Pagina 1 van 59 123451151 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 1166

Onderwerp: ketelapper - S4 Cabriolet [B7, 06/2006] 'dakloze ringen' voor zonnige dagen ... uitgezwaaid (p.58)

  1. #1
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard ketelapper - S4 Cabriolet [B7, 06/2006] 'dakloze ringen' voor zonnige dagen ... uitgezwaaid (p.58)

    edit 26 februari 2014:
    Dit topic ben ik begonnen onder 'aankoopadviezen'. Na maanden vanalles overwegen is er veel veranderd. Op pagina 17 het hele verhaal en de uiteindelijke keuze!

    En op 1 oktober 2022 heb ik 'm uitgezwaaid met liefdevolle nieuwe eigenaar achter het stuur! (pagina 58).




    Op 2 januari 2004 haalden ketelapster en ik een gloednieuwe Peugeot 307cc op bij de Peugeotdealer. Met dank aan vriend aldaar hadden we één van de eersten in NL. Ai, dat hebben we geweten met een Franse complexe auto Veel storingen in de dakmodule. Zoveel dat we eind maart 2005 opnieuw een gloednieuwe 307cc konden ophalen na zéééééér geringe bijbetaling. Toppie opgelost dus, en die wagen rijdt ketelapster nu dus alweer 8 jaar!

    Op zonnige dagen, zomer of winter, geniet ik er ook van Regelmatig mee naar kantoor met dak open, of in het weekend alles wat we doen. En al enkele lekkere vakanties mee gehad, zoals zes weken na aflevering al naar het Gardameer.

    De auto bevalt erg goed, kraakt of rammelt ook na 109.000km nog niet, stoelen zijn stevig, harde kap is praktisch voor een daily. Prima uitrusting met alle mogelijke af-fabriek opties (m.u.v. navigatie, dat is VDO Dayton MS5500-dvd achteraf inbouw). Looks bevallen mij ook nog steeds wel, in Gris Aluminium op 17" en met Fusion-interieur (zwart-rood).

    Maar ja, het is geen Audi Met de eerste zomerse week sloegen de kriebels dan ook meteen weer toe. Ik heb nu voor mezelf drie "scenario's" in beeld:

    1. Jaartje doorrijden tot nieuwe A3 cabrio (nieuw model op basis van 8V, 2014, zal naar verwachting op -heel- ruim € 40.000 komen)

    2. Gebruikte A5 cabrio met weinig kilometers (in Duitsland vanaf kleine € 30.000 excl. bpm mooie exemplaren te vinden)

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...egories=Cabrio


    3. Gebruikte A4 B7 cabrio (in Duitsland vanaf zo'n € 20.000 excl. bpm mooie exemplaren te vinden; minder mooi in NL ook 20.000 maar dan incl. bpm)

    http://suchen.mobile.de/auto-inserat...egories=Cabrio

    http://www.dewaalautogroep.nl/848771...t&cavPageType=



    Must haves voor allemaal:
    - benzine
    - automaat
    - lichte kleur, maar geen wit
    - navigatie (liefst grote navi)
    - lederen bekleding
    - stoelverwarming
    - xenon
    - parkeersensoren achter

    Nice to haves:
    - S-line sportpakket
    - S-line exterieur
    - parkeersensoren vóór


    Wat zijn jullie adviezen
    (waarna ik eigenwijs genoeg ben om mijn eigen plan te trekken...)
    Laatst gewijzigd door ketelapper; 01-10-22 om 22:33.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #2
    RS197768's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    46
    Posts
    600
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Persoonlijk zou ik eerder voor een A4 gaan dan een A5. Vind het model van de A4 gewoon mooier dan de A5. De A3 dakloos vind ik net een golf dakloos van tegenwoordig en ik vind het eerlijk gezegd gewoon niet mooi. De lijn van de A4 doet gewoon beter aan als Cabrio in mijn optiek. Komt denk ik ook omdat ik de lijn van de Cabrio op B3 basis gewoon erg mooi vind qua lijn. Hetzelfde wat ik ook heb met bijvoorbeeld een E30 cabrio (ja vloeken in de kerk).
    Audi A4 Avant (B7) 3.0TDI Quattro Advance 2007 s-line
    Audi A6 Avant (C5) 2.5TDI (132kw) Quattro Exclusive Sport 2003

  3. #3

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    ... dat wordt weer een leuke zoekactie! (je kunt 't ook niet laten he? )

    Op de 1 of andere manier neig ik naar de A4c, persoonlijk vind ik dat een mooier interieur.
    Maar then again neigt het interieur van de A5c weer meer naar dat van de 4F, dus dan is de keuze snel gemaakt

    De optielijst is prima!
    Afscheid nemen van de peus is een goeie; mn Pa heeft er 1 van ongeveer dezelfde leeftijd + km-stand, die begint aardig kuren te vertonen (kapotte airco, motormangement storing)

    In ieder geval heel veel zoekplezier gewenst samen!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  4. #4
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Heerlijke voorpret lijkt mij zo

    Persoonlijk zou ik voor de A5 gaan. De B7 vind ik op één of andere manier niet mooi als cabrio. De B6 daarentegen supermooi
    De A5 komt veel robuuster/breder over en dat komt een cabrio ten goede.

    Overigens heb ik de afgelopen 2 zomers een 308 cc tot mijn beschikking gehad en deze is mij zeer positief bevallen. Sterker nog over 2 weken mag ik er weer 2 weken in cruisen

    Succes met de quest!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  5. #5
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Dat je twijfelt???

    A5 zonder enige twijfel.
    Die smoelt toch beter dan een B7 cabrio

    Die eerste (B7) is nog acceptabel, maar die van de Waal is echt faud

    Maar ik hoefde echt niet te denken.
    Die A5 uit jouw link past ook nog eens perfect in jouw droomcabriobeeld
    Laatst gewijzigd door poetsertje; 25-06-13 om 09:27.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd


  6. #6
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Ik stem ook in voor A5 cabrio. Vind hem als coupe en als cabrio mooier dan de A4.

    Die duitse uit de link is overigens erg mooi! Zilver met rode bekleding steekt erg mooi af.
    Laatst gewijzigd door emiel10; 25-06-13 om 09:39.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    40
    Posts
    801
    Kudos
    54
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Ten eerste ga ik dit even volgen, begint ook bij mij wat te kriebelen. En ben wel benieuwd wat de uiteindelijk voors- en tegens zijn van bepaalde cabrio's.

    Als ik zelf nu zou moeten kiezen dan een Audi A5 Cabrio. Puur afgaand op de look. De A3 8V Cabrio is nog afwachten wat die qua prijs gaat doen, en hoe die omgaat met de ruimte. De A5 is voor als je een keer meer personen wilt vervoeren een logischere keus, idem uiteraard voor de A4 Cabrio.
    EXIT: Audi A3 SB Ambition Proline 1.4 TFSI 6-Bak Arubablue //
    Driving: Audi A3 SB Proline S 1.4 TFSI COD 6-Bak Daytona Grey //
    Driving: Audi A1 SB Admired 1.2 TFSI Icesilver-Black //

  8. Ad
  9. #8
    MVR's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    1.312
    Kudos
    250
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Die Duitse A5, helemaal af, mooi model! Het enige wat er aan gedaan hoeft te worden is een andere sleutelhanger
    I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
    Audi c@briolet 2.8 V6

  10. #9
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    en een paar spacers... Die velgen liggen wel erg diep naar binnen.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  11. #10
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door emiel10 Bekijk Berichten
    en een paar spacers... Die velgen liggen wel erg diep naar binnen.
    +1
    En wat minder drukke velgen. De PQ5 zou geweldig zijn!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Lastige keus tussen de A4 en A5... maar in ieder geval geen A3 naar mijn smaak.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Mijn eigen beschouwingen van pro's en con's


    Audi A3 (8V) cabrio

    + volgend jaar gloedjenieuw model, basis in A3 sedan/sportback (langere wielbasis dan 3-deurs!) vind ik mooi dus ik reken op een mooier model dan huidige 8P cabrio!
    + gebruiksduur kan best 8 jaar of langer zijn dus rechtvaardigt wel uitgave aan nieuw
    + keuzevrijheid in kleuren en opties
    + nieuw!
    + meest modern dus laagste gebruikskosten (denk ik )

    - prijs
    - dashboard met uitschuifscherm
    - afwachten hoe snel aantrekkelijke pakketten, zoals ProLine S, leverbaar worden
    - afwachten hoe snel juiste aandrijflijn leverbaar wordt



    Audi A4 (B7) cabrio

    + tijdloze schoonheid
    + proven technology
    + prachtig dashboard (ik vind mijn ex-A4 [B6, 2003] nog altijd het mooiste dashboard uit mijn hele historie hebben...)
    + meest lage aanschafprijs
    + mod-mogelijkheden (dus S-line exterieur komt er hoe dan ook op!)

    - leeftijd, goed zoeken naar acceptabel exemplaar qua kilometers
    - mijn kieskeurigheid in kleuren, opties, etc.
    - veel mooie wagens hebben 3.2FSI dus hogere kosten in gebruik (onderhoud, verbruik)

    Specifiek de A4 bij De Waal: mwah... km-stand te hoog, vergt investering in andere wielen"+ alu-inleg + S-line exterieur bovenop aanschafprijs.
    De Duitse A4 scoort op alle punten (veel) beter. Die scoort vinkje op nagenoeg alle criteria.




    Audi A5 (AU484) cabrio

    + actueel model, hoewel het pré-FL auto zal zijn
    + actuele MMI etc.
    + meer aanbod met lage km-stand

    - eigenlijk vind ik de B7 (met S-line exterieur) mooier...

    Specifiek de gevonden A5: Uitrusting dik in orde. Interieur mjammie, ik heb liever geen saai zwart in een vrolijke cabrio! Velgen meteen op marktplaats, graag wat discreter ontwerp eronder.


    Aanvullingen
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #13
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    @Quest
    Op A5 zou het -idealiter- worden PQ5 voor de winterbanden, PRK voor de zomerbanden (lekker zelfde velgen als ik zelf heb, wel net andere bandenmaat).
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  15. #14

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Luxe probleem zeg

    Ik zou op de nieuwe A3 cabrio wachten, zeker gezien de verwachting dat er weer richting de 10 jaar mee gereden gaat worden.. Maar de vraag is wanneer hij uitkomt en wat hij gaat kosten.. Zal dus financieel veruit grootste investering zijn!

    Een hele nette B7 cabrio is ook heel chill, maar daar zal je geen 10 jaar meer mee gaan rijden. Voordeel van minste afschrijving, nadeel van hoogste lasten. Maar een net exemplaar zal niet veel meer kosten dan een iets jongere A5 qua lasten.

    De A5 is imo gewoon duur en zoals je zelf aangeeft, minder pure schoonheid dan een B7 (al is een B6 nog mooier, maar daar een nette van vinden is helemaaaaal een uitdaging): duurder in onderhoud/verbruik/verzekering dan de A3 (en verwacht redelijk gelijk aan B7); duurder in afschrijving dan de B7..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  16. #15

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Moet het trouwens een Audi zijn...
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  17. #16
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    A4 B7 zoals je al schrijft een tijdloze schoonheid, met zowat oneindige mod-mogelijkheden.
    Zal Ketelapster ook de meeste rijplezier opleveren als het een 3.2 wordt.
    Inderdaad een mooie lichte beschaafde kleur is voor dit model helemaal af, mooie opdracht Vincent!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  18. #17
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.616
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Ik heb een A4 B6 cabrio gehad en dat was echt de meest fantastische auto die ik gehad heb. Met akoestisch dak ook nog heel stil van binnen. (waar ik en ik weet jij ook, veel waarde aan hecht.) De A4C B7 en A5C zullen dit ongetwijfeld ook hebben.

    De huidige A3 cabrio vind ik minder mooi vanwege de korte kont maar als de nieuwe inderdaad op basis van de sedan wordt en dus ook een normale kofferdeksel heeft dan zou ik dit ook een goede optie vinden.

    Maar persoonlijk vind ik de geluidsdichtheid van het dak het meest belangrijk bij een soft-top cabrio en weet nog niet of de A3 cabrio ook een akoestisch dak al optie heeft.

    Ketelapster rijdt zo te zien veel langer in een auto dan jij dus ik zou wel voor een nieuwer model gaan, dus de A5C of nieuwe A3C !!

  19. #18
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    @ricardo964
    ketelapster rijdt net zo lang in een auto, tot ze van mij een nieuwe krijgt Maar ja, 100.000km in 8 jaar of 200.000km in 3 jaar... dat is het verschil in gebruik van beide auto's op ketelappers oprit! De 307cc is van ongeveer hetzelfde moment als mijn ex-Passat; met die en alle volgende auto's heb ik sindsdien 450.000km gereden Factor-4 verschil dus t.o.v. de "2e auto".

    Stilte inderdaad belangrijk. Gelukkig kent de A3 (nu) ook akoestisch dak.


    @sham27
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  20. #19

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Ik ga voor de A4 B7 cabrio.
    Omdat die gewoon aan al je eisen voldoet.

  21. #20

    Standaard Re: Help ketelapster in dakloze ringen

    Ik zou voor een mooie Exclusive A5 gaan . Import pre-facelift. En pas over 2,5 jaar het nieuwe model. A3 Cabrio op basis van de sedan zal andere koek worden dan de huidige. Maar is zo wie zo wachten en duurder. Wel in Ketelapper stijl op maat te maken

    B6 (/ B7) is mooi. Maar gaat toch al weer heel wat jaartjes mee. Een mooie zal niet de meest makkelijk zoektocht zijn.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 1 van 59 123451151 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •