• Audi meest betrouwbare Europese merk volgens consumenten

    Audi is voor de zesde maal op rij uitgeroepen tot beste Europese automerk in een betrouwbaarheidsonderzoek door Consumer Reports. Het gerenommeerde Amerikaanse consumentenmagazine houdt dit onderzoek jaarlijks onder zijn lezers. Audi eindigde in de 2017-editie als vierde automerk overall, vóór alle Europese concurrenten.



    Dit jaar verzamelde Consumer Reports feedback van klanten van zo’n 640.000 auto’s. Bij het bepalen van de ranking wordt de uitslag van het betrouwbaarheidsonderzoek gecombineerd met de testresultaten van het magazine zelf, om zo tot een totaalscore van de geteste auto’s te komen. Alle acht geteste Audi-modellen - de A3, A4, A6, A8, Q3, Q5, Q7 en TT - ontvingen in 2017 een aanbeveling.

    Reacties 12 Reacties
    1. Sander's Avatar
      Sander -
      Dit kan een leuke discussie worden
    1. monsierleloure's Avatar
      monsierleloure -
      Zou zo maar een passage uit een sprookjesboek kunnen zijn (-:
    1. P49's Avatar
      P49 -
      Was gisteravond op het NOS journaal. Audi, BMW en Toyota meest betrouwbaar. Daewoo minst betrouwbaar
    1. tdt's Avatar
      tdt -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door P49 Bekijk Berichten
      Was gisteravond op het NOS journaal. Audi, BMW en Toyota meest betrouwbaar. Daewoo minst betrouwbaar
      Niet zo gek. Daewoo is in 2002 verkocht aan GM, niet zo heel lang daarna stopte men in Europa ook met auto's verkopen onder de naam Daewoo.
      Tegenwoordig heet dat allemaal Chevrolet - een Daewoo is dus minimaal 10 jaar oud.
    1. tom's Avatar
      tom -
      Nou bestaat Daewoo in Nederland al jaren niet meer, en zelfs de Chevrolet-klonen die ze opvolgden worden al jaren niet meer geleverd... maar hoe lelijk en ongeraffineerd ze dan ook waren, volgens mij bleven ze wel altijd rijden en vielen er geen stukjes af. Zou die reputatie komen van de in Polen gebouwde modellen?
    1. P49's Avatar
      P49 -
      Correctie, het was RTL nieuws en niet NOS. Leuk om te weten dat Audi toch bij de top 3 zit, voor wat het waard is. https://www.rtlnieuws.nl/buurtfacts/...este-problemen
    1. SQ5R8's Avatar
      SQ5R8 -
      Nou, betrouwbaar. Het is zeker degelijk, maar ik vind hun automatenbakken toch wel van bedenkelijke kwaliteit. Heb toch sloten euro's mogen wegbrengen om fatsoenlijk te kunnen rijden. Ok, slijtage bij Multitronic..dat ging er nog wel in. Maar 2 maal een DSG bak reviseren bij 70k stand is iets te gortig en toen ik op zoek was naar een R8 zag/las ik dat een R-tronic ook om de 25-35k gereviseerd moet/kan worden tegenover 65k bij een handgeschakelde bak (wat ik ook niet normaal vind).

      Het zijn zeker degelijke bakken, maar sinds de euro normeringen zie je dat ze aardig krampachtig aan het werk gaan (dieselgate). Maar goed, dat zie ik bij elk merk wel. Ik heb ooit een nieuwe Peugeot 207 GT gekocht en deze had binnen 50k 3 maal een verrekte ketting waardoor hij van zijn tijd af liep. Dat noem ik pas niet normaal. En dan rammelt alles ook nog om je heen.

      Dus voor mij nog steeds Audi, maar het schakel mechanisme in welke vorm dan ook heb ik niet zo'n hoge pet van op.
    1. Eddy 8P's Avatar
      Eddy 8P -
      Betrouwbaarheid staat in ieder geval niet gelijk aan degelijkheid. Als het om betrouwbaarheid gaat, scoren auto's van Japanse makelij toch stukken beter, dacht ik.
    1. AlphaMale's Avatar
      AlphaMale -
      Betrouwbaar..... Ja, je kan er wel op vertrouwen dat je altijd wel ergens een mankement hebt en de hoofdprijs mag betalen bij de Audi dealer.

      En met mankementen doel ik dan voor het gemak even op de trilproblemen bij veel A4 B8 modellen (100-120km/u), deursloten die om de haverklap kapot gaan, inferieure kettingspanners, hoog olieverbruik, kwetsbare wastegates, enzovoort. Voor elk wat wils!
    1. bluesman's Avatar
      bluesman -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5R8 Bekijk Berichten
      Nou, betrouwbaar. Het is zeker degelijk, maar ik vind hun automatenbakken toch wel van bedenkelijke kwaliteit. Heb toch sloten euro's mogen wegbrengen om fatsoenlijk te kunnen rijden. Ok, slijtage bij Multitronic..dat ging er nog wel in. Maar 2 maal een DSG bak reviseren bij 70k stand is iets te gortig en toen ik op zoek was naar een R8 zag/las ik dat een R-tronic ook om de 25-35k gereviseerd moet/kan worden tegenover 65k bij een handgeschakelde bak (wat ik ook niet normaal vind).

      Het zijn zeker degelijke bakken, maar sinds de euro normeringen zie je dat ze aardig krampachtig aan het werk gaan (dieselgate). Maar goed, dat zie ik bij elk merk wel. Ik heb ooit een nieuwe Peugeot 207 GT gekocht en deze had binnen 50k 3 maal een verrekte ketting waardoor hij van zijn tijd af liep. Dat noem ik pas niet normaal. En dan rammelt alles ook nog om je heen.

      Dus voor mij nog steeds Audi, maar het schakel mechanisme in welke vorm dan ook heb ik niet zo'n hoge pet van op.

      Ik rijdt al sinds 2009 Q5 en op dit moment een SQ5 uit 2015, ik heb nog nooit problemen met automaten gehad waarbij al mijn auto's ruim over de 200.000 km hadden op de teller. mIjn huidige SQ5 heeft alweer 135.000 op de teller wederom geen problemen gehad en hij rijdt als een tierelier.
    1. Dead Silence's Avatar
      Dead Silence -
      Mijn beste Audi was een A3 1.9 TDI (AGR) met bijna half miljoen op de teller. Nooit wat aan gehad, behalve een nieuwe LMM, remklauw.. Mijn B5 1.8T (BFB) uit 2003, recentelijk weggedaan, was niet de beste. Veel problemen met koelwaterlekken gehad door falende plastic onderdelen, bekende oliezeef dat ging dichtzitten, parkeersensoren, motortjes voor airco / lucht. Mijn B8 uit 2008 2.0 TDI (CAGA) met inmiddels 256.000 km op de teller: alle portiersloten lieten na (ronduit door klein plastic onderdeel), dubbelmassavliegwiel, druklager gaar bij 220.000 km (kan veel beter!), lambdasonde bij 250.000 km, gasklephuis bij 200.000 km. Mijn B8 uit 2013 1.8 TFSI (CJEB) GPS ontvanger issue (bekend) en display van boorcomputerstoring. Dan nog hopen op geen kettingshit.

      Vanwege alle electronica is de economische levensduur van een auto echt niet meer dan 10 jaar tegenwoordig.
    1. Jefke1990's Avatar
      Jefke1990 -
      Vanwege alle electronica is de economische levensduur van een auto echt niet meer dan 10 jaar tegenwoordig.[/QUOTE]

      Vind je? Er is meer elektronica dus daar kan je meer fouten op hebben, dat is logisch, maar de economische levensduur niet meer dan 10 jaar? Ik sta op het punt een 2.0 tdi Quattro all-road van 2012 met 160.000 op de teller te kopen, handbak, dat valt af te raden dan of....? Aangezien die bak ook al heel wat elektronische snufjes herbergt.
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,178
    Totaal onderwerpen: 113,368
    Totaal aantal berichten: 1,905,889
    Momenteel Online: 164
  • Foto albums

    -dashboard.jpg
    Dashboard door seninha
    -afb0089.jpg
    Afb0089 door kees van vliet
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie