    Nog steeds een heerlijk blok om mee te rijden. Rond de 28.000km begon het olielampje te branden, moest 1 liter bijvullen. Nu schijnt dit normaal te zijn bij nieuwe blokken i.v.m. inslijten etc. maar keek er wel van op. In vergelijking, bij de 3.0TDI nooit olie bij hoeven te vullen dus was wel even verbaasd. Volgende week gaat de A6 voor een onderhoudsbeurt, zal het nog wel even aangeven maar denk dat ze er niet raar van opkijken. Ook heb ik het idee dat het blok lekkerder loopt en meer vermogen spuugt. Qua verbruik zit ik nu steeds vaker rond de 1:14,5. Ben ik best tevreden over.

    [Aandrijving]
    Multitronic, zoals in de 1000km update post aangegeven een heel verschil met de Tiptronic of S-Tronic. Maar nog steeds heel tevreden over, in de S stand komt de A6 goed van haar plek, overgangen zijn dan mooier en koppel komt beter tot z'n recht.

    [Remmen]
    Rond de 15.000 km begonnen de remmen te piepen. In 1 van mijn posts heb ik dit uitgebreid beschreven. De dealer kon het niet verhelpen, en PON vond dat het geen coulance was. Bij remblokken/remschijven, maximaal half jaar oud of minder dan 10.000km mee gereden o.i.d. Auto heeft 3 dagen bij de dealer gestaan omdat PON niet wist wat te doen. Nadat ik de A6 weer terug kreeg heb ik het probleem niet weer gehad. Er is dus wel iets gedaan maar wat weet ik niet.... Ben er uiteindelijk wel blij mee!

    [Bekleding & interieur]
    Leer houdt zich netjes. Heb nog wel een trilling in de portier. De dealer kon het niet vinden maar ben er nu achter dat het niet in de deur zit maar in de armleuning van de portier. Ik ga dit nog weer melden blijft toch vervelend.

    Vorige week heeft de automatische gordelspanner aan passagierskant weer gefaald. Gordel gaat er heel stroef uit maar zit niet op slot. Vorig jaar is de gehele gordelunit vervangen, kijken wat ze er nu mee gaan doen.


    Extra fabrieksopties

    [1BK Adaptive air suspension] & [PRU Velgen, lichtmetaal 8,5J x 20 "10-spaak-V"-design]
    Heerlijk heerlijk heerlijk.
    Mede door AAS geen concessie hoeven doen in comfort. Af en toe wel in comfort stand maar rijd meestal in Dynamic. En dan ook nog eens 1cm extra verlaagd door de dealer.

    [3FU Panoramadak, glas, elektrisch bedienbaar]
    Geen bijzonderheden.

    [4KF Privacy glass]
    Een must voor elke auto.

    [PGC Bagageruimteklep, automatisch bedienbaar inclusief comfortsleutel]
    Ook een must, dit werkt super prettig. Laatst in een parkeergarage een angstmomentje. Deed m'n deur open, uit automatisme druk ik de schakelaar voor openen van achterklep in. Stap uit, klep gaat omhoog en ik denk o nee hij komt tegen de betonnen draagbalken in de garage. Viel mee, ongeveer 4 cm speling, prima! :P

    [PX2 LED-koplampen]
    Soms blijft de grootlicht assistent nog te lang denken dat er geen tegenliggers zijn. Het zijn maar een paar seconden maar voldoende om de tegenligger te laten seinen. Ik neem het maar voor lief, ken de tegenligger toch niet .

    [QQ2 Ambienteverlichting]
    Laatst nog een A6 gezien waar deze optie niet is meegenomen. Doet veel killer aan en ik mis het luxueuze gevoel. Dus nog steeds erg blij met deze keuze.

    [WFG Online Pack (MMI Plus touch, BIS in kleur en telefoonvoorbereiding online)]
    Dataverbruik van Google maps valt reuze mee. Je recente routes worden op de Harddisk opgeslagen dus weinig tot geen dataverbruik. Dataverbruik valt overigens reuze mee. Ik heb mijn iPhone 5S via wifi gekoppeld aan de MMI. Via de Audi Music app stream ik soms muziek. Beter geluid dan streamen via Bluetooth, gebruik het overigens nooit. Volgende week ook maar de nieuwe MMI update meenemen, schijnt nu beter om te gaan met dual SIM, ben benieuwd.

    [Grill Audi S6]
    Nog steeds lovende reacties

    [Tot slot]

    Als er nog meer vragen zijn laat het dan even weten.

    Op naar de volgende 30.000km en dank voor het lezen!!
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  11. #630

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: Mijlpaal 30.000km | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Mooi om te lezen. Ik zal vanmiddag eens terug rijden met Google maps. Groot licht assistent herken ik als aankomende tegenligger. Eén keer seinen en het gaat uit

    Enjoy de volgende 30.000
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  12. #631
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: Mijlpaal 30.000km | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Korte vraag en een uitgebreid antwoord Laat niets te vragen over.
    Comfort en luxe zijn de keywords
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  13. #632
    Lubbe176's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    438
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: Mijlpaal 30.000km | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Topic grotendeels maar eens even bijgelezen na onze korte chat gisteren Zelfs na ons momentje op de snelweg was ik je hier nog niet bewust tegengekomen.

    Korte comment op je A6: Kneiters dikke auto, binnenkort maar eens de A-Ladies naast elkaar zetten.
    Audi A4 Avant ('03/B6) 3.0 V6 Quattro Tiptronic S-Line Avus Zilver.
    "Forumnaam"@hotmail.com

  14. #633
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: Mijlpaal 30.000km | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Mooi verhaal over een mooie dikke A6 met zijn full led verlichting!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  15. #634
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: Mijlpaal 30.000km | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Mooi verhaaltje van een schitterende A6! Voor het eerst gezien op de poetsmeeting in de Beemster..... Hèèrlijk machien!
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  16. #635
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.180
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: Mijlpaal 30.000km | P1: Nieuw design openingspost! | P28: Uitlaat Mod! | P24: Verslag eerste 1000km

    Veel herkenbare dingen, vooral de grote glimlach die er tussen de regels door klinkt!
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #636

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | 25-12: A6 Bi-Turbo gekocht!

    Mijn laatste post is alweer een tijdje geleden, maar de Audi liefde is uiteraard ongestoord doorgegaan.

    Een paar maanden geleden heb ik de 100.000km aangetikt met mijn A6. Niets aan het handje, geen storing of wat.

    Nu het volgende: Ben ik voor mijn vader aan het kijken voor een Q5 en denk acht laat ik toch nog eens kijken naar een A6 Bi-Turbo, de uitvoering die ik om nieuw aan te schaffen veel te duur vond. Niet dat mijn huidige A6 niet goed is, maar Quattro mis ik toch best wel een beetje. Het vermogen houdt ook niet over en dat viel me eigenlijk wel een beetje tegen (als je van een A6 4F met bijna 300PK komt). Kom ik na even scrollen zo ongeveer mijn "droom uitvoering" tegen. Optikpaket Schwarz Audi Exclusive, heerlijk... Tsjah, wat doe je dan... Inderdaad, heen gaan en kijken! Hij stond bij een Audi Dealer dus dat kwam mooi uit voor de inruil van mijn huidige A6. Qua leeftijd schelen de A6'en elkaar niets, qua kilometerstand is de Bi-Turbo in het voordeel, al scheelt het ong 10.000km. Maar man man man, wat een dikke en brute uitvoering. Een hele waslijst met opties die ik zelf bij aanschaf niet heb aangevinkt. Nu zit er dan ook bijna 50k tussen in nieuwprijs, dus ja dat verschil moet ergens vandaan komen. Ff omheen gelopen, van binnen bekeken en gewoon bijna geen krasje te vinden. De verkoper kende de vorige eigenaar goed en dat blijkt dus ook een liefhebber te zijn! Nooit in gerookt en wat ik zeg super goed onderhouden, bijna als nieuw.
    De verkoper was ook zeer geïnteresseerd in mijn A6, het verhaal een beetje uitgelegd, kort Auto Detailing beschreven en ja dat kon hij inderdaad wel zien.
    We zijn gaan zitten en uiteindelijk.......... zijn de we volgende ochtend tot elkaar kunnen komen........ Maandag staat ie voor mij klaar!! Een beter kerst cadeau kun je je toch niet wensen haha. Mijn eigen wielen worden omgezet omdat ik deze exclusiever vind dan de rotor velgen.

    Het kan soms gek lopen, ik was niet echt op zoek (behalve dan naar een pareltje) en die kwam ik dus eigenlijk per toeval tegen.
    Ik heb er echt heel veel zin in. Foto's en meer specs komen uiteraard nog.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  18. #637
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | 25-12: A6 Bi-Turbo gekocht!

    Gefeliciteerd @johnwoo. veel plezier maandag en we zien graag de foto's
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  19. #638
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | 25-12: A6 Bi-Turbo gekocht!

    Van harte! Dus nu toch ook zo'n pk monster!
    Veel veilige kilometers gewenst!!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  20. #639
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: 25-12 A6 Avant Bi-Turbo aangeschaft!

    Doe je goed man!
    Ben benieuwd
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  21. #640
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.614
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Johnwoo: A6 Avant S-Edition 2013 | P32: 25-12 A6 Avant Bi-Turbo aangeschaft!

    Gefeliciteerd kerel!
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

Pagina 32 van 33 EersteEerste ... 22282930313233 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •