Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 51

Onderwerp: Hernieuwde kennismaking: A4 B8 —> A3 e-tron 2015

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Deze week kwamen de privacy shades binnen... Mijn vrouw wilde wel iets tegen de zon voor de kleine achterin, maar ik wilde echt niet aan kleine zonneschermpjes met afbeeldingen en/of zuignappen...

    Nu alles erin zit erg tevreden mee!

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Afgelopen zondag naar het Zuiden gereden om bij @Neetmans een neerklapbare achterbank op te halen. Nu alleen nog wachten op de laatste boutjes van de dealer en daarna de vaste bank ombouwen naar een neerklapbare...

  3. #23

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Relisys Bekijk Berichten
    Afgelopen zondag naar het Zuiden gereden om bij @Neetmans een neerklapbare achterbank op te halen. Nu alleen nog wachten op de laatste boutjes van de dealer en daarna de vaste bank ombouwen naar een neerklapbare...
    Onderdelen -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1105892

    Je zult ook nog een draadbus moeten poppen, voor de zijstukken.

    DIY -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1109533

    En een andere hoedenplank -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1129198

    Succes, Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Onderdelen -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1105892

    Je zult ook nog een draadbus moeten poppen, voor de zijstukken.

    DIY -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1109533

    En een andere hoedenplank -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1129198

    Succes, Peeet
    Bedankt voor je bericht. Ik had het topic ook al gevonden en van voor naar achteren doorgelezen ;-)

    Heb de onderdelen voor een deel al in huis en wacht nu op de laatste imbusbouten. Ik zag dat je de draadbus hebt laten poppen bij de dealer, dus hiervoor al even een bericht gestuurd en zal navraag doen op het moment dat ik de laatste onderdelen ga afhalen. Enige wat me opviel was dat ik nergens in het topic zie staan wat de onderdeelnummers zijn van de bouten waarmee de zijstukken vast zitten. @Peeet, enig idee wat ik hiervoor moet hebben? Daarnaast ben ik ook wel benieuwd hoe je de gigantische torx waarmee de vaste rugleuning vastzit hebt losgekregen? Of had je het benodigde gereedschap hiervoor al in huis?

    De hoedenplank laat ik voor nu nog even zoals hij is. Misschien dat deze in de toekomst nog een keer vervangen wordt als ik er een keer tegenaan loop.

  5. #25

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Zij stukken zitten ook met een M6 torx N90816301 € 0,18, dus daardan nog 2 van nodig.
    Als je er, net als mij, in de 9 mm aanwezige gaten, een M6 draadbus inpopt.

    Om de grote bouten los te maken, had ik mijn Bit set gebruikt, weet ff niet meer welk type of maat

    foto.jpg

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Een beetje laat, maar de neerklapbare achterbank zit inmiddels al geruime tijd in de auto en wordt zelfs nog meer gebruikt dan van tevoren verwacht.
    Ideaal om nu met de eigen auto ikea kasten op te kunnen halen, of wat extra ruimte te kunnen creëren tijdens vakanties.

    Daarnaast gisteren ook zonder problemen de navigatie kaarten geüpdatet naar 2015, aangezien dit in de vakantie bij Eindhoven toch even mis ging met de 2008 kaarten die er nog in zaten.

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Vanochtend bij @audia6tdi langs geweest voor het activeren van PDC in MMI en ADS.
    Natuurlijk ook meteen zijn S7 van dichtbij bekeken en daarnaast ook kennis gemaakt met 2 andere forumleden die langskwamen voor aanpassingen.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Veel te laat, maar nadat ik gisteren toch de retrofit van isofix in de achterbank heb uitgevoerd, ook maar meteen wat foto's gemaakt van eerdere aanpassingen.
    Isofix
    IMG_0647.jpg

    LED interieurverlichting
    IMG_0651.jpg
    IMG_0652.jpg

    Privacy Shades
    IMG_0648.jpg
    IMG_0649.jpg
    IMG_0650.jpg

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Al enige tijd had de a4 last van het niet kunnen openen van de rechter achterportier nadat de auto op slot was geweest. Na het nodige zoeken op het forum de conclusie getrokken dat dit te maken had met een versleten slot. Nadat afgelopen week een vervangend slot is binnen gekomen, heb ik deze gistermiddag vervangen.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Het vervangen slot in achterportier doet zijn werk nog Top! Geen enkel probleem meer gehad met het openen van de deur.

    Tijdens de feestdagen lag er een bagagenetje onder de boom, dus met een dagje vrij vanochtend tijd gemaakt om deze te installeren... Uiteraard ook weer op basis van een uitleg van @Peeet

  12. #31

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Relisys Bekijk Berichten
    Het vervangen slot in achterportier doet zijn werk nog Top! Geen enkel probleem meer gehad met het openen van de deur.

    Tijdens de feestdagen lag er een bagagenetje onder de boom, dus met een dagje vrij vanochtend tijd gemaakt om deze te installeren... Uiteraard ook weer op basis van een uitleg van @Peeet
    Super, altijd handig dat netje

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Vandaag de A4 op laten halen door de garage nadat hij gisteravond ineens niet meer wilde starten
    Startmotor sloeg wel aan, maar starten... ho maar.

    Eerste terugkoppeling is dat ze bij uitlezen geen storingen hebben gekregen en vermoeden is op basis van de snelheid van de startmotor een gemis aan compressie. Op basis hiervan denkt men nu in de richting van de ketting(spanner)... Weekendje zonder de A4 en maandag hopen op meer nieuws.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    En inmiddels de bevestiging van de garage: kettingspanner is het probleem, waarna de ketting bij het starten vermoedelijk is overgesprongen en de timing van geen kant meer klopt. Vervolg is dat men ook geen zekerheid heeft dat de kleppen niet geraakt zijn door zuigers, dus advies is om dit ook na te kijken. Conclusie: ik ben de audi nog zeker de hele week kwijt, waarin men het volgende gaat doen:
    - Kettingset krukas nokkenas
    - Kettingset balansas
    - Revisie cilinderkop

    En omdat het hele zaakje toch open moet en vloeistoffen etc al gedaan worden, ook maar meteen aangegeven om een volledige beurt mee te nemen... Scheelt in arbeidsloon en dan hoeft de auto over 5 a 10k aan kilometers niet opnieuw langs.

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    76
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi

    Vanavond nog een update met foto's ontvangen. De zuigers hebben, zoals verwacht, de kleppen geraakt.
    foto 1.jpg

    foto 2.jpg

    foto 3.jpg

    foto.jpg

  16. #35
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi | Het is zover! - Audi A4 B8 uit 2008

    Ai...
    Hopelijk vallen de kosten mee.
    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  17. #36
    VosS4
    Guest

    Standaard Re: Van Seat naar Audi | Het is zover! - Audi A4 B8 uit 2008

    Wat heeft ie gelopen nu dan?
    Daar gaat je voorsprong door techniek....zoals al vaker gezegd ti's ellende wat ze maken bij Audi de laatste decennia.

  18. #37
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi | Het is zover! - Audi A4 B8 uit 2008

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VosS4 Bekijk Berichten
    Wat heeft ie gelopen nu dan?
    Daar gaat je voorsprong door techniek....zoals al vaker gezegd ti's ellende wat ze maken bij Audi de laatste decennia.
    Helemaal mee eens, dat heeft me zelfs doen besluiten de saaiste auto ooit te kopen met een simpele oldschool 1.6, gewoon omdat ik alle nieuwe zooi niet vertrouw, en onder andere dit bevestigd dat alleen maar natuurlijk. Hopelijk valt de schade mee, geen optie om hem naar Hartog te brengen? Dan weet je in elk geval zeker dat het daarna goed is.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  19. #38

    Standaard Re: Van Seat naar Audi | Het is zover! - Audi A4 B8 uit 2008

    A4 2008 1.8tfsi is berucht om z'n kettingspanner. Is een enorm topic over te vinden op dit forum.

  20. #39
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.148
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Van Seat naar Audi | Het is zover! - Audi A4 B8 uit 2008

    Aijaijai dit is klote zeg. Helaas bekent euvel. Hopelijk krijg je iets voor elkaar met coulance o.i.d.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  21. #40

    Standaard Re: Van Seat naar Audi | Het is zover! - Audi A4 B8 uit 2008

    Ja het komt nogal eens voor bij de 1.8 / 2.0 TFSI het verspringen van de distributieketting er is zelfs een TPI geweest waarbij de kettingspanner werd vervangen, maar soms is / was het te laat of soms is de oude blijven zitten. Knap lullig, op mobile.de staat nogal eens een Audi met 1.8 of 2.0 TFSI met de ketting van tijd, meestal hebben ze dan tussen de 60 en de 160dkm gelopen dat zal hier ook wel zoiets zijn?

    Misschien maak je via Audi nog kans op iets van coulance, het is immers net als het olieverbruik een bekend probleem bij de 1.8 / 2.0 TFSI motoren, succes!

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •