1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Bijlage 252509Onlangs zat ik in een topic mee te typen over Bluetooth
En naar aanleiding van @Blaas zijn link toch weer de stoute schoenen aangetrokken om op eBay te gaan zoeken naar een Bluetooth module van Audi
En prompt vindt ik daar ( op de microfoon na ) een complete set voor 6 tientjes incl. verzendkosten
Dus deze gelijk bestelt en betaalt
En dank zij de oplettendheid van @Petera4b6 heb ik een microfoon kunnen bemachtigen
Het enige wat wellicht jammer is
Dat het de goedkoopste uitvoering is
Als ik het goed heb betekent het dat ik niet vanuit de Rns-E mijn contactpersonen kan opzoeken en dan op bellen kan klikken
Maar dat is dan maar zo
Zoveel bel ik zelf niet vanuit de auto, meestal wordt ik gebeld als ik in de auto zit
En aangezien het vandaag stralend weer was/is
En ik de boodschappen al binnen had
Heb ik van de laatste zonnestralen gebruik gemaakt en de Bluetooth module met kabelboom in de auto ingebouwd
Voor zover je van inbouwen kunt spreken wat het interieur is nog steeds erg kaal
En omdat de kabelboom van de cd-wisselaar er ook nog in moet en deels op de zelfde stekker aangesloten moet worden deze gelijk erbij weg gestript
Heb voor de wisselaar een orginele kabel boom bestelt die koste nog geen 4 tientjes
Moet de boel nog wel verder aansluiten
Maar de zonnestralen waren weg
En vernam dat ik al weer te lang dubbel in de auto lag
(ps kijk niet naar de zooi )
Linkjes naar welke type`s er zijn
https://audiforum.us/threads/audi-bl...-numbers.6858/
https://www.a4-freunde.com/showwiki....en+austauschen
Dan was jij me dus letterlijk net voor. Ik wilde deze ook aanschaffen.....
had trouwens niet gezien dat het de meest eenvoudige uitvoering was.
los hiervan, je hebt niet stilgezeten. een indrukwekkend topic met dito mods is dit geworden in de tijd. 👍
Dank je
Tis idd al heel wat geworden in de afgelopen jaren
Tjah...dat is het nadeel soms van eBay
Je vist dan net achter het net
Heb dat zelf ook vaak zat gehad (en nog steeds)
Mooi man,al die mods,lekker je auto zo luxe mogelijk maken zonder jezelf kapot te betalen.
Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd naar een paar knappe recente totaal foto's van de auto.
Aangezien ik nog moet wachten op de microfoon voor blauwe tand verbinding
Ben ik vandaag eens gaan experimenteren met de umfeldbeleuchtung
De bedoeling is namelijk dat deze gelijk tijdig gaan branden met de mistlampen als CH-LH wordt aangesproken (deuren op slot en deuren van het slot )
En als het heel simpel zou zijn
Dan kon ik op de linker of rechter mistlamp het signaal afpakken en naar mijn umfeldbeleuchtung sturen
Wil het echter niet zo zijn dat Audi daarin niet mee wil werken
Gezien de orginele schema`s blijkt dat er 2 kabeltjes naar de mistlampen lopen Pin 19 en 21 van de 23polige stekker op het bordnetz
(1x linker mistlamp en 1x rechter mistlamp de massa komt ergens uit de buurt van de bumperbalk geloof ik)
Echter wat doet mijn vermoeden nu denken
Dat de bordnetz het verschil ziet tussen auto op contact en auto van contact
En daar door de bordnetz 2 verschillende signalen via de zelfde kabel stuurt richting de mistlampen
Dit heeft als gevolg
Dat als je de lichtschakelaar zou gebruiken en de mistlampen aan zet omdat het mistig is
De umfeldbeluchting ook aan gaat
En dit willen we natuurlijk niet
We willen dat de Umfeldbeleuchtung alleen gaat branden bij CH-LH gelijktijdig met de mistlampen dus
Ik had al wel het signaal gevonden die vanaf het bordnetz naar de CH-LH schakelaar komt
Echter is dit niks anders als een puls signaal
En dan gaat de umfeldbeluchtung dus 1x aan en gelijk weer uit
Ook dit is niet het resultaat wat ik wilde hebben
Uiteindelijk ben ik mijn zwarte magazijn ingedoken en heb ik een tijdrelais gepakt
Want als ik wel een puls signaal heb kan ik ook wat laten schakelen
Ik heb de tijd relais voorzien van 12vdc en de min(massa) A1 en A2
Op nr15 komt de umfeldbeluchtung de 12vdc (plus)
De massa van de umfeldbeluchtung komt op een massa punt in je auto
Op contact nr 18 komt mijn signaal vanaf de bordnetz Pin 4 van de CH-LH en die loopt naar Pin18 van de 32 polige stekker
Ik ben nu zover dat 5 à 7 sec nadat de CH-LH wegvalt de umfeldbeluchtung ook uitgaat
Maar en nu komt het
Zodra ik ga rijden blijft umfeldbeluchtung aan en gaat niet meer uit
Niet eerder dan dat ik de deuren weer op slot doe
Ik vermoed dat de kabel die ik gebruikt heb tijdens het rijden continu spanning levert aangezien dit de zelfde kabel is als waar mijn dimmende binnenspiegel
ook op aangesloten zit
Dus daar moet ik nog even verder naar op zoek
Perfectie is er nog niet maar we zijn op de goeie weg
Maar hier alvast de eerste beelden
( ps de tijd staat hier nog niet op 5 à 7 sec daarom duurt het nog wat langer )
Je had dan beter de umfeld van de binnenverlichting af kunnen takken. Die gaan namelijk ook aan als je de auto met de AB ontgrendelt. En weer uit als je de sleutel in het contact steekt.
bij mijn weten had ik ze toen bij mijn B6 aangesloten op de voetverlichting
QUOTE MichaelvandenBerg
En als je onderweg om één of andere reden je binnenverlichting aan wilt doen gaan je spiegels ook aan onderweg ,
Dat had gekund Maarten maar dan werkt het niet gelijktijdig met mijn CH-LH
Want als de auto aan is en ik de deur open doe gaan ze ook aan
En dan heb ik er weinig aan
Omdat ze voorbij de deur schijnen
Plus wat Micheal al terecht aangeeft: wil je tijdens het rijden de binnenverlichting aan hebben dan schijnen de lampjes in de spiegel(umfeldbeleuchtung ) ook
Weet niet wat oom agent daar van vindt
( ik mocht vroeger ook al geen neon onder de auto aan hebben tijdens het rijden )
Ook een optie J
Echter gaat je voet verlichting aan bij het ontgrendelen van de deuren?
Bij mij niet
Pas als ik de deur open doe gaat de voetverlichting aan
(voet verlichting loopt bij mij via de comfortmodule en niet via de binnen verlichting )
Dat is zeker het denken waard G
De 4F is zekers een waardige opvolger mocht "Mien Dearntie"uit de tijd komen
Maar voor nu blijft ze nog lekker bij me
Overigens G
Ik kan natuurlijk altijd de bordnetz uit jouw oude B7 pakken
De stekkers ompinnen en in mijn B6 zetten
In Duitsland (a4freunde) zijn er een paar die dit met succes hebben gedaan
Dan kan ik het gewoon op het bordnetz aansluiten en heb ik geen gedoe met relais
Effe programeren in het bordnetz en hoppa ......klaar is gekke henkie
bij b8 is het zo te coderen zal bij B6/B7 ook toch wel te coderen zijn ?
Codieren der Umfeldbeleuchtung
Im VCDS nacheinander die Türsteuergeräte 42 und 52 Fahrer und Beifahrer auswählen und die folgende Codierung setzen:
Codierung 07 -> Lange Codierung
Byte1, Bit0 ist für die Umfeldbeleuchtung zuständig.
Bit0 von 0 auf 1 ändern und die Umfeldbeleuchtung sollte funktionieren!