Na weken van drukte lange dagen maken op het werk
Heb ik vandaag een gaatje gevonden om weer eens verder te gaan met mien Dearntie 2.0 (jah tis een 1.8T maar mijn oude B5 was dearntie 1)
Enfin
Ik had onlangs al de MAP sensor binnen gekregen die ik bij https://boelm.nl/ had bestelt
Dus ben ik vandaag maar begonnen met de R koplamp te demonteren
Want onder de R koplamp zit namelijk mijn MAP sensor (lekker verstopt overigens)
Nadat de R koplamp verwijdert is moest ik nog een montageplaat tbv de koplamp demonteren
2015-03-14 10.51.21.jpg
En daar zat hij dan gemonteerd op de luchtinlaat naar de gasklep toe
2015-03-14 10.51.31.jpg
Links de oude en rechts de nieuwe
2015-03-14 10.51.47.jpg
2015-03-14 10.51.54.jpg
Na dat ik de MAP sensor heb vervangen heb ik de auto uitgelezen op storingen en de boel netjes gewist
Want wat zatten er weer een hoop in
Alleen al op het management gedeelte zaten er 16 storingen
Heb van gekkigheid maar niet gekeken wat ze waren.........maar gelijk de boel gewist
Na een klein test ritje tot de 160Km/uur
Kon ik duidelijk merken dat er dag en nacht verschil zit tussen een oude MAP sensor en een nieuwe
Want wat trok ze weer lekker op en wat reed ze weer heerlijk
Ze is nog niet 100% de oude (verwacht een griepje)
Maar ik kan wel zeggen dat ze voor 95% weer terug van weg geweest is
De volgende x als ik weer bij @A4 T ben krijg ze haar vaccinatie voor haar "griepje" in de vorm van gasklep opnieuw inleren
Ze loopt namelijk stationair nog wat zenuwachtig
En omdat de laatste x de sensor nog stuk was verwachten we (A4 T en ik zij de gek) dat de gasklep dan moeilijk of juist niet goed in te leren is
Daarmee hoop ik haar weer terug te hebben als van oud`s
Afgelopen week heb ik ook een pakketje gekregen van @Bastet
En omdat ik toch onder de motorkap bezig was
Heb ik gelijk het cadeautje van Bastet gemonteerd
Ik had je al bedankt voor het cadeautje Bastet
Maar nogmaals hartelijk dank voor het cadeautje
Voor
2015-03-14 11.26.59.jpg 2015-03-14 11.26.52.jpg
Na
2015-03-14 11.34.43.jpg
Lekker snel gemonteerd kerel, mooi dat 't past! Je kan ze eventueel nog even mooi mat zwart spuiten, vooral die kleine bij het luchtfilter is een rare structuur (vond ik).
Idd......dat viel mij ook op
Wou ze nog schoonmaken en met een plastic goedje behandelen
Maar men kameraad stond al weer in men nek te hijgen dat hij met een auto naar binnen moest
Dus heb ik de kap maar dicht gedaan
Mocht het met dat plastic goedje niet werken dan kan het zijn dat ik hem idd nog mat zwart ga spuiten
gelukkig gaat het weer wat beter met de 18T
en de slangen heb je die ook al vervangen?
Weer goed bezig lange neef het 2.0 project leeft voort..
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Gelukkig wel reggy vindt de B6 avant te mooi om weg te doen
als ik eraan denk zal ik er 1 maken
Dank je rodel
Ben zelf ook goed te spreken over de kappen
Hopelijk is alles idd binnenkort weer in orde....
Dan kan ik weer verder met waar ik(we) bezig mee waren
En dat is modden!
Goed nieuws @Kevin1980 hoe bevalt het rijden nu?
De afgelopen maanden lag er al een nieuwe pakkingset voor de kleppendeksel op de achterbank weg te kwijlen
Maar mede door men nieuwe werkgever heb ik bijna geen vrije tijd meer over om ook nog maar even met de 1.8T verder te gaan
Nadat ik 2 weken terug de MAPsensor vervangen heb
Liep de 1.8T nog niet 100% goed
Echter waren men Audi Techneut en ik ondergetekende er over eens dat eerst de gasklep opnieuw ingeleerd moest worden
Alvorens verder te gaan zoeken
Dit omdat we in een eerder stadium (zoals ik al eerder heb vermeld) de gasklep uitgewisseld hebben
Alleen was dit met een MAPsensor die stuk was
Na aanleiding van het bezoekje wat m`n 1.8T gehad heeft bij de plaatselijke VAG dealer
Heb ik dus de pakkingset bestelt voor de kleppendeksel
Dit was eigenlijks uit voorzorg omdat volgens de VAG dealer de pakking bij de kettingspanner lek zou zijn
En aangzien de kleppendeksel dan ook los moet
Was mijn bedoeling om dan gelijk deze pakking mee te vervangen
Afgelopen woensdag was mijn Audi techneut @A4 T toevallig vrij
En dit was natuurlijk een uitgelezen kans voor mij om hem een bezoekje te gaan brengen
Dit omdat A4 T de speciale VAG tool heeft voor de kettingspanner
Eenmaal aangekomen bij A4 T stap ik uit de auto
En terwijl ik naar de huisdeur loop kijk ik nog even naar de Avant
En wat zie ik
Een bruine koplamp
WTF denk ik........
Samen ga ik met A4 T onder de kap kijken
En wat schetst onze verbazing
Uw ondergetekende had zijn peilstok niet goed in de houder zitten
Waardoor er olie omhoog is komen borrelen en onder tegen de kap is gekomen en zo over de koplamp heen
Jah deze slimmerd was zeer goed bezig
Enfin gelukkig wist A4 T een goeie wasbox met onvetter
En eigenlijks kwam dat ook wel weer goed uit
Dit om goed te kunnen oordelen welke pakking nou werkelijk lekt
En de bewuste olie damp in de de auto achterlaat
Nadat we de nodige 50cent in de automaat hadden gedoponeerd
Was het blokje weer stralend schoon
2015-03-25 11.49.08.jpg
We hebben samen even een klein rondje gereden
En daarna de Avant aflaten koelen
2015-03-25 11.54.42.jpg
Na wat inspectie bleek al gauw dat niet de pakking van de kettingspanner lek was
Maar de kleppendeksel pakking
Op bijna elke hoek was de pakking bijna door (helaas hier geen foto van )
Samen hebben we kleppendeksel en kop schoongemaakt voor zover dat allemaal mogelijk is
2015-03-25 11.57.42.jpg
En toen kon de nieuwe pakking erop
Eerst heeft A4 T alle hoeken voorzien van een beetje siliconekit
2015-03-25 12.10.41.jpg 2015-03-25 12.10.46.jpg 2015-03-25 12.10.52.jpg
2015-03-25 12.11.01.jpg 2015-03-25 12.11.21.jpg 2015-03-25 12.11.39.jpg
Vervolgens is de nieuwe pakking erop gekomen
2015-03-25 12.13.49.jpg
Hierna hebben we de boel weer keurig dicht gedraaid
En zijn we verder gegaan met het inleren van de gasklep
Alleen was dit niet DE oplossing
Na het inleren kwam er een nieuwe storing naar boven (uit mijn hoofd ) 17705
Er zou te veel/te weinig of geen druk/vacuum zijn tussen de dumpvalve en het gasklephuis
Hier moet ik nog even verder mee
Dit omdat A4 T en ik geen tijd meer hadden
Wordt dus vervolgt