Hier het linkje voor demontage zonder het front in service stand te zetten
https://youtu.be/pRgzCFfh5Xg
En dit is het linkje voor het slopen van de dynamo
https://youtu.be/aVvPzwtxdrM
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
In wat heb je vandaag aan je audi gedaan
Konden jullie het al lezen
Gisteren reed ik met "mien dearntie"
En vernam dat hij dus een x oversloeg.....(een soort van slippende koppeling in 1x los laten )
Gevolgt door een knipperende acculampje
Ben met m'n staart tussen de benen naar huis gereden
En heb haar daar neer gezet.....
Vanochtend werdt ik wakker
En het zat me toch niet helemaal lekker....
Wat kon het zijn.....??
Na hier op het forum wat te hebben rond gelezen
Toch de stoute schoenen aangetrokken
En de dynamo met behulp van YouTube gedemonteerd......
(Zal even kijken of ik hier de link nog kan plaatsen)
De dynamo mee genomen naar de achtertuin
En wederom met behulp van you tube (i love them)
De dynamo vakkundig uit elkaar gehaald....
(Zal de link nog even op zoeken)
En zie hier het resultaat......
Zoals het nu lijkt zijn de koolborstels wel aan vervanging toe....
Voor de zekerheid neem ik straks de dynamo nog mee naar het revisie bedrijf
Om hun oordeel even te horen over de sleepringen
En de vrijloop poelie
To be continu
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Hier het linkje voor demontage zonder het front in service stand te zetten
https://youtu.be/pRgzCFfh5Xg
En dit is het linkje voor het slopen van de dynamo
https://youtu.be/aVvPzwtxdrM
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Zo de koolborstels zijn binnen
Eveneens een nieuwe poellie op de dynamo
Heb de dynamo laten inspecteren door de geleerden
Hun bevindingen was dat de sleepringen nog in perfecte conditie waren ( na 250xxxkm)
Alleen de vrijloop poelie had horizontaal iets wat te veel speeling
En liep te soepel
En omdat ik de dynamo toch los heb liggen
Adviseerde ze me om gelijk de vrijloop poelie er bij mee te nemen
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Zo dit klusje is ook weer geklaard.....
Nu de dynamo nog weer onder de kap ......
En dan kunnen we weer "knallen"
Danoooootjeeeeee Power!!!!!!
Uiteraard weer wat foto's
Montage gaat net als demontage...
Alleen omgekeerd natuurlijk.....
Tip:
Zorg dat je De max lengte kunt gebruiken van de koolborstels
Zonder dat ze uit de houder vallen
Des te langer heb je er plezier van
Dikke 150amp dynamo jonguhhh!!!
Nice! Leuk idd, ik ben te eigenwijs soms om dingen te laten doen. Via YouTube maak ik de inschatting vaak of ik het zelf of wanneer verstandig, alsnog laat doen door een monteur. Gij zijt goed bezig! Leuk om te zien dat de B6 nog redelijk vertegenwoordigd wordt op dit forum!
Zo doe ik het idd ook.....
Alleen sommige dingen durf ik niet
Ik weet bijvoorbeeld zeker dat ik een distributieriem kan vervangen
Maar ben te bang dat ik iets verknooi
Aan de andere kant
Het scherm van mijn (vorige tel) S3 trek ik dan zo weer los.....
En vervang ik dan weer voor een nieuwe....
Enfin
Vaak is het je gezonde verstand gebruiken...
En dan kom je een heel eind
Bedankt voor je compliment Bartuss
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
iig weer goed bezig ik zeg altijd (beter van alles wat verstand hebben dan echt alles weten van een ding)
en (met een beetie dom verstand kom ie et wietst)
Goed bezig languh
Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Zo de dynamo zit weer op z'n plek.....
Het was nog wel even kritisch
Want ik was de auto aan het starten
En toen bedacht ik me even
Dat ik vergeten ben de stekker weer op de gasklep te doen (sukkel dat ik ben)
Enfin na dat ik wat info bij mijn techneut @A4 T heb ingewonnen
En de accu Pool na een sigaret er weer op gedaan te hebben
Begon ze dan eindelijk weer te leven
En dan moet er natuurlijk wel even een testrit gemaakt worden
Jah jah.....er is een lamp kapot (mistlamp voor 😉
https://youtu.be/4uY3zzJYZcY
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Zo het zit erin
Afgelopen zondag konden jullie al zien dat de voorstoelen plaats hadden gemaakt voor leren exemplaren
En vandaag heeft ook de achterbank plaats gemaakt voor de leren exemplaar
Tis een interieur uit een B7 geworden
Niet het meeste luxe exemplaar
Maar daar kan ik wel mee leven...
Mocht iemand nog tips hebben hoe je de middelste gordel van de achterbank. Kunt uitwisselen dan hoor ik dat graag 😆
.
Gr Kevin
Goed bezig languh
Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Zo na een 6maand rond gereden te hebben als een dweil
(sorry dearntie 😅
Komt daar ook weer een einde aan
Het 2de handse setje H&R/Eibach
Gaat plaats maken voor een setje Bilstein b6 /Eibach Sportline
Ook gaat dan eindelijk de bout links voor uit de veerpoot
Zodat ze niet meer op een quasimodo lijkt
Maar weer een volwaardige A4 B6 Avant met een heerlijke dikke kont😄
Nu nog even een afspraak maken zodat ze de brug op kan
Maar het begin is er 😆
En dan hier de foto's bij mijn slappe geouwehoer 😂
Gr Kevin
Naais
Verzonden vanaf mijn iPhone met Benzine
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned