Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 48

Onderwerp: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

  1. #21
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A6 Avant 4G zomersetup

    kijk aan !
    Nog iemand die afscheid nam van zijn 4F
    zal zelf ook eens kijken daar in Drachten, je weet maar nooit..

    Veel plezier gewenst in de 4G !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #22
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Update Audi A6 Avant 4G

    Zo tijd voor weer eens een update.

    Momenteel alweer bijna 10.000 zeer fijne kilometers verder, tot afgelopen donderdag...
    Ik liep langs de voorkant van de auto en zag tot mijn grote schrik het volgende:

    IMG_1924.jpgIMG_1923.jpg

    Ik weet 100% zeker dat ik geen enkele auto of voorwerp heb geraakt. Conclusie: iemand heeft er bij het uitrijden van een parkeervak even zijn (witte) bumper er langs gehaald en is doodleuk zonder een briefje onder de ruitenwisser te stoppen doorgereden. Gevolg: kentekenplaat, kentekenplaathouder, grill en bumper beschadigd. Je snapt niet dat iemand niet even de moeite neemt om dat te doen! Voor beide partijen zou dat een stuk makkelijker zijn geweest...

    Gelukkig is de auto all risk verzekerd en valt het eigen risico mee. De bumper moet opnieuw gespoten worden. Kentekenplaat, kentekenplaathouder en grill moeten vervangen worden.
    Enige positieve aan dit voorval is dat er nu waarschijnlijk een S6 grill zal komen in plaats van de standaard grill, nog even afwachten wat de meerprijs daarvan wordt.

    Update volgt als alles weer netjes op orde is.
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  3. #23
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 30.000 Kilometer bereikt - eerste beurt

    Vandaag weer eens de gelegenheid gevonden voor een update. De A6 heeft inmiddels alweer 30.000 km gelopen en mag aanstaande woensdag naar de garage voor zijn eerste grote beurt. Ook de A3 heeft niet stil gestaan en is op 01-01-2015 de 15.000 kilometer grens gepasseerd.

    IMG_2923[1].jpg

    Aanstaande woensdag zal niet de eerste keer zijn dat de A6 de garage ziet, want rond de 20.000 kilometer liep alle koelvloeistof langzaam weg. Het bleek een gescheurde koelvloeistofslang te zijn, welke onder garantie vervangen is. Dit probleem was nog niet eerder voorkomen bij de dealer en ook de desbetreffende slang was niet op voorraad bij Pon. Alles is netjes verholpen en sindsdien heeft er geen koelvloeistof meer gelekt. Gelukkig zijn er verder geen problemen geweest.

    Misschien wel leuk om de verbruikscijfers even te vermelden, de A6 heeft gemiddeld 6,88 L/100 km (14,53 km/L) nodig en de A3 heeft genoeg aan 6,67 L/100 km (14,99 km/L). Het record van de A3 ligt op 19,2 km/L en de A6 ligt op 15,8 km/L. De A3 is voornamelijk rond de 80 kilometer zuinig, maar zodra de snelheden toenemen boven de 100 km/h neemt het verbruik zeer sterk toe. De A6 heeft hier veel minder last van en is op de snelweg een stuk zuiniger dan de A3.

    In de eerste week van de kerstvakantie zijn we met de A6 op wintersportvakantie geweest. Dit was de eerste keer voor deze auto op de Autobahn, maar wat een verschil ten opzichte van de vorige A6! De 177 PK motor voelt zich er een stuk beter op z'n gemak dan de 136 PK motor. Met 180 km/h op de cruisecontrol is absoluut geen probleem en ook hogere snelheden voelen vertrouwd en degelijk aan. Opvallend is hierbij dat het geluidsniveau in het interieur niet veel toeneemt, op geluidsisolatie gebied is de 4G een stuk verder dan de 4F.
    Helaas hebben we op de terugweg enorm veel files gehad met slecht weer (sneeuw), met als gevolg een reis van 12 uur lang vanuit Oostenrijk naar Frankfurt.

    Vandaag had ik pas de mogelijkheid om de auto te ontdoen van alle pekel en andere narigheden. De winterset had ik van te voren behandeld met CarPro DLUX, dit was wel even wat werk om de applicatie daarvan goed onder de knie te krijgen, maar het resultaat is verbluffend. De velgen hadden zo'n 1.500 kilometer gelopen, maar zagen er uit alsof er slechts 'een rondje mee rond de kerk' was gereden. Even met de hoge drukreiniger met schuim er over, daarna een sopje en ze zien er weer uit als nieuw. Mooi om te zien dat met de juiste spullen en voorbereidingen, je een heel eind komt om de boel schoon te houden.

    IMG_2910.jpg (Plaatje bij het praatje.)

    Verder zag ik bij het schoonmaken van de velg linksvoor dat het chromen randje in het afdekkapje van de velg gescheurd is. Aanstaande woensdag gelijk maar even vragen of dit onder garantie valt. De overige kapjes hebben hier geen last van.
    IMG_2915[1].jpg

    Morgen heb ik nog wat leuks in het vooruitzicht staan, ik mag namelijk de Porsche 911 van een vriend onder handen nemen. Dat wordt gelijk de eerste gelegenheid om m'n nieuwe DAP 900 V3 uit te proberen .
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  4. #24
    Terzio's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    394
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 30.000 Kilometer bereikt - eerste beurt

    Hallo @audifreak2,

    Net je leuke topic ontdekt. Ik heb sinds kort ook een A6 (C6 dan en voor het eerst Audi) en reed de 30e jl. vanuit IT via de Brenner richting Oostenrijk/Duitsland. Was een lekker zootje daar he ? Wij reden 's avonds en 's nachts ; soms geen zicht. Heb nog gedacht dat als er wat gebeurt, dan zit ik iig in een knappe auto die wel een tikkie kan hebben
    De vangrail hitten met de achterkant van je bolide noemen we onderstuur, terwijl met de voorzijde van je auto de vangrail toucheren betiteld wordt als overstuur, maar dan net andersom. Audi Avant A6 3.0 TFSI Quattro AUT C6 2009 +400pk.

  5. #25
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: 30.000 Kilometer bereikt - eerste beurt

    Leuke update Mijn 4G loopt nu dan 100.000km op jullie voor ...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #26
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 30.000 Kilometer bereikt - eerste beurt

    Hallo @Terzio , leuk dat je mee leest. Het was inderdaad een gekkenhuis op weg. Bizarre taferelen met geschaarde vrachtwagens midden op de weg en auto's die niet meer verder konden door technische problemen.
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  7. #27
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Beurt en poetsbeurt Porsche 911 achter de rug

    De grote beurt is inmiddels weer gedaan, alle vloeistoffen en filters zijn weer vervangen en ook het naafkapje van de velg is keurig onder garantie vervangen. De motor liep stationair een onrustig en rumoerig en ook dat is verholpen.

    Dan ook nog even een verslagje over afgelopen zaterdag. Om negen uur richting de desbetreffende vriend gereden, daar aangekomen eerst even in de Porsche 911 997 Carrera gereden. Wat een beleving en geweld! Toch heel wat anders, zo'n 3.6 liter boxermotor achterin de auto (3x de inhoud van de A3 1.2!!) met achterwiel aandrijving. Aan de acceleratie zou ik wel kunnen wennen.
    Na de rit nog even wat andere zaken geregeld en om 12 uur begonnen met het onder handen nemen van de auto.

    De volgende handelingen zijn daarbij verricht:
    - Auto eerst in het schuim gezet
    - Vervolgens gewassen met de twee-emmer methode (Poorboys Super Slick and Suds)
    - Velgen met Iron-x behandeld
    - Alles goed afgespoeld
    - Gedroogd
    - Hele auto gekleid (Poorboys Clay en PB Spray and Wipe)
    - De uitlaten met Mothers Wax Mag & Aluminium Polish onderhanden genomen.
    - Vervolgens alle rubbers en kiertjes netjes afgeplakt met tape
    - De auto is altijd netjes schoongemaakt met de twee emmer methode, dus veel krassen of swirls waren er niet aanwezig. Daarom hoefden slechts een paar plekken met behulp van de DAP 900 V3 met Monello Raffini Mezzo i.c.m. een groene pad worden behandeld.
    - Alle panelen zijn daarna met Monello Raffini Finale i.c.m. een witte pad behandeld.
    - Vervolgens de lak tweemaal ontvet met CarPro Eraser.
    - De lak is hierna in de Sonax Polymer Netshield gezet.
    - Door tijdgebrek zijn de velgen slechts in de Smartwax Rimwax gezet, in een later stadium wil ik die ook nog een keer met een coating behandelen.
    - De banden tot slot nog een likje Sonax Bandenglans Gel gegeven.
    - De matten zijn geklopt en het interieur is nog even gezogen.

    Met twee man zijn we tot 22:15 uur bezig geweest, we waren behoorlijk versleten, maar het resultaat mocht er zijn. Ik heb helaas geen volledige foto's van het eindresultaat, omdat de auto in het bedrijfspand is behandeld. Om privacy redenen plaats ik daarom geen overzichtsfoto's van binnen in het pand. Ik heb wel één complete foto van buiten, toen de auto nog in het schuim stond. De tweede foto toont helaas geen overzicht van de gehele auto, maar wel een deel van het eindresultaat.
    DSC_2617 bewerkt.jpg DSC_2675.jpg
    En met wat slecht photoshop werk (sorry hiervoor) nog deze foto:
    DSC_2671 bewerkt.jpg

    De auto is vervolgens 24 uur in het bedrijfspand gebleven voor het drogen van de coating, het was buiten al donker toen we klaar waren dus even naar buiten rijden voor een foto had helaas geen zin.
    Laatst gewijzigd door audifreak2; 09-01-15 om 18:37.
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  8. Ad
  9. #28
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Exit A6 Avant 4G pre-facelift, inkomend Audi A6 Avant 4G facelift

    Na bijna 3 (!) jaar van stilte is het tijd om afscheid te gaan nemen van de quartz grijze A6 Avant. Na net geen 150.000 kilometer wordt het tijd om in te ruilen op een tornado grijze facelift A6 Avant. De planning was eerst om pas tegen de 200.000 kilometer te gaan inruilen, maar met het oog op het (duurdere) nieuwe model en de huidige voorraad acties kwam er een opnieuw een scherp voorstel voorbij bij Autoland Van Den Brug in Drachten. Aanvankelijk eerst gekeken naar een mythos zwart exemplaar, maar de ingetogenheid van grijs had uiteindelijk toch de voorkeur.

    Nog een kleine opsomming van de ervaringen met de huidige A6 Avant:
    - Gemiddeld verbruik 6,89L/100km (14,51 km/L)
    - 2 zomerbanden vóór versleten.
    - 4 zomerbanden achter versleten (Continental SportContact 5p waren zeer snel versleten, vervangen voor Goodyear Eagle F1).
    - 2 keer een lekke band ondervonden, opgelost met een prop.
    - Geen winterbanden (Contintental 830p) versleten. Huidige set is echter wel versleten, nieuwe auto wordt geleverd op nieuwe winterbanden.
    - Naast regulier onderhoud, geen extra onderhoud uitgevoerd.
    - Sjoemel software update bewust niet uitgevoerd, vanwege hogere verbruik en afname vermogen.
    - Het stuurgevoel was af en toe vaag/schokkerig in de middenstand (bekend Audi probleem), dit was zo goed als altijd op te lossen door even een ander profiel in Audi drive select te selecteren.
    - 1 keer een automaat storingsmelding ondervonden bij starten, maar daarbij bleek niets aan de hand te zijn (ook na uitlezen). De auto deed het na opnieuw contact activeren gewoon.
    - De multitronic zal een gemis zijn, de S-tronic versnellingsbak is zeker een goede en snelle versnellingsbak, maar lang niet zo comfortabel als de multitronic.
    - Al met al een hele fijne reisauto, waarbij de vele kilometers met veel plezier zijn gereden.

    Nog een foto van de huidige A6 :
    IMG_6409.jpg

    Dan nu de configuratie van de nieuwe A6:
    Audi A6 (C7) S line Edition 2.0 140 kW/190 pk TDI DRF Avant 7 versn. S-tronic
    Met de meegeleverde opties:
    Q2Q2 Tornadogrijs metallic lak
    QF zwart/zwart zilver st (s line) bekleding
    PX2 Led koplampen
    1PD Diefstalbeveiligde wielbouten
    2PF Multifunctioneel stuurwiel plus, afgevlakt
    2Z0 Zonder type aanduiding
    3Y3 Zonwering achter en achterzijruiten
    6RB Tweedelig dashboard
    6XE Elektrisch inklapbare buitenspiegels

    Daarnaast komt er weer beschermfolie op de achterbumper en wordt er door de dealer nog een aantal Vagcom aanpassingen gedaan.
    De auto wordt afgeleverd op 5-dubbel spaak velgen (PQ1), de standaard 18 inch s line velgen met winterbanden. De 19 inch velgen waar de nieuwe auto nu op staat (zie foto) worden ingeruild op de huidige A6. De 15 spaak ster velgen van de huidige A6 blijven als zomerset.

    Op dit moment heb ik nog maar 1 foto van de nieuwe A6:
    IMG_1032.jpg

    Ten opzichte van de huidige A6 mist deze nieuwe A6 alleen schakelflippers, de tijd zal het leren of het een gemis zal zijn. Met multitronic was het nooit echt een nodige optie.
    Nieuw zijn de led koplampen, elektrisch bedienbare achterklep, afgevlakt stuurwiel, elektrisch inklapbare buitenspiegels en de iets gewijzigde grijze exterieur kleur en bekleding. Voor de rest zal alles vertrouwd aanvoelen.

    28 december wordt de standkachel uit de huidige A6 uitgebouwd, 2 januari wordt de nieuwe A6 op naam gezet en 4 januari wordt de standkachel daar weer ingebouwd. Tegen die tijd zullen er nog wat meer foto's zijn.
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  10. #29
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

    Mooie keuze, leuk dat je de standkachel laat overbouwen. Denk dat de schakelflippers te retrofitten zijn. Die zou ik ook erg missen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  11. #30
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

    Proficiat met de aanschaf! Standkachel idd leuk dat je die laat overbouwen, heerlijk met dit weer.
    Ik heb eventueel nog een 3 spaaks stuurwiel met flippers voor je, mocht je ze missen.
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  12. #31
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.318
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

    Mooie kleur van je nieuwe A6.
    Veel plezier met je Audi.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  13. #32
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

    Gefeliciteerd
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  14. #33
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

    Van harte! Time flies... Jullie zullen ongetwijfeld héél erg tevreden zijn met de nieuwe aandrijflijn. Ik maakte me twee jaar geleden ook wat zorgen over overgang van multitronic naar S-tronic maar die zorgen verdwenen al met een paar dagen
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  15. #34
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Voorbereidingen nieuwe A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carpediem Bekijk Berichten
    Proficiat met de aanschaf! Standkachel idd leuk dat je die laat overbouwen, heerlijk met dit weer.
    Ik heb eventueel nog een 3 spaaks stuurwiel met flippers voor je, mocht je ze missen.
    Thanks! De standkachel gaat altijd mee naar de volgende auto, het comfort daarvan is ongekend. Wat betreft de flippers, eerst maar even aankijken of het een gemis is of niet. Dit keer zit er een afgevlakt stuurwiel in, is op zich weer net even anders dan wat er nu in zit.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Van harte! Time flies... Jullie zullen ongetwijfeld héél erg tevreden zijn met de nieuwe aandrijflijn. Ik maakte me twee jaar geleden ook wat zorgen over overgang van multitronic naar S-tronic maar die zorgen verdwenen al met een paar dagen
    Ik denk dat het op zich ook allemaal snel zal wennen, alhoewel een S-tronic natuurlijk wel iets merkbaarder van versnelling wisselt dan een multitronic versnellingsbak. In de A3 is het af en toe een beetje schokkerig, maar dat is natuurlijk ook een iets oudere generatie S-tronic versnellingsbak.


    Inmiddels is het depersonaliseren van de A6 ook bijna klaar. Het S line embleem is van de achterklep af, de interieur led verlichting is weer vervangen voor halogeen exemplaren en ook de uitstapverlichting met de logo projectoren zijn verwijderd.
    Gisteren voor de één na laatste keer de auto gewassen en stof gezogen. Verder de motorkap en achterklep nog van een laagje Hydro2 voorzien, de huidige beschermingslaag loopt op zijn einde.

    Ik zit er over te denken om de nieuwe A6 in de CarPro CQuartz CQUK coating te zetten ipv in de Sonax Polymer Netshield coating. De velgen komen weer in de CQuartz DLUX coating.

    Verder is het aftellen echt begonnen, ondanks dat het veel van hetzelfde wordt, blijft de voorpret toch leuk
    Laatst gewijzigd door audifreak2; 25-12-17 om 11:04.
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  16. #35
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Nieuwe A6 afgeleverd

    Gisteren was de afleverdag van de nieuwe A6 in Drachten.

    Om 14:00 uur stond de nieuwe A6 te wachten onder (waarschijnlijk hetzelfde) doek als in maart 2014:
    IMG_1146_NoPlt.jpg

    Dit was de eerste fysieke kennismaking met de tornadogrijze A6, bij de onderhandelingen stond dit exemplaar nog niet bij de dealer.
    Na onthulling bleek dat er zo op het oog niet echt verschil te zien was qua kleur ten opzichte van quartzgrijs.
    IMG_1154_NoPlt.jpg

    Naast elkaar is het verschil toch net even iets duidelijker:
    IMG_1184_NoPlt.jpgIMG_1177_NoPlt.jpg

    Ik kwam er achter dat vanaf juni 2016 de A6 met S line exterieur de S6 grille heeft, hiervoor waren alleen de S6 mistlamproosters gemonteerd:
    IMG_1166_NoPlt.jpg

    In het interieur is vrij weinig veranderd, dat voelt allemaal nog steeds vertrouwd aan met her en der wat nieuwe chroom accenten.

    Vandaag stond de eerste lange rit gepland, zodat het mogelijk was om de auto een beetje te leren kennen.
    Het valt op dat het weer iets anders stuurt, iets lichter, maar zeker niet in negatieve zin. Het afgevlakte stuurwiel is iets dikker en dat voelt wel prettig aan. Het S line sportonderstel voelt iets comfortabeler, richels en drempels in de weg worden iets zachter afgeveerd.

    De motor is stiller en draait zo'n 400 rpm minder op de snelweg dan met de vorige aandrijflijn. De s-tronic is wennen, het is vreemd om de auto echt te voelen 'schakelen', bij een multitronic was dit toch iets minder voelbaar. Wat ook bijzonder aanvoelt is dat de motor al uitvalt voordat de auto tot volledige stilstand is gekomen (met de start/stop modus aan).

    Wat zeer positief opvalt, zijn de akoestische zijruiten. De storm van vandaag was een ideale testcase, deze facelift A6 is weer een flink stuk stiller dan de vorige A6.

    De LED koplampen geven net weer even meer licht dan de xenon koplampen, dat is een prettige toevoeging. De dynamische knipperlichten achter zijn een grappige extra.
    De navigatiestem is anders en is dus weer even wennen, evenals het geluid (het klikken) van de knipperlichten. De 'piepjes' van het ontgrendelen van de auto zijn iets zachter.
    Een fijne toevoeging aan het BIS is de kaartweergave. Ditmaal wordt ook LTE ondersteund voor de WiFi, dat is duidelijk te merken in de downloadsnelheid.
    De spraakherkenning is een stuk vlotter, het lettertype van de MMI is net even wat frisser en ook voelt het systeem wat sneller aan. Verder is het fijn dat er ditmaal twee telefoons (privé en zakelijk) aan het MMI systeem gekoppeld kunnen worden.

    Het ontgrendelen van de DVD-kijkfunctie tijdens het rijden was de dealer niet gelukt, evenals het vrijgeven van het hidden menu. Waarschijnlijk zal dit te maken hebben met de facelift.

    Inmiddels zit het S line embleem weer op de achterklep en zijn de Audi logo projectoren van de vorige A6 in de achterportieren geplaatst van de nieuwe A6. Deze keer dus voor- en achter Audi logo uitstapverlichting.

    Morgen wordt de standkachel weer ingebouwd en 3 februari staat genoteerd om de auto volledig te detailen en in de glascoating te zetten.

    Er was 1 ding wat bij het eerste inspectierondje naar voren kwam. Bij de velg rechtsvoor is het lood bij het wisselen van zomer- naar winterband niet heel netjes verwijderd. Er zit een zichtbare beschadiging aan de binnenkant van de velg, net iets té aanwezig in mijn opinie. De verkoper was het hiermee eens en er is overeengekomen dat dit met de wissel van winter- naar zomerset overgespoten zal worden.

    Verder was ik op zoek naar de sticker met PR codes, bij de vorige A6 zat dit bij het reservewiel, maar bij dit exemplaar kon ik het daar niet vinden. Daar moet ik nog even verder naar op zoek.

    Ter afsluiting
    IMG_1200_NoPlt.jpg
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  17. #36
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe A6 afgeleverd

    Goed begin! Eerste lange rit? Dat is toch van Drachten naar huis al meteen voor jullie
    Veel veilige kilometers gewenst!

    PR-codes: zo'n sticker zit (ook) voorin instructieboekje, meen ik.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #37
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Nieuwe A6 afgeleverd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audifreak2 Bekijk Berichten
    Gisteren was de afleverdag van de nieuwe A6 in Drachten.

    Om 14:00 uur stond de nieuwe A6 te wachten onder (waarschijnlijk hetzelfde) doek als in maart 2014:
    IMG_1146_NoPlt.jpg

    Dit was de eerste fysieke kennismaking met de tornadogrijze A6, bij de onderhandelingen stond dit exemplaar nog niet bij de dealer.
    Na onthulling bleek dat er zo op het oog niet echt verschil te zien was qua kleur ten opzichte van quartzgrijs.
    IMG_1154_NoPlt.jpg

    Naast elkaar is het verschil toch net even iets duidelijker:
    IMG_1184_NoPlt.jpgIMG_1177_NoPlt.jpg

    Ik kwam er achter dat vanaf juni 2016 de A6 met S line exterieur de S6 grille heeft, hiervoor waren alleen de S6 mistlamproosters gemonteerd:
    IMG_1166_NoPlt.jpg

    In het interieur is vrij weinig veranderd, dat voelt allemaal nog steeds vertrouwd aan met her en der wat nieuwe chroom accenten.

    Vandaag stond de eerste lange rit gepland, zodat het mogelijk was om de auto een beetje te leren kennen.
    Het valt op dat het weer iets anders stuurt, iets lichter, maar zeker niet in negatieve zin. Het afgevlakte stuurwiel is iets dikker en dat voelt wel prettig aan. Het S line sportonderstel voelt iets comfortabeler, richels en drempels in de weg worden iets zachter afgeveerd.

    De motor is stiller en draait zo'n 400 rpm minder op de snelweg dan met de vorige aandrijflijn. De s-tronic is wennen, het is vreemd om de auto echt te voelen 'schakelen', bij een multitronic was dit toch iets minder voelbaar. Wat ook bijzonder aanvoelt is dat de motor al uitvalt voordat de auto tot volledige stilstand is gekomen (met de start/stop modus aan).

    Wat zeer positief opvalt, zijn de akoestische zijruiten. De storm van vandaag was een ideale testcase, deze facelift A6 is weer een flink stuk stiller dan de vorige A6.

    De LED koplampen geven net weer even meer licht dan de xenon koplampen, dat is een prettige toevoeging. De dynamische knipperlichten achter zijn een grappige extra.
    De navigatiestem is anders en is dus weer even wennen, evenals het geluid (het klikken) van de knipperlichten. De 'piepjes' van het ontgrendelen van de auto zijn iets zachter.
    Een fijne toevoeging aan het BIS is de kaartweergave. Ditmaal wordt ook LTE ondersteund voor de WiFi, dat is duidelijk te merken in de downloadsnelheid.
    De spraakherkenning is een stuk vlotter, het lettertype van de MMI is net even wat frisser en ook voelt het systeem wat sneller aan. Verder is het fijn dat er ditmaal twee telefoons (privé en zakelijk) aan het MMI systeem gekoppeld kunnen worden.

    Het ontgrendelen van de DVD-kijkfunctie tijdens het rijden was de dealer niet gelukt, evenals het vrijgeven van het hidden menu. Waarschijnlijk zal dit te maken hebben met de facelift.

    Inmiddels zit het S line embleem weer op de achterklep en zijn de Audi logo projectoren van de vorige A6 in de achterportieren geplaatst van de nieuwe A6. Deze keer dus voor- en achter Audi logo uitstapverlichting.

    Morgen wordt de standkachel weer ingebouwd en 3 februari staat genoteerd om de auto volledig te detailen en in de glascoating te zetten.

    Er was 1 ding wat bij het eerste inspectierondje naar voren kwam. Bij de velg rechtsvoor is het lood bij het wisselen van zomer- naar winterband niet heel netjes verwijderd. Er zit een zichtbare beschadiging aan de binnenkant van de velg, net iets té aanwezig in mijn opinie. De verkoper was het hiermee eens en er is overeengekomen dat dit met de wissel van winter- naar zomerset overgespoten zal worden.

    Verder was ik op zoek naar de sticker met PR codes, bij de vorige A6 zat dit bij het reservewiel, maar bij dit exemplaar kon ik het daar niet vinden. Daar moet ik nog even verder naar op zoek.

    Ter afsluiting
    IMG_1200_NoPlt.jpg
    Prachtige A6! Veel plezier ermee.

  19. #38
    audifreak2's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Posts
    34
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Mijn eerste eigen Audi

    Na enige jaren van radiostilte op het forum, is er voor mij op Audi gebied het een en ander veranderd. Tot op heden heb ik alleen geschreven over Audi's uit de familie, maar inmiddels kan ik ook schrijven over mijn eerste eigen Audi.

    Eind vorig jaar begon het steeds meer te kriebelen om mijn eigen Audi aan te schaffen. Met name omdat ik voor de liefde naar het noorden van het land ben verhuisd, maar mijn werk nog in de omgeving van Rotterdam is gesitueerd (een afstand van circa 300 km). Ook al had ik de wens voor een elektrische auto, de huidige stand van techniek bij de E-tron stelt mij nog niet in staat om in 1 keer van mijn werk naar huis te rijden. Daar moet ik dus nog even geduld voor hebben.

    Uiteindelijk heb ik besloten om rond te gaan kijken naar een gebruikte diesel auto: dat is voor mijn afstand op dit moment nog steeds de zuinigste vorm om van A naar B te komen. Tevens wil de Nederlandse automarkt graag af van diesels, dus mijn onderhandelingspositie was gunstig.

    Het wensenlijstje was als volgt:
    Diesel
    Automaat
    Station
    S line interieur & exterieur
    Led verlichting (koplampen en achterlichten)
    Max 5 jaar oud
    Max 125.000 km
    MMI navigatie plus
    Bij een A4: virtual cockpit


    Na een aantal proefritten in A6'en (4G) en een A4 (8W), viel de keuze op een Audi A4 Avant 2.0 TDI uit 2019. De uitvoering en Audi Exclusive kleur Goodwood Green stond me direct aan. Het gevolg: sinds half december rijd ik in mijn eigen Audi A4.

    Een greep uit de specificaties:
    Audi A4 Avant 8W
    Facelift 2019
    35TDI 110KW S-tronic (gechipt naar circa 200 PK)
    S line interieur
    S line exterieur
    Leder/alcantara
    Individuele-lakkleur Audi exclusive LZ6X Goodwood Green pareleffect
    MMI vavigatie plus
    Virtual cockpit
    Audi sound system
    Smartphone interface
    Phone box
    Ad blue tank 24L
    Sportonderstel met adaptieve demping
    Achteruitrijcamera
    Active lane assist
    Wegrijassistent
    Parkeerhulp plus
    Comfortsleutel inclusief achterklepbediening met virtual pedal
    Buitenspiegels, zelfdimmend, elektrisch inklap-, verstel- en verwarmbaar
    Decoratielijsten, carbon in RS-optiek Audi exclusive
    Interieurelementen in mono.pur
    Getint glas vanaf de B-stijlen inclusief akoestisch glas in voorportieren
    Verwarmde voorruit
    Multifunctioneel stuur plus, in leder, verwarmbaar
    Verstelbare hoofdsteunen met x-verstelling
    Comfort middenarmsteun vóór
    Pneumatische lendensteunen vóór met massagefunctie
    Grootlichtassistent
    Led-koplampen
    Led-achterlichten

    Impressie:
    A4 cover.jpg
    IMG_7320.jpg
    IMG_7313.jpg
    IMG_7564.jpg
    87031428-967A-483A-BA92-26D1CA508C16.jpg

    De winter setup:
    A4 LF.jpg

    Eerste upgrades en veranderingen:
    Alcantara schakelhendel
    IMG_7697.jpg
    Rubberen all weather matten
    Kofferbakschaal
    Bagagenet
    Audi Kentekenplaathouder
    Thuiskomer
    IMG_8045.jpg
    Slotbouten
    Dynamische naafkappen

    Wensenlijst/to do's:
    Full detail inclusief glascoating
    Lichtpakket
    Aanpassing schakelmomenten van de S tronic
    Remblokken voor vervangen
    Schadeherstel zomerset
    Schadeherstel bumper

    Eerste ervaringen:
    De eerste ervaring is positief, de auto rijdt fijn en ik geniet van de opties en de exterieurkleur. Afhankelijk van de lichtval ziet de groene kleur er heel verschillend uit. Het interieur is moderner dan die van de A6 4G en het virtual cockpit spreekt me erg aan. Daarnaast had ik nooit verwacht dat een verwarmd stuurwiel zo'n fijne optie zou zijn in de winter. Al met al: de kilometers vliegen er op!
    Het enige wat me stoort is dat de automaat erg snel op-schakelt en dat daardoor de aandrijflijn begint te resoneren omdat het toerental gevoelsmatig te laag is. Ik ben nog aan het onderzoeken wat daar aan te doen is.
    Audi A4 Avant 35TDI S tronic S line (2022 - heden)

  20. #39
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.098
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

    Zo, da's een knappe voorstelpost van je nieuwe auto!

    Van harte met deze aanwinst, veel fijne km's gewenst.

  21. #40
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Exit Audi A6 Avant 4F, inkomend Audi A6 Avant 4G

    Gefeliciteerd!
    Mooie kar met een super gave kleur.

    Die schakelmomenten kun je laten aanpassen met een "tuning" / update van je bak.

    Veel plezier er mee en genot er van.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •