• Audi presenteert Audi A1 Sportback

    Audi breidt zijn leveringsgamma van de A1 uit met de vijfdeurs Audi A1 Sportback. Deze nieuwe versie is direct herkenbaar als Audi A1. Diverse subtiele details geven hem ook iets ‘eigens’. De A1 Sportback wordt standaard geleverd als vierzitter; een driezits achterbank is optioneel. Het nieuwe model is leverbaar met hoogwaardige extra’s. Dit benadrukt de innige (technologische) verwantschap met de grotere Audi-modellen.

    Audi A1 Sportback die begin 2012 op de markt komt, is gelijk met de driedeurs versie ontwikkeld. Lengte (3,95 m) en wielbasis (2,47 m) zijn identiek. De A1 Sportback dankt zijn elegante lijn aan een samenspel van designelementen. Vergeleken met de driedeurs versie is de daklijn iets verlengd. De extra zijruitjes dragen bij aan een slanke C-stijl. De dakbogen en het dak zelf zijn desgewenst in contrastkleur beschikbaar. De Cw-waarde van de A1 Sportback bedraagt slechts 0,32. De achterlichten maken gebruik van LED-technologie. LED-dagrijverlichting is optioneel.

    Hoogwaardig interieur
    De A1 Sportback is zes millimeter breder en hoger dan de driedeurs versie. Het resultaat: extra hoofd- en schouderruimte in het interieur. De A1 Sportback is standaard een vierzitter (driezits achterbank zonder meerprijs optioneel). De inhoud van de bagageruimte bedraagt 270 liter en 920 liter met een neergeklapte achterbank. De materiaal- en afwerkingkwaliteit zijn uiteraard van hoog niveau. De A1 Sportback slaat daarmee een brug naar een hogere klasse.

    Cylinder on demand
    De nieuwe Audi A1 is zeer licht (basisversie: 1.065 kg). In combinatie met efficiënte TDI en TFSI-motoren resulteert dat in pittige prestaties in combinatie met een zeer gunstig brandstofverbruik. Alle modellen vallen bij zakelijke inzet in de 20%- bijtellingcategorie. Nieuw in het gamma is de krachtige 1.4 TFSI (103 kW/140 pk) met ‘cylinder on demand’-technologie waarbij twee cilinders bij lage belasting ‘uitschakelbaar’ zijn. De A1 Sportback met deze motor verbruikt gemiddeld slechts 4,7 l/100 km en is leverbaar vanaf juni 2012.

    Hoogwaardig: assistentie, multimedia en connectiviteit
    De Audi A1 Sportback biedt, zeker voor zijn segment, ongekende mogelijkheden op het gebied van de uitrusting. Zo is hij leverbaar met hightech voorzieningen als xenon plus verlichting met LED-dagrijverlichting. Ook een panoramisch schuifdak is optioneel en er is keus uit twee parkeersystemen. Evenals de grotere Audi-modellen is ook de A1 Sportback leverbaar met het geavanceerde MMI navigatie plus-syteem met harddisk, voice control en kleurenscherm met 3D-graphics. Ook een high-end Bang & Olufsen sound system is beschikbaar. Uniek in dit segment is de Bluetooth online autotelefoon die Audi online functies van bijvoorbeeld Google Earth, Google Street View en verkeersinformatiecentrales beschikbaar maakt. En dan is er de WLAN hotspot. Deze garandeert een snelle en stabiele internetverbinding voor mobiele apparaten als tablets, smartphones en laptops.

    De nieuwe Audi A1 Sportback wordt in februari 2012 in Nederland verwacht. De prijzen zijn nog niet bekend.






    Reacties 14 Reacties
    1. Sander's Avatar
      Sander -
      Niiiiiiicee!!
    1. XXXXXXX's Avatar
      XXXXXXX -
      Hmmmm waaaaarom nou
      Nu moet ik hier ook nog voor gaan sparen
      Ik denk dat er over een paar maanden opeens een heleboel A1 tjes voor inruil aangeboden worden.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Yeah! Leuk ding man, smoelt een stuk beter dan de 3 deurs. Doe mij zo'n rode met zwart dak!
    1. masters's Avatar
      masters -
      veel beter dan de 3 deurs. Gok dat deze ook beter gaat lopen dan de 3 deurs. Een beetje het zelde verhaal als met de a3 een paar jaar terug.
    1. FASt's Avatar
      FASt -
      Moet ik mijn vrouw toch maar ompraten om te investeren ... gooi de AEX maar omhoog.

      Als ze mee gaat, dan wel snel een S-edition in de prijslijst graag
    1. jeuvie's Avatar
      jeuvie -
      Leuk autootje!
      Ik ben blij met mijn 3 deurs als je weet dat ik 1,94m ben ;-)
      Het nieuwe torretje lijkt mij ook wel wat maar of deze, met de twee uitschakelbare cilinders, echt 4,7l/100km gaat halen betwijfel ik.
      Mijn A1 heeft een fabrieksopgave van 5,2l/100km en ik "haal" maar 7,5l/100k en ben een rustige rijder.....
    1. jodoohan's Avatar
      jodoohan -
      Hij smoelt idd beter als de 3 deurs.

      Nou Sander, dat wordt dan een A1 sb in de lease?
    1. atresdosmil's Avatar
      atresdosmil -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jodoohan Bekijk Berichten
      Hij smoelt idd beter als de 3 deurs.

      Nou Sander, dat wordt dan een A1 sb in de lease?

    1. Sander's Avatar
      Sander -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jodoohan Bekijk Berichten
      Hij smoelt idd beter als de 3 deurs.

      Nou Sander, dat wordt dan een A1 sb in de lease?
      Neuh, A4 avant of A5 coupé, beide staan nu in setup pro-line + s-line klaar om er een knoop op door te hakken. Moet nog even kletsen met mijn werkgevert volgende week. Wil eigenlijk de A5, maar praktisch gezien is de A4 een betere keus. Moeiijk moeilijk.
    1. nsu1200tt's Avatar
      nsu1200tt -
      Super autootje om te zien
    1. dobbelsteen's Avatar
      dobbelsteen -
      Kan nu toch niet goed zitten? Vond de 3 deurs van grootte qua deuren en instap al op het randje.
    1. brainsgh's Avatar
      brainsgh -
      Kan t zijn dat ik al een A1SB achterop een autoambulance heb zien staan, of zijn ze zelfs in duitsland nog niet verkrijgbaar? Was helaas iets te ver weg om goed te kunnen zien en dankzij verkeers/stoplichten niet meer in kunnen halen om te checken. Was in Leiderdorp.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Eerste sportbacks staan ook bij de dealer. Dit is een dikke uitvoering met dito prijskaartje (37K):



  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 135,645
    Totaal onderwerpen: 113,740
    Totaal aantal berichten: 1,909,541
    Momenteel Online: 213
  • Foto albums

    -img20150514134857.jpg
    IMG20150514134857 door sjefkuh
    -img_3255.jpg
    IMG 3255 door RoyD
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie