• 600pk Audi RS6 Avant Plus in de maak

    Wie zijn ogen uitkeek bij de Audi RS6 Avant, kan straks helemaal zijn geluk niet op. Er is een Plus versie in de maak en volgens Stephan Reil, topman van de Audi Quattro afdeling, krijgt dit monster 10% meer vermogen. En men hoeft niet, net als bij de Apple store, in de rij te gaan staan voor dit model. In tegenstelling tot de RS6 Plus, welke uitkwam in 2004 in een beperkte oplage van 999 stuks, wordt dit een volwaardig productiemodel en zal niet ophouden bij nr. 999.


    De huidige RS6 huisvest een 560pk 4L V8 motor, maar werd tijdens de introductie maar matig ontvangen. Want ondanks dat hij toch sneller is dan zijn voorganger, was men niet echt blij met het feit dat hij minder krachtiger was geworden. En daar moet dus verandering in komen met de nieuwe RS6 Avant Plus. Niet alleen krijgt de motor ruim 600 pk's te verwerken, ook wordt er gekeken of men het gewicht kan reduceren. Of deze versie bepaalde kenmerken meekrijgt zoals de eerste RS6 Plus, is nog maar de vraag.



    Men moet alleen nog even wachten totdat dit topmodel van de bank afrolt. De planning staat voor 2014 gepland. Maar zodra er ook maar een kleine glimp van deze beauty op te vangen is, zal Audiforum je daar uitgebreid over informeren.
    Reacties 15 Reacties
    1. Marc R's Avatar
      Marc R -
      Doe maar...in blauw graag met creme leder.
    1. Audi_R1's Avatar
      Audi_R1 -
      Wat kan het leven toch mooi zijn!

      Maarehm, gaan dus weer nieuwe auto's op de weg komen voor de welgeliefde boefjes. Het zal me nog gaan verbazen als jezelf met je nieuwe auto de fabriek uitrijd. Te gek voor woorden tegenwoordig en die criminele bende lacht zich kapot!

      En doe voor mij ook maar een opvallend kleurtje. Dat mag wel bij zo'n auto (en mocht die gejat worden dan werkt dat ook in positieve zin bij de zoektocht).
    1. LangeNeef's Avatar
      LangeNeef -
      Ik vind hem in het rood, zoals op de foto's, ook wel erg geslaagd hoor!
    1. Panoman's Avatar
      Panoman -
      Damn kwijl(weer een keybord naar de vaantjes...)

      Ook een blauwe graag, interieur volledig zwart
    1. FASt's Avatar
      FASt -
      @Panoman pssst geen trekhaak!
    1. fcimen's Avatar
      fcimen -
      wauwieeeeeee
    1. A3_sb's Avatar
      A3_sb -
      Wat ik mij afvraag is wie er dan nog de 'gewone' rs6 koopt. Immers geld speelt bij de aanschaf van zo'n bolide toch geen rol en wil je dan gewoon het snelste/beste en niet 't halve werk...
    1. Panoman's Avatar
      Panoman -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
      pssst geen trekhaak!
      ...maar meurhut zou die krachten toch niet overleven..... Alhoewel ik toch ook een 911 met een Fendt erachter heb gezien...dus het moet kunnen
    1. Cbr1000RR's Avatar
      Cbr1000RR -
      Rood zeer mooi, maar het spaarvarken werkt niet mee
    1. dobbelsteen's Avatar
      dobbelsteen -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
      Wat ik mij afvraag is wie er dan nog de 'gewone' rs6 koopt. Immers geld speelt bij de aanschaf van zo'n bolide toch geen rol en wil je dan gewoon het snelste/beste en niet 't halve werk...
      Hoeveel schelen die in prijs dan?
      En geld is nog steeds een factor hoor, al gaat het niet meer om 1000 euro maar eerder om 10.000 euro die een drempel te ver kan zijn.
    1. Devils son's Avatar
      Devils son -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
      Wat ik mij afvraag is wie er dan nog de 'gewone' rs6 koopt. Immers geld speelt bij de aanschaf van zo'n bolide toch geen rol en wil je dan gewoon het snelste/beste en niet 't halve werk...
      Ik snap wat je zegt, maar Porsche verkoopt ook genoeg niet-S turbo's en niet-S Carrera's, dus kennelijk werkt de markt anders. Dat je het kan betalen wil niet zeggen dat je het wil betalen...
    1. Maarten55555's Avatar
      Maarten55555 -
      Nu weet ik waarom ik nog effe zal studeren
    1. Peter65's Avatar
      Peter65 -
      Leuk dingetje, wel. Vooral met die dikke pijpen eronder.

      Voor mij graag een chroomloze, da's wel zo cool.
    1. insuranceman's Avatar
      insuranceman -
      Tja, jammer dat in onze schatkist alleen nog maar gaten zitten! Mijn voorkeur gaat uit naar een witte, en gezien de levertijd blijft er dan nog tijd over om over het interieur na te denken. Niet het voor de hand liggende zwart, maar cognac of blauw, of donkerrood? Wel een combinatie van leer en alcantara, dat zit wel zo lekker. Alles kan toch bij quattro GmbH? Nu nog een geldfabriekje vinden ergens, en dan kan deze droom in vervulling gaan. Overigens, naast deze auto zou dan toch écht een Audi sport quattro moeten komen staan, en een (replica) E2 / S1. De vierde plek in mijn garage wordt dan gevuld met mijn eigen 90 quattro. Alles in het wit.
    1. EasyRider's Avatar
      EasyRider -
      Mooie auto, ik neem 'm in donkerblauw met donkerblauw leer. Zo weinig mogelijk opvallen.
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,373
    Totaal onderwerpen: 113,415
    Totaal aantal berichten: 1,906,368
    Momenteel Online: 475
  • Foto albums

    -w12.1.jpg
    W12.1 door JohanA8W12
    -3657.jpg
    b51 door Franx
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie