Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Cavemania, nieuw hier

  1. #1

    Standaard Cavemania, nieuw hier

    Als je nieuw bent op een forum is het altijd wel zo netjes om je voor te stellen. Mijn naam is Robert en woon in Zuidwest Drenthe. Voor een aantal onder jullie geen nieuw gezicht. Sinds 2009 ben ik moderator en medebeheerder van het Mazda6Forum. Sinds ik in het bezit ben van onze Mazda6 ben actief met detailen en daardoor dus ook actief op een detailingforum waar sommige van julllie me misschien van kennen. Sindsdien menig auto behandeld. Sinds '95 in het bezit van rijbewijs en auto's. De reden waarom ik me hier heb aangemeld op het forum is dat ik me aan het oriënteren ben voor een andere auto. Op de shortlist staan niet zoveel auto's op het moment. De shortlist is op dit moment een Volvo V70 (2.5T of T6) of een Audi A6 2.8 TFSI (misschien ook wel een 2.0 TFSI maar dat hangt af van wat ik hier allemaal lees)

    Hieronder even een "kort" overzicht van alle auto's die ik/we hebben gehad.


    Het begon bij mij in 1995. Ik was toen 20 jaar en liep stage ongeveer 50 kilometer van huis. Ik werkte daar toen in de betonbouw en moest beginnen om 7:00 op een plek die slecht bereikbaar was via het openbaar vervoer. Er kwam toen een Volkswagen Golf II 1.6D van 1985 met 280.000 kilometer op de teller. Wel ergens foto's natuurlijk van mijn eerste bolide maar helaas niet digitaal op dit moment. Deze auto heb ik tot 1998 gehad. Ik begon toen net te werken en de Golf II begaf het met een respectabele kilometerstand van 340.000 kilometer. De keuze voor mij was toen niet zo moeilijk, er moest weer een Golf komen, dit keer een Golf III. Na een zoektocht kwam ik uit op een metallic grijze Golf III van 1994. Ook dit werd weer een diesel aangezien ik 5 dagen in de week op en neer moest naar het werk wat zo'n 150 kilometer per dag was. Ook van de Golf III geen foto's digitaal. Na twee jaar werken bij het bedrijf kreeg ik het aanbod om een auto van de zaak te gaan rijden. Er stond op dat moment nog een BMW 318 TDS compact van 1999. Deze had nog maar 40.000 kilometer op de teller. In deze auto heb ik bijna 2 jaar gereden. Ik moest hem omruilen voor een andere leaseauto aangezien ik anders over de kilometers van het leasecontract zou gaan. Van deze auto heb ik geen foto maar het was een soortgelijke als onderstaande. Na de BMW kwam er een Renault Laguna. Dit was er een van eind 1999 of begin 2000. Ook dit was weer een diesel en wel een 1.9 dti. Dit was een heerlijke reiswagen. Helaas heb ik daar niet zo veel plezier van gehad. Ik heb er ongeveer een half jaar in gereden en toen wisselde ik van werkgever.





    Na de wissel van werkgever kreeg ik eerst een paar weken een Fiat Punto als voorloop auto. Vervolgens kreeg een een Peugeot Partner 1.9d. Echt lekker om weer in zo'n ouderwetse diesel te mogen rijden.... Topsnelheid van 130 soms 140. Als je wind tegen had wilde de auto soms niet sneller dan 110. In deze auto heb ik zo'n 80.000 kilometer per jaar gereden.





    Toen de lease van deze wagen ten einde was kwam er een Ford Transit van de zaak. Hier heb ik net iets meer dan een jaar mee gereden.





    Na een paar jaar gewerkt te hebben bij deze werkgever kwam er een nieuwe werkgever in beeld. Hier ben ik in 2005 begonnen en kreeg daar een Renault Kangoo en vervolgens een VW Caddy SDI








    Na de Caddy kwam er een zwarte Peugeot 207 (geen foto). Al deze auto's heb ik niet prive gereden. Vervolgens kon ik een auto van de zaak krijgen waar ik ook prive mee mocht rijden. Eerst zou ik een auto krijgen die nog een paar maand in de lease zou zitten waarna ik zelf een auto mocht kiezen. De auto die ik eerst kreeg was een Honda Civic Hybrid van 2008. Januari 2012 mocht ik dan eindelijk zelf een auto uitzoeken van de zaak. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Dat moest een station worden en het liefst met 14% bijtelling. De grootste die er was en ook in mijn leasebudget paste was de Renault Megane. Deze auto heb ik precies een jaar gehad en bijna 50.000 kilometer mee gereden. Ik veranderde weer eens van werkgever waardoor deze weer terug ging naar het bedrijf.





    Toen ik in 1999 samen ging wonen met mijn vrouw moest er ook een tweede auto bij komen. We konden toen heel geschikt een Opel Combo kopen van half jaren 90. Deze hebben we in 2000 ingeruild op een Peugeot 106 van 1997 met 40.000 kilometer op de teller. Deze auto kwam er natuurlijk ook aangezien ik zakelijk een grijs kenteken auto had.





    De Peugeot 106 hebben we gehad tot 2004. Toen wilden we toch een grotere auto, ook omdat we toen ons eerste kindje verwachten. Dit werd weer een Renault Laguna 1.9Dti. Dit omdat de Laguna die ik had gehad van de zaak erg goed bevallen was. Dus na een kleine zoektocht vonden we er één uit 1999 met 140.000 kilometer op de teller.





    Deze auto hebben we helaas weinig geluk mee gehad. De auto is 2 jaar later met een sloper meegegaan aangezien we erg veel kosten aan zouden krijgen voor reparatie. In de periode dat we deze auto gehad hebben hebben we nieuwe kopppelingsplaten laten monteren. Een paar maand later zat de versnellingsbak vast. Na reparatie hiervan wilde ik de auto verkopen maar dat mocht (helaas) niet van de vrouw.... Een paar maand later weer hetzelfde probleem. Conclusie, bak kapot moet vervangen worden, kosten... €2500 á €3000 voor montage nieuwe versnellingsbak. Dus toen de knoop doorgehakt en een Mazda 6 gekocht uit 2003. Wat een heerlijke wagen was dat. Deze auto is in 2011 vervangen voor een nieuwere 6. Dit omdat mijn opa overleed en wij zijn auto kregen. We hebben beide auto's verkocht en onze huidige 6 er voor terug gekocht. Met deze 6 is de detailinghobby ook begonnen. Zo'n mooie auto hadden we nog nooit eerder gehad.





    Naast de 6 hadden een Peugeot 106 gehad aangezien ik op dat moment niet prive mocht rijden met de zakelijke auto. Toen ik ook prive ging rijden met de zakelijke auto is de 106 weer verkocht.





    Na de laatste wisseling van werkgever moest er weer een tweede auto bij. Dit keer een Mazda3 1.6 Touring in de kleur Sunlight Silver Mica





    Nou dan laat ik het hier eerst maar even bij

  2. #2
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Welkom hier,

    ergens heb ik het idee dat ik die naam ergens eerder gezien heb................................
    Wat leuk dat je ook aan detailen doet!

    Hopelijk vind je een hoop info over de A6, voor de V70 moet je hier zijn http://www.volvo-forum.nl/index.php



















    Veel leesplezier vriend!
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  3. #3
    ShuttersPeet's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    53
    Posts
    3.784
    Kudos
    1350
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Hè Robert, das leuk om je ook hier te treffen! WELKOM!
    En tot straks!
    "Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
    #2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.

  4. #4

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Welkom. Succes met de keuze.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  5. #5

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Welkom!! En succes met je zoektocht!!
    Audi A4 Avant (B6) 3.0 V6 Quattro S-Line '03 - Ebonyschwarz
    BMW 316i (F31) M-Sport '14 - Glacierzilver


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Welkom. De Showroom is voor Audi's, verplaatst naar Offtopic tot er een Audi wordt voorgesteld.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Bedankt voor het welkom heren. Als ik vragen heb over bepaalde uitvoeringen of iets dergelijks meldt ik mij.

    Was weer gezellig vanmiddag Leon en Peet!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Welkom, wat een leuke intro!

    Fijn dat je nu een echt forum heb gevonden
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  10. #9
    Quest's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    12.293
    Kudos
    2120
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Nee he, weer een poetsert
    Ik stel voor dat je voor de Vulvo gaat!

    A5 (2017) 2.0 TFSI 190 PK 320 NM - Sportback // Launch Edition - S-Line // Moonlightblue // B&O // MMI+ // More details -> SHOWROOM

  11. #10
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Nee he, weer een poetsert
    Ik stel voor dat je voor de Vulvo gaat!

    @Cavemania sommige zijn echt leuk hier Robert
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  12. #11
    Jurgh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    48
    Posts
    5.956
    Kudos
    620
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Welkom! En bekende naam in detailland haha (2.8 is overigens geen tfsi)
    Audi S6 2012 4.0 TFSI CoD ABT tuned -540p / 650Nm-
    Audi A1 2014 1.4 TFSI CoD Sport Edition Daytona Grey
    Jurgh Car Detailing / Glascoating / High-end Detailing www.detailing.nl -

  13. #12
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.162
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier



    Succes met de zoektocht naar een A6 Als je deze serieus vergelijkt met een Volvo én je hebt de Audi-prijs over voor de verschillen, dan zal keuze snel gemaakt zijn.
    En daarna ga ik je wel spammen met allerlei mogelijke aanpassingen...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  14. #13

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Welkom op AF,

    Leuk introductie verhaal, lekker leesvoer.
    Succes met de jacht op een A6 (off course ).

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  15. #14

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Bedankt heren voor het welkom. Gister inmiddels al ff in een A6 plaats genomen en moet zeggen dat ik blij verrast was. Het enige nadeel vond ik de brede en hoge tunnel voor de achterbank. Wij hebben drie kinderen die achterin moeten zitten. De achterbank zit overigens wel beter dan in de Volvo.

    Wat voor benzine motor en automaat wordt geadviseerd?

  16. #15

    Standaard Re: Cavemania, nieuw hier

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quest Bekijk Berichten
    Nee he, weer een poetsert
    Ik stel voor dat je voor de Vulvo gaat!

    Na deze opmerking heeft natuurlijk de Volvo voorkeur ;-) :-D

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •