Pagina 2 van 15 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 293

Onderwerp: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

  1. #21

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010

    @Joshua043 dankjewel! Vandaag te horen gekregen dat ik hem morgen middag kan ophalen. Mooi nog voor kerst!

    Hoop alleen dat ik geen olie-verbruik probleem ga krijgen met de motor, of dat dit al verholpen is bij de auto. Ach alles is ook wel weer te verhelpen, maar toch liever helemaal niet.
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 16-07-15 om 11:34.

  2. #22

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010

    Gister de auto opgehaald. Man, wat een pracht bak eigenlijk. Vooral zo richting de avond en in het donker wanneer het interieur licht en de xenon zo mooi tot uiting komt. Even snel wat foto's gemaakt, helaas helemaal geen goede camera oid. Maar voor het idee.

    1.jpg 2 (1).jpg3.jpg4.jpg

    Ik kwam ook verlichting tegen waarvan ik niet eens wist dat het er in zat. Voorin bij de voeten zit verlichting en ook achterin onder de achterstoelen. Weet niet of dit standaard is, maar ik was verbaasd haha! Tot mijn verbazing zag ik ook opeens een AUX ingang in het bakje van het midden console, niet geweten dat die er in zat! Weet wel dat ik van deze auto nog heel lang kan gaan genieten.

    Kan iemand mij trouwens vertellen welk MMI ik precies heb? Ik kom er niet uit. Ik zie op de navigatie-dvd staan MMI 3G, heb zover ik weet alleen 2D beeld, maar wel een sprekende navigatie en niet alleen zinnen/aanwijzingen. Nu denk ik zelf MMI 3G, maar bij de specificaties op het forum staat dat die niet spreekt.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  3. #23

    Standaard Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Lekker ding zeg, gefeliciteerrd.

    Sfeerverlichting is onderdeel van het lichtpakket, je kan het ook nog toevoegen aan je MMI, dan kun je het ook nog dimmen.
    Zie mijn link in post 5, VagCom/VCDS opties

    MMI-3G low DVD navigatie

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  4. #24

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    @Peeet Top, bedankt! Wordt steeds weer wat wijzer hier op het forum haha.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  5. #25

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Vandaag toch wel een schokkende ontdekking gedaan. Hoewel de dealer mij vertelde dat er geen problemen met de auto waren ivm met het bekende olie verbruik zie ik dat nu toch heel anders.

    olie 1.jpg olie 2.jpg

    Ben nog aan mijn eerste tank bezig en heb nu +- 300 kilometer gereden. Bij afleveren was het olie peil MAX. De eerste foto is tijdens het rijden, de tweede foto een uur later toen de motor uitstond. Heeft dit nog invloed op het olie peil, uit of aan? 300 km en nu al bijna op is toch wel erg bizar. Hij heeft nog geen melding gegeven, maar ik denk niet dat dat nog lang gaat duren.
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 25-12-14 om 14:55.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine


  6. #26
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.548
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    En het volgende 2.0tfsi olieboot slachtoffer. Mooie bak maar dat motorblok komt er bij dus echt nooit in.... Ik lees niks anders hier op het forum.

    Heb je garantie? Zou sowieso terug gaan.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  7. #27

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Das balen zeg, zou morgen gelijk bij die dealer op de stoep staan.

    Succes, Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #28
    a4fahrer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    33
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Ging net hetzelfste zeggen; mooie auto maar een slecht olie slurpend blokje.. Staat erom bekend.. Jammer dat je geen research gedaan hebt. Dus garantie aanspreken als je die hebt en laten reviseren of het voor lief nemen en een pallet bij oliewereld.nl bestellen. Vraag me af of dat ding niet rookt als een schoorsteen met zo een verbruik. De verkoper zal dit wel geweten hebben, hoeveel hebje betaald? Stond ie iets gunstiger geprijst? Succes, balen dit..

  10. #29

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Dit is erg balen zeg!! Precies de reden waarom ik de 2.0 TFSI links laat liggen in mijn zoektocht..

    En zoals gezegd: eerste wat ik morgen zou doen is bij de dealer staan en hem laten kiezen uit: auto terugnemen of laten repareren. Zorg dat je ook alles gelijk schriftelijk gaat vastleggen richting de dealer. Als dit na 1 dag al zo overduidelijk blijkt is het hoe dan ook een gebrek bij verkoop die de verkoper had moeten weten / vermelden, zeker als je er expliciet om gevraagd hebt.
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver

  11. #30

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Het is inderdaad balen. Ik heb 6 maanden bovag garantie, hoop dat die van toepassing is. Volgens mij is punt 2 van de garantie dat gebreken die niet te zien zijn bij verkoop, volledig moeten worden hersteld en vergoed door de verkoper. Dit lijkt mij er toch een. Roken oid is mij niet opgevallen. Maar wat ik me afvraag, hoe kan een lease rijder hier op deze manier 92000 km mee rijden? Ook al is de olie niet voor zijn rekening, dit is toch niet te doen.

  12. #31
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    niet normaal denk wel dat ze dit geweten hebben (kan haast niet anders)
    suc6 als je morgen heen gaat en anders rechtsbijstand

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  13. #32

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Idd direct handelen en alles schriftelijk en beeld documenteren. 2010 en 92.000 km valt mogelijk onder de coulance dus wie weet kan de verkoper dat allemaal voor je regelen. Alhoewel ontbinding van het koopcontract voor beide partijen meteen het meest duidelijk is. Wil je dit niet dan tip: verkoper is je contractpartij dus degene die je moet aanspreken en degene die het moet regelen. Ben daar duidelijk in en laat je niet voor zijn karretje spannen door bijvoorbeeld op zijn verzoek naar de dealer te gaan.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  14. #33

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    @FASt dat is inderdaad het beste. Bij de ontmoetingen met de verkoper, gebeurde alles erg netjes, duidelijk en proffesioneel. Alhoewel dit misschien verzwegen is. Hoop dat ze hier ook op die manier mee omgaan. Helaas vandaag gesloten, maar morgen ben ik de eerste. Ben benieuwd naar de reactie..

  15. #34

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Heb net weer een uur gereden, oliepeil is nu niet veranderd. Toen ik na de rit stilstond zelfs zo'n heel klein blokje erbij gekomen. Staat nog wel erg laag onderin. Zouden jullie nu al met het verhaal naar de dealer gaan of echt wachten wanneer de auto aangeeft dat ik de olie moet bijvullen?
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  16. #35
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Mooie bak maar wel balen van dat olieslurpen. Ik vind het eerdere advies van @FASt uitstekend. Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met dit probleem maar ik heb hier verhalen gelezen van mensen die er maanden mee bezig zijn geweest, de auto een tijdje kwijt zijn geweest zodat de garage kon testen, oliewegingen, op en af naar de dealer, discussies met Pon, coulance regelingen, rechtsbijstand. Ik zou me toch even afvragen of ik hier wel zin in zou hebben nadat ik de auto echt net heb aangeschaft.









    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
    Heb net weer een uur gereden, oliepeil is nu niet veranderd. Toen ik na de rit stilstond zelfs zo'n heel klein blokje erbij gekomen. Staat nog wel erg laag onderin. Zouden jullie nu al met het verhaal naar de dealer gaan of echt wachten wanneer de auto aangeeft dat ik de olie moet bijvullen?
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  17. #36

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straycat Bekijk Berichten
    Mooie bak maar wel balen van dat olieslurpen. Ik vind het eerdere advies van @FASt uitstekend. Ik weet niet in hoeverre je bekend bent met dit probleem maar ik heb hier verhalen gelezen van mensen die er maanden mee bezig zijn geweest, de auto een tijdje kwijt zijn geweest zodat de garage kon testen, oliewegingen, op en af naar de dealer, discussies met Pon, coulance regelingen, rechtsbijstand. Ik zou me toch even afvragen of ik hier wel zin in zou hebben nadat ik de auto echt net heb aangeschaft.
    Ik heb helaas ook alle verhalen hier op het forum gelezen. Eigenlijk wisselt dat van heel gemakkelijk een volledig gratis revisie tot discussies met een dealer/PON waar niemand uit komt. Voordat ik zelf een oordeel of conclusie ga trekken wil ik eerst even de reactie van de verkoper afwachten. Kijken wat hij er over te zeggen heeft en wat hij aanbiedt. Vind het wel apart dat er geen logische lijn in het verbruik zit, gister schiet die een stuk naar beneden, vandaag niks eraf en toch echt niet minder, meer of anders gereden..
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 26-12-14 om 17:55.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  18. #37
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Laten we er van uit gaan dat je met een goede dealer te maken hebt, dat ze dit probleem erkennen en je dus serieus nemen. Onregelmatige problemen zijn inderdaad vervelend, vreemd genoeg is het "prettiger" als iets constant is. Hopelijk wordt het a.s.a.p. duidelijk zodat je snel aan de slag kunt met al die mooie mods

    Succes!
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  19. #38

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Ook is het nu niet anders ... terug gaan. Eventueel daar op peil laten brengen en schriftelijk afspraken maken hoe er mee verder te gaan. Het hoe hangt er vanaf wat je wilt:
    - x periode aankijken en niet goed terugname met een vergoeding voor de gereden weken / maanden
    - revisie onder garantie ... coulance is zijn probleem

    Maar niet even aankijken en direct wat je geconstateerd hebt melden. Als voorbereiding gewoon even kijken naar het consumentenrecht. Altijd handig om te weten waar je aanspraak op kunt / mag maken.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  20. #39
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Er is maar 1 juridisch toverwoord; CONFORMITEIT!
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  21. #40

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: auto opgehaald

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM A7 Bekijk Berichten
    Er is maar 1 juridisch toverwoord; CONFORMITEIT!
    En wat wordt daar onder verstaan in het juridisch vakgebied? Maakt het wat duidelijker
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

Pagina 2 van 15 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •