Pagina 4 van 65 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 1294

Onderwerp: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P61: WIP: Front Mount Intercooler!

  1. #61

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Sure, geen probleem.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #62
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Hoeveel liter is die sub kist ?
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  3. #63

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Ik weet het niet meer precies, ergens rond de 36 tot 38 liter. (Woofervolume eraf gehaald; 2x 30cm lang en 5cm doorsnede baspoortjes erin, tuning op 34Hz, -3dB op 35Hz).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #64
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik weet het niet meer precies, ergens rond de 36 tot 38 liter. (Woofervolume eraf gehaald; 2x 30cm lang en 5cm doorsnede baspoortjes erin, tuning op 34Hz, -3dB op 35Hz).
    Dat is nog wel een mooie inhoud.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  5. #65

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Klopt, best bruikbaar. En klinkt ook gewoon goed. Niet extreem sub-bass zoals een dikke 12" dat kan, maar ja, wel stealth! En serieus lager dan de stock!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #66
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Stempelveren voor automatisch openende achterklep
    Bastet, kun je wat meer vertellen over die stempelveren? Waar te krijgen, typenummer, veel werk, meer mods nodig? Want iedereen wil zo een leuke gadget natuurlijk hebben .

    90 km/h-astronaut

  7. #67

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Bastet, kun je wat meer vertellen over die stempelveren? Waar te krijgen, typenummer, veel werk, meer mods nodig? Want iedereen wil zo een leuke gadget natuurlijk hebben .

    Dit is wat ik heb zitten:
    http://www.audiforum.nl/forum/b6-200...ml#post1399058

    A6 4B veren gebruikt, dus bij jou moet 't passen lijkt mij... Heb jij op je afstandsbediening 3 knopjes? Lock/Unlock/Boot-hatch? Als je je middelste knopje ingedrukt houdt, gaat er dan een microschakelaartje aan 't werk in de kofferklep?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Hee, dit topic had ik nog even gemist!

    Zoals ik zelf al heb mogen ervaren, een prachtige B6, heerlijk dik in de opties
    Rijdt ook perfect, heerlijk cruisen ( @Bastet is met me meegeweest bij aanschaf van mn B5, samen met deze B6 toen het halve land doorgesjeesd )
    Flink wat power, en de remmerij is ronduit "stunning"

    Ben benieuwd hoe het verder gaat met de diffusor aan de achterkant, hopelijk ga je daar wat moois voor vinden.
    Die achterklep-mod is overigens ook goed gevonden!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #69
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    A6 4B veren gebruikt, dus bij jou moet 't passen lijkt mij... Heb jij op je afstandsbediening 3 knopjes? Lock/Unlock/Boot-hatch? Als je je middelste knopje ingedrukt houdt, gaat er dan een microschakelaartje aan 't werk in de kofferklep?
    Yep, klep ontgrendelt volledig als je de middenste knop ingedrukt houdt. Maarrrr, als de gasveer ingedrukt is dan is er maar zo'n 2 cm ruimte over op de 'as' die uit de gasveer komt. Dus ingedrukt moet die stempelveer in 2 cm passen. Gaat dat wel? Hoe lang is die ongeveer in ontspannen toestand?




    Edit
    Nou ik zie het al, die R204-408 gaat nooit passen:



    Zie ik het nu goed dat ie maar 13 mm uitveert??
    Laatst gewijzigd door atjong; 07-06-13 om 11:21.
    90 km/h-astronaut

  11. #70

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Dat gaat hem inderdaad niet worden op een A6 idd..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  12. #71

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Yep, klep ontgrendelt volledig als je de middenste knop ingedrukt houdt. Maarrrr, als de gasveer ingedrukt is dan is er maar zo'n 2 cm ruimte over op de 'as' die uit de gasveer komt. Dus ingedrukt moet die stempelveer in 2 cm passen. Gaat dat wel? Hoe lang is die ongeveer in ontspannen toestand?

    Je zal sowieso andere gasdempers moeten kopen, deze kopjes gaan niet werken.


    Artikelnummer: R204-408
    A: 10
    H: 20
    Lo: 51
    L1: 38,25
    P/f: 531.68

    A:asmaat in mm
    H:busmaat in mm
    Lo:lengte onbelast in mm
    L1:lengte belast in mm
    P/f:veer konstante in N/mm

    Zoals je hierboven ziet: de veer is los 51mm lang, en ingedrukt 38,25mm. Je nieuwe dempers zullen een iets anders gevormd kopje hebben, waar de veer voor zo'n 12mm overheen valt. Zie: http://www.audiforum.nl/forum/b6-200...ml#post1402308

    Die overlap zorgt er ook voor dat de veer blijft zitten aan 't kopje, en niet gaat stuiteren zodra je de klep open doet. Let dus gewoon even goed op bij 't aanschaffen van je nieuwe dempers, zodat je niet (net als ik toen...) met verkeerde koppen zit.

    Leslie (tauremight) heeft deze:
    http://www.mijnautoonderdelen.nl/aut.../gasveer?add=1

    FEBI/Bilstein:
    28346 - Gasveer (L&R)

    Specs
    •Lengte 500mm
    •Buitendiam.8.0mm
    •Buitendiam.19.0mm
    •Kleur: Zwart
    •Uitwerpkracht 635N
    •Slag 205mm
    •Gewicht 0.295kg
    •2 stuk(s) nodig
    •Voor achterklep
    •Kofferklep

    De veer past om deze kopjes, en deze combi past op een B6 Avant sowieso ingeklapt en wel in de scharnieren.

    Dit filmpje is van Leslie's auto, met de Febi dempers van hierboven, en de R204-408 stempelveren:

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #72

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Dat gaat hem inderdaad niet worden op een A6 idd..
    Jij hebt A6 dempers op je A4 zitten, met bovenstaande veren... gaat 'm dus echt wel worden...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #73

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Even voor de goede orde nog mijn A4 gefilmd. Ik heb de originele gasdempers uit 2004 er nog in zitten (soms gaat-ie dus ook niet helemaal open), de werking is echter hetzelfde. Verschil zit 'm in slagkracht (530Nm vs 690Nm bij de A6).



    Voor fullscreen: http://www.youtube.com/watch?v=7L5EGB5p-9c
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #74

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Jij hebt A6 dempers op je A4 zitten, met bovenstaande veren... gaat 'm dus echt wel worden...
    Het gaat toch niet om de dempers. Het gaat erom dat de A6 kofferklep miss wel een andere slag heeft waardoor de demper net iets verder indrukt dan bij een A4.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  16. #75

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sham27 Bekijk Berichten
    Het gaat toch niet om de dempers. Het gaat erom dat de A6 kofferklep miss wel een andere slag heeft waardoor de demper net iets verder indrukt dan bij een A4.
    Zou kunnen, maar dat lijkt me vreemd. If anything is een A6 klep groter, en dus meer ruimte. Bij ons komen de kopjes bijna helemaal tegen de demperstang aan, hij heeft nog 2cm ruimte. Die hadden wij eerst niet hoor...

    @atjong: als je nog eens in Alphen bent (of Amersfoort), geef even een brul. Dempers zijn zo vervangen, we kunnen dan mijn setje in jouw klep proppen om te zien of 't werkt, voordat je wat aanschaft.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #76
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Ik rij elke dag om 06:15 langs Alphen, heb je koffie?
    Grapje hoor .

    Ik kan me voorstellen dat de klep van een A6 C5 zwaarder is dan die van een A4 B6 dus of omwisselen nuttig is weet ik niet, maar het is wel een grappige test. Iets veiliger is het als ik een Febi voor mijn model zou kunnen plaatsen en dan opmeten hoeveel ruimte ik nog over heb. Allicht dat mijn automatierialenzaak daaraan mee wil werken. Aan de specs die de leveranciers opgeven heb je weinig als je het niet op je eigen auto getest hebt.

    En daarna via die website van Amatec de juiste stempelveer uitzoeken. Hoe wist jij dat je de blauwe moet hebben met een P/f van 531 N/mm?

    Edit
    Oh die Febi die je genoemd hebt (28346) is er een voor de C5? (zie ik op de website van Febi). Ahaa, dat maakt het wat interessanter om wel te komen testen. Had je diezelfde dan ook op jouw auto?

    FEBI/Bilstein:
    28346 - Gasveer (L&R)
    Laatst gewijzigd door atjong; 07-06-13 om 13:01.
    90 km/h-astronaut

  18. #77

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Edit
    Oh die Febi die je genoemd hebt (28346) is er een voor de C5? (zie ik op de website van Febi). Ahaa, dat maakt het wat interessanter om wel te komen testen. Had je diezelfde dan ook op jouw auto?
    Exactly! De gasdempers die men gebruikt voor de B6 Avant zijn officieel voor een C5. De reden is simpel: de B6 dempers hebben grof gezegd 550Nm duwkracht, waar de C5 dempers 690Nm kracht hebben (grotere en zwaardere klep).

    De stempelveren duwen de klep voorbij een dood punt, waarna de gasdempers het geheel overnemen. Veel oude dempers zijn hun kracht kwijt (de jouwe denk ik ook wel, geen idee hoe zwaar je klep gaat, maar echt stevig zal-ie niet meer staan...), en daarom vervangt men ze. De sterkere dempers zijn "overtuigender" wat betreft het volledig openen; 't is ook zo lullig als je dat vol trots laat zien, en de klep blijft halverwege staan...

    Het enige waar we tegenaan kunnen lopen, is dat de veerweg anders is. Ik verwacht echter van niet. Mede wegens het feit dat de B6/C5 dempers dus uitwisselbaar zijn zeg ik dus dat we wellicht eens kunnen omwisselen. Ik verwacht niet dat jouw klep omhoog gaat met mijn dempers (ik heb nog de originele (dus zwakkere!) A4 B6 dempers; de mijne zijn dus bijna 9 jaar oud!), maar je kan wel zien of de klep nog dicht gaat met de veren erin, en of hij door 't eerste stuk heen komt. Als dat zo is, dan is 't daarna een kwestie van sterkere gasdempers doen.

    De gasdempers zijn in een paar tellen los, dus omwisselen is echt zo te doen. Je zet dan gewoon even mijn gasdempers + stempelveren in jouw auto, en voila.

    Oh - wat voor koffie wil je? Ik heb gewone Senseo met goede pads, diverse soorten espresso (barista) en wat andere snufjes, zelfs ice cappo's . 6:15 is wat vroeg, maar je zal vast ook wel een terugweg hebben, nietwaar? Ik werk veel vanuit huis, dus ja...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #78

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    En indien mogelijk wil ik mijn dempers ook wel even beschikbaar stellen evt hoor. Ik heb de febi dempers. Met behulp van @Bastet geplaatst 2 maandjes terug ofzo.

    Maar zoals gezegd: voor enkel passen kan t ook met de dempers van Stephan.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  20. #79
    fokkert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2008
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.085
    Kudos
    1063
    Auto
    Audi RS6
    Land
    Land

    Standaard Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Wow! Graaf showroom topic en super mods. Die van de achterklep vind ik ook wel lekker. Zou dat ook kunnen lukken op een A5 SB? Mijn broer heeft namelijk de coupe versie en die kan het wel. Maar dat is het systeem met zwanen hals en veren uiteraard.
    A5 Sportback 2.0TDI MT S-Line MY2013. JD TUNED: 218.5PK - 441NM
    A6 Avant 4G Competition BiTdi MY2015
    RS6 Avant 4G Performance MY2017

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    100
    Kudos
    5
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    dikke bak hoor...ziet er echt mooi uit!

Pagina 4 van 65 EersteEerste 123456781454 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •