Pagina 11 van 15 EersteEerste ... 789101112131415 LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 293

Onderwerp: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

  1. #201
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Nog nieuws te melden ?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #202

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HD1 Bekijk Berichten
    Nog nieuws te melden ?
    Excusesss! Ik was een paar dagen weg. Maar heb weer een update! Vandaag naar Geldermalsen geweest, terug naar de garage, de conclusie: hij verbruikt inderdaad teveel olie. Aankomende weken was moeilijk met inplannen bij de garage ivm vrije dagen etc. Duss.. ik breng de Audi nu op 18 mei naar de dealer waar ik hem kocht, krijg daar een leen auto mee en de garage uit Geldermalsen haalt hem op. Audi gaat weer helemaal uit elkaar en wordt nu, als het goed is, volledig herstelt van het probleem.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  3. #203
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    tsjonge...
    wat een gebed. Hoop dat er een goed einde aan komt.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  4. #204
    a4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Daar word je echt niet vrolijk van.. Hopelijk reviseren ze deze keer alles... Je hebt geen lijst met wat ze gedaan hebben vorige keer? Hopelijk komt deze keer alles goed! Het zijn een vd leukste en comfortabelste autos waar ik al mee gereden heb die audi tfsi'tjes dus snap wel dat je de moed nog niet opgeeft ! Succes daar en vraag deze keer een gelijkwaardige vervangwagen, heb je meer dan recht op imo!
    Audi A4 1.8TFSI

  5. #205

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    @HD1 @a4fahrer

    Ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt! Weet niet precies wat er vorige keer is gebeurd.. In de garage zag alles er goed en professioneel uit dus daar twijfel ik niet aan. Vorige keer de Audi 4 á 5 weken kwijt geweest.. ze verwachten nu dat het 'gewoon' een week duurt.
    En wat je zegt, het is een heerlijke auto om mee te rijden en daar wil ik nog graaag wat plezier aan beleven. Dus we zien het wel weer!
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine


  6. #206

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Pfff .... maar super dat ze het weer oppakken
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  7. #207

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Kon er helaas gister niet bij zijn! Beetje jammer, maar volgende keer beter.

    Vanochtend 08.00 de Audi ingeleverd bij de garage en ik ben weer in het bezit van een degelijke Volkswagen Jetta.
    Verwachtte reparatie duur is een week, maar dat was vorige keer ook zo! Dus laten we hopen op het beste en dat het probleem volledig wordt verholpen deze week.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  8. Ad
  9. #208

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Nog niks gehoord van de garage, zit natuurlijk ook nog een pinksterweekend tussen. Dus we wachten nog even af..
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  10. #209

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Na bijna 4 weken zonder de Audi toch maar even gebeld over de stand van zaken. De motor van de Audi is weer helemaal uit elkaar geweest.. Probleem is helaas niet gevonden. Alles ziet er uit zoals het hoort na een revisie en de vraag is dus ook hoe het verbruik alsnog zo hoog kan zijn.

    Er is nu een andere gereviseerde motor besteld die ze in de Audi gaan plaatsen. Had hier zelf nog niet eerder van gehoord, maar is dit gebruikelijk of komt dit vaker voor? Ga ik hier niet een hele andere auto door krijgen qua prestaties etc?
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  11. #210

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Ik denk dat ze een soort gelijke motor erin gaan duwen. Het hoeft niet perse dat de auto er anders door gaat presteren. Qua verbruik zal deze mss zuiniger zijn dan je vorige.

    Schijnbaar is dit de enige oplossing, aangezien olieverbruik toch hoog is maar er niks te zien valt. of het ongebruikelijk is weet ik niet.

  12. #211

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Pakt men het schijnbaar stevig aan. En als ze er geen 1.2 3-cilinder inleggen maar een 2.0 TFSI zal de prestaties niet substantieel anders zijn.

    Weet je waar de auto nu onderhanden is. Leuk om een keer langs te gaan en te babbelen met de monteur. Interesse doet motiveren
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  13. #212

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Mij is verteld dat het exact dezelfde motor is, ook uit een A5. De auto wordt gerepareerd bij TSC de Betuwe in Geldermalsen. Ik ben hier zelf ook al langs geweest, voor de oliemeting destijds. Toen ook gesproken met de eigenaar/monteur. Erg interessant en ook erg druk met motors die gereviseerd moeten worden. Heb er wel vertrouwen in! Dat sowieso. Maar vind het wel weer tijd worden om lekker in de Audi te rijden
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  14. #213

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem terug?

    Dealer heeft mij vandaag gebeld. Als tegemoetkoming krijg ik nu opnieuw 1 jaar garantie op de motor/reparatie en de BOVAG garantie wordt met 6 maanden verlengd.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  15. #214
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Net gebaar !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  16. #215

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Zeer netjes. Wanneer mag je hem terug verwachten?

  17. #216

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flexmaster Bekijk Berichten
    Zeer netjes. Wanneer mag je hem terug verwachten?
    Begin volgende week!
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  18. #217

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Gister de Audi, eindelijk, weer mogen ophalen! Aangekomen bij de garage werd ik netjes te woord gestaan. De auto stond er helemaal schoongemaakt van binnen en van buiten. Alle vloeistoffen, waar nodig, zijn bijgevuld. Ook was die helemaal vol getankt. Toch een mooi gebaar vind ik! Ik hoop dat er na 6 á 7 maanden nu een einde is gekomen aan de olie problematiek. Ga er nu ook zeker van uit dat dit zo is. Zal met een schuin oog toch nog even het verbruik controleren. Al met al weer een zeer tevreden Audi rijder.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  19. #218

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Toch heerlijk om weer in je eigen auto te mogen rijden.

    Hopelijk dat al je problemen mbt olieverbruik tot verleden tijd behoort.

  20. #219

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Enjoy en op naar de zorgeloze km's
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  21. #220
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor

    Het is allemaal al vervelend genoeg. Fijn dat het goed opgelost is.
    RS4 B9

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •