Top 👍
Afdrukvoorbeeld
Top 👍
In elk geval bedankt voor al jullie medeleven en meedenken de afgelopen tijd :D
Durf het echt bijna niet te zeggen.. maar heb het idee dat ook deze 'nieuwe gereviseerde' motor (te veel) olie verbruikt..
Na de verversing is er volgens mij bijna 700/800 kilometer mee gereden en de eerste twee blokjes van het oliepeil zijn alweer verdwenen.
Moet het nog even helemaal goed gaan bekijken, maar kan zelf bijna niet geloven wat ik hierboven schrijf:(:shocked:
Kan niet waar zijn. Ben toch echt benieuwd wat ze gedaan hebben ...
dit klinkt niet echt positief. Hopelijk heb je niet opnieuw het euvel met dit blok.
Nu dus zaak om het goed in de gaten te houden en duimen dat het geen probleem is.
Dan vraag ik me af wat de herkomst is van dat "nieuwe" blok. Is dit niet gewoon een 2.0TFSI blok wat (nog) niet gereviseerd was. Laat ze maar precies uitleggen wat de herkomst is en wat de revisie dan precies inhoud.
Hoewel ze veel moeite doen om het op te lossen, zou ik ik jou was goed op je strepen gaan staan. Even wat extra druk zetten dat je anders de koop wil ontbinden. Volgens mij heb je daar onderhand wel recht op.
Succes ermee en we blijven de soap graag volgen.
Wat mij verteld is, is dat dit juist een gereviseerd blok is. Het is lastig dat ik niet exact weet wat er op de facturen staan, omdat deze van het reparatie bedrijf naar mijn 'dealer' gaan. Die gaan langs mij heen en mij wordt er dan verteld wat er gedaan zou zijn.
Het oliepeil nadert alweer de helft van het balkje en vrees dus echt dat ik opnieuw te maken heb met het zelfde probleem. Eigenlijk ben ik er nog nooit vanaf geweest.. ook niet nadat ik de auto in totaal dus 9 á 10 weken ben kwijt geweest. Ook al blijf ik optimistisch over de goede service en een goede afloop, mijn vertrouwen begint toch enigszins wat weg te zakken. Ik wacht weer even tot hij aangeeft dat ik bij mag vullen en dan vertrek ik weer naar de garage. Benieuwd hoe ze gaan reageren en wat ze er van vinden.
Het einde van het oliepeil begint langzaam dichterbij te komen.. Morgen gelijk weer contact opnemen met de garage. Apart is dat mijn vorige motor na de revisie 1 liter olie verbruikte op ongeveer 1700 kilometer. Deze 'nieuwe motor' lijkt dicht bij dit verbruik in de buurt te komen. Heb nu 1200 kilometer gereden en nog een paar balkjes over.
Ik zou her hopeloos van worden met zoveel olieverbruik en onderzoeken/revisies-vervangingen.
Hoe kijk jij er nu zelf tegen aan?
Een beetje een dubbel gevoel. Aan de ene kant blij dat het allemaal garantie is, maar aan de andere kant een beetje een hopeloos gevoel nu beide 'oplossingen' niet hebben gewerkt. De revisie heeft geen uitkomst geboden en deze 'nieuwe' motor dus ook niet.
Ben zeer benieuwd wat de volgende stappen gaan worden. De koop ontbinden denk ik persoonlijk zelf niet aan, omdat ik het nog steeds een gruwelijk mooie auto vind :D Maar dit is wel een serieus minpunt op het moment..
Het lijkt mij voor de discussies die je nog gaat voeren met de garage verstandig om wel te overwegen de koop te ontbinden en je komende acties daarop te richten. De garage mag zijn best doen om jouw standpunt te veranderen. Als je zelf nu al in de 'misschien' en het 'het is toch een mooie auto'-modus gaat zitten dan ben je straks nergens in je onderhandelingen.
Je doel kan misschien zijn om de auto te kunnen behouden maar maakt dat niet je uitgangspunt voor de gesprekken.
Ja dat is zeker waar. Ik heb ook zeker wel mijn standpunt duidelijk gemaakt en dat is dat de auto gewoon in perfecte staat moet zijn. Daar zijn zij het ook volledig mee eens en daar willen ze ook alles aan doen. Dus op dat gebied zijn er nog geen misstanden of discussies ontstaan met de garage. Het is ook niet dat zij niet meewerken, alles wordt uiteraard volledig vergoed en een leen auto staat altijd direct klaar. Dus qua service of klantgerichtheid heb ik eigenlijk niks te klagen. Het is gewoon zonde en ook balen dat de vorige reparaties niet het juiste resultaat hebben gehad. Daar baalt de verkoper van en ook het bedrijf dat de auto onder handen heeft genomen.
Zojuist gebeld. Auto gaat in juli weer terug naar de garage in Geldermalsen. Motor zal weer worden bekeken en waar nodig worden aangepast of gerepareerd... We gaan het weer zien.
Zou je niet kunnen bedingen dat het via hartog gebeurt ? Die hadden laatst zo'n filmpje online gezet waar ze dan minimale olievebruik garanderen ? Zou voor hun misschien ook voordeliger zijn.
Ik zou het natuurlijk aan kunnen bevelen bij de dealer! Alleen is het wel zo dat de dealer ook garantie heeft gekregen van het bedrijf dat de reparatie uitvoert. Dus alles ná de eerste reparatie gebeurd voor mijn dealer nu ook 'kosteloos'. Al weet ik niet precies hoe het allemaal zit kwa kosten enzo want volgens mij valt het ook weer onder coulance van Audi zelf.
Morgen ochtend breng ik de auto weer naar de garage om te ruilen voor een leen auto. Daarna richting Duitsland voor een paar dagen Berlijn. Helaas dus niet met de Audi de Duitse wegen op :( Maar dat komt nog wel.. Is zien wat er weer allemaal gaat en moet gebeuren. Keep you posted!
Ik hoop voor je dat het goed komt, je rust en begrip voor de situatie mag de dealer zeer blij mee zijn. Ik was denk ik ontploft na het lezen van je verhalen.
Het jeukt bij mij ook soms aardig hoor. Nu toch alweer bijna 8 maanden er mee bezig dus hoop inmiddels wel op een mooi einde van het probleem. Alleen het feit dat ik andersom ook juist wordt geholpen scheelt wel gewoon een hoop. Ondanks het probleem kan ik wel gewoon genieten van deze heerlijke Audi elke keer als ik in en uitstap.. maar dat gevoel kennen we hier allemaal denk ik wel :D
'k Blijf je verhaal nauwlettend volgen en verwacht, dat de dealer uiteindelijk het-vertrouwen in Audi en haar service niet zal beschamen. Ook al doen ze daarbij wel een heel (erg) groot beroep op je geduld.