• Pon stopt met ABT tuning

    Een paar dagen wordt er al over gepraat, maar een forumlid blijkt een officieel schrijven te hebben ontvangen dat Pon stopt met het aanbieden van tuning via Abt. Zie onderstaande quote:


    Met dit schrijven informeren wij u over de beëindiging van de levering van motortuning per 1 april 2013 via Pon´s Automobielhandel.

    Sinds 2000 importeert Pon’s Automobielhandel de producten van ABT Sportsline. Na jarenlange goede samenwerking is vanuit strategisch oogpunt besloten te stoppen met de verkoop van motortuning en daarom de levering van ABT Sportsline producten niet meer via Pon’s Automobielhandel te laten verlopen. Dit geldt voor zowel styling als motortuning. De samenwerking stopt officieel per 1 april 2013.
    De redenen hiervoor zijn dat het product motortuning steeds minder past bij het belang van een milieubewust imago van de merken die Pon in Nederland importeert. Dit, in combinatie met de rol van CO2-uitstoot in de Nederlandse automarkt, resulteert in onze keuze om motortuning niet meer te verkopen.
    Dit artikel was oorspronkelijk geplaatst in forum onderwerp: Pon stopt met ABT tuning gestart door Fean Weergeef Oorspronkelijk Bericht
    Reacties 32 Reacties
    1. Dedde's Avatar
      Dedde -
      Idd oud nieuws
    1. keesschepers's Avatar
      keesschepers -
      Uhm, maar van chippen wordt je auto toch juist zuiniger / milleu vriendelijker of zit ik er naast dan?
    1. Leon's Avatar
      Leon -
      In heel europa word de voorraad voor een prikkie verkocht, niet alleen van ECU's met tuning, maar ook de styling parts.
    1. Nik's Avatar
      Nik -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
      In heel europa word de voorraad voor een prikkie verkocht, niet alleen van ECU's met tuning, maar ook de styling parts.
      Jammer dat ik niet echt iets moois van ABT kan vinden. Niet mijn smaak zeg maar. Hooguit de tuning met behoud van garantie, maar hoe lang blijft dat nog van kracht?
    1. Leon's Avatar
      Leon -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nik Bekijk Berichten
      Jammer dat ik niet echt iets moois van ABT kan vinden. Niet mijn smaak zeg maar. Hooguit de tuning met behoud van garantie, maar hoe lang blijft dat nog van kracht?
      Nee, inderdaad niet.
    1. Remi66's Avatar
      Remi66 -
      Gelukkig hebben we hier zelf ook een goed tuners.
      Hartog en JD.
    1. Svda's Avatar
      Svda -
      ABT maakt lelijke creaties en chiptuning ook niet echt geweldig.Ga ik liever naar JD of MTM toe
    1. Leon Vrij's Avatar
      Leon Vrij -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Svda Bekijk Berichten
      ABT maakt lelijke creaties en chiptuning ook niet echt geweldig.Ga ik liever naar JD of MTM toe
      Ja klopt maar helaas dan wel je garantie kwijt...
    1. Leon Vrij's Avatar
      Leon Vrij -
      Ja klopt van JD,NTM, maar helaas dan wel je garantie kwijt...
    1. a3ruud's Avatar
      a3ruud -
      Als JD en Hartog dan zo goed zijn, waarom geven zij dan geen garantie tegen een meer prijs.
      Ik wil niet zeggen dat ziptuning zo goed is maar die geven wel garantie.
    1. Sander's Avatar
      Sander -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a3ruud Bekijk Berichten
      Als JD en Hartog dan zo goed zijn, waarom geven zij dan geen garantie tegen een meer prijs.
      Ik wil niet zeggen dat ziptuning zo goed is maar die geven wel garantie.
      Garantie afgeven is nogal breed te noemen. Als jij een lagerschaal naar de klote rijdt nadat je auto is getuned bij Zip hoef je er echt niet aan te gaan kloppen voor garantie... Er wordt geen fabrieksgarantie opgepakt, dus je gaat dan in een welles nietes spelletje terechtkomen waar de oorzaak ligt...
    1. Nik's Avatar
      Nik -
      JD en Hartog doen hun werk prima. Het punt is wel dat - hoe goed je tuning ook is - er altijd een risico is dat er iets stuk gaat. Dat kan zijn door extreem gebruik van de auto tot een fabricagefout. Tja, wil je dat risico lopen als tuner? De prijs zal er dan ook wel naar zijn als ze garantie gaan geven op het blok. Het is namelijk nog altijd een simpel rekensommetje.
    1. Remi66's Avatar
      Remi66 -
      Bij Hartog tunning kun je een verzekering bij nemen voor de garantie.
    1. marietje's Avatar
      marietje -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a3ruud Bekijk Berichten
      Als JD en Hartog dan zo goed zijn, waarom geven zij dan geen garantie tegen een meer prijs.
      Ik wil niet zeggen dat ziptuning zo goed is maar die geven wel garantie.
      Beter je huiswerk doen Ruud.
    1. MarioTT's Avatar
      MarioTT -
      Ik ben nog in afwachting van mijn tuning voor mijn in februari geleverde audi A4 avant 1.8 tfsi. Tot nog toe heb ik geen info van de dealer dat deze niet meer leverbaar is of dat de samenwerking stopt met ABT. Wel geven ze aan (ook via Pon) dat de software voor dit model nog niet gereed is. Ben bang dat ze de boot een beetje afhouden.
    1. EddyUnk's Avatar
      EddyUnk -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leon Bekijk Berichten
      In heel europa word de voorraad voor een prikkie verkocht, niet alleen van ECU's met tuning, maar ook de styling parts.
      Ik heb mijn auto ook laten "eco-tunen" zodat hij wat zuinger rijdt, maar vele passen hun rijstijl aan naar de andere kant. Ed dan is de kans op garantie-claims natuurlijk weer wel wat groter.
    1. a3ruud's Avatar
      a3ruud -
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
      Beter je huiswerk doen Ruud.
      Sorry dat wist ik niet. Maar nu ABT niet meer de tuning voor Pon doet, kunnen ze misschien met JD om de tafel.
      Hebben we meteen 2 vliegen in 1 klap, de beste tuning en importeur garantie.
    1. shardphoenix's Avatar
      shardphoenix -
      zip "tuning" 500 dokken excl garantie voor 30 pk ofzo. MTM 1000 excl garantie voor 95pk.

      A5 2.0 180pk gekocht en getuned naar 275pk. Rollenbank was erg lief voor mijn auto.
    1. RS3NL's Avatar
      RS3NL -
      Jammer, dat ze stoppen met ABT, misschien dat ze MTM opnemen.
    1. 100CD's Avatar
      100CD -
      Als de motivatie is dat ze een milieuvriendelijker imago willen zoals blijkt uit de brief van Pon, dan gaan ze met geen enkele tuner meer in zee, eco-tuning of niet.
  • Advertentie

  • Audiforum.nl op Facebook

  • Audiforum Statistieken

    Aantal leden: 134,397
    Totaal onderwerpen: 113,416
    Totaal aantal berichten: 1,906,404
    Momenteel Online: 626
  • Foto albums

    -interieur1.jpg
    Interieur1 door Brainp
    -4071264-9-2-2-1-.jpg
    4071264 9 2 2[1] door Jaikkebenhet
    Meer afbeeldingen...
  • Advertentie