Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 51112131415
Resultaten 281 tot 293 van de 293

Onderwerp: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

  1. #281
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zazabez Bekijk Berichten
    Hey, thanks voor je reactie!

    Mijn verhaal is als volgt; ik heb in 2014 een Audi A5 Sportback 2.0 TFSI gekocht met 120k op de teller.
    In het begin verbruikte die ca 1L/900 km. Aangezien de auto verder prima reed heb ik gewoon doorgereden tot augustus dit jaar. De teller stond inmiddels op 195k en het verbruik was gestegen tot ca. 1L/600 km. De auto begon ook steeds onrustiger te rijden. Nadat 1 bougie totaal verbrandt vervangen moest worden, gaf ik mezelf 2 opties. 1 = verkopen. Maar met dat olieverbruik zag ik dat niet echt zitten. 2= probleem fixen,
    Ik ben toen met TSC in contact gekomen en heb daar de revisie laten doen. De auto rijdt daarna weer als nieuw, een wereld van verschil.
    Ik heb inmiddels 1.400 km gereden na de revisie en de oliemeter geeft nog driekwart vol aan. Bij TSC werd mij vertelt dat het verbruik in het begin nog iets hoger kan zijn, maar dat na 1x bijvullen dit zou moeten stabiliseren tot minimaal 5.000-8.000km per liter.
    Fingers crossed!
    Heb je serieus 4 jaar door gereden met zo'n zorgwekkend hoog olie verbruik ? Je hebt ongeveer in de tussentijd 80 liter olie 'getanked'
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  2. #282

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Heb je serieus 4 jaar door gereden met zo'n zorgwekkend hoog olie verbruik ? Je hebt ongeveer in de tussentijd 80 liter olie 'getanked'
    Klopt idd!!
    Zoals ik al zei reed de auto verder prima en de olie kostte mij ca. 3 Euro/liter. Dus x 100 liter ongeveer is € 300 aan olie in 4 jaar tijd.
    Ben nu wel blij dat ik niet meer bijna bij elke gewone tankbeurt een liter olie moet bijvullen ;-)

  3. #283

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gabellotti Bekijk Berichten
    Ik heb wel echt altijd een goed gevoel gehad bij TSC en hun werkwijze. Heel transparant en heb alles mogen zien daar binnen, plus ze hebben veel ervaring. Ik verwacht dat het wel prima is opgelost bij jou, maar mocht dat niet zo zijn kan je natuurlijk altijd teruggaan onder garantie neem ik aan.
    Mee eens, ik had vanaf het begin contact met TSC ook een goed gevoel en daarom ook voor hen gekozen.
    De garantie die ze geven is 2 jaar, maar zoals ik het nu kan inschatten lijkt het prima opgelost.

  4. #284

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Goed om te horen!
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  5. #285
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zazabez Bekijk Berichten
    Klopt idd!!
    Zoals ik al zei reed de auto verder prima en de olie kostte mij ca. 3 Euro/liter. Dus x 100 liter ongeveer is € 300 aan olie in 4 jaar tijd.
    Ben nu wel blij dat ik niet meer bijna bij elke gewone tankbeurt een liter olie moet bijvullen ;-)
    Maar je hebt nog geluk dat er niet meer verstopt is komen te zitten. Bijvoorbeeld je katalysator ? Die is ook niet echt goedkoop om te vervangen. Of je turbo ?

    Je hebt redelijk gelukt gehad lijkt me?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition


  6. #286

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witalik Bekijk Berichten
    Maar je hebt nog geluk dat er niet meer verstopt is komen te zitten. Bijvoorbeeld je katalysator ? Die is ook niet echt goedkoop om te vervangen. Of je turbo ?

    Je hebt redelijk gelukt gehad lijkt me?
    Mee eens. Dat was voor mij ook een belangrijke reden om de revisie te doen.
    Achteraf had ik het veel eerder moeten doen.

  7. #287

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Even een update; na exact 7.009km begon mijn oliemeter te piepen. Dit valt dus prima binnen de 5.000 - 8.000km die mij was meegegeven tijdens de revisie.
    Een litertje bijgevuld en nu afwachten of het verbruik zo blijft. Ik ben er in ieder geval nog steeds erg tevreden mee!

  8. Ad
  9. #288

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Update; ik heb voor de 2e keer een liter mogen bijvullen. Deze keer ging de oliemeter piepen na 9.550km.
    Ik ben nog steeds erg tevreden. De auto rijdt als een zonnetje en het olieverbruik is met factor 16 afgenomen ;-).

  10. #289

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    32
    Posts
    66
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Dat is al een stuk beter! 👍
    Wel apart dat er toch nog veel verschil in zit na de revisie.
    Bij mij na 14k km de olie laten wisselen en het oliepeil stond op dat moment volgens de boordcomputer nog op max.

  11. #290

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Zo.. voor mij alweer 4 jaar geleden zie ik dat ik dit topic ooit heb aangemaakt hier. Dat olieverbruik zit dus wel goed zo te lezen, mooi dat het opgelost is en mooi om te horen dat dat goede gevoel van TSC het waard is geweest. Dat staat in elk geval in lijn met mijn ervaring. Zelf vind ik ook wel dat er veel verschil zit na revisie. De 'norm' wat ze meegeven is natuurlijk ook wel erg breed genomen soms. De een rijdt er 14.000 km mee en de ander 7.000 km. Waar het verschil door komt dat weet ik zelf ook niet, maar beide km-afstanden zijn acceptabel om te zeggen dat het geen olie 'misbruik' ipv verbruik is.
    A5 Sportback 2.0 TFSi ProLine

  12. #291
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    Persoonlijk vind ik alles onder de 10k toch niet echt netjes. Dat je tussendoor bij de 15k misschien een litertje bij moet vullen zou ik mee kunnen leven. Zelf doe ik om het jaar/15k kilometer gewoon een olie wissel.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  13. #292
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    ach die van mij 2.0 tfsi 2010 met net 70K op de teller en nog steeds geen olie verbruik ja een dopje op 500 km (vind ik normaal) dus maak mij er niet druk om (zolang als hij niet meer zuipt dan de baas)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  14. #293

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    37
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Terug bij Audi - A5 2.0 tfsi sportback 2010 - update: olie probleem - nieuwe motor - zelfde probleem

    dat olie verbruik is juist het probleem waarom ik jaren geen benzine audi durfde of wou kopen . die tfsi motoren zijn allemaal olie slurpers . ik zou me er kapot op ergeren beter voor een tdi blok gaan die verbruiken bijna geen druppel .

Pagina 15 van 15 EersteEerste ... 51112131415

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •