Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: MTCZ: A4 B8 Avant 2.0 TFSI

  1. #21

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MTCZ Bekijk Berichten
    Dank je, die vuurtoren ken ik zeker wel en jou uitgebreide topic heb ik al een veelvoud bekeken. Staat veel informatie in en is leuk beschreven.
    Voor de VCDS/VagCom coderingen neem ik nog wel contact op.
    Leuke foto's geplaatst, ik zie je wel verschijnen, weet niet of je as donderdag kan ? mini meeting bij mij, met een aantal A4/A5/Q5.
    Kunnen dan evt de VCDS opties doen en de Navi updaten naar 2014.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Leuke foto's geplaatst, ik zie je wel verschijnen, weet niet of je as donderdag kan ? mini meeting bij mij, met een aantal A4/A5/Q5.
    Kunnen dan evt de VCDS opties doen en de Navi updaten naar 2014.

    Peeet
    Is dat overdag te doen? Overdag kan ik niet, maar in de avond zou ik tijd vrij kunnen maken.
    ---

  3. #23

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MTCZ Bekijk Berichten
    Is dat overdag te doen? Overdag kan ik niet, maar in de avond zou ik tijd vrij kunnen maken.
    Is overdag te doen.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Ik ben weeral even niet online geweest op het forum.

    Maar er is ondertussen wel weer het één en ander gebeurd.
    Mijn vriendin in 18 april bevallen van een prachtige zoon Thijs. Met allebei gaat het super goed. Echt genieten nu!

    De Audi moest echter ook voorbereid worden op de komst van Thijs.
    Deze had af fabriek geen kapjes voor de isofix in de achterbank.

    Dus op naar de dealer en de volgende onderdelen besteld
    4LO 886 373 Tuelle
    8TO 887 187 4PK Abdeckung
    8TO 887 233 B 4PK Mont. Huels
    Alles bij elkaar en inclusief btw net geen 25 euro.

    Daarna zelf aan de slag gegaan met de handleiding die ik hier op het forum heb gevonden.
    Achterbank eruit. Wat een bende. (golf spullen, vruchenhagel voor twee boterhammen, etc)

    Aftekenen zoals in de handleiding was niet echt nodig de beugels zijn goed te zien in het verkleurde schuim

    Het mes erin. Dat vond mijn vriendin toch best eng.

    En af.

    Basis erop


    De audi is ondertussen ook over de 100 000 km grens heen

    Dus ook tijd om een kleine balans op te maken.
    Gemiddeld gebruik uitgerekend met de tankbonnen is 7.79 liter op 100 km
    De boordcomputer is met 6.94 liter op 100 km een stuk optimistischer....

    Het olie verbruik van dit type motor wist ik van te voren, maar echt heel blij wordt ik er niet van.
    Ik kom gemiddeld op 1 liter per 1900 km. Dat komt best vaak terug.
    ---

  5. #25
    Koots's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    776
    Kudos
    107
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Welkom hier, mooie A4 met dat heerlijke panoramadak! Olieverbuik vind ik ook wel hoog, ik heb (met mijn 1.8 TFSI 170pk) nog nooit wat hoeven bijvullen tussen de beurten.

    En die ISOfix retrofit: mooi gedaan! Heb ik bij de mijne bjbesteld, hartstikke makkelijk, geen gekloot met gordels om stoeltjes etc. vast te zetten.
    '22 e-tron 55 Quattro Advanced Edition Plus

    "I'll try being nicer if you try being smarter"


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Zo tijd voor een update:
    Na 5 jaar ongeveer heb ik de weg naar dit forum weer terug gevonden. Daar was wel even een password reset voor nodig....
    De reden om terug te keren is wel een hele goede. Deze A4 moet namelijk het veld gaan ruimen voor iets groters.
    Mijn gezin is met de jaren gegroeid. Inmiddels hebben wij drie kindjes in de leeftijd van 6, 3 en 1 jaar oud. De oudste zit nu echt "opgepropt" tussen de twee stoelen van de jongste twee. Voor ritten langer dan het "rondje om de kerk" is dat echt niet fijn meer.
    Omdat ik me graag goed inlees ging ik hier opzoek naar model en bouwjaar specifieke informatie en daar is dit forum bij uitstek zeer geschikt voor.

    Maar genoeg daarover, eerst een stukje levensloop van deze A4.

    In mijn laatste bericht schreef ik al over het olieverbruik van de 2.0 TFSI
    Ik kocht de olie in jerrycans van 5 liter en hield het oliepeil in de gaten. Bijvullen deed ik altijd met een koude motor. De kilometerstand en de hoeveelheid olie die erin ging noteerde ik in een excel file, zodat het het verbruik in de gaten kon houden.
    Het is niet leuk om in een recente auto zo vaak olie bij te moeten vullen, maar overal las ik dat ik met dit verbruik nog niet in aanmerking kwam voor de coulance regeling.

    Voor de wintersport in maart 2016 had ik de olie netjes op peil gezet de dag voor vertrek.
    Voor de terugreis had ik er niet aan gedacht en toen heb ik onderweg koude olie in een warme motor moeten gooien. Je moet wat...
    Sindsdien zoop hij olie als een koe water en moest ik om de twee tankbeurten olie bijvullen. ca. 1 liter per 800 kilometer.

    Tijd om via de officiële kanalen een olieweging aan te vragen om het olieverbruik vast te stellen. Bij Audi Poppe in Goes.
    Resultaat: Ja hij verbruikt olie. Ja dat is te veel. Je komt in aanmerking voor reparatie onder coulance. (Ondanks dat ik het onderhoud niet bij een Audi dealer had gedaan, maar wel aantoonbaar met facturen en werkplaatsbonnen van de Bosch garage waar ik al mijn hele autorijdende leven klant ben).

    Na een paar maanden wachten, er waren er meer met een olieprobleem en de garage deed er maar één per week, was het dan in juli 2016 dan zover.
    Bij een kilometerstand van ca 136000 is het onderblok gereviseerd. Nieuwe zuigers, drijfstangen, de hele mikmak. Vier a4tjes vol onderdelen gingen erin. En omdat de boel toch los was, werd geadviseerd om ook maar gelijk de kettingspanner en toebehoren te vervangen. Ik heb hiervoor alleen de onderdelen moeten betalen. De montage zat immers in de coulance.
    Sinds de revisie heeft de auto geen druppel olie meer verbruikt. De kilometerstand is inmiddels opgelopen tot 184.000

    Per toeval liep ik tegen een set dezelfde velgen aan als dat er al onder de auto zaten. Deze waren schadevrij en de prijs was goed. Dit is de zomer set gebleven voor deze auto.

    Buiten het olieverbruik heb ik geen grote of bijzondere reparaties gehad aan de auto en werkt alles nog naar behoren. Om te zien en in te rijden vind ik het nog altijd een mooie auto. Ik heb de auto met regelmaat met de hand gewassen. Een wasstraat heeft hij in mijn bezit nooit gezien. Één a twee keer per jaar een uitgebreide poetsdag met klei, en behandeling met de DAP, waardoor het bijhouden de rest van het jaar eenvoudig is. Natuurlijk heeft een auto van 10 jaar wel wat "littekens" zoals steenslag en een enkel krasje. Maar dat mag ook wel. Het is tenslotte het vervoersmiddel voor ons hele gezin en geen show auto.

    Ik vind het moeilijk om een goede opvolger te vinden met de juiste opties, bouwjaar, kilometerstand, motorische uitvoering. De beperking hierbij is vooral het budget waarover ik mag beschikken van mijn vrouw....
    ---

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •