• Nieuwe Audi A3 leverbaar vanaf € 25.650

    De nieuwe Audi A3 is vanaf 25 mei aanstaande te bestellen bij de Nederlandse Audi-dealers. De prijslijst vermeldt bedragen vanaf € 25.650 incl. btw/bpm. In eerste instantie is er keus uit drie motoren: twee TFSI-benzineversies en een TDI. Alle modellen hebben een groen energielabel (A of B) en vallen bij zakelijke inzet in de 20%-categorie van de bijtelling. Ten opzichte van de vorige A3 is de uitrusting aanzienlijk uitgebreid. Alle modellen hebben standaard lichtmetalen velgen, MMI Radio en een met leder bekleed stuur. De extra complete en bijtellingvriendelijke Pro Line- en Pro Line Plus-uitvoeringen zijn vanaf de marktintroductie beschikbaar.
    De nieuwe Audi kenmerkt zich door zijn progressieve styling met een coupé-achtige daklijn. Zijn sportieve proporties dankt hij onder meer aan de gegroeide breedte en wielbasis. Ook in technisch opzicht is hij zeer vooruitstrevend. Ten opzichte van zijn voorganger is hij tot 80 kg lichter. Dit ondanks een uitgebreidere standaard (veiligheid-) uitrusting. Mede door het lagere gewicht, zijn de nieuwe Audi A3-modellen gemiddeld 12% zuiniger dan hun toch al efficiënte voorgangers.


    Drie motoren, alle versies met 20% bijtelling
    Bij de Nederlandse marktintroductie in augustus is de nieuwe Audi A3 er met keus uit drie motoren. De 1.4 TFSI benzinemotor (A-label) is goed voor een vermogen van 90 kW/122 pk. de gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt 120 g/km. De A3 1.8 TFSI (132 kW/180 pk) met standaard zeventraps S tronic-transmissie (met dubbele koppeling) heeft een CO2-uitstoot van 130 g/km. Vanaf augustus is de A3 er ook met de 2.0 TDI (110 kW/150 pk). De gemiddelde CO2-uitstoot bedraagt slechts 106 g/km. Elke Audi A3 met één van deze motoren valt voor zakelijke rijders in de 20%-categorie van de fiscale bijtelling.


    Compleet
    De nieuwe Audi A3 heeft een aanzienlijk uitgebreidere uitrusting dan zijn voorganger. Alle modellen beschikken standaard over onder meer MMI Radio met acht luidsprekers, lichtmetalen velgen, airconditioning, een met leder bekleed stuur, verwarmbare buitenspiegels, ruitensproeiers en Isofix-bevestigingspunten voor kinderzitjes voor de passagiersstoel, inclusief automatische deactiveringsfunctie van de bijrijderairbag.
    In goede Audi-traditie zijn de nieuwe A3-modellen direct bij de marktintroductie leverbaar in Pro Line-uitvoering. Dat betekent een uitbreiding van de standaarduitrusting met onder meer: middenarmsteun vóór, bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm, multifunctioneel lederen stuur en het navigatiepakket inclusief SD-kaart-navigatie voor Europa, Audi Music interface met Bluetooth audio streaming, telefoonvoorbereiding basis, 2 TB SDXC-kaartlezer en kaartweergave op 5,8-inch kleurenscherm. De Audi A3 in Pro Line Plus-uitvoering voegt hier nog Xenon plus verlichting en een volautomatische airconditioning aan toe. De bijtellingvriendelijke meerprijs voor de Pro Line-uitvoering bedraagt € 1.650 en die voor de Pro Line Plus-uitvoering € 2.950.


    Verder individualiseren
    De Audi A3 is ook te individualiseren met een breed scala aan hoogwaardige opties. Zo is de A3 de eerste auto in zijn klasse die kan worden uitgevoerd met een Bang & Olufsen Sound System met surround sound-weergave. Dit unieke sound system maakt gebruik van een vijftien-kanaals versterker (705 W) en 14 speakers inclusief een centerspeaker in het dashboard en een subwoofer in de ruimte van het reservewiel. De roosters van de luidsprekers zijn uitgevoerd met aluminium applicaties en de basspeakers vallen op door LED-accentverlichting. De meerprijs voor dit sound system bedraagt € 1.189. Uiteraard is de Audi A3 ook leverbaar met een glazen panoramadak en geavanceerde assistentiesystemen als Audi active lane assist, Audi side assist, Audi adaptive cruise control en parkeerhulp plus.
    Vanaf-prijzen
    A3 1.4 TFSI 6-bak € 25.650
    A3 1.8 TFSI S tronic € 32.400
    A3 2.0 TDI 6-bak € 30.250





    Reacties 26 Reacties
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      PRIJZEN AUDI A3

      A3 1.4 TFSI 6-bak €25.650
      A3 1.8 TFSI S tronic €32.400
      A3 2.0 TDI 6-bak €30.250

      Pro Line € 1.650 extra
      Pro Line Plus € 2.950 extra
    1. Fatih's Avatar
      Fatih -
      Wauw! Mooi hoor..
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      de prijzen vind je mooi?
    1. Fean's Avatar
      Fean -
      En nu nog de Leaseprijzen..!
      Jammerlijk alleen de 1.4 blijft 20%.
      Tot het eind van jaar ook 20% voor de 1.8Tfsi, wordt ie in 2013 geleverd is het weer 25%. (124gr is de grens voor 2013. )

      6 gram teveel.. een extra filtertje zou niet overbodig zijn geweest;(
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Ja dat is jammer maar gelukkig kijk ik dit keer naar de dieselprijzen en de 2.0TDI met 150pk lijkt met 108gram wel goed te zitten voor de komende jaren 20%. 1.6TDI zal wel net boven de 14% komen.
    1. MitchR's Avatar
      MitchR -
      Mooie auto, wil em wel als de opvolger van mijn 8L, helaas zijn ze wel allemaal flink aan de prijs!
    1. FlasHie's Avatar
      FlasHie -
      bpm wordt duidelijk niet geleidelijk afgebouwd.. of audi houdt het geld in eigen zak..
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FlasHie Bekijk Berichten
      bpm wordt duidelijk niet geleidelijk afgebouwd.. of audi houdt het geld in eigen zak..
      Ik begrijp dat ook niet. Er wordt gewoon niks goedkoper,zelfs paar 100 duurder, dus je vraagt je idd af waar dat blijft.
    1. yvanvw's Avatar
      yvanvw -
      Mooie wagen ! Ook de prijzen zijn "mooi"! Enkel het centrale middenblok doet beetje goedkoop aan , het huidige blok vormt een mooier geheel . De luchtverversres ,radio en airco zouden toch beter in één blok verwerkt zitten ? Ieder zijn eigen mening tenslotte .
    1. bartmaniac's Avatar
      bartmaniac -
      is dit meer een model gericht op de zakelijke markt of ook voor de particulier? Ik snap het volgende niet zo goed: voor wat België betreft vernam ik dat je hem kan bestellen in voorverkoop vanaf 25 juni, maar anderzijds staat hij pas bij de dealer om de hoek vanaf sept-okt? Betekent dit dat als je hem zo snel mogelijk wilt dat je hem bij de hoofdzetel in brussel moet bestellen en dat het bij de lokale dealer pas zal gaan vanaf september of kan je toch ook al vanaf 25 juni terecht bij de lokale dealer maar zal je hem enkel kunnen bestellen zonder hem in het echt te kunnen zien, wat ik wat gevaarlijk vind iets bestellen zonder dat ik het eens gezien heb. Het gaat tenslotte niet om een paar kookpotten.

      En vanaf wanneer zou je eens een proefrit kunnen maken? vanaf 25 juni of pas in sept-okt?
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartmaniac Bekijk Berichten
      Betekent dit dat als je hem zo snel mogelijk wilt dat je hem bij de hoofdzetel in brussel moet bestellen en dat het bij de lokale dealer pas zal gaan vanaf september of kan je toch ook al vanaf 25 juni terecht bij de lokale dealer maar zal je hem enkel kunnen bestellen zonder hem in het echt te kunnen zien, wat ik wat gevaarlijk vind iets bestellen zonder dat ik het eens gezien heb. Het gaat tenslotte niet om een paar kookpotten.

      En vanaf wanneer zou je eens een proefrit kunnen maken? vanaf 25 juni of pas in sept-okt?
      Als je hem zsm wilt rijden kun je hem eerder bestellen. Zonder proefrit dus want hij staat pas vanaf september bij de dealer. Je kan hem dus wel bekijken zoals ik gedaan heb via een voor-première.

      Of het een zakelijke of particulier gerichte auto is ... tsja..denk niet dat hier bewust een onderscheid in gemaakt wordt maar zakelijk doen de Audi's het altijd goed.
    1. Juip's Avatar
      Juip -
      Mooie kar hoor! Nu voor de A1 gegaan die ik inmiddels alweer 1 jaar heb. Over een jaartje of 3 gaat het wel de A3 worden denk ik.
    1. FrankPeeters's Avatar
      FrankPeeters -
      heel mooi, vooral die nieuwe koplampen, nog mooier dan de vorige,vinden jullie ook niet?
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankPeeters Bekijk Berichten
      heel mooi, vooral die nieuwe koplampen, nog mooier dan de vorige,vinden jullie ook niet?
      Mooiste koplampen van alle Audi's die er momenteel zijn vind ik zelfs!
    1. A3_sb's Avatar
      A3_sb -
      Net even bij Auto Muntstad in De Meern geweest voor de preview van de A3. Mooie kar. Absurd dure uitvoering wel (eur 51k). Front is erg fraai, achterlichten zijn ook mooi vormgegeven. De MMI ziet er goed uit, draaiknop netjes in tussen de voorstoelen.

      Ben nu wel heel benieuwd naar de sportback, met s-line en 2.0 tdi...
    1. masters's Avatar
      masters -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3_sb Bekijk Berichten
      Net even bij Auto Muntstad in De Meern geweest voor de preview van de A3. Mooie kar. Absurd dure uitvoering wel (eur 51k). Front is erg fraai, achterlichten zijn ook mooi vormgegeven. De MMI ziet er goed uit, draaiknop netjes in tussen de voorstoelen.

      Ben nu wel heel benieuwd naar de sportback, met s-line en 2.0 tdi...
      vind de 3 deurs ook mooier als verwacht. Ben nu dus ook heel benieuwd naar de sportback met pro line s..........
    1. TonR's Avatar
      TonR -
      Gisteren de nieuwe A3 even Live bekeken bij Maas in Alphen a/d Rijn.

      Ik vindt het persoonlijk een hele mooie auto, heel herkenbaar als A3, maar toch helemaal nieuw.

      Interieur is wel duidelijk anders t.o.v. de huidige A3.
      De stoelen zijn echt een heel stuk steviger als de huidige, zitting is ook langer maar zitten erg prettig.
    1. eisbaer's Avatar
      eisbaer -
      Misschien niet het eerste waar je op let maar wat ik mis in het plaatje zijn de stootlijsten. Is dat standaard, optie, onbekend? Als ik zie hoe de autodeuren op een supermarkt parkeerplaats open gesmeten worden of hoe zo'n achterdeur tegen de jouwe aan stuitert terwijl de kleine met hangen en wurgen uit de maxi cosi getrokken wordt dan wil ik toch wel lijsten op mijn deuren hebben.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Hmm scherp. Dat is inderdaad vragen om schade aan je deuren
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 135,267
    Totaal onderwerpen: 113,646
    Totaal aantal berichten: 1,908,684
    Momenteel Online: 417
  • Foto albums

    -img_0018.jpg
    IMG 0018 door nsu
    -20170607_143419-1-.jpg
    20" set via Wheelpoint Uden. door erikaudia6
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie