Chique bak, ik kan me niet herinneren het eerder gezien te hebben maar dat ziet er goed uit in het wit zo'n A6. Geniet ervan!
Hey,
Mijn naam is Dennis, 28j afkomstig van België.
Eerst reed ik met de wagen van men moeder hele tijd rond, dan heb ik een hyundai coupé van 2007 gekocht voor 10k. Daar heb ik 5j mee gereden terwijl ik rustig doorspaarde voor een wagen uit het hogere segment. De keuze ging tussen audi, bmw en mercedes. Mercedes viel al snel uit de boot omdat die zo een oudbollig imago hebben naar mijn menig. De look van mercedes interieur vind ik rechtuit ranzig dus dat merk was al uitgesloten. Dan ging het nog tussen bmw en audi. Van nature uit vond ik de looks van audi gewoon stukken beter. De grote grill vooraan, de lijnen etc... Praktisch op alle vlakken had audi het design dat ik knap vond, zowel exterieur als interieur. Toen ging de keuze tussen aan audi a5 sportback of een audi a6. Eerst neigde ik vooral naar de a5 sportback, maar na nader inzien begon de audi a6 mij toch veel meer te overtuigen. Ik heb toen een testrit aangevraagd bij audi voor een audi a5 sportback handgeschakeld en een audi a6 automaat. Eerst met de audi a5 gereden en daarna met de a6. 2 minuten in de a6 en het was al een uitgemaakte zaak dat het een a6 ging worden. Ik wou na die hyundai zoizo een wagen die comfort bood voor alle inzittende en met een beetje plaats. Ik ben geen klein persoon en toen ik de test deed van men stoel goed zetten voor te rijden en achter mezelf plaats nemen was het nogal snel duidelijk dat je ook in de a5 sportback erg bekrompen zit achteraan terwijl in de a6 ikzelf nog comfortabel kon zitten achter de bestuurder, zelfs voor een groot persoon als mezelf. Het feit dat de a5 ook al dateerde van 2007 en hoogstwaarschijnlijk heel binnenkort een volledig nieuw ontwerp zou krijgen terwijl de a6 net volledig nieuw ontworpen was in 2011 maakte de keuze nog makkelijker. Toen ging de keuze nog tussen sline en niet sline en daar toch wat weken over gegaan. De testrit was met een niet sline model en het comfort was fantastisch en veel wou ik hier niet op ingeven. Na veel wikken en wegen en lezen van meningen van andere eigenaars toch besloten om geen sline te nemen omdat ik toch echt niet veel wou inboeten op comfort. Het feit is ook dat je keuze van 2dehands wagens ENORM slinkt vanaf je wil dat het een sline is. Vanaf je deze vereiste laat vallen heb je keuze uit honderden wagens meer en dan is het inééns een stuk makkelijker om 1 te vinden die voldoet aan je eisen kwa kleur en opties... Uiteindelijk is het verschil van look voor mij persoonlijk gewoon minimaal sline vs non-sline. De enige echte reden waarvoor ik het nog had willen doen is omdat de wagen lager tegen de grond hangt, maar achteraf gezien is dat snel en makkelijk op te lossen voor 230€ eibach verlagingsveren. Nu ik de wagen een 3tal weekjes heb hoeven die verlagingsveren voor mij ook niet direct. Ik vind de wagen er gewoon super uit zien met 18" velgen en standaard ophanging en het comfort is naar mijn ervaring gewoon fantastisch dus ik ben voorlopig gewoon blij
Na de 2 testritten terug in mijn hyundai stappen was op zijn minst te zeggen opmerkelijk en die audi kon niet snel genoeg komen. Het verschil van afwerking en gewoon algemene bouwkwaliteit/comfort is dag en nacht verschil. Van kleine dingen zoals de positie van de autogordel tot de instelbaarheid van de zetels, stuur. De soepelheid van de servo. Ik moest precies gaan hangen aan het stuur in men hyundai na gereden te hebben met die audi's. De filtering van het geluid buitenaf, de technologie in die wagen. Ik had het in ieder geval nog nooit gezien. Maar enfin, als je kijkt naar de nieuwprijs van die wagens dan zou het er eerlijk gezegd nog moeten aan mankeren moest die wagen niet zijn zoals ik hem ervaarde...
Toen beginnen zoeken achter een jonge occassie met weinig km en de opties die ik echt wou. Ik wist dat het een witte moest, want ik moet nooit van mijn leven nog een zwarte hebben na die zwarte hyundai. Wat is me dat een ranzige kleur in onderhoud. Je geraakt er gewoon mentaal gestoord van wil je die beetje proper houden. Auto wassen, 's morgens opstaan en kijk voila wat een mooi stoflaagje over je mooie gekuiste zwarte wagen, begin maar terug! Of een kleine regenbui met lekker wat zand in zoals gewoonlijk en je zwarte wagen ziet eruit alsof hij een maand niet meer gewassen is. Dégoutant!!!! Ik vond de a6 er ook gewoon fantastisch uitzien in het wit, al begon ik naar het einde van men zoektocht toe ook aangetrokken te worden naar daytona grijs, maar die kleur is redelijk zeldzaam dus moeilijk te vinden, zelfs in duitsland!
Dus na men halve historie de wagen de wagen zelf:
Audi a6 2.0 tdi 177pk
bouwjaar 2013
28000 km's
Opties:
-Sportstoelen (verwarmd vooraan)
-Leder/alcantara
-GPS MMI touch plus
-bluetooth autotelefoon online
-4 zone klimaatcontrole
-Park assist
-Xenon plus lichten
-Comfort key
-Audi music interface
-Multifunctioneel stuur
-Digitale radio
-Audi presense basic
Standaard had de wagen 17" velgen en geen getinte ruiten. Heb ik een deal kunnen sluiten voor nieuwe 18" velgen van een a4 incl nieuwe banden en ruiten laten tinten. Ben er zeer blij mee want die a4 velgen vind ik mooier dan de keuze die je hebt van 18" velgen voor de a6. In de nabije toekomst ga ik hier nog iemand zoeken die paar dingetjes kan veranderen met vagcom Gisteren heb ik zelf de modelaanduidingen op de koffer er afgehaald. Veel beter!
DSC_3950-Edit.jpgDSC_3953-Edit.jpgDSC_3955-Edit.jpgDSC_3957.jpg
UPDATE 08/02/2015
Kleine update bij deze
Eibach Pro verlagingsveren eronder laten steken. 30mm voor en 25mm achter. Staat toch een pak beter dan originele veren en het rijgedrag gaat er super op vooruit. Beetje moeten inboeten op comfort, maar de veren zijn voor mij een goede middenweg tussen looks en comfort. Denk dat ik zo'n 15% comfort kwijt ben, maar hij ziet er wel stukke beter uit voor mij!!
18" Artec AR1 gloss black velgen! 19" staat beter, zeker met zwarte velgen omdat die altijd de neiging hebben kleiner te lijken dan ze zijn, maar dan zijn we weer bij het comfort probleem en dan moest ik ook nog ééns 4 nieuwe banden kopen. Heb het maar gehouden bij 18" en kan er perfect mee leven hoe ze eruit zien!
Nabije toekomst plannen en waarschijnlijk nog het enige dat ik aan de wagen ga doen is een frontlip van JMS aan de voorbumper monteren. Speciaal ontworpen voor de A6 sedan versie zonder Sline om de wagen er toch sportiever te laten uitzien zonder dat je een ganse bodykit hoeft aan te schaffen. Hierdoor komt hij vooraan nog ietsje lager en heeft hij een agressievere look vanvoor.
DSC_4709.jpgDSC_4712-Edit.jpgDSC_4718-Edit.jpg
Van harte!
Mocht je nog meer willen aanpassen, neus dan maar eens rond in showroomtopic van mijn A6 4G
Hehe mja. Kan goed zijn dat ik ooit toch die verlagingsveren is aanschaf voor te testen hoe hard hij dan wel niet rijd. Is het te hard naar men goesting dan kan ik ze nog altijd door verkopen. Lastige is dat ik totaal geen referentiepunt heb, aangezien ik nog nooit met een sline uitvoering heb gereden die toch wel wat harder zouden rijden dan standaard schokdempers + eibach veren. Atm doen we zo effe verder thx voor de reacties
Kijk een aan!
Beter dan een A5 SB uit 2007 prachtige wagen.
Goede zet om de ramen te laten tinten. Persoonlijk zou ik deze velgen voor de winter gebruiken en voor de volgende zomer opzoek gaan naar minimaal 19".
Wellicht op een meeting eens proefrijden met een verlaagde A6? Is wel mooi hoor...
A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM
Heel mooi en ik ben ook onder indruk dat je met jouw leeftijd al zoiets kunt rijden!
Ik ben ook 28 (dat denk ik al 26 jaar als ik 's ochtends in de spiegel kijk)
Nah 18" lijkt een goede middenmoot te zijn voor comfort en looks. 19" zouden inééns een stuk harder rijden en de banden kosten veel geld. Dat lees ik toch alvast overal.
Wit is een enorm makkelijke kleur voor proper te houden! Ik kom van een zwarte wagen en dat is pas misérie! Wit is 10000x makkelijker in onderhoud dus mij hoor je niet klagen!
Bwa als je altijd hebt gewerkt, thuis gewoond en niet elk weekend al je geld bent gaan opzuipen is dat goed te doen...
Heb ondertussen via het forum paar vagcom aanpassingen laten doen ook! Gordelalarm uit, verborgen menu laten vrijschakelen, bij opstarten van de wagen de tellers laten oplopen tot max, ambient verlichting laten vrijschakelen zodat je de leds aan de voeten kan regelen. Kan nu dus ook eindelijk handenvrij bellen via bluetooth én een data sim hebben insteken.
Thx voor alle reacties.