• Audi A3 Limousine leverbaar vanaf € 28.500

    De levering van de Audi A3 Limousine start in september aanstaande. De sportieve inborst van het nieuwe model komt tot uiting in een krachtig design en het brede scala van krachtige én efficiënte benzine- en dieselmotoren. Dankzij de grote wielbasis biedt de A3 Limousine bovendien veel ruimte voor inzittenden en bagage.


    Het is voor het eerst dat Audi een Limousine binnen de A3-reeks aanbiedt. Het nieuwe model heeft een lage, coupéachtige daklijn. Samen met de lange wielbasis (2.64 m), de verbrede wielkasten en sterk aangezette accentlijnen zorgt dat voor een sportief-elegant uiterlijk. Bijzonder detail: de A3 Limousine heeft geen carrosseriedelen die uitwisselbaar zijn met de A3 en de A3 Sportback. Het hightech karakter komt ook tot uiting op de weegschaal; dankzij de Audi ultra lichtgewicht bouwwijze weegt het basismodel bijvoorbeeld slechts 1.205 kg.

    Efficiency-effect: 20 % bijtelling
    In eerste instantie is er keus uit drie motoren: de 2.0 TDI diesel met 110 kW/150 pk, de1.4 TFSI-benzinemotor (103 kW/140 pk) met Cylinder on Demand en de 1.8 TFSI met dubbele inspuiting (132 kW/180 pk, 250 Nm). Deze motoren laten een gemiddeld verbruik variërend van 4,1 – 5,6 l/100 km voor zich noteren (CO2: 107-129 g/km). Veel modellen komen in aanmerking voor 20 % bijtelling bij zakelijk gebruik. Het (motoren)programma wordt na de introductie verder uitgebreid met onder meer een 1.4 TFSI-benzinemotor (92 kw/125 pk).

    Alle ruimte
    De wielbasis van 2,64 meter zorgt voor een bijzonder ruim interieur. De bagageruimte heeft een inhoud van 425 liter. Dit is uit te breiden door de achterbank (gedeeltelijk) neer te klappen. Het interieur van de A3 Limousine is typisch Audi: fraai, hoogwaardig en perfect afgewerkt. Vanaf de Ambition-uitvoeringen is een bestuurdersinformatiesysteem met efficiency-programma en vermoeidheidsherkenning inbegrepen en dat geldt ook voor een sportonderstel, sportstoelen en Audi drive select. Bij de Ambiente zijn LED-interieurverlichting, blanke sierlijsten en parkeerhulp ook standaard. Een automatisch tevoorschijn komend display is inbegrepen met MMI Radio.

    Infotainment en veiligheid van topklasse
    De top in infotainment is MMI Navigatie plus met 64 GB harde schijf, DVD-speler, stembediening, Bluetooth, 7-inch display met 3D-weergave en MMI touch. Ook digitale radio-ontvangst, de Audi Phone box en het Bang & Olufsen sound system zijn beschikbaar. Met Audi connect komen internetdiensten van Audi onder handbereik. In de A3 Limousine debuteert de parkeerplaatsinformatie-functie. Deze geeft informatie over de dichtstbijzijnde parkeerplaatsen en -garages in de buurt van het reisdoel. Zelfs vrije plaatsen worden daarbij weergegeven. Via de WLAN hotspot zijn mobiele apparaten met internet te verbinden. Er is ook een ruime keuze uit assistentiesystemen zoals de adaptieve cruise control, Audi active lane assist en de parkeerassistent met omgevingsweergave. Het geavanceerde Audi pre sense basic is in de adaptieve cruise control geïntegreerd. Bij dreigend ongevalgevaar waarschuwt dit systeem in diverse gradaties. In het ernstigste geval kan het zelfstandig een noodstop uitvoeren. Als het toch tot een aanrijding komt, zorgt de remassistent ervoor dat de auto niet ongecontroleerd doorrolt.

    De Audi A3 Limousine is vanaf 29 mei 2013 te bestellen bij de Nederlandse Audi-dealers. De prijslijst vermeldt bedragen vanaf € 28.500.

    Prijzen Audi A3
    Audi A3 1.4 TFSI 122 pk vanaf € 25.710
    Audi A3 Sportback 1.4 TFSI 122 pk vanaf € 26.900
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI 125 pk vanaf € 28.500
    Audi A3 Limousine 1.4 TFSI COD 140 pk vanaf € 29.300
    Audi A3 Limousine 1.8 TFSI 180 pk S tronic vanaf € 34.190
    Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 pk vanaf € 32.300

    Reacties 9 Reacties
    1. frizzaudi's Avatar
      frizzaudi -
      Ik vind m prachtig! Leg voor mij maar de 1.8 erin en gaan met die hap!
    1. Limofreak's Avatar
      Limofreak -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frizzaudi Bekijk Berichten
      Ik vind m prachtig! Leg voor mij maar de 1.8 erin en gaan met die hap!
      Inderdaad erg mooi. Vooral die achterkant...kwijl kwijl....

      Prijs leek me ook leuk en niet echt veel duurder als de sportback (tel de blanke dakrails bij de basisprijs en het verschil word nog kleiner).
      Echter op de site van audi is de prijslijst te download....
      Hier is ie een stukje duurder als in het overzicht aangegeven.
      1.4 TFSI = 30890,- (attraction)
      2.0 tdi = 32300,- (attraction)

      Beetje raar (en toch ook wel een beetje jammer), dan zou die bijna net zo duur worden als een a4
    1. A3 Quattro 170's Avatar
      A3 Quattro 170 -
      Hij is zalig gewoon !!
      alleen jammer dat er geen Quattro versie beschikbaar is.. hopelijk komt die later wel nog uit !
    1. frizzaudi's Avatar
      frizzaudi -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3 Quattro 170 Bekijk Berichten
      Hij is zalig gewoon !!
      alleen jammer dat er geen Quattro versie beschikbaar is.. hopelijk komt die later wel nog uit !
      Wat dacht je van de S3? 300 peekaa uit een 2.0 tfsi, s-tronic bakje en quattro! Alleen zal die wel wat duurder zijn....
    1. Leon's Avatar
      Leon -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frizzaudi Bekijk Berichten

      Wat dacht je van de S3? 300 peekaa uit een 2.0 tfsi, s-tronic bakje en quattro! Alleen zal die wel wat duurder zijn....
      Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat de RS3 er ook in limo komt!
    1. A3 Quattro 170's Avatar
      A3 Quattro 170 -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frizzaudi Bekijk Berichten
      Wat dacht je van de S3? 300 peekaa uit een 2.0 tfsi, s-tronic bakje en quattro! Alleen zal die wel wat duurder zijn....
      Das wel goed nieuws maar voor gewone gezinswagen.. 300pk is echt super maar wat dan weer minder is, is dat er een dure verzekering is..
    1. A630q's Avatar
      A630q -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
      Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat de RS3 er ook in limo komt!
      Je zou het niet doorvertellen...
    1. LarsStimpel's Avatar
      LarsStimpel -
      Voor mij eentje in rood en TDi
    1. Martin Audy's Avatar
      Martin Audy -
      nog 2 nachtjes slapen en dan ga ik de 2.0 TD! ambition proline s in bestelling...
      verwacht dan eind oktober te kunnen rijden..
      kleur wordt Belugabruin

      kannietwachten
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,907
    Totaal onderwerpen: 113,567
    Totaal aantal berichten: 1,907,742
    Momenteel Online: 530
  • Foto albums

    -4117.jpg
    14092009614 door nick-almelo
    -5124.jpg
    IMG 0266 door boumy
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie