Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 4101112131415 LaatsteLaatste
Resultaten 261 tot 280 van de 293

Onderwerp: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

  1. #261

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Oké.. toch nog even terugkomen op het verbruik. Het leek eigenlijk lang goed te gaan, zonder een extreem verbruik. Op het moment ben ik wel bezig met het 'beste' verbruik wat ik ooit heb gehad.. maar na 1800 kilometer staat de meter toch weer op de helft. Als dit zo door zou blijven gaan zou ik rond de 4000 kilometer op een liter olie kunnen rijden. Wat is nu het beste om te doen? Afwachten tot die liter olie echt op is of nu meteen actie ondernemen? Is 4000 kilometer op een liter olie acceptabel of alsnog te hoog?

    Vorige keer een beetje cynisch gezegd dat hij hem mocht houden als het probleem nog steeds aanwezig was.. de garage kan ook niet met steeds dezelfde 'oplossingen' blijven komen denk ik.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  2. #262
    Gadgets's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    551
    Kudos
    129
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Veel te hoog, anderen hebben 0 verbruik na reparatie. Ik zou koop ontbinden het vertrouwen is weg. Of hun vragen dat jij de partij voor reparatie mag kiezen (Coen Donkers, enz enz). Hoe jammer ook is...
    Laatst gewijzigd door Gadgets; 31-08-15 om 19:22.
    Audi A6 Avant Quattro 2.0 TFSI | 2019 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI | 2018 | S-line | Gletsjer Wit | Black optic

  3. #263

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gadgets Bekijk Berichten
    Veel te hoog, anderen hebben 0 verbruik na reparatie. Ik zou koop ontbinden het vertrouwen is weg. Of hun vragen dat jij de partij voor reparatie mag kiezen (Coen Donkers, enz enz). Hoe jammer ook is...
    Stel dit is de enige conclusie die kan worden getrokken. Wat is reëel qua bedrag? De auto zal uiteraard in waarde zijn gedaald en de kilometerstand is hoger dan bij de aankoop. Zijn hier juridische regels voor of moet je samen met de verkoper tot een overeenkomst komen.


    Ik heb wel een stuk gevonden van de Consumentenbond site over non conformiteit en de eisen die je kan stellen. Maar niet perse een overeenkomst over een bedrag.


    Als een product niet goed is, kunt u teruggaan naar de winkel. Hebt u een product al een paar keer laten repareren, maar werkt het nog steeds niet goed? Of wil de verkoper het probleem niet oplossen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.

    Wanneer kan ik een koopovereenkomst ontbinden?


    • Als u de verkoper de tijd hebt gegeven om het product te repareren, of een nieuw product te geven. En het probleem is nog niet opgelost.
    • Als de verkoper het product niet kan of wil repareren binnen een bepaalde tijd. Of als hij geen nieuw product wil of kan geven binnen een bepaalde tijd.
    • Als u het product een paar keer hebt laten repareren, en het werkt nog steeds niet goed.
    • Als het product een grote fout heeft en de verkoper lost het probleem niet op.
    edit: ik heb nog even wat verder gekeken en heb via deze site https://www.consuwijzer.nl/vervoer/o...omst-ontbinden een goed antwoord kunnen vinden den ik..
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 31-08-15 om 20:33.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  4. #264

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    124
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Dat is niet zo fijn dat het probleem zich nog altijd voordoet. Eventueel kan je denk ik wel bij de rechtsbijstand advies opvragen mocht je toch over willen gaan tot het ontbinden van het koop contract.

    Neem wel aan dat je eerst nog even met de garageverkoper gaat praten over dit probleem alvorens je de brief opsteld.

  5. #265

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flexmaster Bekijk Berichten
    Dat is niet zo fijn dat het probleem zich nog altijd voordoet. Eventueel kan je denk ik wel bij de rechtsbijstand advies opvragen mocht je toch over willen gaan tot het ontbinden van het koop contract.

    Neem wel aan dat je eerst nog even met de garageverkoper gaat praten over dit probleem alvorens je de brief opsteld.
    Uiteraard overleg ik eerst met de verkoper. De communicatie is altijd goed geweest dus eerst maar is kijken waar we samen uit kunnen komen.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine


  6. #266
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.581
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Vervelende situatie...
    Goed dat je in overleg blijft

    Poot stijf, succes !
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  7. #267
    Ries's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.233
    Kudos
    41
    Auto
    Audi RS4
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Heb je nog nieuws? Hopelijk komt er een goede oplossing.
    RS4 B9

  8. Ad
  9. #268

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ries Bekijk Berichten
    Heb je nog nieuws? Hopelijk komt er een goede oplossing.
    Ik heb niet echt heel veel gereden afgelopen tijd. Ik wacht nu liever nog even tot dat de melding aangaat dat ik een liter olie moet bij vullen. Zodat ik voor mezelf ook weet na hoeveel kilometer dat is.. Volgende week maak ik meer kilometers dus verwacht dat ik na die week wel iets meer kan zeggen. Ik weet niet of het een gevoel is of dat het echt zo is, maar soms denk ik dat hij op lange snelweg stukken minder olie verbruikt dan korte 'stads' ritten.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  10. #269

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ries Bekijk Berichten
    Heb je nog nieuws? Hopelijk komt er een goede oplossing.

    Inmiddels al een stuk meer gereden. Nadat die na 1800 kilometer alweer op de helft stond, ging het daarna toch een stuk langzamer. Ik heb nu inmiddels exact 6000 km gereden na de laatste revisie. Ik heb nog precies 1 blokje over op de oliemeter. Zoals ik al zei heb wel het gevoel dat die op lange snelwegstukken minder verbruikt dan korte stadsritten. De olie melding staat nog niet aan, dus het is nog afwachten wat de uiteindelijke stand wordt.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  11. #270

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Toepasselijk artikel in de krant gevonden vandaag. Eigenlijk al heel lang een bekend probleem, maar nu door de 'dieselgate' ook opgepikt door de media.
    goede1.jpg
    (krijg hem helaas niet gekanteld)
    Laatst gewijzigd door gabellotti; 30-09-15 om 20:43.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  12. #271
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Heb je dit artikel al gelezen ?
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  13. #272

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Heb je dit artikel al gelezen ?
    Dat is een mooi stuk met duidelijke uitleg. Toch verbaas ik me wel over dit stukje:

    "Een verbruik van 1 liter op 5000km. of meer is prima, een motor zal altijd een klein beetje olie verbruiken. Bij intensief gebruik is 1: 2000-3000km. ook nog ruim binnen de norm, maar een olieverbruik van meer dan 1:1500km. wordt zorgwekkend en duur. ..."

    Waar de meeste mensen zeggen dat de motor helemaal geen olie zou moeten verbruiken. Is hier een verbruik van 1:5000 of meer prima.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  14. #273

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
    Inmiddels al een stuk meer gereden. Nadat die na 1800 kilometer alweer op de helft stond, ging het daarna toch een stuk langzamer. Ik heb nu inmiddels exact 6000 km gereden na de laatste revisie. Ik heb nog precies 1 blokje over op de oliemeter. Zoals ik al zei heb wel het gevoel dat die op lange snelwegstukken minder verbruikt dan korte stadsritten. De olie melding staat nog niet aan, dus het is nog afwachten wat de uiteindelijke stand wordt.
    Hey, Ik ben erg benieuwd hoe je verbruik uiteindelijk was na de revisie bij TSC.
    Bleef dit tussen de 6.000 - 8.000km per liter?

    Alvast bedankt voor je reactie!

  15. #274

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zazabez Bekijk Berichten
    Hey, Ik ben erg benieuwd hoe je verbruik uiteindelijk was na de revisie bij TSC.
    Bleef dit tussen de 6.000 - 8.000km per liter?

    Alvast bedankt voor je reactie!

    Het is alweer een tijd geleden, ik weet het niet meer precies. Bij TSC zeiden ze in elk geval dat het een uitzonderlijk geval was dat ze zelf ook nog nooit eerder hadden meegemaakt. Uiteindelijk na de laatste revisie had hij wel echt een 'gezond' olieverbruik. Hoeveel kilometer per liter dit was weet ik niet exact, dat zou best iets in de richting van 8000km per liter kunnen zijn geweest, maar ik weet wel dat dit daarna gewoon hetzelfde bleef en er niet een terugval of iets was.

    Heb jij dezelfde ervaring nu?
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  16. #275

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    De 1.8 tfsi en 2.0 tfsi blokken met name voor 2012 hadden een olie probleem. Ik heb recent een Skoda yeti met 1.8 tfsi blok gekocht. Voor aankoop gecontroleerd of er een modificatie door de dealer was uitgevoerd. Deze bestaat uit monteren van iets grotere zuigerveren waardoor er geen olieverbruik meer is. Wellicht navragen wat ze precies gedaan hebben met de zuigerveren.

  17. #276

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marmar1d Bekijk Berichten
    De 1.8 tfsi en 2.0 tfsi blokken met name voor 2012 hadden een olie probleem. Ik heb recent een Skoda yeti met 1.8 tfsi blok gekocht. Voor aankoop gecontroleerd of er een modificatie door de dealer was uitgevoerd. Deze bestaat uit monteren van iets grotere zuigerveren waardoor er geen olieverbruik meer is. Wellicht navragen wat ze precies gedaan hebben met de zuigerveren.
    Mijn verhaal is alweer van 3 jaar geleden, dit is een redelijk oud topic. Inmiddels heb ik de auto ook niet meer. Maar ik was wel gewoon tevreden met de uiteindelijke oplossing.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  18. #277
    Wouter92's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    59
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Hoi Gabellotti,

    Nog steeds bij Audi?

  19. #278

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter92 Bekijk Berichten
    Hoi Gabellotti,

    Nog steeds bij Audi?
    Ik kwam vorig jaar iets anders moois tegen en ben overgestapt naar een merk wat hier vloeken in de kerk is haha. Ik sluit niet uit dat ik ooit weer een Audi rij.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  20. #279

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
    Het is alweer een tijd geleden, ik weet het niet meer precies. Bij TSC zeiden ze in elk geval dat het een uitzonderlijk geval was dat ze zelf ook nog nooit eerder hadden meegemaakt. Uiteindelijk na de laatste revisie had hij wel echt een 'gezond' olieverbruik. Hoeveel kilometer per liter dit was weet ik niet exact, dat zou best iets in de richting van 8000km per liter kunnen zijn geweest, maar ik weet wel dat dit daarna gewoon hetzelfde bleef en er niet een terugval of iets was.

    Heb jij dezelfde ervaring nu?
    Hey, thanks voor je reactie!

    Mijn verhaal is als volgt; ik heb in 2014 een Audi A5 Sportback 2.0 TFSI gekocht met 120k op de teller.
    In het begin verbruikte die ca 1L/900 km. Aangezien de auto verder prima reed heb ik gewoon doorgereden tot augustus dit jaar. De teller stond inmiddels op 195k en het verbruik was gestegen tot ca. 1L/600 km. De auto begon ook steeds onrustiger te rijden. Nadat 1 bougie totaal verbrandt vervangen moest worden, gaf ik mezelf 2 opties. 1 = verkopen. Maar met dat olieverbruik zag ik dat niet echt zitten. 2= probleem fixen,
    Ik ben toen met TSC in contact gekomen en heb daar de revisie laten doen. De auto rijdt daarna weer als nieuw, een wereld van verschil.
    Ik heb inmiddels 1.400 km gereden na de revisie en de oliemeter geeft nog driekwart vol aan. Bij TSC werd mij vertelt dat het verbruik in het begin nog iets hoger kan zijn, maar dat na 1x bijvullen dit zou moeten stabiliseren tot minimaal 5.000-8.000km per liter.
    Fingers crossed!
    Laatst gewijzigd door zazabez; 20-10-18 om 12:53.

  21. #280

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Ik heb wel echt altijd een goed gevoel gehad bij TSC en hun werkwijze. Heel transparant en heb alles mogen zien daar binnen, plus ze hebben veel ervaring. Ik verwacht dat het wel prima is opgelost bij jou, maar mocht dat niet zo zijn kan je natuurlijk altijd teruggaan onder garantie neem ik aan.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 4101112131415 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •