Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Shivte's Audi A6

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    86
    Kudos
    0

    Standaard Shivte's Audi A6

    Hey,

    Mijn naam is Dennis, 28j afkomstig van België.

    Eerst reed ik met de wagen van men moeder hele tijd rond, dan heb ik een hyundai coupé van 2007 gekocht voor 10k. Daar heb ik 5j mee gereden terwijl ik rustig doorspaarde voor een wagen uit het hogere segment. De keuze ging tussen audi, bmw en mercedes. Mercedes viel al snel uit de boot omdat die zo een oudbollig imago hebben naar mijn menig. De look van mercedes interieur vind ik rechtuit ranzig dus dat merk was al uitgesloten. Dan ging het nog tussen bmw en audi. Van nature uit vond ik de looks van audi gewoon stukken beter. De grote grill vooraan, de lijnen etc... Praktisch op alle vlakken had audi het design dat ik knap vond, zowel exterieur als interieur. Toen ging de keuze tussen aan audi a5 sportback of een audi a6. Eerst neigde ik vooral naar de a5 sportback, maar na nader inzien begon de audi a6 mij toch veel meer te overtuigen. Ik heb toen een testrit aangevraagd bij audi voor een audi a5 sportback handgeschakeld en een audi a6 automaat. Eerst met de audi a5 gereden en daarna met de a6. 2 minuten in de a6 en het was al een uitgemaakte zaak dat het een a6 ging worden. Ik wou na die hyundai zoizo een wagen die comfort bood voor alle inzittende en met een beetje plaats. Ik ben geen klein persoon en toen ik de test deed van men stoel goed zetten voor te rijden en achter mezelf plaats nemen was het nogal snel duidelijk dat je ook in de a5 sportback erg bekrompen zit achteraan terwijl in de a6 ikzelf nog comfortabel kon zitten achter de bestuurder, zelfs voor een groot persoon als mezelf. Het feit dat de a5 ook al dateerde van 2007 en hoogstwaarschijnlijk heel binnenkort een volledig nieuw ontwerp zou krijgen terwijl de a6 net volledig nieuw ontworpen was in 2011 maakte de keuze nog makkelijker. Toen ging de keuze nog tussen sline en niet sline en daar toch wat weken over gegaan. De testrit was met een niet sline model en het comfort was fantastisch en veel wou ik hier niet op ingeven. Na veel wikken en wegen en lezen van meningen van andere eigenaars toch besloten om geen sline te nemen omdat ik toch echt niet veel wou inboeten op comfort. Het feit is ook dat je keuze van 2dehands wagens ENORM slinkt vanaf je wil dat het een sline is. Vanaf je deze vereiste laat vallen heb je keuze uit honderden wagens meer en dan is het inééns een stuk makkelijker om 1 te vinden die voldoet aan je eisen kwa kleur en opties... Uiteindelijk is het verschil van look voor mij persoonlijk gewoon minimaal sline vs non-sline. De enige echte reden waarvoor ik het nog had willen doen is omdat de wagen lager tegen de grond hangt, maar achteraf gezien is dat snel en makkelijk op te lossen voor 230€ eibach verlagingsveren. Nu ik de wagen een 3tal weekjes heb hoeven die verlagingsveren voor mij ook niet direct. Ik vind de wagen er gewoon super uit zien met 18" velgen en standaard ophanging en het comfort is naar mijn ervaring gewoon fantastisch dus ik ben voorlopig gewoon blij

    Na de 2 testritten terug in mijn hyundai stappen was op zijn minst te zeggen opmerkelijk en die audi kon niet snel genoeg komen. Het verschil van afwerking en gewoon algemene bouwkwaliteit/comfort is dag en nacht verschil. Van kleine dingen zoals de positie van de autogordel tot de instelbaarheid van de zetels, stuur. De soepelheid van de servo. Ik moest precies gaan hangen aan het stuur in men hyundai na gereden te hebben met die audi's. De filtering van het geluid buitenaf, de technologie in die wagen. Ik had het in ieder geval nog nooit gezien. Maar enfin, als je kijkt naar de nieuwprijs van die wagens dan zou het er eerlijk gezegd nog moeten aan mankeren moest die wagen niet zijn zoals ik hem ervaarde...

    Toen beginnen zoeken achter een jonge occassie met weinig km en de opties die ik echt wou. Ik wist dat het een witte moest, want ik moet nooit van mijn leven nog een zwarte hebben na die zwarte hyundai. Wat is me dat een ranzige kleur in onderhoud. Je geraakt er gewoon mentaal gestoord van wil je die beetje proper houden. Auto wassen, 's morgens opstaan en kijk voila wat een mooi stoflaagje over je mooie gekuiste zwarte wagen, begin maar terug! Of een kleine regenbui met lekker wat zand in zoals gewoonlijk en je zwarte wagen ziet eruit alsof hij een maand niet meer gewassen is. Dégoutant!!!! Ik vond de a6 er ook gewoon fantastisch uitzien in het wit, al begon ik naar het einde van men zoektocht toe ook aangetrokken te worden naar daytona grijs, maar die kleur is redelijk zeldzaam dus moeilijk te vinden, zelfs in duitsland!

    Dus na men halve historie de wagen de wagen zelf:

    Audi a6 2.0 tdi 177pk
    bouwjaar 2013
    28000 km's


    Opties:
    -Sportstoelen (verwarmd vooraan)
    -Leder/alcantara
    -GPS MMI touch plus
    -bluetooth autotelefoon online
    -4 zone klimaatcontrole
    -Park assist
    -Xenon plus lichten
    -Comfort key
    -Audi music interface
    -Multifunctioneel stuur
    -Digitale radio
    -Audi presense basic

    Standaard had de wagen 17" velgen en geen getinte ruiten. Heb ik een deal kunnen sluiten voor nieuwe 18" velgen van een a4 incl nieuwe banden en ruiten laten tinten. Ben er zeer blij mee want die a4 velgen vind ik mooier dan de keuze die je hebt van 18" velgen voor de a6. In de nabije toekomst ga ik hier nog iemand zoeken die paar dingetjes kan veranderen met vagcom Gisteren heb ik zelf de modelaanduidingen op de koffer er afgehaald. Veel beter!


    DSC_3950-Edit.jpgDSC_3953-Edit.jpgDSC_3955-Edit.jpgDSC_3957.jpg


    UPDATE 08/02/2015

    Kleine update bij deze

    Eibach Pro verlagingsveren eronder laten steken. 30mm voor en 25mm achter. Staat toch een pak beter dan originele veren en het rijgedrag gaat er super op vooruit. Beetje moeten inboeten op comfort, maar de veren zijn voor mij een goede middenweg tussen looks en comfort. Denk dat ik zo'n 15% comfort kwijt ben, maar hij ziet er wel stukke beter uit voor mij!!

    18" Artec AR1 gloss black velgen! 19" staat beter, zeker met zwarte velgen omdat die altijd de neiging hebben kleiner te lijken dan ze zijn, maar dan zijn we weer bij het comfort probleem en dan moest ik ook nog ééns 4 nieuwe banden kopen. Heb het maar gehouden bij 18" en kan er perfect mee leven hoe ze eruit zien!

    Nabije toekomst plannen en waarschijnlijk nog het enige dat ik aan de wagen ga doen is een frontlip van JMS aan de voorbumper monteren. Speciaal ontworpen voor de A6 sedan versie zonder Sline om de wagen er toch sportiever te laten uitzien zonder dat je een ganse bodykit hoeft aan te schaffen. Hierdoor komt hij vooraan nog ietsje lager en heeft hij een agressievere look vanvoor.

    DSC_4709.jpgDSC_4712-Edit.jpgDSC_4718-Edit.jpg


    Laatst gewijzigd door Shivte; 08-02-15 om 18:15. Reden: UPDATE!

  2. #2
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Chique bak, ik kan me niet herinneren het eerder gezien te hebben maar dat ziet er goed uit in het wit zo'n A6. Geniet ervan!
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  3. #3

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Mooie wagen!! Doe je goed

    Veelpleger ermee..
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  4. #4
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.192
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Van harte!

    Mocht je nog meer willen aanpassen, neus dan maar eens rond in showroomtopic van mijn A6 4G
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  5. #5

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Welkom!! Mooie wagen!


  6. #6
    GinoAudi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    32
    Posts
    84
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Brute kleur. Veel mogelijkheden mee

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    86
    Kudos
    0

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Thx all! Veel mogelijkheden met de kleur? Hoe bedoel je?
    De kleur is het gletsjer wit btw.
    Laatst gewijzigd door Shivte; 21-07-14 om 14:19.

  8. Ad
  9. #8
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    mooi kar, veel plezier er mee!!!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  10. #9
    Volvoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    74
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Zeer mooie combinatie in het wit met de getinte ramen, is ook wel sportief, maar geen evidente keuze voor een jonge gast van 28 jaar.

    Veel veilige kilometers gewenst.

    Het wordt stilaan de moeite om een Belgische Audi forum meeting te organiseren denk ik.

  11. #10
    darkmen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    170
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Mooie a6 , maar een tikkie lager mag hij van mij wel liggen :-)
    Maar zoals je al aangaf vind je comfort heel belangrijk dus lekker zo laten dan

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    86
    Kudos
    0

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Hehe mja. Kan goed zijn dat ik ooit toch die verlagingsveren is aanschaf voor te testen hoe hard hij dan wel niet rijd. Is het te hard naar men goesting dan kan ik ze nog altijd door verkopen. Lastige is dat ik totaal geen referentiepunt heb, aangezien ik nog nooit met een sline uitvoering heb gereden die toch wel wat harder zouden rijden dan standaard schokdempers + eibach veren. Atm doen we zo effe verder thx voor de reacties

  13. #12
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Kijk een aan!
    Beter dan een A5 SB uit 2007 prachtige wagen.

    Goede zet om de ramen te laten tinten. Persoonlijk zou ik deze velgen voor de winter gebruiken en voor de volgende zomer opzoek gaan naar minimaal 19".

    Wellicht op een meeting eens proefrijden met een verlaagde A6? Is wel mooi hoor...
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    326
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Gefeliciteerd!! Ontzettend mooie bak.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    140
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    hele mooie auto alleen wit, daar zul je ook vaak moeten schoonmaken weet ik uit ervaring.
    maar heel veel plezier ervan

  16. #15

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Netjes hoor.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #16
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Heel mooi en ik ben ook onder indruk dat je met jouw leeftijd al zoiets kunt rijden!

    Ik ben ook 28 (dat denk ik al 26 jaar als ik 's ochtends in de spiegel kijk)
    [COLOR="#006400"]A4 Avant FL 1.8 TFSI Sport Ed. Black, Bj. 2014, PQ1, [/COLOR] Ben vreemdgegaan...VW Polo Blue GT 1.4 ACT, Candy White, 5-drs, 17" Montani antraciet, xenon, stoelverw, navi, PDC

  18. #17
    SjaakV6's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    47
    Posts
    196
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Mooie A6!!!
    Veel plezier er mee.

  19. #18

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Mooie dikke A6 👍 te dik voor mijn bankrekening nog helaas veel plezier ermee.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    37
    Posts
    86
    Kudos
    0

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Kijk een aan!
    Beter dan een A5 SB uit 2007 prachtige wagen.

    Goede zet om de ramen te laten tinten. Persoonlijk zou ik deze velgen voor de winter gebruiken en voor de volgende zomer opzoek gaan naar minimaal 19".

    Wellicht op een meeting eens proefrijden met een verlaagde A6? Is wel mooi hoor...
    Nah 18" lijkt een goede middenmoot te zijn voor comfort en looks. 19" zouden inééns een stuk harder rijden en de banden kosten veel geld. Dat lees ik toch alvast overal.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ausie Bekijk Berichten
    hele mooie auto alleen wit, daar zul je ook vaak moeten schoonmaken weet ik uit ervaring.
    maar heel veel plezier ervan
    Wit is een enorm makkelijke kleur voor proper te houden! Ik kom van een zwarte wagen en dat is pas misérie! Wit is 10000x makkelijker in onderhoud dus mij hoor je niet klagen!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VroemTFSI Bekijk Berichten
    Heel mooi en ik ben ook onder indruk dat je met jouw leeftijd al zoiets kunt rijden!

    Ik ben ook 28 (dat denk ik al 26 jaar als ik 's ochtends in de spiegel kijk)
    Bwa als je altijd hebt gewerkt, thuis gewoond en niet elk weekend al je geld bent gaan opzuipen is dat goed te doen...


    Heb ondertussen via het forum paar vagcom aanpassingen laten doen ook! Gordelalarm uit, verborgen menu laten vrijschakelen, bij opstarten van de wagen de tellers laten oplopen tot max, ambient verlichting laten vrijschakelen zodat je de leds aan de voeten kan regelen. Kan nu dus ook eindelijk handenvrij bellen via bluetooth én een data sim hebben insteken.

    Thx voor alle reacties.
    Laatst gewijzigd door Shivte; 18-08-14 om 16:38.

  21. #20
    Reboq's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    2.184
    Kudos
    375
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Shivte's Audi A6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shivte Bekijk Berichten
    Nah 18" lijkt een goede middenmoot te zijn voor comfort en looks. 19" zouden inééns een stuk harder rijden en de banden kosten veel geld. Dat lees ik toch alvast overal.
    Dat ze wat duurder zijn klopt. Het comfort echter niet helemaal.
    De omtrek van de banden van een nieuwe A6 is namelijk groter dan bijv. Een A5 en A4.
    Je kunt dus makkelijk naar 19" gaan.
    Audi R8 2014 + Audi S8 2012 + Audi TT Roadster 2011 + Audi A3 2022

    VagCom VCDS II origineel + Vag Can Pro locatie Tilburg Mail: VCDS@REBOQ.COM

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •