Pagina 3 van 44 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 864

Onderwerp: Audi RS4 B5 | 440 PK

  1. #41

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    457
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Bestel u koppeling maar bij loba super spul en drek thuis .
    Ik heb toen bak revisie nieuwe koppeling van loba en werk was ik 2500 euro kwijt .

  2. #42
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    ALS je zuinig met een RS4 B5 wilt rijden kan dat. Constant op cruisecontrol, uit laten rollen, overmatig optrekken vermijden, vooral rijden op wat je boordcomputer als laagst aan kan geven. Tot aan ergernis van ander verkeer aan toe. Maar je gooit het zuinige direct weg als je ook maar 1x lekker doortrekt. Je gutst zo een paar liter benzine door het blok heen voor net dat sprintje van 2 a 4KM.
    Hmmm, dan is de RS4 toch een stuk dorstiger dan zijn voorganger. Ik haal normaal zo tussen de 1:8-1:9,5 met de RS2. En mag graag regelmatig even een turbo in mijn rug voelen duwen... Alleen bij zeer snelle autobahnblaasacties (zoals ff topsnelheid testen) gaat het heel hard. Korte stukjes zijn wel echt heel slecht voor het verbruik: voordat ik ons dorp uit ben, ben ik al bijna een halve liter verder...

    Mooie bak, ik hoop dat het vervangen van de koppeling meevalt.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  3. #43

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Jup wordt een Loba-setje. Zodra deze binnen is gaat ie op de brug.

  4. #44

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Mooie RS4.

    Vergeet het verbruik gewoon, de meeste rijden tussen de 1:7 / 1:8 (12-13 l/100km, ik kan niet wennen aan de NL één op zoveel) en bij cruisen (cruisecontrol op snelweg) iets van 10 l/100km. Klopt dat niet, is er wat mis met je auto.

    Je nieuwe koppeling wel een beetje inrijden, voordat je 'm vol gaat belasten. (En idd nooit slippend optrekken, dan is ie zo weer versleten.)

  5. #45

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Hmmm, dan is de RS4 toch een stuk dorstiger dan zijn voorganger. Ik haal normaal zo tussen de 1:8-1:9,5 met de RS2. En mag graag regelmatig even een turbo in mijn rug voelen duwen... Alleen bij zeer snelle autobahnblaasacties (zoals ff topsnelheid testen) gaat het heel hard. Korte stukjes zijn wel echt heel slecht voor het verbruik: voordat ik ons dorp uit ben, ben ik al bijna een halve liter verder...

    Mooie bak, ik hoop dat het vervangen van de koppeling meevalt.
    Een RS4 heeft minstens 20% meer vermogen dan de RS2, dus bij goed gasgeven ook 20% meer verbruik


  6. #46
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wjn Bekijk Berichten
    Een RS4 heeft minstens 20% meer vermogen dan de RS2, dus bij goed gasgeven ook 20% meer verbruik
    Ervan uitgaande dat je dan ook sneller van liet gaat .

    Ik was meer verbaasd over de grote invloed van soms even gas geven als je dd rest van een tank redelijk normaal rijdt.
    Dat is natuurlijk wel erg afhankelijk van je rijstijl. De familie hier kan een stukje scheuren best waarderen, maar zeker niet continu (behalve mij dochtertje misschien).

    Het kleinere slagvolume van een RS2 tov een RS4 helpt dan wel voor een lager verbruik (en groter turbogat).
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  7. #47

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Constant planken met een RS4 is niet bevorderlijk, de 270kmph voor een moment was al ff slikken qua verbruik Vooral nog eens met je airco aan.. gaat het helemaal hard.

  8. Ad
  9. #48
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Nee, dat is het met een RS2 ook niet hoor. De boardcomputer kan niet meer aanwijzen dan 50 l/100 km, maar bij 262 (begrensde snelheid van de RS2) zou het best wel meer kunnen zijn . Hoofdzaak is dat je er lol van hebt toch?

    Aan de andere kant, dat vindt ik nu juist de charme van dit soort auto's, dat je er wel met je hele familie mee op vakantie kan en toch een sportwagen bij je hebt. Dan is het wel prettig als je normaal rijdt, dat het verbruik dan enigzins binnen de perken blijft, anders is de lol er snel van af met bijna 1,90 euro de liter...

    Ik woon ook in Twente vlakbij 074, dus ik zie je bolide misschien wel eens voorbij rijden/suizen.
    Laatst gewijzigd door Arnout; 14-08-14 om 20:39.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Ik woon in 074. Kan best zijn dat je me een keer spot.

    Dit wordt 'm trouwens:

    http://www.loba-motorsport.com/shop/...it-600-nm?c=29

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Is een goede koppelings set!Houd er wel rekening mee dat je met een eenmassavliegwiel bij een rs4 b5 in een bepaald toeren gebied een ratelend geluid hoort.Daar kun je niets aan doen,dat hoort er eenmaal bij.Soms irritant maar verder ok!Koppeling kan ook wel ruim meer als 600nm hebben mits het de versterkte versie is.

  12. #51
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peera Bekijk Berichten
    Is een goede koppelings set!Houd er wel rekening mee dat je met een eenmassavliegwiel bij een rs4 b5 in een bepaald toeren gebied een ratelend geluid hoort.Daar kun je niets aan doen,dat hoort er eenmaal bij.Soms irritant maar verder ok!Koppeling kan ook wel ruim meer als 600nm hebben mits het de versterkte versie is.
    ik herken het geluid niet dat je beschrijft. Is origineel dus blijkbaar niet aanwezig. Is dat dat een ander type vliegwiel?
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Dubbelmassavliegwiel vangt de 'klappen' wat meer op en hoort stiller te zijn. Als je overgaat naar een enkelmassavliegwiel heb je meer trillingen en kan de motor wat onrustiger lopen. Net zoals het afdraaien van een vliegwiel (teveel) voor hetzelfde effect kan zorgen.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Posts
    192
    Kudos
    4
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Netjes uitgelegd;-)

  15. #54

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Volgens mij mis ik wat bij m'n uitleg. :P

    Op dit moment onderdelen besteld. Ik ben ook een lijstje aan het maken met wat we doen gaan. Ook de secundaire luchtpomp bij koude start, maakt een gigantisch schijtgeluid. Precies hetzelfde zoals deze video:

    https://www.youtube.com/watch?v=xksFU5TFVDo

    Die nemen we dus ook onder handen. Het display in klokkenteller kan ik zelf solderen. Ook die bestel ik nieuw (lcd'tje) via ebay.

  16. #55
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    Volgens mij mis ik wat bij m'n uitleg. :P

    Op dit moment onderdelen besteld. Ik ben ook een lijstje aan het maken met wat we doen gaan. Ook de secundaire luchtpomp bij koude start, maakt een gigantisch schijtgeluid. Precies hetzelfde zoals deze video:

    https://www.youtube.com/watch?v=xksFU5TFVDo

    Die nemen we dus ook onder handen. Het display in klokkenteller kan ik zelf solderen. Ook die bestel ik nieuw (lcd'tje) via ebay.
    dan heeft RS4 origineel blijkbaar dubbelmassa vliegwiel?

    De secundaire luchtpomp kan je zonder. Deze is gewoon uit te schakelen, stekker er uit. scheelt weer 300 eur. en geeft geen foutmelding naar ik begrepen hebt en is ook geen apk item. Dat display is wel een secuur werkje en als je al die moeite doet zou ik voor een origineel display gaan ipv hutsefluts.
    Is laatst bij mijn zoon zijn a6 vakkundig vervangen door @al_bundy en hij gaf aan dat er zichtbaar verschil kan zijn tov het origineel.
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Ja RS4 heeft standaard dubbel-massa vliegwiel.

    Ja functie van een luchtpomp is om katalysatoren op gang te krijgen bij koude start. Meestal stopt het na 1.5 minuut.

    Solderen kan ik. Hier en daar wat vids gezien, om de cluster los te krijgen hoef je niet zoveel te doen ook.

  18. #57

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    Ja functie van een luchtpomp is om katalysatoren op gang te krijgen bij koude start. Meestal stopt het na 1.5 minuut.
    Of je een foutmelding krijgt, hangt af van de motorcode. Halverwege productie van de RS4 zijn de eisen gewijzigd, waardoor een niet goed werkende secundaire luchtstroom een foutmelding moet geven. (En foutmelding is APK afkeuring, gelukkig moet de storing X keer voorkomen, voordat de foutmelding op het display getoond wordt.)

    IIRC:
    ASJ: Geen foutmelding.
    AZR: Foutmelding.

  19. #58
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    Solderen kan ik. Hier en daar wat vids gezien, om de cluster los te krijgen hoef je niet zoveel te doen ook.
    Het los halen is eigenlijk geen kunst, wel om de wijzers weer op de juiste plek/stand terug te krijgen.

  20. #59

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    De luchtpomp zit aan top achter het Y-stuk. Je ziet 'm zitten bovenop. Als dat ding een snerpend geluid maakt, en ik de powerstekker er gewoon afhaal, dan zou ik afhankelijk van motorcode wel/niet een foutmelding moeten krijgen toch? Als ik er geen krijg... dan kan de stekker er gewoon vanaf dunkt mij. Blok wordt vrij snel warm, na een kleine 15 minuten rijden ligt olietemperatuur tussen 70 en 90 graden.

    Ik heb overigens de Audi navigation plus:



    Hoe weet ik nu welke DVD's of CD's hiervoor geschikt zijn? En belangrijker, hoe flash ik dat ding ooit naar Nederlands / Engels? Hij is duits nu. Dat klinkt zo stom als je navigatie start...

    In de achterbak zit een 6 cd wisselaar... Die pakt alleen gebrande CD's mits deze ook op een lagere snelheid zijn gebrand. Ik durf niet te zeggen of deze MP3 ondersteund ofniet. Als ik een MP3 cd erin doe dan speelt ie de cd als '1 hele track' ipv alle losse nummers. Ik denk dat het dus geen MP3 ondersteuning is.
    Laatst gewijzigd door Linde074; 22-08-14 om 00:07.

  21. #60
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5

    navi is een rns-d die teleatlastelepilot DX cd's gebruikt, ook wel rns5 genoemd. cd's zijn er op land-niveau, benelux is op 1 cd en er is een cd met de belangrijkste wegen van europa ( major roads of Europe). Cd's tot op heden gewoon te koop (2013/2014) van Bosch waarbij het kaartmateriaal van Tomtom is
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

Pagina 3 van 44 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •