• Audi toont stuurcabine volgende TT

    Momenteel is in Las Vegas de Consumer Electronics Show aan de gang. Audi heeft besloten om het interieur van de nieuwe Audi TT op deze gadgetbeurs uit de doeken te doen.

    De huidige TT is wel toe aan een opvolger, en de dames en heren in Ingolstadt zijn inmiddels druk in de weer met de ontwikkeling van een nieuwe generatie van de coupé. Op de Consumer Electronics Show, een jaarlijks terugkerend gadgetfeestje in Las Vegas, heeft Audi het interieur van z'n nieuweling alvast onthuld.

    Bij een sportief model als de TT hoort natuurlijk een gespierd ogende binnenzijde. We zien een cockpit met redelijk eenvoudige lijnen, maar wel een die duidelijk sportieve aspiraties vertoont. De laatste studiemodellen van Audi, de Crosslane en de Sport Quattro Laserlight verklapten het eigenlijk al: ook de nieuwe TT krijgt een volledig digitaal instrumentenpaneel. De reguliere klokkenwinkel maakt plaats voor een 12,3-inch display, waardoor een centraal geplaatst informatiescherm overbodig wordt gemaakt. Het scherm is gekoppeld aan een nieuwe generatie MMI.

    In de reguliere stand, toont het display de snelheidsmeter en de toerenteller. Wanneer de infotainment-modus wordt aangevinkt, krimpen de klokken enigszins om plaats te maken voor bijvoorbeeld een navigatiecluster.

    Verder komen we ronde ventilatieroosters tegen met turbine-achtige 'schoepen'. In de naaf van de roostertjes zit het bedieningsorgaan verwerkt, die op een klein schermpje enige informatie geeft.

    De derde generatie van de TT verwachten we ergens in de tweede helft van dit jaar op het asfalt tegen te komen.



    Bron: Autoweek.nl
    Reacties 18 Reacties
    1. Jows VR6's Avatar
      Jows VR6 -
      Ziet er goed uit. Alleen de navi op het instrumentarium vind ik erg druk overkomen. Ik denk niet dat je daar continu naar wilt kijken.
    1. SpikY00's Avatar
      SpikY00 -
      Ik vraag me af wat er gebeurt als je navi/entertainement systeem vastloopt of stukgaat zoals ik nu voorheb, plots geen snelheids- en toerenindicatie meer?
      Verder oogt het wel allemaal strak en modern vind ik.
    1. justmvg's Avatar
      justmvg -
      2 topics?
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door justmvg Bekijk Berichten
      Dat geïntegreerde display ziet er super uit! Zo te zien een kapje op de bovenkant om achter het display te komen?
      Persoonlijk vind ik dat de ventilatorroostertjes wel te aanwezig zijn...
    1. tommels's Avatar
      tommels -
      Lijkt me dat dat allemaal gewoon in te stellen is, wat je precies wel en niet wilt zien, niet?
    1. Matjeu90's Avatar
      Matjeu90 -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SpikY00 Bekijk Berichten
      Ik vraag me af wat er gebeurt als je navi/entertainement systeem vastloopt of stukgaat zoals ik nu voorheb, plots geen snelheids- en toerenindicatie meer?
      Verder oogt het wel allemaal strak en modern vind ik.
      Is toch bij de Citroën (C3, Picasso, ...) al jaren zo?
    1. SpikY00's Avatar
      SpikY00 -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matjeu90 Bekijk Berichten
      Is toch bij de Citroën (C3, Picasso, ...) al jaren zo?
      Ook weer waar, maar valt toch tegen denk ik!
    1. Jantoorop's Avatar
      Jantoorop -
      Vraag me af dat wanneer het stuur omhoog gaat of het scherm nog wel te zien is
    1. fcimen's Avatar
      fcimen -
      Ik vind het wel een leuk idee. Vele, vele malen mooier dan zo'n schermpje wat omhoog klapt.
    1. Edwin22's Avatar
      Edwin22 -
      http://www.autobild.de/bilder/audi-t...4-4513775.html

      Op autobild veel meer foto's en is dus van alles in te stellen, erg fraai! Hopen dat iets soortgelijks in de nieuwe A4 komt...
    1. EddyUnk's Avatar
      EddyUnk -
      Gaaf hoor, wordt tijd dat dat ook in de andere modellen komt. Graag ook als upgrade set voor de mijne ;-)
    1. Matjeu90's Avatar
      Matjeu90 -
      Eigenlijk een terechte opmerking van dat crashen aangezien men met Android wil gaan werken (daar gaan we weer xD)
    1. SpikY00's Avatar
      SpikY00 -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Matjeu90 Bekijk Berichten
      Eigenlijk een terechte opmerking van dat crashen aangezien men met Android wil gaan werken (daar gaan we weer xD)
      And now we wait.
    1. Matjeu90's Avatar
      Matjeu90 -
      (jammer dat het niet meer werkt, ik ging je een kudo geven)
    1. wjn's Avatar
      wjn -
      Audi had 25 jaar geleden al een digitale tacho, dit is niet echt innovatief (aangezien veel andere merken al een dergelijk scherm hebben).

      Veel innovatiever is het self parking system, waarvan ze de hardware qua afmetingen hebben teruggebracht een productierijp formaat (ipv. een kofferbak vol).
      Van vorig jaar:
    1. dobbelsteen's Avatar
      dobbelsteen -
      Is dit ter vervanging van het scherm in de middenconsole? Want ik heb toch vaak voor dat het niet altijd de bestuurder is die bezig is met de MMI.
      En ook, hoe zit het met je stuur dan? Dan ben je verplicht om het stuur/je zithouding zodanig te positioneren dat je alles ziet van het scherm.
    1. MarcA4's Avatar
      MarcA4 -
      Ik vind het gewoon een enorm gaaf ontwerp. Even los van de nieuwe S-klasse en de Golf GTI uit 1986 (Mause-kino.....) is een vol digitaal dashboard nog altijd nieuw en uniek.

      Hulde voor de weg die ze hiermee inslaan. Zou er hebberig van worden....... ;-)
    1. Parvizio's Avatar
      Parvizio -
    1. raverke95's Avatar
      raverke95 -
      In een youtube filmpje vorig jaar waarin een A6 uit zichzelf rijdt in de file, was de desbetreffende A6 toch ook uitgerust met dat digitaal dashboard.

      Ik zou het geweldig goed zien zitten, maar stel me de vraag of we nog met auto-rijden bezig zijn of met computeren... Mezelf kennende ben ik de eerste 10.000 km in zo'n wagen meer met het schermpje bezig als dat ik de baan in de gaten hou. In mijn huidige A6 is het al zo moeilijk om de knopjes met rust te laten tijdens het rijden.
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,391
    Totaal onderwerpen: 113,416
    Totaal aantal berichten: 1,906,392
    Momenteel Online: 493
  • Foto albums

    -3955.jpg
    12 door JanA6
    -5791.jpg
    door Ro66ert S3
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie