• Abt voert Audi RS7 op tot pk-monster

    Abt en een Audi RS7, daar kan niets anders dan iets explosiefs uit voortkomen. En inderdaad, de Duitse tuner heeft de toch al supersterke Audi nog even flink opgevoerd.

    Standaard is de 4,0-liter V8 biturbo in de Audi RS7 al goed voor 560 pk, maar Abt doet het minimaal voor een -we kunnen ons niet aan de indruk onttrekken dat dit getal toch met een bepaalde reden gekozen is- imposante 666 pk. Het maximumkoppel stijgt van 700 naar 830 Nm. De topsnelheid is 300 km/h.

    Deze 'duivelse' versie is echter niet de sterkste creatie van Abt, de tuner heeft ook nog een RS7 staan met een vermogen van 700 pk. Het maximumkoppel is 880 Nm. Wie de ultieme RS7 van Abt besteld, wordt getrakteerd op een topsnelheid van 320 km/h.
    Ook uniek voor de topversie is het speciale uitlaatsysteem dat voor een sportiever geluid zorgt. Aan de achterzijde monteert Abt een spoiler van koolstofvezel. De wielen hebben een diameter van 20 of 21 inch. Speciale vloermatten en instapverlichting maken het feestje binnenin compleet.




    Bron: Autoweek
    Reacties 2 Reacties
    1. Frog's Avatar
      Frog -
      Ja allemaal leuk hoor, maar het zijn wel Straatwagens en geen Circuitwagens.
      Ga je nou echt lekker lachend vol in de remmen bij 300 km/h als er iemand ineens op je baan voor je naar links komt?

      Spelen met je leven en met dat van anderen... Ooh hoor ik al roepen, remmen zijn er op aangepast hoor.
      Ja tuurlijk, droog wegdek, geen regen enz. Quattro, sperdifferentieel, ESP...
      Zelfs een Navi die roept: "Er is niet aan de hand hoor, we gaan even Off Road".

      Nou ja het loopt meestal beter af als een Bayerische model auto bij gladheid, ik heb er al menig in de blubber aan de kant van de weg zien staan (en die kwamen er niet uit) of 180 graden gedraaid.

      Vanmiddag ging ik volgas van de rechterbaan naar de linker om in te halen, mooi dat ie (heel even) spinde over die witte streep, ff schrikken maar als ik plassen water op de weg zie dan knijp ik hem toch hoor. (Euh Banden zijn ok hoor).
    1. AudiA6Limousine's Avatar
      AudiA6Limousine -
      hmm wacht liever op de mtm versie...
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,382
    Totaal onderwerpen: 113,416
    Totaal aantal berichten: 1,906,391
    Momenteel Online: 641
  • Foto albums

    -audi4.jpg
    Audi4 door Hendrikw
    -audi-a6-2_0tdi-aut_-p5-63.jpg
    audi a6 2 0tdi aut p5 63 door exclusive6
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie