Pagina 37 van 42 EersteEerste ... 27333435363738394041 ... LaatsteLaatste
Resultaten 721 tot 740 van de 821

Onderwerp: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw.

  1. #721
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snappaz Bekijk Berichten
    In de US zit je weer met andere achterlicht modules voor zover ik weet. Ook heb je andere koplampen.

    Wil je die in EU variant hebben ben je denk ik ook weer 4-5k verder...
    Klopt. En andere kentekenplaten, dus heb je ook nog een andere grille en achterklep nodig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Moet dit niet andersom zijn? Of heb je al bepaalde importkosten meegerekend, o.a. BTW.
    Oeps. Ik heb de koers verkeerd om berekend. $ 70.095 is maar € 63.506. Het is dus nog veel goedkoper dan ik dacht (voor de Amerikanen althans).
    Met invoerrechten, BTW, BPM, importkosten en aanpassingen aan bumpers en verlichting ga je toch weer richting een ton. Is niet echt een reële optie.
    Laatst gewijzigd door sterko; 16-10-19 om 07:36.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  2. #722

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Ik zou zeggen zoek een S5 TFSI uit in een niet-EU land met een factory delivery in Ingolstadt/Neckarsulm... wie niet waagt, wie niet wint...

    of even wachten tot 31-10 en hopen dat de UK de S5 TFSI gaat leveren ;-)
    Laatst gewijzigd door A3_sb; 16-10-19 om 07:42.

  3. #723
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Allroads zijn nauwelijks geleverd met de 3.0 rfsi helaas. Maar het grote sleuren wat de bitu steeds maar blijft doen is zo zalig rijden dat ik liever niets anders rijd. Zal de laatste diesel voor mij zijn vrees ik. Over een jaar of 5 maken ze die vast niet meer

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  4. #724

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Tijd om de voorpret voor de opvolger te gaan starten!
    Bij mij was die voorpret al wel een tijdje bezig, want ik hield al maanden de spy-shots, geruchten en het nieuws over de facelift in de gaten. Ik vind de facelift op alle punten een verbetering, behalve die verschrikkelijke nep "uitlaten".

    Nu is hij eindelijk te configureren in Duitsland.
    In Nederland nog niet, maar de kans dat ik hem in Nederland ga kopen, is toch niet zo groot. Door hem in Duitsland te kopen en via Zuid-Limburg naar Nederland te halen, moet er flink voordeel te behalen zijn. Hierover zal ik t.z.t. eens gaan app-en met onze Limburgse vriend.

    De gewenste motor is nog niet beschikbaar. De eisen zijn quattro en minimaal 265 PK, want ik wil er niet op achteruit gaan.
    Bij de introductie voldoet alleen de S5 TDI met 347 PK hier aan. Leuk, maar ik zit nogal met die nep "uitlaat". Bij de A5 zijn het ook allemaal nep gaten in de bumper waarachter ronde pijpjes zitten, maar die van de S5 is wel echt super-triest.
    Later zullen nog een 3.0 TDI quattro met 286 PK en een 2.0 TFSI quattro met 265 PK volgen, die grotere kanshebbers zijn.

    Of het weer een diesel gaat worden, is nog niet zeker. Ik heb met mijn huidige A5 gemiddeld 37.000 km/jaar gereden. Ik moet nog uit gaan rekenen of diesel dan nog wel interessant is. Diesel wordt steeds minder aantrekkelijk gemaakt door o.a. hogere accijnzen en ik kan me ook voorstellen dat de afschrijving ook sneller zal gaan dan vroeger. Toch vind ik het wel lekker rijden en het koppel is natuurlijk ook geweldig. Ik heb ook een hekel aan tanken en met benzine zal ik wat vaker bij de pomp staan. Moet ik nog even goed over gaan nadenken.

    Wat wel al zeker is, is dat het een Sportback wordt. Ik vind de Coupé nog steeds heel mooi, maar ik heb de afgelopen jaren ook de minder praktische kanten ervaren. Er zit niet zo vaak iemand bij mij achterin, maar als dat gebeurt, is het wel een gedoe met de stoelen en de beenruimte achterin. Ook de kleine achterklep is soms niet zo handig.
    Ik vind bij het huidige model de Sportback ook best wel mooi en weer eens wat anders is ook wel leuk.

    Over de kleur twijfel ik nog wel een beetje. Blauw vind ik nog steeds geweldig, maar ik ga niet twee keer achter elkaar (bijna) dezelfde kleur nemen. Alle soorten blauw vallen daarmee af.
    Mijn vriendin heeft haar veto uitgesproken tegen rood en zelf vind ik ook wel dat het iets minder opvallend mag.
    Groen en zwart vind ik zelf niet mooi.
    Daytona vind ik nog steeds erg mooi, maar heb ik ook al een keer gehad. De andere grijstinten vind ik niet zo mooi.
    Voorlopig staat Gletscher wit met zwart optiek hoog op de lijst. Wit is wel erg besmettelijk en ik houd niet van wassen, maar vind het wel een mooie combi.
    Nu zullen sommige van jullie misschien verbaasd zijn over het zwart optiek, omdat ik bij de Sepangblauwe al het zwart heb vervangen door aluminium, maar dat was omdat ik dat bij blauw mooier vind. Bij wit vind ik zwart optiek juist een absolute must.

    Voorlopig maar even begonnen met het configureren van een 3.0 TDI quattro met 231 PK (die het dus niet gaat worden)
    https://www.audi.de/AW1P0NHK

    De meeste opties zijn wel zeker. Over een aantal dingen twijfel ik nog:
    - De velgen vind ik allemaal niet zo bijzonder. Misschien dat ik de geselecteerde 19" in de winter ga gebruiken en voor de zomer iets anders ga zoeken. Aan de andere kant heb ik mijn huidige winterset ook nog. Die kan ik eventueel zwart of antraciet laten spuiten.
    - Head-Up Display: Leuke gadget, maar al die informatie is ook iets lager in de virtual cockpit te zien. Echt functioneel vind ik het niet. Is meer leuk om te hebben.
    - Assistentiepakket Fahren (heet Tour in Nederland): Ik ben geen fan van systemen die mij het rijden uit handen nemen. Ik doe het liever zelf. Lane-assist heb ik nu altijd uit staan en ACC gebruik ik alleen bij trajectcontrole en dan ben ik niet echt tevreden over de werking. De nieuwere systemen werken alleen wel beter dan het systeem in mijn huidige A5. Mijn A5 heeft bijvoorbeeld nog geen stop-en-go of fileassistent en dat lijkt me toch wel prettig.
    - Audi Connectsleutel: Als ik het goed begrijp, kun je dan van je telefoon een sleutel maken. Wat daar precies handig aan is, is me alleen nog niet duidelijk.
    - Audi Phone Box: De meerwaarde is me niet helemaal duidelijk. Een normale Bluetooth carkit voldoet voor mij prima.
    - Omgevingscamera's: Tja. Heb ik dat nodig? Misschien nuttig als mijn vriendin moet parkeren
    - Winterpakket: Bestaat uit verwarmde voorruit, verwarmd stuur en stoelverwarming. Dit pakket gaat automatisch aan bij S-sportstoelen. Misschien een foutje in de configurator, want ik zie de logica van deze koppeling niet. De verwarmde voorruit lijkt mij een beetje overbodig, want ik neem sowieso al een standkachel. Een verwarmd stuur hoef ik niet. Ik zou dus graag alleen de stoelverwarming los bestellen.

    Verder mis ik nog een paar dingen:
    - Sportdifferentieel: Heb ik nu wel en is wel erg lekker als je gas geeft in een bocht. Waarschijnlijk alleen bij de sterkere motoren bestelbaar. Als het bij de uiteindelijke gekozen motor wel verkrijgbaar is, zal ik het nemen, maar ik laat de motorkeuze er niet van afhangen.
    - Carbon spiegels, carbon spoiler, zwarte achterlichten, zwarte ringen en zwarte logo's: Op de pre-facelift is dit allemaal wel te bestellen. De carbon spiegels en spoiler lijken mij wel mooi, maar zijn wel dure opties. De zwarte ringen en logo's vind ik wel een must op een witte Audi met zwart optiek. Misschien mist dit nog in de configurator en anders is dit achteraf allemaal wel te regelen.

    Toch ook nog even een S5 geconfigureerd:
    https://www.audi.de/AHTBFQ2D

    Ik had een meerprijs van minimaal 20K verwacht, maar dat valt erg mee.
    T.o.v. de 3.0 TDI met 231 PK is de meerprijs (ex-BPM) slechts 7K en dan heb ik ook nog het sportdifferentieel er in zitten. T.o.v. de 3.0 TDI 286 PK met sportdifferentieel zal de meerprijs misschien nog ca. 3 of 4K zijn. De BPM, wegenbelasting, verzekering en het verbruik zullen ook wel wat hoger zijn, maar daar staat waarschijnlijk weer een hogere restwaarde tegenover. Alles bij elkaar zal het niet zo heel veel duurder zijn om wat extra PK's, S5 logo's, nepgeluid en nepuitlaten te hebben. Dat is nog wel te overwegen.

    Nog even afwachten wat de Nederlandse prijzen gaan worden en wat de 3.0 TDI quattro met 286 PK en een 2.0 TFSI quattro met 265 PK gaan kosten, dus op korte termijn ga ik nog niets beslissen.
    @sterko

    7 maanden verder, al nieuws onder de zon ?

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  5. #725
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Nog niet besteld, maar dat wil ik wel binnenkort gaan doen.
    Dit moet hem wel ongeveer gaan worden: https://www.audi.de/AFWRBZ2D
    Zelfde configuratie in NL: https://www.audi.nl/AF1GVHTX Hierin missen nog wel de carbon interieurlijsten, want die zijn niet verkrijgbaar in NL.
    De prijs in NL valt me eigenlijk best mee. Als ik bij de NL prijs de carbon lijsten er bij optel en bij de D prijs de BPM, kom ik op ongeveer dezelfde prijs uit.
    In NL zijn de losse opties 40% duurder, maar de pakketten maken dat verschil blijkbaar weer goed. In Duitsland kan ik waarschijnlijk wel meer korting krijgen. Ik moet me daar nog even in verdiepen en overleggen met Zuid-Limburg. Ik verwacht wel dat het via Duitsland uiteindelijk gunstiger gaat worden, maar het verschil moet wel de moeite waard zijn.

    Ik twijfel nog steeds over de kleur. Ik vind wit met zwart optiek echt heel mooi, maar dan zal ik wel vaker moeten wassen.

    Ik ben pas een Gletscher witte met zwart optiek wezen bekijken en daar stond toevallig een pre-facelift Daytona grijze met zwart optiek naast. Kon ik het mooi vergelijken.

    20200501_173024.jpg 20200501_172722.jpg

    Allebei mooi, maar Daytona heb ik al een keer gehad en vind hem ook wel een beetje saai. (no offence Peeet )
    Het zwart optiek valt ook een beetje weg en maakt hem erg donker. Ik vind het wel mooi als het zwart er uitspringt. Ook vind ik bij wit dat de lijnen op de motorkap er beter uitkomen.

    Achteraf zullen er nog een paar dingetjes moeten gebeuren:
    Audi ringen vervangen door zwarte. In Duitsland kan je ze in de confgurator los bijbestellen, maar niet af fabriek gemonteerd. Misschien dat de dealer dat wel kan regelen.
    De raampjes om de uitlaat moeten ook zwart worden gemaakt, want die aluminium randjes zien er echt niet uit.
    Verder wil ik er graag een klein carbon spoilertje op. In Duitsland staat er wel een carbon spoiler in de configurator, maar die vind ik veel te groot. Voor de facelift was er, volgens mij, een kleiner carbon spoilertje leverbaar. Nu is die in ieder geval nog wel op de RS5 leverbaar, dus eventueel gaat die er na levering nog op. (als iemand mij een artikelnummer kan geven, zou dat leuk zijn).
    Laatst gewijzigd door sterko; 17-05-20 om 12:55.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.


  6. #726

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Oei lekkere dikke configuratie. Benieuwd
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #727

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Mooi hoor, maar wat een geld. Ik vind de Sportback nu eindelijk wel geslaagd op de A5. Vorige model vond ik de coupe veeeeeel mooier. Nu zou ik ook Voor de Sportback gaan.
    Maar wit........ ? Dan maar in de herhaling (sepang) of saai (daytona). Sepang vind ik persoonlijk een van de mooiste kleuren.
    Snap ergens wel dat je niet weer blauw wilt, maar het is toch compleet een andere auto. En dan neem je hem nu wel black optiek. Met zwarte ringen, want dat is gewoon wel mooi!😜

  8. Ad
  9. #728
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Dikke bak zo
    Tangorood overwogen ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  10. #729
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    In de Duitse configuratie laat je de trekhaakvoorbereiding links liggen, wat in NL volgens mij standaard is. Is het geen overweging om dit voor een relatief bescheiden bedrag toch mee te nemen? @HD1 rood is door zijn meisje “gebanned” schreef hij.
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  11. #730
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.574
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    In de Duitse configuratie laat je de trekhaakvoorbereiding links liggen, wat in NL volgens mij standaard is. Is het geen overweging om dit voor een relatief bescheiden bedrag toch mee te nemen? @HD1 rood is door zijn meisje “gebanned” schreef hij.
    True...
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #731

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Ik vind het een flinke smak geld voor een 2 liter D segmenter. Er komen in DE de regelmatig volgeladen A6/A7 C8'en met 3.0tfsi voorbij voor ~€20k minder, half jaartje oud..

    Edit: Inmiddels is de 3.0tfsi in de C8 niet meer te krijgen in NL zie ik. Oorspronkelijke nieuwprijs in NL van een volgeladen A7 3.0tfsi eind 2019 ging richting de €130k. Zou wel een goede Duitse import deal zijn
    Laatst gewijzigd door Nenna; 17-05-20 om 11:42.

  13. #732

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Nog niet besteld, maar dat wil ik wel binnenkort gaan doen.
    Dit moet hem wel ongeveer gaan worden: https://www.audi.de/AFWRBZ2D
    Zelfde configuratie in NL: https://www.audi.nl/AF1GVHTX Hierin missen nog wel de carbon interieurlijsten, want die zijn niet verkrijgbaar in NL.
    De prijs in NL valt me eigenlijk best mee. Als ik bij de NL prijs de carbon lijsten er bij optel en bij de D prijs de BPM, kom ik op ongeveer dezelfde prijs uit.
    In NL zijn de losse opties 40% duurder, maar de pakketten maken dat verschil blijkbaar weer goed. In Duitsland kan ik waarschijnlijk wel meer korting krijgen. Ik moet me daar nog even in verdiepen en overleggen met Zuid-Limburg. Ik verwacht wel dat het via Duitsland uiteindelijk gunstiger gaat worden, maar het verschil moet wel de moeite waard zijn.

    Ik twijfel nog steeds over de kleur. Ik vind wit met zwart optiek echt heel mooi, maar dan zal ik wel vaker moeten wassen.

    Ik ben pas een Gletscher witte met zwart optiek wezen bekijken en daar stond toevallig een pre-facelift Daytona grijze met zwart optiek naast. Kon ik het mooi vergelijken.

    Bijlage 259117 Bijlage 259118

    Allebei mooi, maar Daytona heb ik al een keer gehad en vind hem ook wel een beetje saai. (no offence Peeet )
    Het zwart optiek valt ook een beetje weg en maakt hem erg donker. Ik vind het wel mooi als het zwart er uitspringt. Ook vind ik bij wit dat de lijnen op de motorkap er beter uitkomen.

    Achteraf zullen er nog een paar dingetjes moeten gebeuren:
    Audi ringen vervangen door zwarte. In Duitsland kan je ze in de confgurator los bijbestellen, maar niet af fabriek gemonteerd. Misschien dat de dealer dat wel kan regelen.
    De raampjes om de uitlaat moeten ook zwart worden gemaakt, want die aluminium randjes zien er echt niet uit.
    Verder wil ik er graag een klein carbon spoilertje op. In Duitsland staat er wel een carbon spoiler in de configurator, maar die vind ik veel te groot. Voor de facelift was er, volgens mij, een kleiner carbon spoilertje leverbaar. Nu is die in ieder geval nog wel op de RS5 leverbaar, dus eventueel gaat die er na levering nog op. (als iemand mij een artikelnummer kan geven, zou dat leuk zijn).
    Mooi config, wat een prijs zeg voor een 2.0, die velgen wordt ''IK'' echter niet warm of koud van
    Gaan je huidige 20'' over ? (ET waarde A5/8T A5/F5 zijn gelijk)

    Wat vindt je van deze, zwart of titanium allebei mooi op een witte

    19374479-2.jpg 17209230-4.jpg

    PS Lekker een Jahres wagen zoeken in DE
    (S5 of een vette diesel weer) zoeken met 5 jaar garantie 100k, waar de kop vanaf is
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  14. #733
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HJR Bekijk Berichten
    Maar wit........ ?
    Ik heb nog geen enthousiaste reactie op wit gekregen, maar zelf vind ik het wel mooi. Misschien krijg ik er spijt van, maar dat zien we dan wel weer.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Tangorood overwogen ?
    Zeker overwogen, maar de financieel directrice trekt het budget in als ik een rode wil bestellen Sowieso wil ik zelf ook wel iets minder opvallends.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    In de Duitse configuratie laat je de trekhaakvoorbereiding links liggen, wat in NL volgens mij standaard is.
    Ik heb geen trekhaak nodig. De afneembare trekhaak op mijn huidige is nog nooit gebruikt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Ik vind het een flinke smak geld voor een 2 liter D segmenter. Er komen in DE de regelmatig volgeladen A6/A7 C8'en met 3.0tfsi voorbij voor ~€20k minder, half jaartje oud..

    Edit: Inmiddels is de 3.0tfsi in de C8 niet meer te krijgen in NL zie ik. Oorspronkelijke nieuwprijs in NL van een volgeladen A7 3.0tfsi eind 2019 ging richting de €130k. Zou wel een goede Duitse import deal zijn
    Ik wil geen A6 of A7. Ik heb die ruimte niet nodig en vind een A5 mooier. Alleen het interieur in de A6 en A7 is wel mooier. Natuurlijk zijn er ook dikke A5's te vinden. Alleen de 2.0 TFSI quattro is in Duitsland minder populair. Heb er geen één gevonden die in de buurt van mijn wensen komt. S-sportstoelen is bijvoorbeeld een keiharde eis en die zie je heel weinig op normale A-modellen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Mooi config, wat een prijs zeg voor een 2.0, die velgen wordt ''IK'' echter niet warm of koud van
    Gaan je huidige 20'' over ? (ET waarde A5/8T A5/F5 zijn gelijk)

    Wat vindt je van deze, zwart of titanium allebei mooi op een witte

    19374479-2.jpg 17209230-4.jpg
    Ik ben ook niet heel enthousiast over de velgen, maar vind geen enkele optie echt heel mooi. Die titanium zijn wel mooi. Is mijn tweede keus, maar vind ze een beetje te druk.

    Ik kan de coupé denk ik lastig verkopen zonder velgen, dus de 20" blijft op de coupé Ik ga waarschijnlijk mijn huidige winterset (19" rotors) zwart of antraciet laten spuiten en voor de winter houden. Daar zitten ook net nieuwe winterbanden op.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    PS Lekker een Jahres wagen zoeken in DE
    (S5 of een vette diesel weer) zoeken met 5 jaar garantie 100k, waar de kop vanaf is
    Heb ik wel naar gekeken. Stonden een paar interessante S5's op. Ook een voorraad model met zo goed als alles wat ik er op wil hebben en de 20" velgen die hierboven staan. Vraagprijs 20% onder de Duitse nieuwprijs, maar inclusief BPM en de Nederlandse wegenbelasting wordt het niet goedkoper om mee te rijden dan een 2.0 TFSI.

    Het is nog wel een optie. Daarom heb ik ook nog niets besteld. Ik ben er eigenlijk nog niet uit.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  15. #734
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.087
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Ik heb nog geen enthousiaste reactie op wit gekregen, maar zelf vind ik het wel mooi.
    Nou, bij deze dan: wit met zwart optiek: super!

  16. #735
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Ik ben natuurlijk niet objectief maar heeeel fraai!
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  17. #736
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Leuk en lekker om zo te puzzelen.

    Voorstelletje: naar DE dealer zeggen dat de deal rond is wanneer hij voor hetzelfde bedrag Individuallackierung Suzukagrau levert. Wit metallic met zilvergrijs erdoor. Voor de leek een mooie wit-metallic, voor de liefhebber echt gave tint anders dan doorsnee wit.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  18. #737
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.152
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Verder geen tips, want je denkt ongetwijfeld zelf net zo neurotisch na als ik
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #738
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Verder geen tips, want je denkt ongetwijfeld zelf net zo neurotisch na als ik
    Tja, als ik niet zo neurotisch zou denken, had de nieuwe al op de oprit gestaan. Ik moet wel een keer knopen gaan doorhakken, anders rij ik over een paar jaar in een Sepangblauwe youngtimer
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  20. #739
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Tja, als ik niet zo neurotisch zou denken, had de nieuwe al op de oprit gestaan. Ik moet wel een keer knopen gaan doorhakken, anders rij ik over een paar jaar in een Sepangblauwe youngtimer
    Maar wel met een dikke V6 en quattro in een prachtige kleur.

    Ik word niet echt enthousiast van die xx TFSI (waarbij ik xx niet kan thuisbrengen anders dan meer is beter) met een S pakketje voor zeer veel geld. Laatst stond er een A1 zonder motor voor 37k (!) bij de dealer toen ik wachtte op de apk. Moet niet gekker worden. Is een mooie gebruikt S5 niet wat?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  21. #740
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Ik word niet echt enthousiast van die xx TFSI (waarbij ik xx niet kan thuisbrengen anders dan meer is beter)
    Dat vind ik ook onzin en ik weiger me te verdiepen in die nummering. Dat komt ook absoluut niet achterop mijn Audi te staan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Is een mooie gebruikt S5 niet wat?
    Dat is plan B. Maar dan wel een jong gebruikte S5 facelift met maar een paar duizend kilometer op de teller en met nagenoeg alle opties uit mijn configuratie. Er staan er op dit moment wel een paar op Mobile.de die in de buurt komen. Vraagprijzen zijn ca. 20 tot 25K onder de nieuwprijs en daar is vast ook nog wel op af te dingen. Daarmee komt de aankoopprijs wel in de buurt van de aanschafprijs (na korting) van een nieuwe A5 2.0 TFSI, maar door de hogere verzekering, wegenbelasting en afschrijving, wordt het een stuk duurder om te rijden.
    Ook wil ik hem zakelijk gaan rijden. Mijn huidige A5 is privé, maar ik wil af van de rompslomp om de zakelijke kilometers bij mijn bedrijf te declareren. Bij de nieuwe 2.0 TFSI kost zakelijk en privé mij ongeveer hetzelfde en dus wordt het zakelijk. Bij een tweedehands auto moet er bijtelling over de nieuwwaarde betaald worden en dat is bij een S5 dus een dikke ton. Daardoor wordt het alles bij elkaar netto een paar duizend euro per jaar duurder om in een tweedehands S5 te rijden, die ook nog eens niet 100% naar mijn wens is. Heb ik wel 100 PK meer, een mooie nep-uitlaat en nep-geluid
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

Pagina 37 van 42 EersteEerste ... 27333435363738394041 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •