• Audi’s zuinigste productiemodel ooit: de nieuwe A3 1.6 TDI ultra

    Audi introduceert de A3 1.6 TDI ultra, het zuinigste productiemodel dat het merk ooit bouwde. De A3 ultra verbruikt volgens de officiële meetcyclus (NEDC, New European Driving Cycle) slechts 3,2 liter diesel per honderd kilometer en stoot slechts 85 gram CO2; per kilometer uit. De zuinige Audi A3 1.6 TDI ultra komtmet zijn 110 pk sterke dieselmotor in aanmerking voor 14 % fiscale bijtelling bij zakelijk gebruik.

    De zuinigheid van 3,2 liter per 100 km gaat bij de A3 1.6 TDI ultra hand in hand met vlotte prestaties, want de 110 pk dieselmotor laat de auto in 10,5 seconden van 0 naar 100 km/h sprinten en maakt een topsnelheid van 200 km/h mogelijk. De actieradius van de A3 ultra bedraagt zo’n 1.500 kilometer.

    Uiteraard is de nieuwe A3 1.6 TDI ultra net zo ruim en comfortabel als de overige versies van deze Audi. Airconditioning, een MMI radio-installatie en elektrisch bedienbare ramen behoren tot de standaard uitrusting. Naast de driedeurs uitvoering komt de nieuwe A3 1.6 TDI ultra ook beschikbaar als Sportback. De laatste verbruikt 3,3 l/100 km en stoot 88 g CO2/km uit. Beide uitvoeringen komen in aanmerking voor 14 % bijtelling.

    Kenmerkend voor de A3 1.6 TDI ultra zijn de banden met lage rolweerstand (205/55 R 16), het vijftien millimeter verlaagde onderstel en de S-line dorpelverbreders die voor een lagere luchtweerstand zorgen. Zowel de driedeurs versie als de Sportback is als e Edition verkrijgbaar. Op basis van Attraction Pro Line plus beschikt deze uitvoering onder andere over een Audi soundsystem, mistlampen, licht- en regensensor, MMI navigatie plus en Audi connect.

    De Audi A3 1.6 TDI ultra is de eerste van een reeks extra zuinige modellen die de aanduiding ultra krijgt. In de toekomst lanceert Audi meer zuinige ultra-modellen met zowel TDI- als TFSI-motoren. Net als de A3 1.6 TDI ultra excelleren zij in ultieme zuinigheid en een lage uitstoot. Tezamen met de e-tron plug-in hybridemodellen en g-tron modellen op aardgas dragen zij bij aan de focus van Audi: het bouwen van zuinige, milieuvriendelijke modellen. De nieuwe A3 1.6 TDI ultra is in Nederland leverbaar vanaf 25.950 euro. De driedeurs e Edition heeft een vanafprijs van 29.990 euro en de e Edition Sportback kost 30.690 euro. De Audi A3 1.6 TDI ultra staat vanaf eind september bij de Nederlandse Audi dealers en is vanaf heden bestelbaar.


    Reacties 27 Reacties
    1. frizzaudi's Avatar
      frizzaudi -
      Zie hier: een golf bluemotion met Audi badge
      Verder wel een aardige lease bak, zeker als je het interieur wat aankleed.
    1. 030's Avatar
      030 -
      Zeker een interessante, al is het wel de vraag welke opties er beschikbaar komen. Het opendak durf ik bij voorbaat al door te strepen.

      Als de limo er ook komt, is het een no brainer.
    1. PeEtron's Avatar
      PeEtron -
      Maar hoe zou hij sturen?
    1. Ultra Dirk's Avatar
      Ultra Dirk -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
      Maar hoe zou hij sturen?
      Als iedere andere A3 sportback met sportonderstel van dat modeljaar?
    1. Ultra Dirk's Avatar
      Ultra Dirk -
      Elke optie die gewicht met zich meebrengt kun je wegstrepen. Een open dakje, sportstoelen, sportstuur en B&O kunnen er helaas niet op.
    1. 030's Avatar
      030 -
      Bron?
    1. Ultra Dirk's Avatar
      Ultra Dirk -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
      Bron?
      Een Audi dealer. Overigens heb ik het wel over de sportback, de hatchback is lichter met minder co2 uitstoot dus daar is wel weer het eea mogelijk.
    1. 030's Avatar
      030 -
      Ok, er staat - natuurlijk - nog niets op de site, laat staan de configurator.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Bij de Golf en Octavia schijnt dit ook zo te zijn. Collega ging voor een Octavia 14% tot hem verteld werd dat daar vrijwel niks aan opties op mocht ivm gewicht. Hij wou juist veel opties vanwege 14% dus is toen voor een 20% model gegaan.
    1. 030's Avatar
      030 -
      Precies, dat klinkt erg herkenbaar. Doe mij maar een volle A3 SB aan 14%, dan ben ik die limo weer snel vergeten. Lekker man die standkachel en het Exclusive leder.
    1. JJTEA's Avatar
      JJTEA -
      Vorige week gebeld door mn Audi dealer of ik gezien de 14% bijtelling interesse had om mijn in bestelde Sportback ambition Pro line Plus nog wilde ombouwen naar een Ultra.O.a. Sportstoelen, zwarte hemelbekleding en 17" velgen zijn niet leverbaar. Ook is het trekgewicht 1300kg ipv 1500 kg (aanhangwagen geremd) Qua opties is er weinig mogelijk . Niet gedaan dus.
    1. JJTEA's Avatar
      JJTEA -
      Vorige week gebeld door mijn Audi dealer of ik gezien de 14% bijtelling interesse had om mijn in bestelde Sportback ambition Pro line Plus nog wilde ombouwen naar een Ultra.O.a. Sportstoelen, zwarte hemelbekleding en 17" velgen zijn niet leverbaar. Ook is het trekgewicht 1300kg i.p.v. 1500 kg (aanhangwagen geremd) Qua opties is er weinig mogelijk . Niet gedaan dus.
    1. JJTEA's Avatar
      JJTEA -
      Vorige week gebeld door mijn Audi dealer of ik gezien de 14% bijtelling interesse had om mijn in bestelde Sportback ambition Pro line Plus nog wilde ombouwen naar een Ultra.O.a. Sportstoelen, zwarte hemelbekleding en 17" velgen zijn niet leverbaar. Ook is het trekgewicht 1300kg i.p.v. 1500 kg (aanhangwagen geremd) Qua opties is er weinig mogelijk . Niet gedaan dus.
    1. 030's Avatar
      030 -
      Was de dealer je al zat na 3 keer bellen?
    1. Ultra Dirk's Avatar
      Ultra Dirk -
      Volgens mijn info was zwarte hemelbekleding wel mogelijk en 17" achteraf ook. Het niet kunnen kiezen van sportstoelen zit mij vooral "dwars".
    1. hugo1988's Avatar
      hugo1988 -
      Contact gehad met de dealer:

      Bijna alle opties mogelijk behalve:
      - S-Line pakket
      - 17" en 18" lichtmetalen velgen
      - Panoramdak
      - Automaat
    1. Robuust's Avatar
      Robuust -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hugo1988 Bekijk Berichten
      Contact gehad met de dealer:

      Bijna alle opties mogelijk behalve:
      - S-Line pakket
      - 17" en 18" lichtmetalen velgen
      - Panoramdak
      - Automaat
      Ik heb er daarom 1 in bestelling staan met S-Line exterieur en 18" als accessoire alleen betaal je daarvoor wel de hoofdprijs. Panoramadak en sportstoelen waren niet mogelijk maar een zwarte hemel bijvoorbeeld weer wel.Op de normale 1.6 TDI SB zit inmiddels 5 maanden levertijd. Er zijn slechts enkele Ultra Sportbacks gereserveerd voor de Nederlandse markt met levering in 2013 en laat ik nou net de gelukkige zijn.
    1. Remi66's Avatar
      Remi66 -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robuust Bekijk Berichten
      Ik heb er daarom 1 in bestelling staan met S-Line exterieur en 18" als accessoire alleen betaal je daarvoor wel de hoofdprijs. Panoramadak en sportstoelen waren niet mogelijk maar een zwarte hemel bijvoorbeeld weer wel.Op de normale 1.6 TDI SB zit inmiddels 5 maanden levertijd. Er zijn slechts enkele Ultra Sportbacks gereserveerd voor de Nederlandse markt met levering in 2013 en laat ik nou net de gelukkige zijn.
      Gefeliciteerd, veel plezier er mee.
    1. Pizzaman's Avatar
      Pizzaman -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robuust Bekijk Berichten
      Ik heb er daarom 1 in bestelling staan met S-Line exterieur en 18" als accessoire alleen betaal je daarvoor wel de hoofdprijs. Panoramadak en sportstoelen waren niet mogelijk maar een zwarte hemel bijvoorbeeld weer wel.Op de normale 1.6 TDI SB zit inmiddels 5 maanden levertijd. Er zijn slechts enkele Ultra Sportbacks gereserveerd voor de Nederlandse markt met levering in 2013 en laat ik nou net de gelukkige zijn.
      Wat versta je onder de hoofdprijs, als ik vragen mag?
    1. SpikY00's Avatar
      SpikY00 -
      In de Duitse car configurator lijkt het ook niet mogelijk om B&O geluidsinstallatie te kiezen i.c.m. de Ultra, enkel standaard of Audi Sound System. Zou dit misschien een foutje zijn? Lijkt me niet dat dit zo'n grote impact heeft op het verbruik en uitstoot..
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,764
    Totaal onderwerpen: 113,528
    Totaal aantal berichten: 1,907,317
    Momenteel Online: 426
  • Foto albums

    -20180411_201755.jpg
    20180411 201755 door jakentours
    -20170211_102938.jpg
    20170211 102938http://www.audiforum.nl/forum/members/davidoff87-albums-onderhoud-aan-de-a4-picture237188-a.html door Davidoff87
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie