Pagina 13 van 44 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste
Resultaten 241 tot 260 van de 864

Onderwerp: Audi RS4 B5 | 440 PK

  1. #241

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Kan me wel voorstellen dat je bepaalde krasstraaten echt vermijden moet, maar de wasstraat waar ik heenga biedt namelijk wel pro apparatuur en zachte textielborstels bijvoorbeeld. De kans dat mijn auto hier slijt lijkt me kleiner dan wanneer ik op een zondag zelf ga sta wassen met water, shampoo en een spons...

    Het is sowiezo nog een keer de bedoeling om de gehele auto in een coating te laten zetten, waar ik de auto voor 36 uur kwijt ben, en alleen afspoeling nog maar nodig heeft voor de komende jaren. Echter voordat ik dat kan doen moet bijvoorbeeld het roestplekje op de kofferbakklep eerst worden verholpen, anders sluit je sealant namelijk niet en heeft zoiets geen zin.

    Auto gaat aankomende week weer op de brug... zowel radiator voor als torsendifferentieel achter. Dat laatste maakt de laatste tijd steeds meer geluid.

  2. #242

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    Ik vind de honden wel meevallen in de auto. Ze zitten merendeels gewoon braaf op de achterbank, en duiken alleen op armsteun / stoel voorin zodra 'vrouwtje' weggaat. Het is niet dat ze er een apekooi binnen houden ofzo
    Wat ik me dan afvraag, maar ben je niet bang dat er op een gegeven moment toch een situatie voordoet dat ze je interieur toch onherstelbaar beschadigen? Zetten ze zich bijvoorbeeld niet schrap voor het nemen van een bocht, of als je remt? Ik ben wel benieuwd hoe dat in de praktijk gaat.

    En niet om negatief te doen o.i.d, maar geeft het geen veiliger gevoel om ze in de kofferbak mee te nemen?
    Laatst gewijzigd door Christiano; 22-03-15 om 21:57. Reden: Verkeerde quote

  3. #243

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Ze hebben geen haken als nagels hoor... het is echt niet zo dat bij de eerste de beste bocht het leer gelijk aan gort getrokken wordt. Beschadiging zal je altijd houden, al dan niet door honden maar ook mensen met verkeerde 'broeken' aan. Ze zullen zich eerder vaker schrap zetten bij het geven van gas dan door het nemen van een bocht. De RS ligt een stuk steviger op de weg dan mijn vorige A3. Denk dat het wel meevalt...
    Laatst gewijzigd door Linde074; 22-03-15 om 22:08.

  4. #244
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    ik lees hier 'honden op de leren achterbank' & 'auto door de wasstraat'..... ik denk dat ik weer even een ander topic ga lezen want dit doet mij aan het hart, dood en dood zonde!

  5. #245
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Aaaarg, mijn Recaro's zijn heilig, als mijn vriendin haar nagels in een bocht in de stoel zet dan ga ik vanzelf rustig rijden en ja de wasstraat daar hebben we het maar niet over.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #246

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    AIIII deze foto's doen gewoon pijn aan mijn ogen....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnout Bekijk Berichten
    Hier waren het rillingen op de rug, brrr.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5TDI Bekijk Berichten
    ik lees hier 'honden op de leren achterbank' & 'auto door de wasstraat'..... ik denk dat ik weer even een ander topic ga lezen want dit doet mij aan het hart, dood en dood zonde!
    Overdrijven is ook vak heren, jullie doen nu net alsof de auto moedwillig wordt gesloopt en afgetrapt. Auto's worden al decennia in wasstraten gewassen, en ja, het geeft wat krassen. Maar niks dat je niet kan herstellen, op wat voor manier dan ook.

    Een auto moet gebruikt worden, en daar horen sporen bij. Littekens, vlekjes... of zien jullie er op je 85e straks ook nog puntgaaf uit? Nee - met leeftijd komt karakter, en zuinigheid zorgt er voor dat dat karakter niet tot op 't bot zichtbaar is. Zuinig zijn op je auto (dus niet elke dag door de wasstraat, of zoals sommigen elke week met 5 sponsjes/doekjes/polijstpadjes) en voorkomen dat het stuk gaat is prima, maar bang zijn voor eens een keer een wasstraatje of een hondje op de bank.. moeilijk leven hoor.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
    Wat een onzin, 5 jaar geleden wisten jullie allemaal niet beter en ging elke auto in de wasstraat, hij beschadigd er echt niet onherstelbaar door hoor.. Die honden kunnen meer schade aanrichten als je pech hebt..
    +1.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Linde074 Bekijk Berichten
    Ze hebben geen haken als nagels hoor... het is echt niet zo dat bij de eerste de beste bocht het leer gelijk aan gort getrokken wordt. Beschadiging zal je altijd houden, al dan niet door honden maar ook mensen met verkeerde 'broeken' aan. Ze zullen zich eerder vaker schrap zetten bij het geven van gas dan door het nemen van een bocht. De RS ligt een stuk steviger op de weg dan mijn vorige A3. Denk dat het wel meevalt...
    Je kan altijd een kleedje om de achterbank spannen; de bank is er zo uit dus het kan prima eromheen gevouwen worden. Scheelt een hoop kromme tenen op 't forum .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #247
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Daarbij is een wasstraat soms nog beter dan met de hand wassen als je niet echt weet waar je mee bezig bent. Dan is het net zo slecht of misschien wel slechter voor je lak.

    Mijn vorige buurman die met zijn 6 jaar oude zandspons elk weekend netjes zijn auto met de hand staat te wassen kan beter door de krasstraat gaan. Daar heeft de auto minder van te lijden.

    Ik zeg altijd: of goed doen, of wasstraat...
    Laatst gewijzigd door emiel10; 23-03-15 om 08:16.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  8. Ad
  9. #248
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Overdrijven is ook vak heren, jullie doen nu net alsof de auto moedwillig wordt gesloopt en afgetrapt. Auto's worden al decennia in wasstraten gewassen, en ja, het geeft wat krassen. Maar niks dat je niet kan herstellen, op wat voor manier dan ook.
    En ik vind het dan weer overdreven om een hond op de leren achterbank van een RS4 te zetten als die ook gewoon in de kofferbak kan (en nog liever helemaal niet in de auto maar goed...)

  10. #249

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5TDI Bekijk Berichten
    En ik vind het dan weer overdreven om een hond op de leren achterbank van een RS4 te zetten als die ook gewoon in de kofferbak kan (en nog liever helemaal niet in de auto maar goed...)
    Ach kom op zeg, niet doen alsof het een zaak van leven of dood is. Dekentje eronder en er is niks aan de hand. In de kofferbak haart zo'n beest de hele auto onder, inclusief geur (lees: stank) die er nooit meer uit gaat.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #250
    waterfles's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Ik zou zelf echt nooit mijn hond zo in de auto doen. Te onveilig en veel te veel kans op beschadigingen. Koop voor die paar tientjes dan gewoon een kofferbakmat, zoals deze, die heb ik ook voor mijn auto https://www.travall.nl/kofferbakmatten. Werkt prima als bescherming. Zou ze ook niet los in de auto doen, wat als je botst, dan kunnen ze een flinke klap krijgen. Neem dan een hondenrek, of een bench.

  12. #251

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Vorige eigenaar vervoerde zijn hond er ook in... in de achterbak. Dat haren en meuren valt echt wel mee hoor. Keertje met een stofzuiger en goed eindhulpstuk en je haalt er alle haren mee uit. Jezus dat sommige bijna nog niet over de rooie gaan over een wasstraat en / of hond ... Het is niet jullie auto ..

    De lak van de RS is oud. 14 jaar om te verstaan. De beste behandeling zou gewoon overspuiten zijn. Of ik nu wel of niet door een wasstraat heenga of op zondag hier sta te poetsen, shit dont matter. Ik ben niet zo'n held in poetsen, en met zo'n auto ben je geneigd dingen over te slaan. Laat staan dat je het dak fatsoenlijk benaderen kunt (Het is een avant). Of gebruikt men een trap daarvoor ?

    Guys relax ff... De honden zijn zo kalm als het maar kan. En trekken echt geen scheuren in de bekleding.

  13. #252
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Het maakt mij verders niet uit of je je wagen nou de zee in rijdt hoor,ik reageer eigenlijk als zijnde ik dat met mijn wagen zou doen...dan had ik zeker een klotegevoel.

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  14. #253
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ach kom op zeg, niet doen alsof het een zaak van leven of dood is. Dekentje eronder en er is niks aan de hand. In de kofferbak haart zo'n beest de hele auto onder, inclusief geur (lees: stank) die er nooit meer uit gaat.
    Wat is nu precies het punt wat je wil maken?
    Enerzijds probeer je te benadrukken dat het allemaal wel mee valt en je sluit je betoog af met een honden stank die nooit meer uit de auto gaat?

    Het zal mij echt een rotzorg zijn dat jij of @Linde074 zijn auto graag naar de tyfus helpt met een stinkhond op de leren bekleding, al laat je de hond sturen en ga je zelf in de kofferbak zitten, I don't give a fuck, ik geef alleen aan dat IK het zonde vind, niet meer niet minder, punt.

  15. #254
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Het maakt mij verders niet uit of je je wagen nou de zee in rijdt hoor,ik reageer eigenlijk als zijnde ik dat met mijn wagen zou doen...dan had ik zeker een klotegevoel.
    pcies, +1

  16. #255
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5TDI Bekijk Berichten
    Wat is nu precies het punt wat je wil maken?
    Enerzijds probeer je te benadrukken dat het allemaal wel mee valt en je sluit je betoog af met een honden stank die nooit meer uit de auto gaat?

    Het zal mij echt een rotzorg zijn dat jij of @Linde074 zijn auto graag naar de tyfus helpt met een stinkhond op de leren bekleding, al laat je de hond sturen en ga je zelf in de kofferbak zitten, I don't give a fuck, ik geef alleen aan dat IK het zonde vind, niet meer niet minder, punt.
    Zo da's geen Tsjechisch wat hier gesproken wordt... hahahhaha

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




  17. #256
    SQ5TDI
    Guest

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc R Bekijk Berichten
    Zo da's geen Tsjechisch wat hier gesproken wordt... hahahhaha
    dat gelul hiero, ben er wel klaar mee
    al borstelen ze de honden in de auto, of laten ze lassie alle ramen van binnen en buiten likken.. kom op zeg... :P
    Laatst gewijzigd door SQ5TDI; 23-03-15 om 14:36.

  18. #257

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    516
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK



    Dat was het resultaat na handwas, en wat bewerking in de foto zelf. Achteraf was ik er niet tevreden over, want ik had plekken overgeslagen. Op sommige deuren zag je de was nog onuitgesmeerd zitten. Men vergist zich in hoe groot die auto is (Het is geen swift) en dat je met zoiets 3 uur zoet kan zijn op een dag. Als ik alle tijd van de wereld had had ik het met liefde staan doen, maar aangezien je in Nederland niet eens 2 dagen je auto schoon kunt houden, heeft het weinig zin. We leven in 2015, kwaliteit van een goede wasstraat zal echt stukken beter zijn dan die lompe apparaten die over je auto verticaal heengaan, en het voordeel is is dat je binnen 10 a 15 minuten klaar kunt zijn inclusief stofzuigen.

    Het wordt geen auto zoals in de vid op https://www.youtube.com/watch?v=4HYdVXmYA-w - daar heb ik me allang bij neergelegd, en is gewoon onhaalbaar. Voor dat geld koop ik een recente RS4 of RS6 en dat lijkt me financieel gezien een veel betere keuze. Ik wou een snelle auto die veel ruimte te bieden heeft (Beter als mijn A3 TDI 2.0) en die had ik in deze auto gevonden. Heb er dagelijks plezier van, en dat is ook voor mij de belangrijkste reden om zo'n auto te bezitten en geen 6500 euro in 4 maanden tijd na aanschaf stuk te slaan aan onderhoud.

  19. #258
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Kan je niet voor jezelf praten? Jij vergist je in hoe groot een avant is, niet men.

    B5 avant is helemaal niet zo groot hoor, zeker niet als je m naast de recentere wagens zet. Denk dat een a3 sportback qua formaat al aardig in de buurt komt.

    Als je met het in de wax zetten plekken over slaat ben je niet goed bezig, systematisch een rondje om de auto is goed te doen.

  20. #259

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SQ5TDI Bekijk Berichten
    Wat is nu precies het punt wat je wil maken?
    Enerzijds probeer je te benadrukken dat het allemaal wel mee valt en je sluit je betoog af met een honden stank die nooit meer uit de auto gaat?

    Het zal mij echt een rotzorg zijn dat jij of @Linde074 zijn auto graag naar de tyfus helpt met een stinkhond op de leren bekleding, al laat je de hond sturen en ga je zelf in de kofferbak zitten, I don't give a fuck, ik geef alleen aan dat IK het zonde vind, niet meer niet minder, punt.
    Mijn punt is niet zo moeilijk te herkennen. Wat ik wil zeggen is dat er hier wordt gedaan alsof die auto compleet om zeep wordt geholpen (ik quote; "pijn aan de ogen", "rillingen op de rug", en "gaat aan het hart, dood-en-dood-zonde") over iets dat eigenlijk marginaal is, en ook nog eens volstrekt de eigen zaak van de eigenaar. Dit komt neer op "ik wrap mijn auto grijs met witte racing stripes", en het hele forum zal me meteen met tranende ogen en een gepijnigd hart de rug toekeren; terwijl de wrap er in een half uurtje weer vanaf is. Iets met muggen en olifanten. Dat is wat ik zeg.

    Haren en stank gaan véél moeilijker uit stof (kofferbak) dan uit leer (achterbank). Ergo, ik vraag me dus af wat erger is.

    Dus, het zal mij een rotzorg zijn of JIJ vindt dat het zonde is, en of iemand anders dat niet vindt. Wat mij wél interesseert is WAAROM er zo ontzettend fel over iets vrijwel non-destructiefs en persoonlijks wordt gereageerd, met een haast aan elitaire haat grenzende afkeur.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #260

    Standaard Re: Audi RS4 B5 | 440 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FalleN Bekijk Berichten
    Als je met het in de wax zetten plekken over slaat ben je niet goed bezig, systematisch een rondje om de auto is goed te doen.
    Praat dan ook even over jezelf vriend . Ik vind een Avant ook groot - mijn halfjaarlijkse wasbeurt kostte ook 3-4 uur, en ook dan vergat ik wel een plekje was. Voor sommigen werkt het gewoon niet therapeutisch, en ook niet iedereen is vol van die poets fetish die op dit forum heerst.

    @Linde074: couldn't agree more.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 13 van 44 EersteEerste ... 39101112131415161723 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •