• Nieuwe Audi A3 vanaf 24 augustus bij de dealer

    De nieuwe Audi A3 is vanaf 24 augustus te bewonderen én te rijden bij alle Nederlandse Audi-dealers. De derde generatie Audi A3 is een perfect voorbeeld van Voorsprong door techniek. Door de lichtgewicht bouwwijze zijn de nieuwe modellen tot wel 80 kg lichter en gemiddeld 12 % zuiniger dan hun voorgangers. Alle modellen die vanaf 24 augustus in de showroom staan, vallen in de 20 %-bijtellingcategorie. De ook nog eens zeer compleet uitgeruste nieuwe Audi A3 is leverbaar vanaf € 25.650.

    De nieuwe Audi A3 valt op door een scherpe lijnvoering met een coupéachtige daklijn en sportieve proporties. Door de vergrote wielbasis biedt hij ten opzichte van zijn voorganger extra interieur- en bagageruimte. Dankzij de lichtgewicht bouwwijze weegt het basismodel slechts 1.175 kg: circa 100 kg lichter dan veel andere auto’s in zijn klasse.

    Gemiddeld 12 % zuiniger

    De Audi A3 van de derde generatie krijgt de beschikking over compleet nieuwe motoren, alle met directe inspuiting, turbotechnologie, een start-stop-systeem en intelligent warmtemanagement. Deze motoren zijn gemiddeld 12 % zuiniger dan hun voorgangers. Het benzinegamma start met de 1.4 TFSI met 90 kW/122 pk. Deze koppelt hoge prestaties aan een gemiddeld verbruik van 5,2 l/100 km (CO2: 120 g/km). De 1.8 TFSI met Audi’s innovatieve Valvelift-systeem is goed voor 132 kW/180 pk en een gemiddeld verbruik van 5,6 l/100 km (CO2: 130 g/km). Later dit jaar volgt de 1.4 TFSI (103 kW/140 pk) met intelligent cilindermanagement waarmee twee cilinders kunnen worden ‘uitgeschakeld’. De Audi A3 is er direct ook als 2.0 TDI met 110 kW/150 pk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,1 l/100 km (CO2: 106 g/km). De zeer zuinige (3,8 l/100 km; CO2: 99 g/km) Audi A3 1.6 TDI volgt later dit jaar. De Audi A3 1.4 TFSI en 2.0 TDI hebben standaard een handgeschakelde zesversnellingsbak. De A3 1.8 TFSI heeft standaard een zeventraps S tronic-transmissie met dubbele koppeling.

    Compleet
    De nieuwe Audi heeft een uitgebreide standaarduitrusting met onder meer: MMI Radio met acht luidsprekers, lichtmetalen wielen, airconditioning, een met leder bekleed stuur, verwarmbare buitenspiegels en ruitensproeiers en Isofix-bevestigingspunten voor kinderzitjes voor de passagiersstoel (met automatische deactiveringsfunctie van de bijrijderairbag). Tegen een meerprijs van € 1.650 wordt de standaarduitrusting uitgebreid naar de Pro-line uitvoering met onder meer: middenarmsteun vóór, bestuurdersinformatiesysteem met kleurenscherm, multifunctioneel lederen stuur en het navigatiepakket inclusief SD-kaart-navigatie (Europa), Audi Music interface met Bluetooth audio streaming, telefoonvoorbereiding basis, 2 TB SDXC-kaartlezer en kaartweergave op 5,8-inch kleurenscherm. De Pro Line Plus-uitvoering is nog completer door de toevoeging van Xenon plus verlichting en volautomatische airconditioning. De meerprijs voor de Pro Line Plus-uitvoering bedraagt € 2.950.

    Reacties 65 Reacties
    1. 030's Avatar
      030 -
      Binnenkort even afspraakje maken. Ben toch wel erg benieuwd.
    1. sdekoning's Avatar
      sdekoning -
      Waarom weer dat wanstaltige uitschuifscherm? Beter dan een RNS-systeem maar ze kunnen toch zeker wel een geintegreerde oplossing verzinnen in lijn van de A5 / A6 4F?

      Vindt overigens die "schuif"? knoppen op de middel-tunnel wel erg chique.
    1. 030's Avatar
      030 -
      Ik zag gisteren een oplegger rijden met een lading, dat is wel erg JIT.
    1. The Wale's Avatar
      The Wale -
      erg JIT?
    1. lucdewilde's Avatar
      lucdewilde -
      Just In Time
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Kreeg de eerste foto's al binnen van een rode die bij Century staat in Groningen. Echt fotogeniek is hij niet :s Vond de uitvoering die ik destijds gezien heb veel mooier maar goed, maar eens in het echt weer bekijken.
    1. Leon's Avatar
      Leon -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
      Ik zag gisteren een oplegger rijden met een lading, dat is wel erg JIT.
      Hij was al een tijdje bestelbaar, dus misschien de eerste leveringen al? De dealer hier heeft hem al een week staan en vanaf gisteren in de showroom en ze hebben er ook eentje waar ze mee rijden.
    1. Sepster's Avatar
      Sepster -
      Heb gisteren net die rode bij century in groningen bekeken....het is een mooie wagen !..maar de uitvoering deed me niet zo veel ...in de folder staat ie ook als s line uitvoering in daytona....en dat is gelijk weer een heel andere auto ...die vind ik super !!!
      het zijn de kleine dingetjes die het verschil maken ...het navi scherm wat dan zo soepel in en uit het dashboard komt vind ik errug mooi ...ook de bediening van de climate spreekt me wel aan !...ook de "klick"die de ringen van de ventilatie roosters maken wanneer je ze dicht draait ...dat voelt precies goed ! Ook alle opties die je kunt bestellen zijn indrukwekkend voor het segment waar de a3 in zit ...je kunt echt door naar een heel luxe niveau (kost een paar centen !! maar het kan !!...)
      Al met al ....een hele strakke en geslaagde auto die het ongetwijfeld goed gaat doen !!!!
    1. 030's Avatar
      030 -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
      Ook alle opties die je kunt bestellen zijn indrukwekkend voor het segment waar de a3 in zit ...je kunt echt door naar een heel luxe niveau (kost een paar centen !! maar het kan !!...)
      Een volle A3 zal vast weer tegen de 70K aan gaan lopen.
    1. Sepster's Avatar
      Sepster -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
      Een volle A3 zal vast weer tegen de 70K aan gaan lopen.
      Ik denk dat dat wel gaat lukken ...die rode in groningen was al 35 k....en die was nog lang niet af !!
    1. Hjalmar's Avatar
      Hjalmar -
      Ik heb het toevallig uitgerekend. Met bijna alle volle opties in NL 60 mile (inc BTW en BPM), in Belgie met BTW +40.000.

      Ik wacht nog op de nieuwe SB, maar dan wil ik 'm in Limburg kopen met Belgische kentekens. Scheelt echt een hoop geld!
    1. Remi66's Avatar
      Remi66 -
      Ben ook benieuwt wat de s line sportpakket gaat kosten.
      Morgen een afspraak bij de dealer, hoop ook dat ze de 2.0tdi hebben staan voor een proefritje.
      ja de prijs loopt mooi op met al die moois.
    1. Amsterdam's Avatar
      Amsterdam -
      Ik heb helaas al mogen bewonderen, natuurlijk wel zoals altijd bij een new release een kale versie.
      Wellicht ben ik verziekt omdat ik een Pro line S pakket heb op mijn 2011 SB Audi, maar enkele dingen vallen mij tegen.
      Interieur: teveel plastic en saai interieur, dashboard kastje klein en onbereikbaar als een passagier naast je zit.
      Tevens hebben de ontwikkelaars te lang achterover gezeten, de concurrentie is in alle opzichten verder en Audi is niet meer alleenheerser op dit punt. Mercedes/ Volvo/ BMW en andere merken die er tegenaan schuren.

      Exterieur: Wat moet ik zeggen, snap dat een familie design moet terug komen in ontwerp maar dit gaat wel erg ver.

      Conclussie: hopelijk gaan de Pro line en S line pakketen verandereing brengen in mijn mening alleen moet ik nu kiezen zal ik 100% overstappen naar een ander merk. Begrijp mij niet verkeerd ben enorm blij met mijn Audi alleen het nieuwe model is behoorlijk saai, ik had wat meer uitgesproken design verwacht.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Dat is een heel eerlijk antwoord en ik herken het wel. Het probleem is zeker dat de concurrentie niet meer stil zit en je moet wel erg Audi minded zijn om dit te ontkennen. Mag ik vragen aan welke concurrent je dan denkt?
    1. Amsterdam's Avatar
      Amsterdam -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
      Dat is een heel eerlijk antwoord en ik herken het wel. Het probleem is zeker dat de concurrentie niet meer stil zit en je moet wel erg Audi minded zijn om dit te ontkennen. Mag ik vragen aan welke concurrent je dan denkt?
      Ik ben inderdaad eerlijk, Audi is een mooi merk en bevalt mij erg goed.

      Concurrentie:

      Mercedes A (2012)
      BMW 1 (2011)
      Volvo V40 (2012)

      daaronder:

      Lexus CT200H
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Ik snap dat dat de concurrenten zijn maar welke zou je kiezen? De V40 vind ik persoonlijk alleen een concurrent omdat het meer value for money is en mooie auto om te zien. Echter als geld geen obstakel was dan zou ik de A3 zeker boven die auto verkiezen. BMW 1 valt me uiteindelijk toch wat tegen. Alleen mooi in hele dikke M-trim waar de A3 zonder s-line ook al mooi is (zie foto's). Bovendien heeft BMW het co2 truckje minder goed onder de knie dan Audi.

      Mercedes A begin ik mooier en mooier te vinden. Prijzen leken in eerste instantie veel hoger maar na even doorrekenen door het oerwoud van opties valt dat ook nog wel mee. Of hij echt mooier is moet ik nog in het echt bekijken.

      Ik denk dat de A3 het toch beter gaat doen dan ik in eerste instantie had verwacht.
    1. 030's Avatar
      030 -
      De A3 staat qua emotie gewoon op 1.

      Dat heb ik met een A4 veel minder, daar komt hij misschien net op de derde plaats achter de 3 en de C.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Dat heb ik precies hetzelfde. De A3 staat toch weer op één qua gevoel en de A4 niet.
    1. peternorth's Avatar
      peternorth -
      Net gereden in een A3 1.4T Ambition twv 35.500,-. Uitgebreider verslag komt nog maar heb wat een dubbel gevoel. Het is tov de A3 waarin ik rij gewoon niet zoveel anders ... onderstel vond ik wel iets prettiger en het stuurde toch wel wat directer en met wat meer gevoel maar overall viel het toch ietsje tegen. MMI systeem was in deze uitvoering vrijwel hetzelfde als wat ik in de A1 gezien heb. Stoelen zaten goed maar wederom niet veel beter dan die van de huidige. Je kan wat meer verstellen maar meer ook niet. Handbak is soepel maar ik weet niet hoe de vorige bak was, rij nu s-tronic. Motor is verder gewoon hetzelfde. Uitstraling van de auto.. zeg het maar:
    1. 030's Avatar
      030 -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peternorth Bekijk Berichten
      onderstel vond ik wel iets prettiger en het stuurde toch wel wat directer en met wat meer gevoel maar overall viel het toch ietsje tegen.
      Dat heb ik ook al in een jonger model 8P. Ik had laatst een leen A3 mee van twee weken oud en die stuurde ook al een stuk strakker en lag beter op de weg.

      Ik vind het een prachtige auto, maar vind het niet erg dat ik waarschijnlijk (ook noodgedwongen) een keer wat anders ga rijden.
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,762
    Totaal onderwerpen: 113,526
    Totaal aantal berichten: 1,907,313
    Momenteel Online: 532
  • Foto albums

    -2971.jpg
    IMG 1766 door timmy.r
    -020920121552.jpg
    020920121552 door botep
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie