Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 88

Onderwerp: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

  1. #61
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil

    zo, ik heb niet al te lang geleden de mijlpaal van 100000km gehaald met deze auto, hij staat daarmee op #1 van mijn auto's, met geeneen heb ik zo veel kms gereden.

    Wat statistiek:
    • ik heb m nu 4½ jaar & 103000km
    • in totaal 10032 liter benzine gedronken, gem dus 9.7l/100km
    • 2 sets banden versleten
    • ook een paar reparaties: ABS unit lekte, thermostaat kaduuk & lekje in oliekoeler, lichthoogtesensor, LMM, en div klein grut aan t onderstel); in totaal 2 maal ongepland naar de garage gemoeten
    • totale kosten aan onderhoud, olie, reparaties, en banden: €6000 (jullie begrijpen dat ik m niet bij de dealer laat onderhouden, maar bij een onafhankelijke garage met een echte ervaren vakman die eerst denkt en dan pas gaat vervangen)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  2. #62
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    ..... een setje nieuwe Michelins
    deze Primacy 3's zijn toch wel een flinke verbetering tov die oude Conti's die er onder zaten (in 225/60WR16 is niet heel veel keuze, van Conti alleen de premiumcontact2, andere maten zit al aan serie 5 van die band). stuurt strakker, en zijn veel stiller.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  3. #63
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Na lang zoeken en wachten toch maar een stel Recaro's voor voor gekocht, was t wel zat dat je achterin beter zit dan voorin. Komen uit een RHD auto, dus ik hoop op een bijna nieuwe linkerstoel wel helaas in volleer, ik heb de hoop op een setje alcantara beklede Recaro's maar opgegeven. Zullen over een week wel hier zijn.

    Ik heb ook de knoppen voor de memory instelling, maar niet de bedrading, dus daar moet ik nog naar op zoek. Iemand ervaring met deze retrofit? En is t zo dat die geheugenfunctie ook "reageert" op met welke sleutel je de auto opendoet?


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  4. #64
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    zo stoelen zitten er in, wel ff wennen. ook in laagste stand ietwat hoger dan de oude, en beenruimte achter is wat minder. maar overall zit t een stuk beter.

    wel een paar todo items:
    • airbag lampje is aan. komt denk ik doordat er nu een bestuurderstoel rechts zit: daar zit geen persoonsdetectie in (die zet de airbag rechts uit als je alleen rijdt); is wel op te lossen met een 470ohm weerstandje las ik al ergens, alleen nog uitvinden tussen welke draden...
    • memory module zit nog in de rechter stoel, was nu wat te veel uitzoekwerk om de kabelboom en stekkers etc over te zetten; ook nog te zoeken of de kabelboom in de deur al voorbereid is voor de memory module; en mss ook nog wat in vagcom aan te zetten??
    • en toeval bestaat: net toen ik klaar was, deed de AB van de sleutel t niet meer. ik al bang dat er wat was omdat de memory module niet aangesloten zit, maar de reservesleutel doet t gewoon
    Laatst gewijzigd door Henkjan; 25-11-17 om 16:18. Reden: update


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  5. #65
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Klinkt goed, heb je er ook foto's van?
    Laatst gewijzigd door Chaos; 26-11-17 om 20:42.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust



  6. #66
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    t was ff een paar dagen wennen (zit hoger dan de std stoelen) maar dat is toch wel een heel forse verbetering qua zitten, van een gewone 278dkm oude stoel, naar een vrij verse Recaro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Klinkt goed, heb je er ook foto's van?
    zal er eens wat maken. op mn tlf staan nog wat van de onderkant, als ik daar van heb uitgezocht wat ik allemaal moet omsteken voor die memory module en wara ik die 470ohm weerstand in moet batsen post ik ze ook wel


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  7. #67
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    lekker genieten in de sneeuw vandaag dat is toch heerlijk stabiel zo'n A8, en de ESP staat echt goed afgestemd, als die al ingrijpt gebeurt dat bijna ongemerkt. alleen bij erg hard accellereren of bij platte lol willen hebben remt die wat te hard.

    ik heb tijdelijk de winterwielen van de S2 er onder, geen gezicht maar t rijdt wel goed. 17" Nokian's 215 breed. enorme tractie, bochten oook goed, alleen met natte pap oppassen.

    en ik kwam achter een leuk feature: de achterruitverwarming gaat niet op tijd uit, maar pas als die klaar is. ik had de sneeuw niet van de achterruit af geveegd (net of iemand me in gaat halen ) en de verwarming bleef braaf verwarmen tot de sneeuw er eindelijk af was gewaaid (duurde wel ff)


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  8. Ad
  9. #68
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    er zijn weer een 2tal professionele foto's gemaakt van de auto
    flitsfoto-20180627-1.jpgflitsfoto-20180627-2.jpg
    oftewel: de trajectcontrole bij Hoofddorp doet t


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  10. #69
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    het was weer tijd voor de jaarlijkse voordevakantie-apk-beurt bij Garage Paul de Vogel. De beurt stond deze keer in het teken van de remmerij, voor schijven en blokken en blokken achter waren aan vervanging toe. klinkt makkelijk, maar daar dachten de onderdelenhandel en de A8 anders over... uiteindelijk alles pas 2 weken later gereed dan gepland, gelukkig op tijd begonnen.

    Levering van de blokken voor was lastig, moesten uit D komen (in NL 5wk levertijd). Toen de handel los was, bleek dat een aantal klauwen toch wel aan pensioen toe was: 1 voor en beide achter wilden niet meer teruggedraaid worden. voor kon met een revisiesetje worden opgelost, achter 2 gereviseerde klauwen voor gekocht. allemaal niet echt een verrassing voor een auto met bijna 3 ton op de klok natuurlijk. maar toen bleek dat een remslang achter er ooit eens met geweld in was gezet, draad beschadigd en dus niet meer lekdicht er in te krijgen. nieuwe slang besteld, wordt die geleverd met de verkeerde ringen.... na lang zoeken naar de juiste ring heeft Paul t gelukkig allemaal op tijd (de laatste dag voordattie zelf weg ging) af gekregen. Verder niets aan de hand, we kunnen dus weer fijn verder rijden en genieten van de auto.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  11. #70

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Och, toch weer "onderdelen zeldzaamheid", wat jammer. Maar gelukkig toch opgelost.
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  12. #71

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan Bekijk Berichten
    Levering van de blokken voor was lastig, moesten uit D komen (in NL 5wk levertijd)
    Dan bedoel je de originele blokken zeker?

  13. #72
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Dan bedoel je de originele blokken zeker?
    geen idee eerlijk gezegd. hij bestelt t meestal bij Hofland, bijna altijd levering de zelfde dag.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  14. #73
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    43
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Ja die onderdelen voorziening blijft een drama bij Audi, kun je nagaan als je iets rijd wat nog ouder is..

    Maar mooi dat het weer klaar is, remmerij moet ook wel in orde zijn.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  15. #74

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Ja die onderdelen voorziening blijft een drama bij Audi, kun je nagaan als je iets rijd wat nog ouder is..
    Ik heb het tot nu toe alle jaren altijd dezelfde dag of de dag erna geleverd kunnen krijgen bij de dealer. Aftermarket moeten onderdelen voor deze 3.7q echt geen probleem zijn..

  16. #75
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Ja die onderdelen voorziening blijft een drama bij Audi, kun je nagaan als je iets rijd wat nog ouder is...
    btdt. toen ik nog de typ85 coupé had, kocht ik bijna alles wat ik tegen kwam, al blij als dat kon.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    Maar mooi dat het weer klaar is, remmerij moet ook wel in orde zijn.
    check. het inremmen was wel geinig (en nodig), de nieuwe schijven hadden zo'n coating, nou dan gebeurt er weinig als je voor t eerst remt. dus toen een keer of 10 stevig remmen met voldoende tijd ertussen zodat ze kunnen koelen. meurde flink, en rookte zelfs toen die coating heet werd


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  17. #76
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    ondertussen de 300000km gepasseerd met de A8, hij is dus ingereden

    helaas een probleem met een Recaro: de rechter stoel heeft een kortsluiting ergens in het verstelmechanisme, verstellen ging ineens langzaam en toen kwam er rook uit wel weer de stoel in een enigzins bruikbare stand gekregen maar ik durf 'm niet meer te verstellen nu. snel op zoek naar een vervangende stoel. helaas op MP of ebay niets kunnen vinden, op ebaykleinanzeigen staat ook al niets in de juiste kleur.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  18. #77
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    zo, weer de jaarlijkse beurt/APK gehad, erg saai allemaal weer (zwembad dure olie, 8 bougies, airco bijgevuld en uiteraard ruitensproeiervloeistof ) en na 1 dag en €500 kunnen we weer verder. misschien ook maar meteen de jaarlijkse wasbeurt doen

    wel vlak voor de beurt wat minder saais: de dynamo vond t welletjes na 316dkm en verdomde verder op te laden. na wat streng toespreken door de wegenwacht (en een tik op de juiste plaats) deedtie t weer, dus wel rijdend thuis gekomen. meteen laten maken uiteraard, €300 voor een revisie en werkloon was de schade, de stealer zet daar nog geen koffie voor...


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  19. #78

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Lekker bezig! Fijn dat-ie nog zo goed bevalt!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  20. #79
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Mooi om te lezen dat alles netjes onderhouden wordt!

    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  21. #80
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: het is grijs en het is stil - A8 3.7q

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk Berichten
    Lekker bezig! Fijn dat-ie nog zo goed bevalt!
    ja, toen ik m kocht had ik gedacht er een paar jaar mee te rijden maar hij bevalt idd zo goed dat die blijft tot die op is. ik moet nu redelijk lange stukken woon-werk (55km enkele reis) en dan wil je wel comfortabel reizen uiteraard. t verbruik is op nu tussen de 1:11 en 1:12 dus zelfs daarover niets te klagen. next op t programma: vakantie in Engeland, eens zien hoe t past op die smalle weggetjes daar....


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •