Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: MTCZ: A4 B8 Avant 2.0 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard MTCZ: A4 B8 Avant 2.0 TFSI

    Het is alweer een hele tijd geleden dat ik mij hier op audiforum heb geregistreerd, voornamelijk om te kunnen lezen. Dit is sinds 2005 pas het eerste bericht dat ik post.

    Ondertussen ben ik 30 lentes oud geworden, woon samen met mijn vriendin die op dit moment zwanger is van ons eerste kindje. In het dagelijks leven werk ik bij een ingenieurs bureau waar ik mechanical engineer ben in de speciaal machinebouw.

    Maar genoeg over mij, laten we het over audi's gaan hebben.
    Of toch eerst nog even over ons, haha, ik ben auto liefhebber en mijn vriendin dus helemaal niet. (De lieverd is meer het type dat een nieuwe Peugeot, Kia, Renault of ander lelijk ding koopt, vier keer per jaar door de wasstraat gaat, op tijd zijn onderhoud beurten doet en verder er niet naar omkijkt en ook relatief weinig eisen stelt aan luxe). Zij kijkt dus totaal anders tegen auto's aan als ik.
    Het budget werd zodoende vastgesteld op 20.000 euro en de auto moest een km stand hebben van beneden 100.000 km, dealer onderhouden en origineel Nederlands geleverd.
    Ik zelf hecht geen waarde aan een originele Nederlander en een hoge kilometerstand vind ik ook geen bezwaar, zolang de historie maar klopt en het onderhoud aangetoond kan worden.
    Ik had mijn zinnen al gezet op een A4 B8 Avant, en het liefst zo vol mogelijk met opties. Een benzine of een diesel maakt in ons geval voor de financiën niet zo veel uit. De kilometers die wij ermee rijden zijn iets gunstiger voor een diesel, maar dat verschil loopt hooguit op naar een paar 100 euro per jaar.

    De laatste weken heb ik op dit forum al ontzettend veel zitten lezen na flink gespit te hebben met de zoekfunctie van het forum. Het is toch prettig om een beetje beslagen ten ijs te komen als je iets zoekt en geen kat in de zak wil kopen. De ene optie is ook gemakkelijker te retrofitten dan de andere...
    Zo zijn er nog wat eisen bijgekomen. De auto moet nu bij grote voorkeur MY 2010 zijn.
    Mijn vriendin heeft ondertussen een panorama dak gezien en dat moet er nu dus ook op zitten, om het wat makkelijker te maken....

    Voor de kerst ben ik een aantal auto's gaan bekijken.
    2x een 1.8 TFSI.
    De eerste was een hele nette maar ook vrij kale auto.
    De tweede had wel de juiste opties, maar had zichtbaar matig gerepareerde schade, karakter lijnen op de deuren waren niet 100%, leren interieur zag eruit als de neuzen van versleten veiligheidsschoenen. En de hemel van deze "niet rokers" auto was geel en smerig.

    1x een 2.0 TFSI Quatro.
    Een hele nette auto in Quartz grijs, de juiste opties, maar wel Duitse import. De auto reed ook geweldig, maar mijn vriendin wilde niet dezelfde kleur auto als de A5 van de buurman en viel over de import en de km stand die 15.000 boven haar grens zat, ondanks het aantoonbaar gedane onderhoud.

    1x een 2.0 TDI met 140 pk.
    Deze auto had niet alle opties die we wilden, maar was met bouwjaar ergens tweede helft 2011 wel aantrekkelijk. Met in het achterhoofd dat die extra opties wel te retrofitten zijn toch een rondje gaan rijden. Verwend door de voorgaande proefritten vond ik deze toch wat tegenvallen.

    1x een 2.7 TDI
    De enige die we gereden hebben met Multitronic. Wat een lekkere motor is die 2,7 TDI. Met 400 Nm echt een lekkere auto om veel kilometers mee te doen. De auto zelf zag er op wat gebruikerssporen na goed uit en had bijna alle opties die we wilden hebben.
    Helaas wel MY 2009 en import. En die import maakte een eind aan deze droom. De auto had Franstalige onderhoudsboekjes, waarbij de kilometerstand van de laatste beurt met tipex was gecorrigeerd. De verkoper vertelde eerder dat de auto uit Duitsland kwam. De site van de rdw gaf aan dat de eerste ten naam stelling in NL al ruim 10 maanden geleden was.
    Lang verhaal kort >>> deze laten we staan.

    Tijdens de kerstdagen hebben we het even laten rusten. Nog eens overlegd en besloten het budget met 5000 euro te verruimen naar 25.000 euro.

    Morgen gaan we kijken naar een daytona grijze 2.0 tfsi met s line interieur en panorama dak.

    Wordt vervolgd...
    Laatst gewijzigd door MTCZ; 25-01-14 om 12:06.

  2. #2
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Welkom en succes met de zoektocht!
    Dat gaat een dikke A4 worden..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Na een flinke zoektocht hebben we onze auto gevonden en gekocht.
    De zoektocht vond ik lastiger dan verwacht. Door onze eisen in combinatie met het budget val je toch in een categorie auto's die vaak niet meer bij de merkdealer staan, maar bij een handelaar.
    Wat zij als "in Nieuwstaat" omschrijven, daar heb ik toch andere gedachtes over.... En met een goede camera kun je met een klein beetje kennis van fotografie zelfs een hoop stront nog mooi op de foto zetten...
    Het komt dus voor dat je veel kilometers rijdt om een uitgeleefd leasehok te zien. Daarom moet je eigenlijk altijd meerdere auto's in dezelfde regio bekijken, of in ieder geval op de route, of iets anders leuks doen in de buurt.

    Ook is mij opgevallen dat veel opties die in de advertenties staan, lang niet altijd op de auto zitten. Vooral met zaken als parkeersensoren, voorruit verwarming, verwarmde, elektrisch verstelbare zetels, elektrisch opklapbare spiegels, etc worden veel fouten gemaakt.
    Naar de navigatie die erop zit moet je al helemaal niet vragen. Negen van de 10 handelaren weet niet wat ze verkopen.

    En wat een verschil zit er ook in die handelaren, ik heb alles wel weer gezien, van keurige familie bedrijven met een kleine showroom, naar een unit in een bedrijfsverzamelgebouw, naar een mega occasion outlet in een grote hal. Tot zelfs een oud onoverdekt terrein met een portacabin als "kantoor"


    4 Januari kunnen we onze auto ophalen.
    Op de voorbumper zit een kleine schade die gerepareerd wordt.

    Een 2.0 tfsi, 132 kW.
    Bouwjaar 05-2010
    Net geen 95.000 km gelopen, onderhoud volledig gehad en gedocumenteerd bij Van den Udenhout in Eindhoven.

    Een greep uit de uitrusting / opties
    *S-line interieur met half lederen bekleding
    *verlichting onder de stoelen
    *MMI3G
    *panorama dak
    *elektrisch openen en sluiten kofferklep
    *12V aansluiting in de koffer

    De auto had wel een aantal gebruikssporen, denk aan krassen op de achterbumper van het in en uit laden van spullen. Schaafplek op de voorbumper.
    De bekleding op de "D-stijl" was ook niet onbeschadigd.
    Maar niets om hem voor te laten staan. Ik zie liever wat kleine littekens dan een matig herstelde schade.
    De schade op de voorbumper wordt hersteld door het auto bedrijf, de rest van de beschadigingen zijn na een goede detail beurt nagenoeg niet meer te zien schat ik in.

    Hier alvast een plaatje, meer volgen er als ik hem heb.
    Laatst gewijzigd door MTCZ; 03-01-14 om 15:17.
    ---

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Ik heb zojuist mijn twee posts hierboven bijgewerkt, nu is het verhaal wat leuker en completer om te lezen.

    Helaas heb ik vanmorgen telefoon gehad van het autobedrijf dat mijn auto nog niet klaar is.
    Gelukkig heb ik nog een andere auto. En ik heb liever dat ze de voorbumper netjes en goed repareren.

    De nieuwe afspraak is nu gemaakt voor zaterdag 11 januari. Nog maar een weekje wachten dan....

    Kan ik mooi ondertussen al wat plannen maken voor een aantal retrofits.

    Haalbaar korte termijn.
    -achterbank uitrusten met isofix
    -vagcom aanpassingen (Iemand in de regio Zeeland, Goes Vlissingen die dit voor mij kan en wil doen)?
    -Winterbanden op deze set velgen
    -nieuwe set velgen met zomerbanden

    Lange termijn (blijven dromen)
    - volleder elektrisch verstelbaar en verwarmd interieur
    - s-line skirts
    - s-line achterdiffusor (eventueel complete s-line achterbumper)
    - afneembare trekhaak
    - rolgordijnen in achterportieren
    ---

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Afgelopen zaterdag was het dan zover.
    We hebben onze A4 opgehaald.

    De beschadigingen aan de voorbumper zijn netjes gerepareerd. Het weekje langer wachten is dus niet voor niets geweest.

    De eerste rit naar huis was gelijk een trip van ruim 150 km. Met een smile van oor tot oor, want ik ben er echt blij mee. Hij stuurt lekker strak, is vrij stug maar niet oncomfortabel. Het geluid van het audiosysteem vind ik prima. Het interieur is gewoonweg mooi met geborstelde aluminium stukken erin.

    Nu ik een paar dagen in de auto rijd naar het werk raak ik steeds meer gewend aan alle bedieningen. In de avonduren is er nog veel te lezen in het instructie boekje en eigen te maken aan functionaliteiten die op de auto zitten.
    Ten opzichte van mijn vorige auto, een Seat Leon TDI full options uit 2001, is de A4 een mooie en fijne stap vooruit. Ik mis alleen de elektrisch verstelbare stoelen uit de Leon.
    Ten opzichte van onze andere auto, een Peugeot 206 1.4, is de Audi echt een andere wereld. Die moet je gewoon niet willen vergelijken.

    Foto's van in en exterieur volgen als ik tijd heb gehad om de auto schoon te maken en bij daglicht plaatjes kan schieten.

    Het eerste op de to do list is nu een set winterbanden.
    Ik ga proberen een set Michelin Pilot Alpin A4 in de maat 225/45/18 te pakken te krijgen. (De reden om voor deze te kiezen is dat deze uit vrijwel alle tests goed naar voren komen).
    De winterbanden komen op de huidige velgen. Zo heb ik mooi de tijd om voor de zomer een knappe set 19" te zoeken.


    P.s.
    Ik had niet verwacht hier met de fanfare binnengehaald te worden, maar een iets warmer welkom had ik mij op dit forum wel voorgesteld...
    ---


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Welkom hier.

    Erg mooie a4.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    56
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Prachtige wagen! mijn volgende wordt er ook zo een

  8. Ad
  9. #8
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MTCZ Bekijk Berichten
    Ik had niet verwacht hier met de fanfare binnengehaald te worden, maar een iets warmer welkom had ik mij op dit forum wel voorgesteld...
    Welkom! Èn wèèr een mooie Avant erbij Blijven tijdloze, mooie, velgen. Kom maar op met de pic's! En erg jaloers op de elektrische achterklep!

    Oja, en natuurlijk nog de.....

    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  10. #9
    LangeNeef's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    788
    Kudos
    58
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Leuk, uitgebreid verhaal en mooie B8! Veel plezier ermee...en met je 1e kindje binnenkort...
    Audi A5 Coupe S Edition 2.0 TFSI ABT

  11. #10
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Mooie bak, langzaam ook aan het orienteren voor een B8, zal allemaal afhangen van de behoefte aan ruimte/kinderstoeltje etc, tot die tijd blijft de huidige auto. Maar dit is wel de uitvoering zoals ik hem ook zou kunnen komen. Tikje verlagen, iets groter zomersetje eronder en niks meer aan doen.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant

    Leuke reacties!

    De winterbanden zijn besteld, a.s. Dinsdag worden ze gemonteerd op de huidige velgen.
    Morgen de auto maar eens lekker wassen. En dat is flink nodig. Voor het werk zit ik bij een klant op Zeeuwsch Vlaanderen en dat stukje Zeeland is een grote wegenbouwput op dit moment. Als het weer het toelaat zal ik ook een aantal plaatjes maken.
    ---

  13. #12
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Alsnog van harte welkom en van harte met de mooie Audi en het aankomende vaderschap

    Voor VAGcom hulp in jouw contreien kun je denk ik wel terecht bij @Peeet
    Dit is ook de man voor andere upgrade tips voor de B8.

    Have fun!
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  14. #13

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Alsnog van harte welkom en van harte met de mooie Audi en het aankomende vaderschap

    Voor VAGcom hulp in jouw contreien kun je denk ik wel terecht bij @Peeet
    Dit is ook de man voor andere upgrade tips voor de B8.

    Have fun!
    Mooie A4, je bent Welkom voor de VCDS/VagCom coderingen, woon vlakbij je, denk dat je die vuurtoren wel kent bij mijn naam.

    Meer ideeen A4-B8 -> http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1132076

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  15. #14

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Welkom

    Mooie auto. En zo te lezen ga je hem goed verzorgen. Veel plezier ermee. In ieder geval een mooie vangst voor je budget met 2 leuke opties ... panorama en elektrische klep

    En tja ze lopen hier vaak pas warm als er foto's komen
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Het heeft weer even geduurd, ik heb de laatste tijd weinig tijd om op fora rond te hangen, maar hier toch weer even een update met wat matige telefoon foto's. Het ontbreekt namelijk ook aan tijd en mooi weer om fatsoenlijke foto's te maken van een schone gewassen auto.

    Deze foto's zijn vorige week zaterdag gemaakt, nadat ik de auto voor het eerst heb gewassen.


    De neus. Deze hoek had een lelijke schampplek en op de punt van de bumper onder de hoek van de grille zat schade, deze is voor aflevering keurig gemaakt. Bij het wassen wel gemerkt dat er op de onderkant, uit het zicht, van de bumper nog wat ruige nevel zit.

    S-line stoelen, half leder half stof en contrasterende stiksels. Zelf wilde ik graag een volleder interieur in het bruin. Ik kwam uit een zwart volleder interieur. Achteraf ben ik erg blij met dit. Ik ga het steeds mooier vinden.

    De enige velg zonder schade, de anderen hebben alle drie beschadigingen. Deze set velgen zijn van de week voorzien van 4 nieuwe Michelin Alpin PA4 banden in de maat 225/45/18.
    De zomerbanden Michelin Primacy in 245/40/18 met achter nog +/-6mm profiel en vooraan nog +/-3a4 mm profiel, ga ik proberen te verkopen. Ik wil graag een zomerset in 19"

    Op de nieuwe winterbanden vind ik de auto minder "nerveus" sturen. Ik voel minder van spoorvorming.


    Verlichting onder de deuren en onder de stoelen.


    De auto heeft ooit in 2011 een Protech lakverzegelings behandeling gehad.
    Nu heeft deze A4 wel aardig wat kleine littekens van krassen, ik zou de auto dan ook graag eens een goede detail beurt geven. Echter heb ik daar zelf nog heel weinig ervaring mee.
    Ik ben heel lang van het "gewone" handwassen geweest en het poetsen met een goede boenwax (laatste flacon die ik heb staan is van Meguiers gold class). In principe altijd een net resultaat gehad, maar deze auto heeft voor mijn gevoel even wat meer aandacht nodig.


    Het blijft toch ook een lekkere ruime pakezel. Hier vol met kinderkamerverpakkingen op naar de milieustraat.


    Hier weer netjes gestofzuigd.


    En de afdekkingen en rolgordijnen er weer in.
    Ik overweeg een rubber kofferbakmat te kopen.


    Ook in de handgrepen zit verlichting, vooral in het donker erg mooi die rooie gloed op het zilver.
    ---

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Mooie A4, je bent Welkom voor de VCDS/VagCom coderingen, woon vlakbij je, denk dat je die vuurtoren wel kent bij mijn naam.

    Meer ideeen A4-B8 -> http://www.audiforum.nl/forum/showro...ml#post1132076

    Peeet
    Dank je, die vuurtoren ken ik zeker wel en jou uitgebreide topic heb ik al een veelvoud bekeken. Staat veel informatie in en is leuk beschreven.
    Voor de VCDS/VagCom coderingen neem ik nog wel contact op.
    ---

  18. #17
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Mooie wagen, ik vind de verlichting in de handgreep wel een leuke optie. Het wordt bij jullie in de regio aardig druk met het Daytona grijs
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Leeftijd
    40
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Voorstellen + zoektocht A4 B8 Avant: gevonden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Welkom

    Mooie auto. En zo te lezen ga je hem goed verzorgen. Veel plezier ermee. In ieder geval een mooie vangst voor je budget met 2 leuke opties ... panorama en elektrische klep

    En tja ze lopen hier vaak pas warm als er foto's komen
    Het panorama dak is echt wel een hele mooie optie. Het geeft veel licht in de auto en met een flauw zonnetje heb ik hem ook al regelmatig open gehad. Voor de hobby heb ik een golf1 cabrio (classic line) , dus ik ben wel van het "open" rijden.

    De elektrische klep heb ik een beetje een verdeelde mening over. Enerzijds is het heel handig openen met de afstandsbediening. Maar als je er al bij staat vind ik hem te traag.
    Sluiten gaat niet met de afstandsbediening, maar alleen met de knop op de kofferklep. En die drukt niet handig in met een krat machineonderdelen in je handen...
    Ik weet niet wat die kost als nieuwprijs optie, maar ik denk dat ik voor dat geld andere dingen aan zou kruisen.
    ---

  20. #19
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: MTCZ: A4 B8 Avant 2.0 TFSI

    Ik zie je topic nu pas. Een hele mooie B8 heb je. Er is ook nog genoeg te doen aan/bij een A4 8K. @Peeet kan jou daarmee helpen. Veel plezier!

  21. #20
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: MTCZ: A4 B8 Avant 2.0 TFSI

    Welkom en soms mis je weleens een topic om mensen welkom te heten.....

    Mooie complete A4 in een mooie kleur.
    Als je geïnteresseerd in je auto te detailen stuur je maar een berichtje, ik doe dat wel meer, kijk maar in dit topic http://www.audiforum.nl/forum/techni...oep-topic.html
    vanaf pagina 70 kom je wel een paar voorbeelden tegen van auto's die ik gedaan heb

    Veel veilige kilometers gewenst!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •