Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Nissan Almera benzine

  1. #1
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Nissan Almera benzine

    Ach ik stop er nu al mee, deze (auto/grijze muis) is geen eens rij-impressie waard zeg!



    (ja m'n fokus stond weer eens bij de garage)

  2. #2
    Wanderer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Posts
    2.333
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Vertel eens Simon, ben erg benieuwd... :roll:

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Je kunt het altijd in Clarkson-stijl doen: vier wielen, rond, allemaal tot aan de grond, banden zijn zwart. Stuur zit op de plaats waar je het verwacht, stoelen ook. Ruiten zijn doorzichtig. Als je de sleutel in het contact steekt en omdraait maakt-ie geluid en kun je rijden.

    Zoiets?

    Tom

  4. #4

    Standaard

    Laat me raden.... de beschrijving die hij geeft van de Huyndai Excel...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Oke daar ga ik dan............



    Ik sta voor de gloednieuwe Nissan Almera met 2 hele mooie knopjes op sleutel. Alarmlichten knipperen maar deuren gaan niet open. Wel stoer een auto waarvan de alarmlichten op afstand werken. Ik wou hem bijna meenemen naar de audiforum-meeting de 21ste om er ff mee te patsen.

    Ik ga zitten en wil m'n stoelleuning achterover draaien. Overal op m'n stoel gevoeld waar ik kan draaien en of trekken maar idd. niets te vinden. Pas toen ik van gekkigheid maar op de ramen ging drukken (zal vast wel touch-screen bediening zijn op deze superdeluxe Jap) en de Budget-car-medewerker zich naar me toesnelde wist ik net een afgang te voorkomen. Hij zat dus wel aan m'n stoel alleen moest ik hem met m'n vingertoppen bedien. Heel erg slim uitgevonden voor de oudere van dagen en mensen met een reuma-aandoening. (En toch is de eerste hun doelgroep)

    De Budget-car medewerker zat al bijna op de passagierstoel toen ik eindelijk de verlichting wist te vind "Nissan je blijft erin rijden alleen als je hem aan het rijden krijgt :? "
    . PFFFFFFHHHHH een volgende afgang bespaard. Snel in z'n 1 gezet en gassen maar.

    Huh wat voel ik nu????
    Op het moment dat ik gas geeft lijkt het net of de versnellingsbak / aandrijving elastisch is. De auto lijkt lijkt 1 seconde later te versnellen als het motorblok.

    Het dashboar is uiteraard plastic en er zit een zeer onfraai vormgegeven groot scherm bovenop het dashboard met een oranje gekleurd display wat zeer chaotisch allerlei ding verteld. Ik gok erop dat de indeling van het scherm nog steeds Japans is. Dus achterstevoren op z'n kop naar beneden.

    Nou had ik gelukkig het licht gevonden, maar bij Nissan hebben ze er ook een sport van gemaakt om zoveel mogelijk tekens op een knopje of stengeltje te krijgen waardoor je echt niet meer weet wat je ermee doen moet. 1 voordeel zo'n auto krijg je echt nooit van z'n plaats als je dronken ben. En niemand komt erachter dat er ook maar iets het niet doet omdat je nooit kan onthouden achter welke knop welke functie schuilt. Dit kan ook wel eens het geheim achter het succes van de jappaners zijn bij de "betrouwbaarheidstesten" kunnen zijn.

    Wegligging: om te janken

    Uiterlijk: Pas op dat je 's morgens geen muizenklem om je auto vind (de kleur was tot overmaat van ramp ook nog eens grijs ook)

    Leuk detail: Vanavond zou m'n vader ff de auto nodig hebben van mij, ik vertelde dat ik een Nissan mee had. Hij zou weg gaan maar na 5 minuten kwam ie terug. "geef mij de sleutels van de audi A4 maar" Mijn moeder begreep het niet maar ik knikte begrijpend. Zo had m'n moeder dus geen auto vanvond. :wink:


    conclusie: "Nissan hoe kan je erin rijden?"


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urquattro83
    Leuk detail: Vanavond zou m'n vader ff de auto nodig hebben van mij, ik vertelde dat ik een Nissan mee had. Hij zou weg gaan maar na 5 minuten kwam ie terug. "geef mij de sleutels van de audi A4 maar" Mijn moeder begreep het niet maar ik knikte begrijpend. Zo had m'n moeder dus geen auto vanvond. :wink:
    Whaha
    If you want to be somewhere fast, take an Audi RS6

  7. #7

    Standaard

    De Nissans staan anders bekent dat ze tot de top behoren wat rijgedrag/weglegging betreft in hun prijsklasse, zeker de Almera.

    Mike

  8. Ad
  9. #8
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Nou de ford focus nam ik maar als maatstaf en daar kan hij in de verste verte niet aan tippen. Met korte snelle stuurbewegingen creeerde ik al heel snel overstuur. De koets was echt aan het schommelen.

  10. #9
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    :shock: is het zo erg
    Enigste nissan die ik gereden heb is een micra 1.2 automaat uit +/-'90
    viel tegen, maar dat was niet anders te verwachten :?
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  11. #10

    Standaard

    Ik heb ooit eens in een nissan sunny station diesel gereden (was gelukkig niet van mij).......ik moest er helemaal van hoofddorp mee naar amsterdam rijden......
    Wat een drama was dat zeg, superlelijk om te zien (dat was een type uit 1998 de laatste sunny modellen) en het reed voor geen meter.......auw ik krijg weer flashbacks over de nissan......zal morgen wel even weer in mijn audi gaan zitten, dan ben ik het zo weer vergeten (in de audi is het genieten, genieten en ehhhhhh o ja genieten..... )

    Marco
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike
    De Nissans staan anders bekent dat ze tot de top behoren wat rijgedrag/weglegging betreft in hun prijsklasse, zeker de Almera.

    Meende dat de Focus in de compacte middenklasse de maatstaaf was op het punt van wegligging.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #12
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ik zal je vertellen:

    Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn achterruitenwisser bedien. Ik meen het!!!!! :oops: :oops: :oops:
    Als ik de auto opent op afstand met de sleutel gaat alleen maar de deur van de bestuurder van het slot. Ja en uiteraard stond ik daar met mijn spullen bij de deur van de passagier met m'n hand vol spullen.


    (maar enkele update's: Ik krijg hem inmiddels open met de afstandbediening (helaas alleen bestuurderskant)
    en de wegligging valt mee te leven een dweil was iets overdreven maar de focus is idd. de top in dit segment qua wegligging)

  14. #13

    Standaard

    o.a. door de multilenker-hinterachse i.p.v. een verbundlenkerhinterachse (sorry, maar ik weet dus echt niet hoe die dingen in goed Nederlands heten).

    Maarruh, zit er geen handleiding bij of is die ook in het Japans?

    Persoonlijk heb ik het ook niet zo op Japanners. Te plastic, alle opbergvakken die scharnieren in het kunststof (na 100.000 keer zo'n witte rand en na 200.000 keer op en neer breekt het af), zitpositie bevalt me gewoon niet (bij Suzuki kun je gewoon met je knie de richtingaanwijzer bedienen), etc.
    Hoewel voor een Evo of GTT/WRX zou ik l mijn bezwaren direct op zij zetten....
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urquattro83
    Ik zal je vertellen:

    Ik weet nog steeds niet hoe ik mijn achterruitenwisser bedien. Ik meen het!!!!! :oops: :oops: :oops:
    Heb je al in het handschoenenkastje gekeken.......

    Daar ligt de achterruitenwisser in de vorm van een ruitentrekker.
    Staat vast wel ergens in het boek...."Men neme de ruitentrekker in de hand en plaatst deze rustig op de achterruit, vervolgens maakt men trekkende bewegingen van links naar rechts en uw ruit is schoon".........

    hahahahaha......

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ach ja. Nixan: shit expectations. Ze zeggen het zelf al in hun reklame.

  17. #16
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door urquattro83
    o.a...Als ik de auto opent op afstand met de sleutel gaat alleen maar de deur van de bestuurder van het slot. Ja en uiteraard stond ik daar met mijn spullen bij de deur van de passagier met m'n hand vol spullen. ..
    (maar enkele update's: Ik krijg hem inmiddels open met de afstandbediening (helaas alleen bestuurderskant)
    Met de Vectra van m'n pa werkt het zo;afstandbediening: 1x drukken is bestuurders kant van het slot. 2x drukken is alle deuren van het slot.......
    Is een mogelijkheid? (sorry als je dat al geprobeerd heb)
    Zit er trouwens nog steeds een knopje naast het contactslot wat je in moet drukken als je de sleutel terug wilt krijgen (mocht je dat willen :wink: )

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  18. #17
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ohja en ik kan ook geen goede zit vinden in de auto, heel erg vreemd. In bijna iedere auto weet ik wel een redelijke tot goede zit te vinden maar in de Nissan is de zit voor iemand van 1.82m lang dus echt niks!

  19. #18

    Standaard

    Leuk, even zeiken over jan panners.

    Ooit een vakantiebaantje gehad en gereden in een nissan. het type moet je me niet vragen... Hij was in ieder geval saai en lelijk.

    Er stond ongeveer 40.000 km op de teller en hij leek werkelijk helemaal afgereden. Alles kraakt en piept als je hem de bocht in gooit.

    Treurig. Voor mij nooit een Jan panner
    Huidig transport= iets anders

  20. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Leuk, even zeiken over jan panners.

    Er stond ongeveer 40.000 km op de teller en hij leek werkelijk helemaal afgereden. Alles kraakt en piept als je hem de bocht in gooit.

    Treurig. Voor mij nooit een Jan panner
    :shock: 40.000 km met een japanner, kan dat wel zoveel kilometers......man dat is de wereld rond met zo'n jappaner....ik moet er niet aan denken.....hahaha

    Marco
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  21. #20

    Standaard

    Is geen probleem, ze komen het verst zonder problemen...
    Neem aan dat ik niet de enige ben die de betrouwbaarheid / uithoudingsvermogen van de Landcruiser heb mogen aanschouwen op TV...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •