Pagina 58 van 80 EersteEerste ... 84854555657585960616268 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1.141 tot 1.160 van de 1591

Onderwerp: Re:Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1) Seizoen 2024, Slecht startende motor

  1. #1141
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    kun je ook verschil merken in de koppeling zelf?
    En hoe is het nou met Sachs afgelopen
    Stevig op pro's en cons in zitten lezen en op daarvan mijn besluit genomen. Dus geen rij-ervaring opgedaan om te kunnen delen.
    Sachs vond het allemaal wat vreemd. Merkte voorts op, dat er inmiddels al 35k mee gereden was en dus niet kon instaan voor mijn rijstijl. Bood uit coulance 50% korting. Garage was t er niet mee eens en legde uiteindelijk zelf de resterende 50% bij. Wij (garage en ik) hebben tevergeefs nog getracht schriftelijke bevestiging van Sachs te krijgen dat t geadviseerde en gemonteerde type 550 Nm aan kan. Dit om herhaling van tuning discussie (thans 430Nm). voor te zijn. Beetje typisch van Sachs. Die houding had ik niet van hen verwacht.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

  2. #1142
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Stevig op pro's en cons in zitten lezen en op daarvan mijn besluit genomen. Dus geen rij-ervaring opgedaan om te kunnen delen.
    Sachs vond het allemaal wat vreemd. Merkte voorts op, dat er inmiddels al 35k mee gereden was en dus niet kon instaan voor mijn rijstijl. Bood uit coulance 50% korting. Garage was t er niet mee eens en legde uiteindelijk zelf de resterende 50% bij. Wij (garage en ik) hebben tevergeefs nog getracht schriftelijke bevestiging van Sachs te krijgen dat t geadviseerde en gemonteerde type 550 Nm aan kan. Dit om herhaling van tuning discussie (thans 430Nm). voor te zijn. Beetje typisch van Sachs. Die houding had ik niet van hen verwacht.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Dus als ik het goed begrijp is Sachs een beetje laks met de genoemde info die door hun aangereikt wordt
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #1143
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Dus als ik het goed begrijp is Sachs een beetje laks met de genoemde info die door hun aangereikt wordt
    Laks zou ik niet willen stellen. Eerder (zeer) terughoudend met specs info melden cq bevestigen.
    Dat is misschien nog tot daaraan toe, als je genoegen neemt met melding: heeft u auto/motortype X, dan is onze koppeling Y daarvoor geschikt. Maar vraag je: tot hoeveel Nm kan koppeling Z aan, dan krijg je of a) geen reactie, dan wel b) de wedervraag om wat voor auto/motortype t gaat en dan de mededeling dat jouw koppeling Z een/de goede is.
    Opmerkelijk was - bij vasthoudendheid om uitsluitsel over Z te krijgen - helemaal hun uiteindelijke response "we hebben ook race koppelingen die probleemloos 700 Nm-plus aankunnen." Dat echter was niet wat er werd gevraagd. Allemaal dus een beetje bedenkelijk, is mijn afdronk.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 09-06-19 om 15:27.
    The desire to know is natural to all good people.

  4. #1144
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Laks zou ik niet willen stellen. Eerder (zeer) terughoudend met specs info melden cq bevestigen.
    Dat is misschien nog tot daaraan toe, als je genoegen neemt met melding: heeft u auto/motortype X, dan is onze koppeling Y daarvoor geschikt. Maar vraag je: tot hoeveel Nm kan koppeling Z aan, dan krijg je of a) geen reactie, dan wel b) de wedervraag om wat voor auto/motortype t gaat en dan de mededeling dat jouw koppeling Z een/de goede is.
    Opmerkelijk was - bij vasthoudendheid om uitsluitsel over Z te krijgen - helemaal hun uiteindelijke response "we hebben ook race koppelingen die probleemloos 700 Nm-plus aankunnen." Dat echter was niet wat er werd gevraagd. Allemaal dus een beetje bedenkelijk, is mijn afdronk.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Snap hem
    Hou wel van een bedrijf met een goeie aftersale
    En dat lijk ik hier idd een beetje te missen



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #1145
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    ... Hou wel van een bedrijf met een goeie aftersale
    En dat lijk ik hier idd een beetje te missen
    Have to say unfortunately: couldn't agree more.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.


  6. #1146

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Snap hem
    Hou wel van een bedrijf met een goeie aftersale
    En dat lijk ik hier idd een beetje te missen



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Als je je auto tuned is het je eigen verantwoordelijkheid of een koppeling dat nog houdt of niet. Voor zover mij bekend betrof het bij robasto gewoon een standaard set, die dus geschikt was voor standaard vermogen. Als die koppeling voortijdig kapot gaat bij je getunede auto, is het dan fair om te mopperen op de fabrikant? Goede aftersales moet je verwachten van je leverancier/garage, niet van de fabrikant.

  7. #1147
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Als je je auto tuned is het je eigen verantwoordelijkheid of een koppeling dat nog houdt of niet. Voor zover mij bekend betrof het bij robasto gewoon een standaard set, die dus geschikt was voor standaard vermogen. Als die koppeling voortijdig kapot gaat bij je getunede auto, is het dan fair om te mopperen op de fabrikant? Goede aftersales moet je verwachten van je leverancier/garage, niet van de fabrikant.
    Daar heb je zeker een punt Raz0r
    Echter mag je er toch ook van uit gaan
    Dat als je contact opneemt met de fabrikant en je vraagt de specs op van een desbetreffende onderdeel
    Dat men die dan ook geeft
    Uiteindelijk is dat ook weer reclame wat toe kan lijden
    Dat de producten van de fabrikant beter en of sneller worden verkocht

    Als het product dan kapot gaat en men heeft de specs van het product overtreden
    Dan is het jammer maar helaas

    Maar hou jij je aan de specs en het product gaat alsnog kapot
    Dan heb je toch recht op garantie
    (tot een bepaalde hoogte uiteraard)
    En anders wellicht op een coulance regeling...



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #1148
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Als je je auto tuned is het je eigen verantwoordelijkheid of een koppeling dat nog houdt of niet. Voor zover mij bekend betrof het bij robasto gewoon een standaard set, die dus geschikt was voor standaard vermogen. Als die koppeling voortijdig kapot gaat bij je getunede auto, is het dan fair om te mopperen op de fabrikant? Goede aftersales moet je verwachten van je leverancier/garage, niet van de fabrikant.
    Sta mij een kleine kanttekening toe. De auto was af fabriek voorzien van de (standaard) LuK koppeling. Na het tunen gaf deze op enig moment de geest. Of er een causaal verband was is onbekend. En inderdaad het tunen is tot op zekere hoogte mijn risico; daar hoor je mij ook niet over.
    De LuK werd vervangen door een Sachs exemplaar die - na afstemming door garage met Sachs - geadviseerd werd omdat deze sterker was; beter met het hogere koppel van het tunen om kan gaan. Het - geadviseerde - sterkere exemplaar vertoont echter al na 30-35.000km dezelfde kuren waar de zwakkere standaard LuK dat pas na 100k km deed. Of er dan geen vraagtekens bij het advies van de geraadpleegde NL leverancier van Sachs geplaatst mogen worden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door robasto; 09-06-19 om 18:11.
    The desire to know is natural to all good people.

  10. #1149

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door robasto Bekijk Berichten
    Sta mij een kleine kanttekening toe. De auto was af fabriek voorzien van de (standaard) LuK koppeling. Na het tunen gaf deze op enig moment de geest. Of er een causaal verband was is onbekend. En inderdaad het tunen is tot op zekere hoogte mijn risico; daar hoor je mij ook niet over.
    De LuK werd vervangen door een Sachs exemplaar die - na afstemming door garage met Sachs - geadviseerd werd omdat deze sterker was; beter met het hogere koppel van het tunen om kan gaan. Het - geadviseerde - sterkere exemplaar vertoont echter al na 30-35.000km dezelfde kuren waar de zwakkere standaard LuK dat pas na 100k km deed. Of er dan geen vraagtekens bij het advies van de geraadpleegde NL leverancier van Sachs geplaatst mogen worden?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    Ik had ook niet verwacht dat Sachs zou zeggen; "Oh ja die van LUK zijn beter, probeer die nog maar een keer. Zal wel een productiefout zijn geweest". Hoe dan ook, we hebben het er samen al uitgebreid over gehad. Jij geeft aan dat jouw Sachs een sterkere versie zou zijn terwijl de typenummers op de foto's naar mijn idee overeen lijken te komen met de standaard aftermarketset en zeker niet met Sachs sterkere versies. Zeker, dan mag je vraagtekens zetten bij advies dat de garage (mogelijkerwijs,.. niet zwart op wit klaarblijkelijk) heeft gekregen, maar eigenlijk moet jouw garage dat dan ook oplossen. Hij heeft je immers die set verkocht en gezegd dat het toereikend was. Nu heb je wederom kosten gemaakt en heb je exact dezelfde spullen erin zitten. Zoals ik al zei, het gaat erom dat jij tevreden bent met de oplossing. Zelf zou ik dan toch denken: wat als de boel nu over 30kkm weer kapot is...

  11. #1150
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Beetje oefenen


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #1151
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Mooie foto's! Ligt het aan mij of is de B6 een tijdloos model?
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  13. #1152
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Dank u,

    Dat hoor je idd wel vaker (tijdloos model)

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  14. #1153

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Mooie platen en een B6 is toch wel een icoon aan het worden
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #1154
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brolli21 Bekijk Berichten
    We hebben bij lucas zn BEX zo'n setje gemonteerd,en je merk absoluut geen verschil met de DMF,wil er bij mij ook zo'n setje in hebben voordat ik ga tunen,veel minder kans op problemen ook.

    https://www.ebay.com/itm/Clutch-Flyw...-/292750646640

    Zo'n setje dus.
    Hoe lang heeft Lucas nu zijn nieuwe massa vliegwiel erin zitten S

    Ik lees momenteel verontrustende berichten op Audizine over deze koppelingset inc de enkel massa vliegwiel....
    De veertjes in de vliegwiel zouden te zwak worden/zijn waardoor de koppeling een tikkend/bokkend geluid gaat maken


    https://www.audizine.com/forum/showt...php?p=13722519



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  16. #1155
    brolli21's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Hoe lang heeft Lucas nu zijn nieuwe massa vliegwiel erin zitten S

    Ik lees momenteel verontrustende berichten op Audizine over deze koppelingset inc de enkel massa vliegwiel....
    De veertjes in de vliegwiel zouden te zwak worden/zijn waardoor de koppeling een tikkend/bokkend geluid gaat maken


    https://www.audizine.com/forum/showt...php?p=13722519



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Lucas heeft een geen DMF in zitten,we hebben daar een vast vliegwiel gemonteerd.
    There is a fine line between Brilliant and Insane
    Alfa 75 Imola-TB '92 - Skoda Fabia Monte Carlo '13 - Mercedes C230 S204 '08 - Vw Kever '63 - Ducati 848 '09 - Ducati Monster S4 Senna '02

  17. #1156
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Jah een enkele....toch
    Dat is toch deze in de link van Audizine...



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  18. #1157
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Op een mooie zomer avond

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  19. #1158

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Mooi he......die ondergaande zon!

  20. #1159
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Mooi he......die ondergaande zon!
    Zekers waar .....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  21. #1160
    robasto's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    5.080
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: Kevin`s A4 B6 Avant 1.8 T (alle update`s op pagina 1)... Project nieuwe versnellingsbak (6-bak GEA/HES)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Op een mooie zomer avond

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    "With the sunshine on your love". Naar vrije bewerking van het 1967 nummer van de Britse band Cream.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
    The desire to know is natural to all good people.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •