Pagina 38 van 42 EersteEerste ... 28343536373839404142 LaatsteLaatste
Resultaten 741 tot 760 van de 821

Onderwerp: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw.

  1. #741
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    En het is niet altijd "zoveel mogelijk pk's voor zo weinig mogelijk geld"

    Ik maak bij mijn dagelijkse auto heel bewust de afweging dat de basisdiesel al riant voldoende kracht biedt (204pk is niet mis) en meest economisch is qua variabele kosten. Daarbij dat ik iedere kilometer van mijn intensieve gebruik meer nut heb van alle opties dan van pk's die niet worden aangesproken. Plus het onbetaalbare plezier van eindeloos configureren en dan met exact de "Wünschkonfiguration" eindigen. Een occassion betekent altijd concessies doen. Als dat niet hoeft in de afweging van neuroses versus liefhebberij, begroting van kosten versus spaarsaldo, etc. etc., dan is het voor een autogek de meest mooie positie om in te verkeren

    Dan in DE kopen waarbij je dubbel voordeel hebt:
    - je ontloopt de 40% Pon-roversbende toeslag op de optieprijzen dus totaalprijs blijft een stuk lager als je veel speelgoed kiest,
    - de dealer in DE heeft veel meer margeruimte dan een NL dealer (naar verluid ruim 20% versus net 10%) - ik eindigde met ruim 17% korting op de DE prijs.

    Dus ik kom dan ook uit op een maatwerk A6 helemaal nieuw tegen bizarre prijs voor een 2.0 dieseltje... en toch ben ik daar véél méér content mee dan met een S6 of 3.0tdi die ik jong gebruikt voor hetzelfde geld had kunnen kopen.

    En zo maakt iedereen zijn/haar eigen keuzes. Dat houdt het forum leuk en zinvol en de straten afwisselend
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #742
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    En het is niet altijd "zoveel mogelijk pk's voor zo weinig mogelijk geld"

    Ik maak bij mijn dagelijkse auto heel bewust de afweging dat de basisdiesel al riant voldoende kracht biedt (204pk is niet mis) en meest economisch is qua variabele kosten.
    Precies. Nou heb ik geen tweede auto voor de fun, maar 245 PK is in 99,9% van de tijd ruim voldoende voor mij en even veel als ik nu heb. Natuurlijk is meer PK's altijd leuk, maar een paar duizend euro per jaar uitgeven voor die zeldzame momenten dat je die extra PK's gebruikt, vind ik dan ook weer niet nodig. Eventueel kan ik altijd nog eens naar Lochem om er 320 PK van te laten maken, maar dat dacht ik bij de aankoop van mijn huidige ook en heb ik uiteindelijk niet meer gedaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Daarbij dat ik iedere kilometer van mijn intensieve gebruik meer nut heb van alle opties dan van pk's die niet worden aangesproken. Plus het onbetaalbare plezier van eindeloos configureren en dan met exact de "Wünschkonfiguration" eindigen. Een occassion betekent altijd concessies doen.
    Klopt. Nou zijn missende opties in veel gevallen wel achteraf in te bouwen, maar dat is toch ook een hoop gedoe (wijn kopen, naar Zeeland rijden, zelf meehelpen en tussendoor een bolus eten ).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Dan in DE kopen waarbij je dubbel voordeel hebt:
    - je ontloopt de 40% Pon-roversbende toeslag op de optieprijzen dus totaalprijs blijft een stuk lager als je veel speelgoed kiest,
    - de dealer in DE heeft veel meer margeruimte dan een NL dealer (naar verluid ruim 20% versus net 10%) - ik eindigde met ruim 17% korting op de DE prijs.
    Dit gaat zo goed als zeker wel de route worden. Hoewel zoals gezegd de Nederlandse totaalprijs ongeveer gelijk is aan de Duitse prijs + BPM. De opties zijn inderdaad 40% duurder in Nederland, maar blijkbaar wordt dit gecompenseerd door aantrekkelijkere pakketten.
    Laatst gewijzigd door sterko; 20-05-20 om 23:36.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  3. #743

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Klopt. Nou zijn missende opties in veel gevallen wel achteraf in te bouwen, maar dat is toch ook een hoop gedoe (wijn kopen, naar Zeeland rijden, zelf meehelpen en tussendoor een bolus eten ).


    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #744
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Good choice! Op de kleur na dan.
    In het zilver vind ik de sportback wel heel mooi uitpakken, zeker icm black optic.

    Al een proefritje gemaakt? Wereld van verschil met het oude model
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  5. #745
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Al een proefritje gemaakt? Wereld van verschil met het oude model
    Nee. Ik zou graag in een 2.0 TFSI 245 PK quattro willen proefrijden, maar geen enkele dealer in Nederland heeft die staan (want verkopen ze bijna niet in NL). Ik kan wel in een 2.0 190 PK FWD proefrijden. Misschien dat ik dat nog ga doen, maar ik vertrouw er wel op dat hij goed en waarschijnlijk beter rijdt dan de oude A5.

    Ik vind het eigenlijk ook niet zo netjes om te gaan proefrijden bij een dealer waar ik de auto zo goed als zeker niet ga kopen.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.


  6. #746
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Mijn A6 heeft hetzelfde blok (45 TFSI 245pk) met quatttro. Mocht je willen mag je daar mee proefrijden(regio Dalfsen). De A6 is 1800kg schoon aan de haak maar ik mis geen moment koppel/pk’s.
    Laatst gewijzigd door Gadgets; 07-06-20 om 22:01.
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  7. #747

    Standaard Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Nee. Ik zou graag in een 2.0 TFSI 245 PK quattro willen proefrijden, maar geen enkele dealer in Nederland heeft die staan (want verkopen ze bijna niet in NL). Ik kan wel in een 2.0 190 PK FWD proefrijden. Misschien dat ik dat nog ga doen, maar ik vertrouw er wel op dat hij goed en waarschijnlijk beter rijdt dan de oude A5.

    Ik vind het eigenlijk ook niet zo netjes om te gaan proefrijden bij een dealer waar ik de auto zo goed als zeker niet ga kopen.
    Pak je prefacelift A5/F5 Sportback 2.0 tfsi quattro, zie er 7.
    2x 245 pk en 5x 252 pk voor een proefrit, staat er 1 vlak bij je in de buurt

    https://www.gaspedaal.nl/audi/a5/hat...x=200&vmin=180

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #748
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets Bekijk Berichten
    Mijn A6 heeft hetzelfde blok (45 TFSI 245pk) met quatttro. Mocht je willen mag je daar mee proefrijden(regio Dalfsen). De A6 is 1800kg schoon aan de haak maar ik mis geen moment koppel/pk’s.
    Bedankt voor het aanbod. Niet echt bij mij in de buurt en ik heb de komende tijd ook geen afspraken daar in de buurt.
    Ik heb nu ook 245 PK en dat is wel genoeg. Ik rij alleen al 15 jaar diesel en ben gewend aan koppel bij lage toeren, maar een benzine met 245 PK zal ook vast prima rijden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Pak je prefacelift A5/F5 Sportback 2.0 tfsi quattro, zie er 7.
    2x 245 pk en 5x 252 pk voor een proefrit, staat er 1 vlak bij je in de buurt

    https://www.gaspedaal.nl/audi/a5/hat...x=200&vmin=180

    Peeet
    Ja, zou ik kunnen doen, maar dan ga ik proefrijden in een auto die ik niet ga kopen. Vind ik niet zo netjes en ik vind het ook niet zo belangrijk om proef te rijden.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  10. #749

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Op zich is het niet vreemd dat dealers onderling proefritten regelen … maar goed het is niet zo belangrijk … dus klik op de order
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #750

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2019
    Posts
    53
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    goed verhaal en wat een mooie bak zeg, maatje van mij heeft de 2019 A5 (ook in 2.0 tfsi). Zilvergrijs met zwarte elementen, daar zou ook mijn voorkeur naar uitgaan. Maar hey, je hebt helemaal gelijk, iedereen maakt zijn/haar eigen keuzes op basis van smaak, centen en persoonlijke ervaring... ik hou dit topic in de gaten! succes met je keuze!
    Audi A4 Avant 1.8 TSFI S-line Stage 1

  12. #751

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    Ja, zou ik kunnen doen, maar dan ga ik proefrijden in een auto die ik niet ga kopen. Vind ik niet zo netjes.
    Wat geef jij nou daarom.
    Zou ik toch willen ervaren, alleen de S is nog een echte quattro.
    De andere versie's (sinds de A5/F5), hebben een uitgeklede quattro variant

    Peeet

    Kan me nog een klasgenoot herinneren van vroeger op de zeevaartschool.
    Die ging proef rijden (in1986) in dezelfde auto (Fiat 127) die hij had, wisselende zo 4 velgen om, had ie weer genoeg profiel
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #752
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sterko Bekijk Berichten
    .... maar dan ga ik proefrijden in een auto die ik niet ga kopen. Vind ik niet zo netjes.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Wat geef jij nou daarom.

    Kan me nog een klasgenoot herinneren van vroeger op de zeevaartschool.
    Die ging proef rijden (in1986) in dezelfde auto (Fiat 127) die hij had, wisselende zo 4 velgen om, had ie weer genoeg profiel
    Ik denk toch dat de laatste opmerking sterko er niet toe beweegt zijn ethische normen te verlagen.

  14. #753
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Ik denk toch dat de laatste opmerking sterko er niet toe beweegt zijn ethische normen te verlagen.
    Nou, hij heeft me wel aan het denken gezet. Ik ga waarschijnlijk om fiscale redenen de auto op 18" velgen laten afleveren, maar achteraf moet er natuurlijk wel een leuke 19" of 20" set onder. Ik was in de veronderstelling dat ik die gewoon moest kopen, maar omwisselen tijdens een proefrit is natuurlijk een stuk goedkoper.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  15. #754
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.082
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Bij dat retrofitten van P***t heb ik ineens een heel ander beeld.

  16. #755
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.524
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Aanschaffen nieuwe auto / onderdelen komt idd in een ander licht nu....


    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  17. #756
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yzy Bekijk Berichten
    Bij dat retrofitten van P***t heb ik ineens een heel ander beeld.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Aanschaffen nieuwe auto / onderdelen komt idd in een ander licht nu....


    Die zeerover koopt niet voor niks altijd een kale Audi om hem vervolgens te voorzien van allemaal opties.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  18. #757
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.125
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Kan me nog een klasgenoot herinneren van vroeger op de zeevaartschool.
    Die ging proef rijden (in1986) in dezelfde auto (Fiat 127) die hij had, wisselende zo 4 velgen om, had ie weer genoeg profiel
    Oei oei oei Weet je ook hoe het met deze klasgenoot is afgelopen?
    Ik had een studiegenoot die vaak bijzondere verhalen vertelde. Later hebben we een paar jaar niets van hem gehoord en nog weer later bleek waarom. Hij had enige tijd logies van Staatswege mogen genieten. Tja

    Hoewel ik me meen te herinneren dat @sterko in een best wel 'zwarte' business zit, kan ik me dergelijk gedrag niet voorstellen bij 'm.
    Iets met schoorstenen toch
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  19. #758
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Spion van sinterklaas.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T830 met Tapatalk
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  20. #759
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Hoewel ik me meen te herinneren dat @sterko in een best wel 'zwarte' business zit, kan ik me dergelijk gedrag niet voorstellen bij 'm.
    Iets met schoorstenen toch
    Ja, maar wel schoorstenen voor gasgestookte ketels, dus dat is heel schoon. Niets zwarts aan.
    De betalingen ook al niet, want we werken niet voor particulieren.
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  21. #760

    Standaard Sterko's Audi A5 Coupé 3.0 TDI quattro S-tronic in Sepangblauw. Tijd voor de opvolger.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    Oei oei oei Weet je ook hoe het met deze klasgenoot is afgelopen?
    Ik had een studiegenoot die vaak bijzondere verhalen vertelde. Later hebben we een paar jaar niets van hem gehoord en nog weer later bleek waarom.
    Hij had enige tijd logies van Staatswege mogen genieten. Tja
    off topic
    Haakte in de loop v/d opleiding af, dacht eind 2e jaar, nooit meer gezien daarna.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •