• Feestje: 5 miljoen quattro's

    En daar is hij dan. De 5 miljoenste quattro die van de bank rolt in Neckarsulm Duitsland. En ze zijn er maar wat blij mee. Het is een witte A6 Allroad 3.0 TDI geworden welke de straten mag sieren met het wereldbefaamde quattro embleempje en wegligging.



    In 140 modelvarianten is de specifieke aandrijving verwerkt en Audi lijkt er voorlopig nog niet mee op te houden. Sterker nog, volgens een bestuurslid van Audi, Rupert Stadler, is de quattro een van de pijlers van het merk. In 2012 is 43% van de uitgekomen Audi's uitgerust met de quattro aandrijving en zou nog steeds een sterk stijgende lijn vertonen.

    De quattro aandrijving is in 1980 geïntroduceerd en is sindsdien in vele modellen verwerkt. De Q5 SUV lijkt de lijst aan te voeren met bijna 206.000 stuks welke in Noord Amerika, Rusland en in het Midden-Oosten behoorlijk populair is. Uiteraard wordt de aandrijving standaard geleverd in alle R en RS modellen.

    Wij van Audiforum wensen de quattro een hele fijne verjaardag.
    Reacties 4 Reacties
    1. akoutrik's Avatar
      akoutrik -
      Kleine correctie, volgens audi zelf is de officiële spelling zonder hoofdletter, dus quattro
    1. SQ5R8's Avatar
      SQ5R8 -
      Hmm, mijn excuses
    1. peewie's Avatar
      peewie -
      indeed, kan toch wel ff aangepast worden of niet
    1. SQ5R8's Avatar
      SQ5R8 -
      Echt, ik kan editen en saven wat ik wil, hij blijft de hoofdletters doorgeven...snap er niks van

      Edit: nu doet ie het wel
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,381
    Totaal onderwerpen: 113,416
    Totaal aantal berichten: 1,906,388
    Momenteel Online: 508
  • Foto albums

    -5958.jpg
    cabrio7 door dannym
    -cimg1162klein.jpg
    CIMG1162klein door Sjaak05
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie