Pagina 5 van 65 EersteEerste 1234567891555 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 1294

Onderwerp: Bastet: 2004 A4 B6 2.5TDI Avant. P61: WIP: Front Mount Intercooler!

  1. #81

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Welcome to the club.

  2. #82

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    De schroefset zit eronder. Niet zonder slag of stoot, en het verhaal is nog lang niet klaar (maar dat komt later wel). Voor nu, ik kan (wat) rijden .

    Aanlopen? Ja, het is niet ideaal. Banden zijn te breed en te groot (245/40/18) voor een B6, en daarom loopt-ie denk ik aan. Bij rustig/normaal rijden is er nu eigenlijk echter niks meer aan de hand, en is er gewoon mee te rijden.

    Over de verstelbaarheid van de Eibach set ben ik zéér ontevreden, ik heb nog nooit zo'n slecht doordacht systeem gezien, en op de achterkant is het bereik compleet waardeloos (de "hoogste" stand lijkt 2mm lager te zijn dan wat-ie nu staat; de stelschroef steekt 2mm uit onder de schotel).. Na montage stond de auto met de spatborden OP de wielen (en moest de brug nog zakken!); na 2cm omhoog schroeven (via een volstrekt waardeloos en loodzwaar systeem): nog steeds op de banden. -30 tot -50mm? No way - eerder -50mm tot -85mm....

    Qua handling is 't ietsjes straffer dan de S-Line set (ietsjes stuiteriger op de korte richels), maar niet bijzonder. Ik denk dat je 't moeilijk zou kunnen raden als je niet wist wat 't is. Ik kan echter nog geen goede indruk geven omdat ik niet hard heb kunnen 'gooien' met de auto (banden lopen aan), en de draagarmen zijn volledig naar de klote, dus ik laat het voor nu even hierbij.

    Helaas moet ik dus nu zeggen dat, tot zover, Eibach geen of weinig punten heeft gescoord .

    Anyway, nu staat-ie er zo bij.










    Next step: draagarmgezeik oplossen. Daarna: uitlaat, beurtje etc...

    Oh - bonusje: nog twee korte filmpjes.

    Testritje na 2e afstelpoging:


    Uitlaatjes zijn nog altijd niet gefixt, roet heeft vrij spel.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #83

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Zo rij je nu op de mm rond
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  4. #84
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Dat niet mooi dat het zo tegen valt, je mag er toch van verwachte dat het goed spul is of niet.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  5. #85

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Dat niet mooi dat het zo tegen valt, je mag er toch van verwachte dat het goed spul is of niet.
    Jep, 1100 euro kwijt en een auto die ik niet vertrouw ervoor terug . Rijdt 100% kut momenteel, hopelijk over 2 weken goed afmaken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #86
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Jep, 1100 euro kwijt en een auto die ik niet vertrouw ervoor terug . Rijdt 100% kut momenteel, hopelijk over 2 weken goed afmaken.
    Zal het dan zoveel te maken hebben draag armen die gaar zijn ?
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  7. #87
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Met een Audi-goeroe als @Bastet hoef je niets te vrezen. Alles komt gewoon goed !

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Zal het dan zoveel te maken hebben draag armen die gaar zijn ?
    Ja, het voelt nu alsof de onderste draagarmen gewoon nietvaangesloten zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Met een Audi-goeroe als @Bastet hoef je niets te vrezen. Alles komt gewoon goed !
    Komt zeker goed ja, als ik er weer 500 euro ertegenaan gooi. Vind 1100 in 2 weken wel even genoeg. Alleen al aan parts he.. en dat die parts dan ronduit tegenvallend zijn helpt echt niet.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #89
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ja, het voelt nu alsof de onderste draagarmen gewoon nietvaangesloten zijn.



    Komt zeker goed ja, als ik er weer 500 euro ertegenaan gooi. Vind 1100 in 2 weken wel even genoeg. Alleen al aan parts he.. en dat die parts dan ronduit tegenvallend zijn helpt echt niet.
    Ja dan is het zwaar kut dan denk dan je goede onderdelen heb, en dat alles heb en komt er weer meer bij vind je niet leuk.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  11. #90
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Net terug van vakantie en lees nu net dit topic, netjes bastet!

    Dit zijn de topics die je aansporen om je audi aan te passen en je wat inspiratie geven. (Waren je vorige ook muis!)

    Ik zal je topic bijhouden!
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  12. #91

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Dat is balen kerel..

    Jammer dat het aanloopt ook, qua look ziet het er prima uit

    Gaat vervanging van de draagarmen het afmaken, of moet er ook nog wat geklust worden aan de schroefset? Even twee weken rustig aan doen..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  13. #92
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Mag toch aannemen dat je de spullen weer terugstuurt? Zowel de draagarmen als de schroefset? Als ik het zo lees, zou ik niet meer de moeite nemen om het goed te maken. Onderdelen moeten gewoon gelijk goed passen en niet pas na zelf te moeten gaan lopen kl@ten om het pas te krijgen. Succes er in ieder geval nog mee!
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  14. #93

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    Mag toch aannemen dat je de spullen weer terugstuurt? Zowel de draagarmen als de schroefset? Als ik het zo lees, zou ik niet meer de moeite nemen om het goed te maken. Onderdelen moeten gewoon gelijk goed passen en niet pas na zelf te moeten gaan lopen kl@ten om het pas te krijgen. Succes er in ieder geval nog mee!
    De bovenste armen zijn al gemonteerd, en de onderste zijn al ontdaan van de beschermende doppen en folie. De schroefset zit er al onder, en ik ga niet nog twee keer de auto opwerken om de hele rambam weer te vervangen (ik vind het echt een helse rotklus, gezien de ruimte die er is). Ik ga wat ik terug KAN sturen wel terugsturen, maar goed.

    De schroefset zelf is wel goed, het past, maar er klopt m.i. gewoon niets van het afstelbereik, en de methode die wordt gebruikt om de hoogte te stellen. Qua rijgedrag ben ik er ook niet helemaal super weg van (het voelt als een s-line op te hoge bandenspanning; richeltjes voel je meer, en qua veren is 't verder gelijk qua stugheid), maar goed, da's een kwestie van "smaak" en valt de fabrikant niet aan te wijten.

    In een worst case word ik boos op de verkoper van de draagarmen, en eis ik al m'n geld terug, direct bij PayPal. Vergeet 't terugsturen dan maar, had-ie maar in 1x de goede set (merk en model!) moeten sturen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #94
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Zo, mooie foto's! Die velgen staan hem m.i. ook stukken beter dan die zwarte.
    Heb je nu nog steeds die extra race-veerschotels er onder zitten?

    Over die subwooferbak: Ik heb geen ervaring met zelfbouw-subwooferbakken maar waarom zit de sub ingebouwd in een bak? Zou het niet voldoende zijn om alleen de bovenplaat te gebruiken, zonder bodem?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    90 km/h-astronaut

  16. #95

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Zo, mooie foto's! Die velgen staan hem m.i. ook stukken beter dan die zwarte.
    Heb je nu nog steeds die extra race-veerschotels er onder zitten?

    Over die subwooferbak: Ik heb geen ervaring met zelfbouw-subwooferbakken maar waarom zit de sub ingebouwd in een bak? Zou het niet voldoende zijn om alleen de bovenplaat te gebruiken, zonder bodem?
    Nee, de veerschotels zitten er niet meer in (de schroefset heeft z'n eigen veerschotels, die je dus in hoogte op en neer kan schroeven ). Velgen blijven een kwestie van smaak natuurlijk, ik kan niet wachten totdat deze eronderuit zijn .

    De sub: een woofer heeft een specifiek volume nodig als luchtkussen; te veel en hij staat in de lucht te trappen, en te weinig betekent weer dat-ie niet de ademruimte heeft die hij zou willen. Samen met poortjes/buizen kan je zo een volume bepalen tot een bepaalde frequentie. Alleen in de bovenplaat monteren kan wel, dat zijn zogeheten free-air woofers (de Audi Bose oplossing voor de B6 sedan is een woofer die tegen de hoedenplank aan zit, zonder klankkast erachter, bijvoorbeeld).

    Ik wil je best eens helpen met het maken van een nette oplossing.. been there done that .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #96
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Wel flink balen, wat voor stelsysteem zit erop dan? Dacht dat alle merken wel een vergelijkbaar systeem hadden? Het KW systeem werkt goed in elk geval. Balen van de draagarmen, ik vond dat een hel bij de B6 om die alleen al eens los te krijgen.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  18. #97

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    Wel flink balen, wat voor stelsysteem zit erop dan? Dacht dat alle merken wel een vergelijkbaar systeem hadden? Het KW systeem werkt goed in elk geval. Balen van de draagarmen, ik vond dat een hel bij de B6 om die alleen al eens los te krijgen.
    Het is ook een hel .

    Over de stelringen:


    High-res: http://eibach.verlagings-veren.nl/co...o_street_s.jpg

    Dit is niet dezelfde schroefset als die ik heb (wel hetzelfde model, maar dan voor een andere auto). Het systeem is echter 100% hetzelfde. De voorste demper (coilover) heeft één stelring (ik heb er dan nog hulpveren tussen, zoals op deze KW demper). In die stelring zit een klein inbus 2 boutje, dat je aandraait om te voorkomen dat de ring kan draaien (1 of 2 Nm moment!). Direct in de schroefdraad (dus imo zéér gevaarlijk; te strak = kapotte draad = niet meer verstellen!).

    Aan de achterkant zitten de veren los van de dempers, en hebben ze een eigen kleine zwarte houder, met schroefdraad. Die zit met een klein palletje gecentreerd, maar wordt verder nergens door vast gezet. Als je aan de stelring draait, draai je gewoon de hele veer en de houder in 't geheel rond. Je moet met een inbus 10 de dragende delen tegenhouden (van onderaf dus!), terwijl je met de stelsleutel (één meegeleverd) de schotel omdraait.

    Echter, als de veer gemonteerd is, is de ruimte tussen de windingen zo klein dat een ratel of momentsleutel er niet in kan (past er niet tussendoor). Gelukkig (gelukje?) heeft de Audi een gaatje onderin de onderste arm waar een groot verlengstuk in kan, waar dan weer een luchttol of een grote momentsleutel op kan..

    Het aanpassen van de hoogte gaat met zulk geweld gepaard, dat het echt voelt alsof je de schotel moet instellen, en dáárna pas moet monteren (ook al kan de veer er dan ECHT niet meer tussen).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #98
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Klinkt erg omslachtig. Nu is de ophanging van een B6 en een TT natuurlijk net te vergelijken, TT is zo makkelijk als het maar kan zijn. Maar heb voor gewoon 2 stelringen, lijkt me inderdaad beter als een imbusje wat je de schroefdraad in moet draaien. Ik hoop dat het allemaal goedkomt met de draagarmen en de schroefset uiteraard. Daar ga ik gemakshalve maar wel even vanuit.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  20. #99

    Standaard Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Simpel overzichtje... Helaas niet allemaal dezelfde kant op / dezelfde ondergrond, maar ja..

    Stock S-Line (-30mm voor en achter) op 19" Dezent RE Dark, 235/35:


    Stock S-Line (-30mm voor en achter) met SuperSport veerschotels (totaal -52mm voor), op 19" Dezent RE Dark, 235/35:


    Stock S-Line (-30mm voor en achter) met SuperSport veerschotels (-52mm voor), op 18" Team Dynamics Pro Race 1.2, 225/40 winterbanden:


    Stock S-Line (-30mm voor en achter) met SuperSport veerschotels (-52mm voor), op 18" old RS4 replica's, 245/40:


    Eibach Pro Street S, ingesteld op ca -60mm voor (give or take..) en -40mm achter, op 18" old RS4 replica's, 245/40:

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #100
    brucekooij's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    150
    Kudos
    30
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy Re: Bastet: 2004 A4 B6 2.5 TDI Avant - officieel terug!

    Lees net je tegenvallende verhaal over de set... flink balen!
    Kom zaterdag bij je langs, stellen het testritje wel ff uit, doen we maar ff een blokkie om met dat trage geval van mij...

Pagina 5 van 65 EersteEerste 1234567891555 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •