• De ABT R8 GTR: 620pk

    Nog even en de Autosalon van Geneve gaat van start (7 maart t/m 17 maart) en ondanks dat het crisis is zullen de meest opzienbarende merken proberen je ervan te overtuigen om vooral hun model te kopen. Zo ook ABT. Met een finaal getuned R8 model inclusief V10 motor. Overtuigd hebben ze mij al....



    Wie de standaard R8 met zijn "simpele" 5.2L V10 motor maar gewoontjes vindt, kan voorzichtig zijn eigen vergapen aan de ABT R8 GTR. Want perst de normale V10 er maar 550pk uit, ABT doet daar nog eens zoetjes 70pk bovenop, wat dus op een respectabele 620pk komt te zitten.

    De ABT R8 GTR weegt ook nog eens 110kg minder dan de reguliere versie doordat er een hoop onderdelen zijn vervangen voor onderdelen welke uit carbon zijn vervaardigd. En met zijn gigantische achtervleugel, lichtere velgen en een verstelbare ophanging heeft ABT een mooie versie van de R8 GTR op de markt gebracht. In 3,2 seconden schiet hij van 0 naar 100 en met zijn 550Nm blijft hij doorschieten tot 325 km/h waar de reguliere versie blijft steken bij 316 km/h.

    Maar om deze beauty te kunnen rijden zal men wel flink in de buidel moeten tasten. Waar hij in Duitsland 344.000 euro gaat kosten, zal men in Nederland om en nabij de 400.000 euro neer moeten tellen. Maar daar krijg je dan wel de ABT R8 GTR, een racepak en bijbehorende helm en een brandblusser voor terug.
    Reacties 6 Reacties
    1. dyno03's Avatar
      dyno03 -
      ´´Maar daar krijg je dan wel de ABT R8 GTR, een racepak en bijbehorende helm en een brandblusser voor terug. ´´

      ....?

      400.000 neertellen en dan een helm + brandblusser...nou nee :s
    1. Audi_R1's Avatar
      Audi_R1 -
      Die brandblusser, is dat bij voorbaat al een hint of dachten ze bij ABT dat dat wel leuk was om erbij te doen?

      In elk geval, 400k is een behoorlijke berg geld dus ik vraag me af hoe dat zal lopen.
      Verder vind ik de standaard versie nog mooier ook!
    1. Ricardo1800t's Avatar
      Ricardo1800t -
      Moet ik me bij aansluiten, originele ziet er toch wat leuker uit en 4 ton? Daar krijg je heel wat anders leuks voor dacht ik zo.
    1. PeterSB's Avatar
      PeterSB -
      Niet helemaal mijn smaak, maar ik ben erger van Abt gewend. Het ziet er nog best ok uit
    1. worstebrood's Avatar
      worstebrood -
      De originele kopen en ff bij hartog of MTM brengen. Dan is hij nóg sneller. En voor een berg geld minder.
    1. Bastet's Avatar
      Bastet -
      325km/u valt me ook nog eens vies tegen. Een ietwat aangepaste RS6 C5 haalt dat ook al, en die is echt wel een pokje zwaarder.
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,396
    Totaal onderwerpen: 113,416
    Totaal aantal berichten: 1,906,397
    Momenteel Online: 617
  • Foto albums

    -4908.jpg
    door arthur20v
    -p1010671.jpg
    P1010671 door AlexVV
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie